Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hartje duiven gespot @ 30 april:

Hierbij 2 kadettjes :) 1 van een vriend, 1 van mij :)


Naast het Kadett-Etje van m’n maatje :)



Kadett-C gespot (Coupé) C1 uitgevoerd, verlaagd, geen achterbank en het gordelpakketje e.d.
In: Hoogland nabij een Jeugdcentrum (omgeving amersfoort) :)Jammer van de foto’s man :( Heb zelf geen foto’s opgeslagen ervan jammer genoeg… Heb ze wel gezien :(
Dacht even dat ik las “2000”, dacht weer een hobbybob die niet weet dat er een marktplaats sectie is op dit forum :D
Gewoon volgen wat de garage zegt, pomp maakt lawaai kortom de pomp is stuk.
De pomp hoort constant druk te maken, want anders valt telkens de brandstof druk weg. Dus bob knutsel zit lekker verkeerd bezig.
Mbt. de vacuüm zou je kunnen kijken voor kapotte/verkeerde beluchtingslangen. Deze voorkomen dat vaak :)
19 mei 2010 om 10:45 In reactie op: Weer een kadettje erbij !!!!! update!! 28-11-2010 blokje ver #17672398Waarom leg je geen OHC erin ipv. een OHV? Als hij toch voor dagelijks gebruik gaat worden lijkt mij een met een ECU geregelde motor ene stuk zuiniger en makkelijker rijden. Geen choke e.d. ? :)
15 mei 2010 om 18:21 In reactie op: Weer een kadettje erbij !!!!! update!! 28-11-2010 blokje ver #17672385Leuk dettje! Beetje poets en boenwerk en ’t is weer een leuk dettje :)
Ik ken wel iemand die ene páár 1.2n/1.2sjes heeft liggen zelfs 1.1 motortjes uit B-kadettjes…
Zeg maar wat je kwijt wilt voor een motor, dan gooi ik zo’n bod wel effe op naar m’n oom :)
We hebben vast zelfs nog wel een paar bumpers liggen ;)
Die is 20 tanden.
Waar komt de 72/74 getallen dan vandaan die freek noemt?
Up! M’n vraag blijft welke tandwielen moet ik tellen, want ik kom er echt niet uit…
Alvast bedankt! king:
Ik zal deze even beantwoorden (heb ’t autootje overgenomen en probleem opgelost).
Tussen-as had geen tanden meer (in ’t midden was ie compleet glad geschaaft. Veer zat erin ;)
Bakzelf was echter ook compleet kadoek, die ratelde en deed behoorlijk raar.
Denk dat de tanden een klap gehad hebben toen de tussen-as vrij ging lopen :)
Kortom, wil zeggen: Letop als je dit zelfde probleem hebt, de tussenas lijkt mss alsof hij nog tanden heeft, maar hij moet in de hele diepte van de tussen-as tanden hebben, niet alleen aan de voorkant :P
13 mei 2010 om 20:39 In reactie op: help! stuurkogel past niet op nieuwe veerpoot? gat gemeten #17671398origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
btw hoort er geen rubber in dat gat te zitten wat de overige ruimte opvult?zit die er nog wel in?
Zei ik net ook al :jerry :angel
13 mei 2010 om 18:48 In reactie op: help! stuurkogel past niet op nieuwe veerpoot? gat gemeten #17671387Mis je geen rubbers?
Net op de A15 bij bemmel een Geel/zwarte Kadett-C Sedan gespot… :) GT/e achtige looks van veraf dus zal wel een GT/E zijn geweest…
Iemand van hier? :)Stomme vraag, pignion tandwiel heb ik net geteld. Die is 20, nu alleen de vraag. Welke tandwielen moet ik tellen om die 72/74 achtige getallen te krijgen?
Het grootste onderste tandwiel is bij mij 34 tanden. Het bovenste tandwiel is ook 34 tanden.
Met tellers zitten spelen…

Resultaat:

Pries as = 24 tands, betekend dit nou dat ik een F16 bak heb liggen?
Herkent iemand dit mss als een Kadett versnellingsbak? Ik krijg Deawoo nexia / kadett / astra hits nmlk als ik op de nummers zoek…
nou die bak behuizing is met de auto verdwenen.
Zou deze bak in een F10/F13 behuizing passen?
Probleem is niet zozeer dat ik niet aan een bak kan komen.
Probleem is meer dat ik nieuwsgierig ben welke bak dit is ;)
Vast wel iemand die deze ooit gezien heeft??
Welk type kadett?
Want er zit nogal verschil in ’t ombouwen van een RWD en FWD aangedreven auto..
Voorbumper zit scheef :P
Leuke dett. Geinig gedaan met die iPod houder ;)
Denk dat ’t een leuke manier is van de garage om het aftrap/testritje te berekenen aan de klant :P
Zwaar overbodig als je ’t mij vraagt. Injectoren kan je namelijk het beste reinigen door ze in een ultrasoon waterbad te leggen. Dan trilt al ’t vuil los en werken ze vaak als nieuw. Een goedje erdoorheen spoelen lijkt mij niet goed genoeg daarvoor.
Zelf kun je ook controleren, sleutel op het vierkante dopadapter in de bankschroef, sleutel horizontaal, emmer er aan hangen, en langzaam vullen met water….
armlengte omrrekenen naar meters, deze factor moet je gebruiken voor het water , en gieten maar, de sleutel klikt van zelf een keer, en je hoeft alleen maar de liters te tellen…(en effe met een berekening controleren of ’t allemaal klopt)
Op google vindje wel meer informatie hierover..
een PDF bestand met een hele goede omschrijving vind je hier:
http://www.vriendenkring-klassiekers.nl/pdf/techniek/momentsleutel%2042.pdfFotootje voor ’t idee:

-
AuteurBerichten