Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je ’t gelijkmatig had gedaan tijdens de levensjaren van de banden, had het gekund. Je zegt dat de voorbanden aardig versleten zijn? Beter vervangen dan om een lantaarnpaal gevouwen zitten.
origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door city77
origineel gepost door Aapje
. Bijvoorbeeld zelfs een relais kan slijten…1 miljoen keer schakelen is het gemiddelde king:
ook voor contactpunten voor ze gaan inbranden1miljoen? Zou niet best zijn. Dan zouden de meeste mensen eens per paar weken de boel moeten vervangen.
1 miljoen is bij 2500RPM constant 6.6 uur, doe dat keer 4 (of meer, afhankelijk van hoeveel cylinders je hebt) ongeveer 26.6 uur genot van je verdeler.
Denk dat dat voor een auto wel wat hoger ligt ;)
En daarom moetje om de 4500km de contactpunten afstellen :P
Je auto zou prima moeten rijden op 5W30 en op 10W40. Verschil ga jij niet merken met het klimaat in Nederland…
Sterker nog ik gooi zelfs gerust 15W40 erin :P
origineel gepost door 2e-c14nz
Wow das pas orgineel :P Zeg dan gelijk dat ze der bumpers in moet spuiten met silicone :DWerkt maar voor korte duur.
Heb ergens gelezen dat je kan beter met een verf-afbrander een lichtjes erlangs gaan zodat je de bovenste laag ‘warm maakt’ en daarna weer gelijk laat smelten. Hierdoor kan je de bumper weer als nieuw eruit laten zien…
Maar of ’t werkt is een 2de, ik moet dit nog gaan proberen op m’n eigen auto’s :P
Volledige versnellingspook omwisselen is eenvoudiger dan alleen de knop. De pook zit vast met 1 klemmetje, je moet alleen eventjes de bekleding los klikken… Geen lijm nodig e.d.
Voordeel wat je wel hebt met de ontsteking van een Corsa is de brandstof uitschakeling op de bijhorende carb…
origineel gepost door *Jurgen*
Het lijkt mij gewoon een soort van hallgever idee toch? magneetje komt voorbij, wordt onderbroken omdat er even geen magneetje zit, de sensor geeft een signaal af die je bobine aanstuurt. Niks mechanisch meer aan volgens mij.
Jep, geen mechanische. Dat is dus ook het enige verschil wat ik kan zien eraan… Maar uiteindelijk is het signaal naar de bobine wel het signaal dat de bobine van stroom voorziet.
De bobine vraagt best wel wat stroom om te ontsteken, deze zal dus door het element van de hotspark moeten lopen. Dit zal in mijn mening voor slijtage intern verzorgen.
Weet verder niet hoe de hotspark van binnen werkt. Maar zoveel stroom gaat slijten op contactpuntjes/contactjes in algemeen… Bijvoorbeeld zelfs een relais kan slijten…
Inspuiting en uitlaatspruitstuk zit ook gemonteerd aan je kop. Deze ook loshalen en gewoon naast de motor laten rusten. Daarna effe uitkijken of er nog sensoren aangesloten zitten. Effe labelen als je niet wil verdwalen met in elkaar zetten.
Weet alleen niet of je weet – kennis hebt van de d/riem eraf halen e.d. Hiervan heb ik zelf geen ervaring, wellicht dat ´t namelijk handig is om te noteren waar hij nu staat (op welke stand) dus.. Maar dat kan vast iemand nog wel vertellen.
ZIet je nieuwe kop netjes eruit? Als in, recht e.d. en hoe zien de kleppen eruit? Wellicht dat je een foto van de kleppen wilt maken? Zo kan je gelijk zien uit de ervaring met de mede mensen hier of de kop netjes/goed is voor je motor :)
Enige verschil wat ik kan opmerkingen tussen de hotspark… Is dat hij magneten gebruikt om een contactje te verbinden, waar de normale contactpuntjes door een mechanische beweging ontsteken.
Inprincipe blijf je het probleem van contactpuntjes die slijten houden. Alleen hoef je ze nu waarschijnlijk wat minder vaak te afstellen. En begeven de contactpuntjes in de hotspark het waarschijnlijk buiten de garantie periode.
De bobine vraagt best wat stroom zodra je deze gebruikt om de vonk te maken, deze stroom gaat door deze puntjes heen… Kijk maar eens naar je huidige contactpuntjes, deze hebben waarschijnlijk enorme slijtage vergeleken met nieuwe contactpuntjes…
Simpel motortje ligt onwijs veel op de sloop… Denk als je een goede regeling met een juiste sloper maakt dat je korting krijgt als je de oude kop terug brengt… Zou lekker een andere kop erop zetten van een donor auto met wat minder op de teller.
Nokkenas kan je wel alleen vervangen, maar doe ook de tuimelaars, stoters e.d. ook even mee nemen. Maar gezien de km-stand zou ik toch eerder effe een verse kop erop doen die maar 160k ofzo gelopen heeft..
Maar als hij loopt zou ik ‘m gewoon naar de keuring sturen, en na de keuring kijken voor een verse kop e.d. Als ’t goed is kan het tikken e.d. geen kwaad voor de uitkomst van een APK keuring.
Naja remmen lijkt mij niet, tenzij er een remklauw vast gevroren zit en de remschijfkrom is…
Want de topic-starter zegt ook dat bij het harder rijden niet weg gaat…Ik gok op een probleem met velgen, lagers, assen. Wellicht een kans dat er iemand tegen je velg aangereden is met deze sneeuw/glijdende rotzooi?

Omgeving amsterdam/leiden… Ken zelf de eigenaar, maar wou dit onderstaande van RDW jullie niet onthouden :P

En bovenstaande maakt ’t best wel speciaal :P
Van een 84-jaar oud vrouwtje :)Ik aas er nogal op, maar ze doet nog eerder haar man de deur uit dan de auto :P (rijd zelf allang niet, kinderen rijden af en toe effe met de auto en haar rond :))
Effe wezen shoppen op dealextreme gok ik? :P haha Zijn die LED buis lampjes wat? Foto van in actie? Die pedaal dingen horen op een jappenbak thuis man :)
Nummerplaat verlichting is btw geen buislampje..
Gewoon 15w40 of 10w40 erin.
Sludge op je oliedop is vaak te verwijten aan kleine tripjes.
Witte rook kan inderdaad te verwijten zijn aan een kapotte koppakking. Maar je hebt geen verlies aan koelvloeistof, dus ik denk dat je wellicht ook kan denken aan condens in de uitlaat e.d.
Rij je vaak kleine afstanden?
origineel gepost door GlennGSI
Vanmiddag rond een uurtje of 12 a kwart over 12 bij afslag Barneveld op de A1 een zwarte Astra GSi met stalen velgen ( denk winterwielen ? ) Zag er wel leuk uit !Die GSI Spot ik ook vaak in Voorthuizen, hij woont geloof ik in Voorthuizen…
Wellicht is z’n computer zodanig stuk dat hij het bericht niet kon afmaken! :P
Hey Freek, loer effe op deze pagina:
http://aapje.info/display.htmlHeb die pagina ooit eventjes op mijn website gezet omdat de originele site naar de kl*te is. Maar hierop vindje alle kabeltjes e.d. van het GSI display :)
Weet niet of je ’t intussen al gevonden hebt… Maar het is wel de moeite waard voor toekomstige zoekers denk ik :)
Quote:origineel gepost door Lusajoda
Terwijl ik gisteren naar huis liep kwam deze voorbij zetten…. Was NET op tijd met de gsm, maar helaas wazig…B1, ik meen een beige.
[…]
Valt me nog mee dat jij de omega’s van m’n ooms nog niet gespot hebt :D Zijn 2 stations, witte en een zilveren, waarbij ’t achterste raam een reclamebord is :P
(ook hebben ze nog een astra-f station met reclame erop, maar die is sloop-rijp onderhand :P)
origineel gepost door Corsa_GSi
Originally posted by Aapje
Maarrr ik vermoed dat ’t bekende kwaaltje in Corsa A-tjes altijd wel is geweest dat de vlotter nogal vaak kapot gaat (en/of ’t metertje) m’n broer en pa hebben altijd corsa’s gehad met slechte benzine meters :PHeb ik sinds kort ook last van, best balen….
Maar ja mag er iets kapot gaan na dik 25 jaar :PDe A-tjes van m’n vader hadden dit euvel 10 jaar terug :P Dus toen waren ze pas 10 jaar oud :P
M’n broer heeft in elk geval vaak stil gestaan omdat hij ’t erop gokte dat er nog benzine in zat :D Dat doe ik dus nooit :P
Graag even voorstellen in ’t voorstel gedeelte van dit forum.
Verder erbij melden welk type auto, welk motor type.
Al een nieuwe accu gekocht, zo nee: Doen. Niet proberen zo’n accu weer aan de praat te krijgen, de platen in de accu trek je ermee krom.
Hoelang heb je de auto? Hoeveel km’s heb je ermee gereden, want wat de vorige eigenaar zegt is vaak een verkoop praatje zodat jij de auto gewoon mee neemt zonder te zeuren. Heb je garantie: Ga terug.
Nope, hoogstens wachten tot je motor uit de koude zone is, zodat hij op z’n normale toeren loopt. Maar qua warmte van de motor heeft de airco weinig te doen.
Volgens mij helpt ’t zelfs om de motor op temperatuur te krijgen, want hij moet meer werken??
Ik heb vanmorgen 25L getankt en toen gaf mijn benzine station al de klik, en de meter staat in m’n corsa nu op z’n max :P
Ik rij 350km ongeveer op die 25L en dan staat m’n tank weer in ’t rood :P
Maarrr ik vermoed dat ’t bekende kwaaltje in Corsa A-tjes altijd wel is geweest dat de vlotter nogal vaak kapot gaat (en/of ’t metertje) m’n broer en pa hebben altijd corsa’s gehad met slechte benzine meters :P
Ho stop, in de eerste post van je topic zeg je dat alle vloeistoffen in orde waren. En nu zeg je dat hij koelvloeistof begon te drinken???
Had je dat essentiële stuk informatie niet eerder kunnen vertellen? :hmmz Maja, koppakking is te fixen…
1,5 uur voor ik die foto nam was de corsa helemaal sneeuwvrij he :P Ben nog 50km wezen rijden over snelwegen e.d. :+
-
AuteurBerichten