Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Denk dat freek dat al heeft gedaan, zal ie niet snel laten doen als hij het zelf kan :D
Ligt als ’t goed is gewoon een rood draadje voorbereid in de kofferbak (al ligt ie wss in het zijscherm).
Dat is je constante stroom, die zit niet bij de achterlichten.
@RISL wrote:
@JJ- wrote:
Vraag het toch fatsoenlijk of niet dan
Nou, mij had je niet hoeven pm’en met deze vraag…stel het niet echt op prijs.
Ik deel de mening, zal daarom ook niet stemmen.
Stuur van deze TR waar robert_corsa over lult was btw los binnen 3 seconden zonder ook maar een druppel zweet :-)
Mag ik iedereen met een Corsa een tip geven: Koop zo’n ding. Je breekt namelijk het plastic breekpunt in het midden van het stuur met rammen/trekken aan de stuurkolom!

Voor als je je afvraagt, Hoe werkt zo’n ding? Nou je steekt ‘m in het stuur in speciale ovaale gaten. Draait de pootjes zodat ze haken achter het stuur. En dan aandraaien:

Bij de A3 corsa’s zit achter de tellerbak een speciale stekker waarmee de kabelboom naar de Radio kan aangesloten worden. Die boom is een complete iso boom met aansluiting voor de speakers e.d.
Betreft de stekker die ik in m’n hand heb:

Die stekkers op de achtergrond zijn de oude variant voor de A1/A2 corsa’s, die steek je bij de alarm schakelaar+zekeringkast weg.
Wat de TS denk ik belangrijk vind is hoe hij nu een radio aansluit?
In elk geval zijn de kabels waar de aftap klemmetjes op zitten wel dezelfde zekering als waar de radio op hoort.
Rood = constant stroom (+)
Bruin = massa (-)Ik vermoed dat je geen zwarte draad afgetapt hebt gezien? Dit zou namelijk de draad zijn voor de “Ontstekings stand” op het contactslot.
Deze kan je overigens meestal aftappen bij de sigaretten aanstekerplug OF dashboardkastje.
Mocht je het netter willen oplossen dan de aftapklemmetjes, zou ik adviseren het te solderen.
De zwarte zou je evt. ook direct bij de zekeringkast op de juiste zekering kunnen “bijprikken”. Gaat ongeveer op deze manier:

Rechtsbovenin zit de zwarte. De grijs/groene is verlichting, maar meeste radio’s hebben deze draad niet nodig.
(Bij mij gaat de verlichting in de radio aan als je de lampen aan hebt).
Denk dat het aan het type relais ligt, misschien dat ie in het verleden vervangen is geweest voor een ander type van een andere motorcode of universieel.
Als je brandstofpomp goed functioneert blijft er druk op de leiding btw… Dan is primen niet nodig.
Zou ik wel doen, ziet er niet uit chroom op een auto zonder chroom :P
@Freestyler wrote:
Aapje, dat is hem idd. Maar zoals je zelf al zegt, je vind hem niet zo makkelijk als dat je zou verwachten.
Die vent had al met VWE aan de telefoon gehangen (die wisten enkel dat ie bij RDW moest kijken), en hij was zo slim om bij de afdeling particulier te zoeken :jerry
Zal wel de stress zijn van auto willen verkopen en er dan niet uit kunnen komen.Ik weet hoe ze denken bij RDW… Paar keer al zitten kloten met hun mengelmoes van bureaucratie. Niet proberen te vechten :P
@Freestyler wrote:
@Aapje wrote:
Klinkt vrij eenvoudig en logisch…. Dat de onkunde van zo’n handelaar/autobedrijf ervoor zorgt dat het een uur duurt snap ik ook wel. Mensen kloten vaker aan met computers king:
Zou je denken. Zoek de link maar eens op rdw.nl en post hem hier maar eens. Ook ff timen hoe lang je erover gedaan hebt ;)
Hij had dus geen schrijven gehad van RDW over hoe en wat, enkel dat er iets zou veranderen, maar niet wat het voor hem betekende. Rdw bellen had ook geen zin, daar werd de verbinding gelijk verbroken ivm lange wachttijden.
Deze ? http://www.rdw.nl/Zakelijk/Paginas/Tijdelijk-documentnummer-aanvragen.aspx?Path=Portal/Kentekenprocessen/Voertuigbedrijven” onclick=”window.open(this.href);return false;
Op die pagina oranje knop indrukken om aan te vragen, motje wel inloggen e.d.
Vind ’t nog redelijk te behappen. Gewoon effe wennen… Koste mij overigens 8 pagina’s met onnodige uitleg/informatie om op die pagina te komen, +/- 1min gezocht erna.
Klinkt vrij eenvoudig en logisch…. Dat de onkunde van zo’n handelaar/autobedrijf ervoor zorgt dat het een uur duurt snap ik ook wel. Mensen kloten vaker aan met computers king:
Gat is omdat de plunjer dan nog vrij kan bewegen en de ECU geen storingen geeft.
2 januari 2014 om 16:07 In reactie op: Ook een Kadett gestolen uit Arnhem SJ-59-SY GEVONDEN! #18181856Meen je niet! Mooi werk!
De kap zit achter de nokkenaspoelie, en de thermostaat zit achter de kap… Dus rara wat eerst weg moet? De riem.
Waarom zou je moeilijk doen trouwens? Tis peanuts op deze 8v.
Ziet er zo uit btw van een c14nz:

Beter dan maanden wachten op je geld van zo’n verzekeraar…
Moest die schade niet eerst geopgenomen worden door een taxateur voor de verzekering ?
Valt ie niet binnen de inboedel verzekering als ie in een afgesloten (zelf gehuurde) garage staat?
@TedMechanic wrote:
@Aapje wrote:
Er zit wel een spanrol op die aangeeft of de riem strak genoeg gespannen is… Het spannen gaat inderdaad met de waterpomp.
Tip: C14NZ riem setjes zijn op ebay +/- 75 euro inc waterpomp+verzenden. Hoef je alleen nog een thermostaat met seal te kopen.
En preventief de koppakking vervangen??? Waarom?
Niet preventief. De TS geeft aan dat de koppakking lekt.
Met die spanner, ik dacht aan een oudere motor met carb, ik dacht dat injectie een ander luchtfilter had.
Ging zoals ^^ zeggen over de kleppendekselpakking. Wellicht dat de nokkenas keerring ook lekt. Maar dat ziet de TS snel zat als de riem eraf ligt. Alle Corsa A’s met monopoint injectie hebben zo’n koekdoos als luchtfilter, alleen de multipointer (GSI, Joy C14SE e.d.) heeft een ander type luchtfilter gekregen. Bij de B Corsa is het wel anders trouwens.
ps, Ik ga er vanuit dat ’t een C14NZ is omdat er geen brandstofpomp zit op de nokkenas en omdat er een lambda sensor zit in het uitlaatspruitstuk.
Er zit wel een spanrol op die aangeeft of de riem strak genoeg gespannen is… Het spannen gaat inderdaad met de waterpomp.
Tip: C14NZ riem setjes zijn op ebay +/- 75 euro inc waterpomp+verzenden. Hoef je alleen nog een thermostaat met seal te kopen.
En preventief de koppakking vervangen??? Waarom?
Bij de oudere (x16xel) smallblock 16v’s zit ie achter de d-riem kap verstopt (dus effe de bovenste afdek loshalen zie je het snel genoeg), naast de poelie van de uitlaat nokkenas. Zwarte sensor die met 2 torx boutjes vast zit.
Jij hebt je belasting voor ’t komende jaar weer terug verdiend dus? ;)
Lekkage wordt meestal een RA4 (repparatie advies)
Is wel makkelijk geld verdienen die Eerste kamer, einde van de pauze –> melding over een dooie –> effe stilte houden –> schorsing! en na de schorsing gaan ze effe uitgebreid lullen over een ipad app waar bewegende beelden inzitten.
Holly shit, politiek is simpel! Je krijgt zelfs hulp om een iPad app te installeren@!@!1212212112
Oh effe 5min wat bespreken, weer SCHORSING _O-
@peter777 wrote:
Sprak paar dagen geleden een Turkse man bij de Lidl. En die kreeg de tranen in zijn ogen toen hij mijn verhaal hoorde, was helemaal gek van zijn 250D. Man had niet zo veel geld als ik zijn verhaal zo hoorde, maar stak veel geld (voor hem dan) in onderhoud van zijn ster. En apparaat zag ik idd perfect uit.
Dus ook niet iedereen uit de verketterde doelgroep is hetzelfde. We worden allemaal gelijk genaaid, en de enige schuldige is de overheid die gewoon niet betrouwbaar blijkt. Je kan simpelweg niet investeren op basis van overheids regelingen en dat is ronduit zuur. Het begint hiermee en eindigt bij je aftrekbare woning waar men op het laatste moment ook beperkingen aan zal hangen.
Maar de gastank is er uit (auto ook verkocht trouwens) dus ik heb me er al bij neergelegd. Al zou je gaan zien dat per 2015 de benzine/40+ regeling ook gaat verdwijnen.
Effe uit een ander oogpunt, werkt die Turkse man voor z’n geld of trekt ie een uitkering zoals het gros van de knakenrijders? Niet dat ik mensen die in de uitkering zitten geen hobby’s wens, maar ben wel van mening dat je best mag werken voor je hobby.
Val bijna in slaap van dat gelul van ze… Volgens mij kan iedereen de politiek in of niet?
Ha, punt komt langs hij ‘onthaalt’ de motitie :)
Benieuwt wat ze gaan stemmen straks :)
100PK Wim? Al op de bank geweest ermee of staan die pk’s op de achterkant van een bierviltje uit de kroeg?
-
AuteurBerichten