Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Momentsleutels? Gewoon op gevoel sleutelen toch? :P Vast = vast :P :jerry
Verzekering zal niks doen, tenzij je allrisk heb. Maar dan betaal je ’t uiteindelijk zelf :(
Een waarborg en verzekering stellen namelijk als eis dat je getuiges hebt… Naja die zijn ver te vinden natuurlijk. Anders had je de vandaal al een gat in de kop verkocht wss.
Ik zou gewoon gaan kijken voor een goede startonderbreker en zorgen dat er niks te halen valt in de auto… De pinnetjes uit de deuren halen zijn ook 1 van de betere opties. Wellicht een alarm systeem erin hangen als je ze echt wilt afschrikken…
Heb je overigens op je auto allerlei stickers van audio merken staan? Trekt namelijk heel erg dieven aan, dan weten ze dat er iets te halen valt van een bepaald merk… Weten ze gelijk wat er te halen valt :P
Net een mooie blauwe coupé gespot op een rotonde op de N311 / Koningsweg (bij dat hotelletje/restaurant).
Ik toeterde effe nog met m’n Corsa :)
Deze cockpit zat in speciale modellen van de Kadett-C dat weet ik in elk geval 100% zeker.
Zeker niet van een D-kadett.Ik meen dat hij in bepaalde City JR uitvoeringen te vinden was…
Tja valt weinig te reageren :) Leuk dettje, maar tis niet mijn type :P
Prima om lekker belastingvrij mee rond te rijden :)
Lekker de originele velgen eronder!
Die city moet lekker blijven zoals hij is! Je ziet ze veel te weinig! :swear :fy1
4 mei 2010 om 19:02 In reactie op: Onze nieuwe aanwinst ! :D –> laswerk + versnellingsbak e #17665214Vandaag gedaan:
– 10:00 – Kapotte versnellingsbak + Tussenas eronderuit gehaald
– 11:30 – Kleine dingen zoals handvaten e.d. op de auto gezet (en naar gezocht in de bergen met onderdelen bij m’n oom)
– 12:30 – Versnellingsbak met m’n oom gevonden met een vetlaag van 1cm dik ongeveer
– 13:30 – Versnellingsbak helemaal schoon gekregen en onder de auto gehangen
– 14:00 – Tot de conclusie gekomen dat de oude tussen-as geheel naar de KUT was.
– 14:30 – Tussen-as eruit gehaald + andere eronder gezet + auto getest en hij reed/rolde :)
– 15:00 – Koppeling afgesteld + gekloot met de handrem afstellen want die pakte ook slecht. Schoenen in de trommels zijn wss bijna op
– 15:30 – Accu van de Corsa erin gehangen + de boel opgeruimd
– 16:00 – Verder zitten kloten met de afstellingen van de carburateur want hij liep echt kut.
– 17:00 – 50km gereden met de kadett (slecht afgestelde carb dus viel bij elke rem-actie zowat uit, was grappig rijden :P)Afijn FOTOS!
Versnellingsbak zat dus al 10~20 jaar bij m’n oom in de garage en had dus ongeveer 1cm dik vet/olie erop. Schoongemaakt! o/
Handvat op de achterklep gemonteerd (we hadden nog een City achterklep staan met handvat :))
Zonnekleppen gemonteerd!
Van m’n oom een dashboard kastje gekregen die dicht kan ipv. een plankje :) Hier kunnen we dus de papieren neerkloten zonder dat men dat gelijk ziet.
En wat extra foto’s:
Ohja, en heb de radio in de auto gezet:
FOTOS!!!11 :D
4 mei 2010 om 18:09 In reactie op: Onze nieuwe aanwinst ! :D –> laswerk + versnellingsbak e #17665213Versnellingsbak ligt inmiddels bij oudijzer, dito met de tussen-as.
Alle tanden op de tussen-as waren compleet gladgeslepen.
Versnellingsbak had ook geen enkele tand meer over…En de kadett heeft inmiddels zijn eerste reis van 50km achter de rug.!
(helaas geen foto’s gemaakt van de trip e.d. maargoe je snapt ’t de auto rijd na het inbouwen van een andere versnellingsbak + tussenas :))3 mei 2010 om 22:47 In reactie op: Onze nieuwe aanwinst ! :D –> laswerk + versnellingsbak e #17665210Afijn vandaag dit gedaan:
– Andere carb gemonteerd, was te veel gezeik met de oude. Chokeklep sloot niet, gasklep reageerde niet e.d.
– Versnellingsbak + Cardan-as eronder gezet
– Accubak gelast/geslepen e.d. staat nu in zinkspray
– 1 van de grote hoeveelheid water afvoertjes ontstopt en vergroot zodat hij nooit meer kan verstoppen.
– Ontdekt dat de oude versnellingsbak deud is.
– Dashboard weer schoon gemaakt
– Auto gestript van overbodige bekabeling (zoals de bekabeling van de radio richting een accu e.d.)
– Verwarmingspaneel weer gefixedZo begon ’t…..

En toen gebeurde dit:

Gaten maken!

Toen maar weerés mijn favo ding doen: GETTO TJOENING!

(paar lege gasflessen zijn oersterk.)Kofferbak intussen tijdens dat m’n oom aan ’t lassen was beetje opgeschoont en weer netjes gemaakt. Moet alleen nog rare alu-beugels van de zijkanten afhalen….

Afijn de huidige / oude versnelllingsbak is deud. En die blijft wss deud.
2 mei 2010 om 18:59 In reactie op: Onze nieuwe aanwinst ! :D –> laswerk + versnellingsbak e #17665208Auto is voor mijn vriendin, dus als je deze kadett ooit ziet. Dan zit er een dame met blonde haren achter ’t stuur :D
1 mei 2010 om 19:12 In reactie op: Onze nieuwe aanwinst ! :D –> laswerk + versnellingsbak e #17665201Versnellingsbak schijnt kapot te zijn, maar nieuwe ligt al op voorraad dus komt goed! :D 1200 ja!
origineel gepost door Honza
origineel gepost door Aapje
Bedrading voor de interval daarin tegen lag er gewoon en was gewoon een gevalletje: Juiste relais erin stoppen + Juiste hendeltje aan m’n stuur knopen.Je moet wel nog even 2 draden splitsen dmv het loshalen van een blauwe verbindings AMP… aftapen en klaar :thumbup
Nou nergens zo’n aftap plekkie gezien hoor. Bekabeling van mijn Corsa was in elk geval geheel origineel :)
Lees nu pas dat je pas 14 bent!? :P Hoop dat je een goede droge en warme showroom hebt voor de dett? :D
Deukjes eruit, stoomcleaner door ’t interieur, beetje poets en boen werk… En hij is bijna gloednieuw :D afgezien van z’n 30 jaar ervaring ;)
Mooie bak man :)
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Aapje
Heb zelf voor een soort gelijke toko een tijdje gewerkt: http://auto-onderdelen.nu/catalog/
Ze kunnen aan alle originele delen volgens mij wel komen iig van auto’s na 1980.duparts levert orgineel GM spul..
dit lijkt me bedrijf wat geen orgineel GM spul levert of wel..want daar zit dus verschil in…
Kunnen ze ook leveren, alleen de prijs word er niet beter op. :P
Koop geen rotzooi, maar een goedgekeurde als je ‘m ook op de ontsteking hangt. Je wilt immers niet dat hij tijdens het rijden stilvalt.
Verder kan je met een simpel schakelaartje en een relaisje al de 3de stand van je contactslot blokeren. Daardoor kunnen ze de auto wel nog aanduwen maar niet 123 starten.
Werd de radiator zelf ook heet? Kan wellicht ook een thermostaat zijn die niet open wilt…
Vast wel te inbouwen zo’n spy setje, maar of ’t helpt… tja je hebt een spy-cv/alarm setje nodig om ’t te gebruiken denk ik.
Zo’n comfort module die ik nog heb liggen werkt overigens op alle soort gelijke motoren… Astra-G dus ook. Schema’s zijn namelijk niet veranderd sinds de 97-er facelift astra-f.
Maargoe, als er comfort module in zit… Dan moet je de knop lang (max 5sec ofzo) vast houden nadat ’t raam al dicht/open is. Je hoort dan een klik uit de deur komen.
Heb nog wel een zooitje motoren liggen van een Astra-G met modules. Roep maar even welke lettertjes erop staat :)
Heb zelfs de modules nog los liggen van een Astra-F e.d.
http://shop.oudeonderdelen.nl/product_info.php?cPath=2&products_id=10Zo schokdempers vernieuwt. De oude vielen van ellende uit elkaar :D
Bijv. de demper binnen was al verroest:

origineel gepost door Spacejam
gisteren nieuwe velgjes erop gezet :)
Zag ‘m net ook op tweakers.net :) Nice man!
Mooie cabrio! Origineel :wors Irmscher velgen is ook soort van origineel hoor :P
Netjes joh! lekker onderhouden die dett :)

Niet zeggen dat je een blackout gehad hebt… Straks krijg je een medische afkeur om nog uberhaupt te auto rijden… Zou zonde zijn…
Een ongeluk gaat vaak heel snel, kan best zijn dat je tijdens de klap het zag aankomen en alvast een kloot gevoel naar boven kreeg. Waardoor je ’t gevoel kan krijgen dat je een blackout hebt.
Maar ik zou deze niet totallos verklaren, zou ‘m wel financieel total verklaren. Maar zeker nog wel redbaar als je ’t wilt :)
origineel gepost door Powercorsa
Het mooiste is om de mantel iets te strippen en dan de draad hierop vast te maken door middel van een soldering. Wel naderhand even isoleren d.m.v. isolatietape.Ook voor de veiligheid een zekering tussen de voeding en het CV kastje gebruiken.
Beste tips die je kan geven. Als je het lukt nooit een draad doorknippen. Gewoon de buitenmantel een tikkie wegsnijden en het nieuwe draad eraan solderen. Zo beinvloed je niks van de weerstand op ’t draad.
En heb je nooit kans dat het draad op dat punt heet kan worden. Maar daar hebben we weer zekeringen voor, dus altijd afzekeren als je iets nieuws in de auto maakt! :)
-
AuteurBerichten