Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hij heeft het over dit gaatje:

Loopt van links tot rechts op de HRC.
Vloeistofgedeelte van de HRC is goed aangesloten, hebben rondom de remmen ontlucht en we hebben druk.
Alleen waarom de vacuum daar kan ontsnappen is ons een raadsel.
Hoelang heeft ie gestaan zonder motor? Wellicht dat de vering weer effe moet “wennen” aan het gewicht :)
Draagarmrubber kan ook speling hebben, effe controleren! Of de veerpoot is slecht in elkaar gezet…
Kijk hier eens tamiya:
http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile/Kompressor-/_i.html?_nkw=OPEL+CORSA+B+73_+78_+79_+1.2i+16V&_fsub=5307093015&_sid=18116485&_trksid=p4634.c0.m322″ onclick=”window.open(this.href);return false;@2000 wrote:
Ik heb ‘m binnen. Ik moet 72 euro betalen tot december. Voorwaarde is wel dat ie van december tot en met februari stil blijft staan. Dit gaat niet gebeuren dus moet ik dat nu al aangeven of pas rond december?
Dan moet je gewoon de volle mep betalen, en nu niks doen met de acceptgiro.
Effe nieuwe veerschotels erop lassen is gene optie?
Alarmschakelaartruucje werkt in een A3 Corsa
De A2 (pre-facelift) heeft de schakelaar anders. Moeilijker te verwijderen zonder het halve dashboard uitelkaar te halen. Tevens is de stekkerbezetting anders.
Stuurslot idd TedMechanic (mits deze werkt, veelal zijn ze kapot :P)
Als je te veel verbruikers aanzet fikt de alarmschakelaar door :PEn volgens mij is de stekkerbezetting van de A3 hetzelfde als met de Astra-F/Corsa-B :P Dus wie wil ’t daarop proberen? :D
Aansisch is dat laatste niet erg, want de meeste sterren heb ik altijd de vraagtekens bij… “Wie de fuck is ’t”
@OpelRobin wrote:
Waar ik de potmeters kan vinden, want die wil ik gaan afstellen omdat het stuur regelmatig zwaar/zwaarder stuurt.
Dit probleem doet zich alleen voor bij een bocht naar rechts..Effe gegoogle’d voor je:
ja hoe er zit een potmeter achter een metaal plaatje achter het startblokje van het contackslot
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=83982″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat zoek je precies?
Misschien slim om niet adressen/exacte locaties te plaatsen bij de posts… Vinden eigenaren niet leuk ;)
24 maart 2014 om 18:47 In reactie op: Hoog Verbruik Corsa B X14XE wat verbruikt jullie corsa? #18106586@2e-c14nz wrote:
Ben benieuwd! Off topic: Hoe is het eigenlijk met de blauwe a3? Zit hij nog bij jou in de familie?
Die is intussen volgens mij dood of verkocht, is naar de ex vrouw van m’n oom verdwenen. En naja dat was niet de bedoeling toen we ‘m hadden opgepikt bij je… Dus eigenlijk hebben we er ook niet meer na omgekeken.
Vanmorgen afgetankt. Maar intussen 253km gereden, waarvan 30km binnendoor. En op terugkomst: 16,74L getankt.
Dus 1:15,10 heb lekker doorgereden. Niet ingehouden o.i.d. groot stuk van de route (denk +/- 120km tot.) heb ik 130~140km/h gereden.
80km/h is nu bij mij 2100rpm
100km/h is nu bij mij 2600~2650rpm
120km/h is nu bij mij 3000~3050rpmTop snelheid is onveranderd, duurt alleen wat langer voor ie daar is :P En hij accelereert wat sneller na mate ie weer toeren opgebouwd heeft na de 120km/h :P
18 maart 2014 om 15:13 In reactie op: Hoog Verbruik Corsa B X14XE wat verbruikt jullie corsa? #18106580Heb nu 500km op de snelweg gezetten, aardig rustig gereden durende 250 km… Ga zo ‘m vol tanken, dus vanavond spritmonitor bijwerken…
Dit weekend een lange 5 zet ik erin, dus 3,74 diff + 0.707 5de versnelling. Zou +/- 600 rpm moeten schelen op de 120km/h.
Dus volgende week ga ik weer voor werk verre afstanden rijden… dus kijken hoeveel invloed zoiets heeft effe meten :D
@Automatic-freak wrote:
@JvV wrote:
Denk dat een A en D er niet inzit voor hem maar een E.. hmmmmm ;)
Zal ik hem maar even laten zien nu die nagenoeg klaar is .. :thumb
[/url]mvg Erik
Wanneer gaat die lapjeskat op de achtergrond naar de oudijzerhoop? :D
:angel JvV
14 maart 2014 om 18:33 In reactie op: Hoog Verbruik Corsa B X14XE wat verbruikt jullie corsa? #181065671:13,7 hier met een gereviseerde kop, nieuwe koppakking e.d. maar met EGR/Alles origineel (sai e.d.)
Kga nu verbruik meten met alles afgedopt :)
Eensch. Groepsberichten uitzetten.
Mijn ervaringen met “Flennor” zijn goed, certified TecDoc merk, zowel de waterpompen, riemen, lagers voelen degelijk aan en ook nog na 25.000km gebruik voelen ze prima aan.
@Haasje17 wrote:
3,30 per dag gemiddeld voor ontbijt / drinken en avondeten. Middageten doe ik slim, gratis op het werk of gewoonweg niet.
Autoverzekering / Wegenbelasting / Benzine en zorgverzekering betaal ik van de zorg toeslag.Gratis op werk lunchen!? Laat de belastingdienst dat maar niet horen, ze zien dat als onderdeel van je loon! :D Kan je belasting op betalen :D
Nadat ik de cassette in de v-bak gezet had, wiel e.d. gemonteerd had, motorsteun e.d. weer vastgezet had… Bij het vastzetten van het schakelhoedje een schroefje laten vallen in de versnellingsbak dat was mijn grootste blunder :P
Mik mij maar neer op Omgeving Apeldoorn, Arnhem, Voorthuizen
Heb ’t ook in mijn Corsa X14XE, ben eigenlijk ook wel benieuwt waarvoor die is.
Effe compressietest doen met een warme motor, weet je zo of alle kleppen nog goed recht sluiten.
Volgens mij kennen jullie dat museum nog niet goed? ;)

http://www.opelmuseum.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zelfde boring i.i.g. Maar minder compressie. Dus er zitten of andere zuigers in of een heel andere kop. Ik vermoed een combinatie van beide. Wat wil je precies gebruiken voor de onderdelen? De hele motor? Dan kan je ‘m gewoon wisselen.
Echter heb je wel minder koppel, scheelt 3nm koppel! :P :jerry
22 februari 2014 om 09:54 In reactie op: C20NE in een Fletcher Arrow boot met een UA JET UNIT jetpomp #18195415https://www.google.nl/search?q=taperlock” onclick=”window.open(this.href);return false;
;) -
AuteurBerichten