Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb vandaag de ontsteking van een E12GV + Carb (Weber 32TL met elektrische brandstof uitschakeling) op een 10s motor gebouwd.
En werkt prima o/ :)

Enige auto van mij die ik op streetview zover gespot heb…
Zorgen dat de beugels los zitten op de uitlaat… en dan:
Hamer. Als de Eindpot geen kloot meer waard is, er tegen aan rammen zoveel je kan. (wel met beleid zoals hierboven gezegt word. Je motor / kat e.d. zitten nog eraan vast natuurlijk..)
Vandaag een C kadettje op de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) parkeerplaats in Arnhem gespot :)
Groen, city-tje :)
Ben te lui om te tellen, maar verloopje is zo gemaakt. :)
Punt is meer dat ik te lui ben om te tellen :P En ik vaak wel de laptop bij het klussen heb liggen, autodata/tis2000/epc helpen mij vaak een eind met hun exploded views e.d.
Werkt zo’n OP-COM ook icm. TIS2000?
Mijn vraag is meteen, werkt ’t ook op motors zoals de C16SE, X16SZR, X16SZ, X20XEV (omega b) en de wat oudere C16NZ/C14NZ? e.d. want die heb ik in m’n omgeving heel veel….
Dan heb je geen kadett tellerbak :P
Ziet ie ongeveer zo eruit? Dan heb je wss een gsi/joy tellerbak (bij joy heb je geen accu/oliedrukmeter).

Heb trouwens nog wel losse snelheids meters liggen die je in corsa tellerbakken kan monteren… Je kan evt. die van de kadett tellerbak wel overzetten in de corsa tellerbak, maar dan moet je wel effe opletten met de snelheidsnaald eraf halen + terug plaatsen op de zelfde positie :)
Kadett tellerbak is groter dan die van een Corsa, dat bedoelde hij…
A2 tellerbakken zitten vast geklikt in ’t dashboard. Beetje voorzicht met je schroevendraaier tussen dash/tellerbak steken, en dan klik je ‘m wss eruit :)
origineel gepost door Oenatje
achterwisser gaat niet, heb ik al geprobeerdOok met verbouwen van de ‘bedrading’? Want heb zo’n idee dat ’t misschien wel moet kunnen. Alleen moet ik dan een vertraging inbouwen op de sproeier…
Oh, ik ga ’t ook doen in de Corsa :P Als dat werkt, ga ik ook effe kijken of ’t te verbouwen valt zodat ’t ook op de achterwisser kan :)
Als de wissers een interval stand heeft, dan is er 90% kans op dat de relais gelijk is aan die van een Astra-F :)
Je kan ‘m altijd nog eruit halen en dan vragen of je naar een gelijke relais mag zoeken op de sloop… Vinden ze vaak niet echt een probleem in dit soort gevallen..
28 februari 2010 om 13:05 In reactie op: Astra voor het slepen van Caravan onder de 700kg, waar op le #17621753origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door Aapje
origineel gepost door Jerremy
Aapje, waarom haal je niet een 1.8 of 2.0 8 klepper.
Betrouwbare, sterke en koppelrijke motoren.16V is leuk allemaal, maar de term klinkt lekker modern, dus de prijs is dan vaak ook weer ‘moderner’ maar tegelijkertijd zou ik ’n 1.6 16v voor onder de 650 niet kopen. Volgens mij haal je dan iets wat ze laatste levens adems uitkucht… via het carter
Jammer genoeg is het vinden van een 2.0 8v, die nog niet geheel weg gerot is ook niet makkelijk :)
We hadden al een kadett-e gezien met een 1.8 motor, 5-deurs. Die staat op dit moment ook in de overweging.
Ah ja dat is ook zo. En die Kadett is nog wel een beetje roest vrij ?
Mja her en der z’n bekende plekjes, maar niks waar we zorgen om maken natuurlijk. Vraag is meer of de motor ’t zou trekken.
28 februari 2010 om 12:50 In reactie op: Astra voor het slepen van Caravan onder de 700kg, waar op le #17621751origineel gepost door zetos
Ivm met de wegen belasting hij zoekt een auto voor 1 keer in het jaar een caravan te trekken en dus onder de 1050 kg.greetz
Ook dat ja, de auto is bestemd voor iemand die in hartje denhaag woont. En daar eigenlijk alles verder op de fiets doet. Verder zou de auto in Arnhem bij z’n ouders komen te staan waar hij soms als boodschappen auto komt…
Dus uiteindelijk blijft ’t doel vooral die caravan sleuren.
28 februari 2010 om 12:46 In reactie op: Astra voor het slepen van Caravan onder de 700kg, waar op le #17621749Zeker niet verkeerd die tip hoor, maar kwam bij mij meer over alsof je een auto aan mij aan wou smeren door het hoofdletter gebruik.
Je snapt mij toch ook wel dat ik niet bedoelde te zeuren over taalgebruik e.d. Het kwam gewoon over als of je op de markt staat te schreeuwen dat je een auto te verkopen hebt… Zat ik niet op te wachten.
En daar zat ik bij het openen van dit topic niet op te wachten. Wou meer weten waarop we moeten letten zodra we een auto aanschaffen voor dit doel.
Aan de andere kant, als je zelf al zegt dat ze wel willen zakken in de prijs e.d. Dan valt ie wel weer in de overweging. Maar we hebben al een waslijst met goede auto’s gezien. We wilde alleen weten welk motortype en vermogen nou het meeste geschikt is voor het slepen van een caravan. Vandaar dit topic.
@ Wim-v6, je beantwoord daarmee dus precies wat ik vroeg. De 16v is dus beter geschikt voor ons doel. Nu nog even doorzoeken naar een 16v die niet zwarte rook uit de uitlaat poept zodra je weg rijd… (jammer genoeg niet veel te vinden hebben we al gemerkt)
Vandaar dat we al zaten te kijken of een x16sz / x16szr e.d. niet ook geschikt waren. Die zijn vaker te vinden in een goede staat.
origineel gepost door Jerremy
Aapje, waarom haal je niet een 1.8 of 2.0 8 klepper.
Betrouwbare, sterke en koppelrijke motoren.16V is leuk allemaal, maar de term klinkt lekker modern, dus de prijs is dan vaak ook weer ‘moderner’ maar tegelijkertijd zou ik ’n 1.6 16v voor onder de 650 niet kopen. Volgens mij haal je dan iets wat ze laatste levens adems uitkucht… via het carter
Jammer genoeg is het vinden van een 2.0 8v, die nog niet geheel weg gerot is ook niet makkelijk :)
We hadden al een kadett-e gezien met een 1.8 motor, 5-deurs. Die staat op dit moment ook in de overweging.
27 februari 2010 om 17:57 In reactie op: Astra voor het slepen van Caravan onder de 700kg, waar op le #17621742@astropel, Koeling is een goede tip, dankje. Evenals de verdeling van de bagage. Hij hoeft per keer alleen van Arnhem naar Eindhoven in principe dus, veel hellingen e.d. krijgt hij niet mee te maken. Tripjes blijven veelal binnen NL.
@Famempeters, geen interesse. Te duur, want hij hoeft niet perfect en krasvrij te zijn… Mag best her/der deuken in de auto zitten gezien het uiteindelijke doel van ’t autootje alleen slepen is. (Alles met hoofdletters typen is schreeuwerig btw.)
@ColinH, luchtweerstand van een aanhanger valt natuurlijk mee tegenover een Caravan :) Daarbij is je 16XEL een 100pk blok. Maar kon je wel in z’n 5de versnelling 90 ermee rijden? (daarbij als ze je gepakt hadden met die 3500 kg had je ’t wss terplekken kunnen overladen e.d. want zoiets krijgt je Astra nooit met een nood-stop stil :P)Uh, ik ben met de Corsa A letterlijk NIET te stoppen…..
M’n linkervoor remleiding is gesprongen toen ik Shoarma ging halen bij de AH :(
ANWB Gebelt, kunnen er niks aan doen….. Dus achterhem/voor hem uitgereden naar huis…
Maandag effe een nieuwe remleiding fixen dus…
Maargoe o/ Mooi shitty :P
Artikelnummer ZEF994
Merk BeruDit setje kan in elk geval werken op je C14SE. Dit schrijft TecDoc bij mij voor :)
Gewoon zorgen dat er een setje bougie-kabels komt die om de pluggen een soort aluminium bescherming heeft tegen de hitte.
Bespaar je echter maar 13 euro mee, Brezan e.d. verkoopt ook Beru voor ongeveer 64 euro voor een setje…
De achterklep heeft een koppelstukje met ’t slangetje in ’t chassis. Waarschijnlijk is hij gewoon losgeraakt. Krijg je nergens lekkage als je nu probeert te sproeien?
origineel gepost door astropel
Ja, zo kun je het ook bekijken!
Wil er enkel mee zeggen dan teveel amp door het +draadje van de cigaretten aansteker niet veilig kan zijn.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen ;-)Zolang jij de uiteindelijk zekering niet zwaarder maakt gebeurt er weinig mee hoor… De draden zijn berekend op de stroomsterkte van de zekering.
Is deze stroomsterkte overschreden, fikt gewoon de zekering eruit.
Kan niks mee fout gaan, zelf draden trekken naar de accu is gevaarlijker. Bij dat soort geintjes stouw ik ’t liefste direct na de accu een zekeringhouder, mocht ’t draad onderweg dan kortsluiting maken met het frame. Dan fikt in elk geval niet je auto eruit.
origineel gepost door michiel026
was het een witte?Neh zwarte :P
Dacht in een blik een blonde dame gezien te hebben…
origineel gepost door Dennis-Corsa-B
origineel gepost door michiel026
origineel gepost door bennic
origineel gepost door Aapje
Ik zat te denken om het reservewiel eruit te gooien, en daarin de ruimte te gebruiken voor de versterker e.d. te verstoppen… Alleen wat is dan een goed setje voor een lekke band te verhelpen langs de weg?Je hebt tegenwoordig van die spuitbusjes als je een lekke band heb spuit je dat erin, lucht erbij en je kan weer een aantal km rijden.
wel ff stil houden alsje je band laat vervangen alsje dat gedaan hebt:P
kom dan niet bij mij je band vervangen viese stink spul :jerry
Ik laat dan waarschijnlijk eerder m’n pa effe me ophalen met een reserve wiel uit de schuur :P
Maar je moet toch voor de APK e.d. een reserve wiel en/of zo’n spuitbus in je auto hebben?
Net in Barneveld bij de parkeerplaats Vetkamp een verlaagde Corsa met A1 front gespot :P
Sloeg later bij een stoplicht af richting Lunteren/Ede :)
Iemand van hier? :)
Astra-F Sportstuur ingebouwd ipv. het Corsa A sportstuur met gaten.. (Hield telkens ’t stuur verkeerd vast door die gaten in ’t stuur, kreeg pijn in m’n poten ervan :P)
Ben it-er met RSI :+ Dus pijn in de poten kan ik al helemaal niet gebruiken als ik moet autorijden :D
Ook heb ik even alle signaalkabels en speaker-draden gelegd naar de kofferbak. Morgen effetjes de stroomkabel leggen… En sterkere dynamo ophangen aan de motor…
Alleen nu heb ik ’t probleem dat ik een 4-kanaals versterker die behoorlijk groot is… Wil verstoppen, kortom moet er zo minst mogelijk last van hebben :P Weet iemand een manier zodat ik toch m’n kratjebier e.d. in de kofferbak kwijt kan als ik dat wil?
De subwoofer wil ik via een stekker afkoppelbaar maken, dito met de hoedenplank. Alleen moet de versterker/condensator wel aanwezig blijven in de kofferbak…
Ik zat te denken om het reservewiel eruit te gooien, en daarin de ruimte te gebruiken voor de versterker e.d. te verstoppen… Alleen wat is dan een goed setje voor een lekke band te verhelpen langs de weg?
Versnellingsbak pakking vervangen + nieuwe olie erin gegoten :P
Ook gelijk kofferbak lampje erin gemaakt, en de dynamo vervangen… :)
Ducttape erover?
-
AuteurBerichten