Aapje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 1,916)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17610198

    @johanhummer9 wrote:

    @Aapje wrote:

    ’t past! :P

    how-to van het hele gebeuren? dit zijn natuurlijk leuke upgrades/opties om in te bouwen

    Uhu zeker leuk king:

    In reactie op: Corsa b starten zonder sleutel #18264570

    Slijptol erop, gewoon die klem die bovenlangs om de stuurkolom klemt weg slijpen. Valt het hele alugekleurde deel zo van je stuur af :)

    In reactie op: Ascona C 2.0 – 16v (Bluetiger) #18205476

    @asconahobbyist wrote:

    das mooi man! Zoals je ziet is dus alleen de carroserie nog over van de oorspronkelijke auto,techniek en binnenzijde zijn veranderd,

    Interieur is mijn schuld :P Die is destijds in m’n Ascona 1.6D beland… Alleen die ascona is dankzij de vriendjes in denhaag weer verkocht. Dus weinig van kunnen genieten. Dito met de fabriekscentrale vergrendeling allemaal 1:1 overgezet…

    Hier was de auto oorspronkelijk in bezit van de eigenaar na asconahobbyist:

    De oorspronkelijke E18NV, die als een beer trok:

    Destijds in deze staat overgenomen voor 200,- voor de onderdelen:

    Hij is toen op een steengeklapt/bord annex paal. Volgens mij ook nog wel een foto van liggen ergens, eigenaar wou ‘m destijds kwijt… Dus overgenomen voor weinig voor m’n ascona te voorzien van een fijner interieur :)

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17610194

    ’t past! :P

    In reactie op: Auto naar oud ijzer #18259510

    Gemiddelde kale Corsa A die ik langsbreng (op de aanhanger) leverde mij 45~50 euro op.

    Ik lever ze vaak zo aan:

    Bij deze hing de tank met een gat erin en het onderblok nog in de auto… Uiteraard vloeistoffen aftappen :)

    In reactie op: Corsa b starten zonder sleutel #18264567

    Ik zou het slot toch even verwijderen van je stuur, dat het stuurslot niet werkt is 1 ding. Maar deze kan tijdens het rijden zomaar erop klikken… Lullig als je hard ana het crossen bent en hij schiet erop… ;)

    Het elektrische deel aan je contactslot kan je gewoon los halen met 2 schroefjes, je ziet er 1tje zitten op je foto… Gewoon dat contactblokje eraf halen. platte schroevendraaier erin steken en starten maar ;)

    In reactie op: verwijderen knop schakelpook #18261801

    Warmstoken, wordt ie soepel van. En dan en goed eraan rukken :P

    In reactie op: trekhaak astra f cabrio 1994 #18261759

    Lijkt beetje hierop zover ik weet:
    viewtopic.php?f=128&t=162367

    In reactie op: Zafira tourer 1600cc 150pk CNG als noodstroomvoorziening #18260989

    Denk dat een aggregaat goedkoper is in onderhoud/aanschaf dan het stationair laten draaien van je auto….

    100 tot 200 euro heb je er 1tje die tot 3500~8000w aan kan

    In reactie op: andere kilometerteller unit plaatsen #18260734

    Noord? Voor een fles coca cola wil ik ’t wel doen, alleen wel eigenrisico… Heb ’t alleen gedaan bij een vectra b tot nu toe.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17610171

    Gisteren lekker dagje mezelf opgesloten in de garage, en een paar uur hameren, slijpen en lassen… Goed opgeschoten dacht ik zo :)

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903416

    Ivm met veiligheid adviseer ik dan in elk geval die rvs bouten te controleren op de aanhaalmomenten na een paar km’s te rijden. RVS is niet stijver dan staal, het is immers een legering van staal wat de eigenschap heeft roestvast/roestvrij te kunnen zijn. Daardoor lever je wel in op de sterkte. RVS bouten rekken!

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121901

    @tamiya wrote:

    Ik heb de kachelweerstand weer kapot :argue Een paar maanden terug heb ik de kachelweerstand in mijn Corsa vervangen omdat deze was overleden. Dit kostte me rond de 50 euro bij de dealer. Sinds gister doet weer alleen de kachelblower het op stand 4(dus kachelweerstand werkt niet).
    Ik heb de zekering en de stekker op de kachelweerstand al gecontroleerd, mankeert niets aan.

    Het is toch niet normaal dat zo’n (originele )kachelweerstand na een paar maanden weer kapot is? :hmmz

    Jazeker, als je de oorzaak niet aanpakt. De weerstand fikt niet zomaar eruit, deze fikt eruit omdat de motor meer vermogen vraagt. Bijvoorbeeld door een versleten lager. Heb je de motor ook bekeken of gesmeerd??

    In reactie op: Show hier je corsa #17296456

    Nu ’t plaatwerk herstellen :P En dan alles weer opbouwen :P
    king:

    In reactie op: Nationale Opel Testdag 2014 #18249459

    Deze was ooit afgegeven door de dealer waar m’n GSI nieuw verkocht is…

    Ben alleen benieuwt bestaat deze dealer nog?
    Terberg Ijsselstein B.V.

    Zaten volgens de aankoopbon van de auto op de “Industrieweg 1-3” in Ijsselstein

    Lijkt mij wel leuk om te doen :)

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071403

    jethro wow, wat ben jij kort door de bocht.

    In reactie op: Welke olie X10XE #18246532

    De Shell olie bij de Action is gewoon goede olie hoor… De prijs verschilt amper van de bulk inkoop of wat je in duitsland betaald voor de Shell olie. Het is alleen super belangrijk dat je op de indicaties voor kwaliteit let. Ik heb afgelopen week van de Action de Shell olie in m’n X12XE gemikt, kan in elk geval zeggen dat ie er stiller is van geworden (5W30 full synth).

    In reactie op: VersnellingsBak vraag #18242300

    Ik heb in m’n B Corsa een CR 374 bak met een WR tandwiel op de 5de zitten van 0,707. Dit is dus nog een korte bak in de 1~4 en een lage toeren versnelling in de 5. Misschien is zoiets een optie? Ik rij nu net geen 3000rpm bij 120km/h. En dat op een 1.4 16v van een whopping 90pk.

    In reactie op: corsa 1.2s swing waterpomp #18241623

    12ST = spannen met waterpomp en spanning meten met een speciaal tooltje (of gezond verstand). Geen spanrol aanwezig bij dit model. Motor is btw een vrijloper.

    C12NZ/C14NZ/C16NZ (en alle varianten van 8v OHC motoren, mits met spanrol): Spannen met waterpomp, spanning aflezen op de spanrol, 2x rondje draaien spanning weer controleren, als ie niet goed staat, goed zetten dmv. waterpomp te verdraaien.

    Smeer de pakking van de waterpomp in met vaseline of iets anders vets (maak er geen kliederboel van, alleen zorgen dat het beetje kan glijden). Daarmee kan je de waterpomp gemakkelijker draaien. Zorg ook dat je het gat waarin de waterpomp gaat goed schoonmaakt/ontroest, maakt het voor de volgende keer weer makkelijker :) (Spannen met de waterpomp = tegen de klok in draaien)

    In reactie op: motor d kadett #18241043

    Alle smallblocks zijn hetzelfde qua ophanging en motorbeugels.

    Als je een carb motor nu erin hebt, zou ik wel adviseren om ook een carb motor te monteren anders heb je ook een andere tank e.d. nodig.

    Al vraag ik mij af of de injectie tank van een kadett-e niet onder een kadett-d past.

    In reactie op: Sleutels corsa C #18239995

    Ik heb deze fix laatst gedaan voor een maatje van mij. Was een setje van 13 euro op ebay.

    Solderen valt wel mee. Was met 5min solderen klaar, en hoefde de remote niet opnieuw in te leren in de auto.

    Ja vacuumvervroeger is altijd nodig als je geen motorcomputer hebt. Kortom, carb motor? Vacuum vervroeger.

    Ik zie alleen niet echt waarom de topic starter de ontsteking wil ombouwen, want die Delco ontsteking heeft gewoon een hallgever erin? Welk type motor heb je exact?

    In reactie op: c-kadett rijders.. #17300337

    Denk dat je het verkeerd monteert… Kan weinig fout gaan namelijk… Monteer je wel de juiste?

    Zoek je nog een 4-bak voor een c kadett? Heb er _meerdere_ liggen

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17610062

    @PeterNoFear wrote:

    @juruca wrote:

    Dat ziet er TOP uit maar heb gelijk een paar vraagjes:

    Welke dikte en diameter hebben de geventileerde schijven ?

    En kon je dezelfde remklauw nog gebruiken ?

    Thx!

    Dankje!

    Om de standaard remmen te vervangen kun je gaan voor 256mm, deze zitten op een GSI.
    Het nadeel is hier van dat je niet met kleinere velgen kan rijden dan 14″.

    We hebben verse 13″ velgjes voor de winter, dus we wouden eigenlijk wel 13″ remmen.
    Zodoende zijn wij voor de remmen van een “sport” gegaan.
    Deze zijn 236mm, en zitten op een “sport” uitvoering.
    Zal misschien een optie geweest zijn, en zit misschien niet op elke.
    Deze diameter is het zelfde als origineel

    Deze klauwen zijn breder, omdat anders de schijven er niet tussen passen.
    De schijven zijn namelijk 8mm dikker.

    Het is allemaal plug en play, alleen je moet remolie hebben omdat je moet ontluchten en bijvullen.

    Grt.

    Zover ik weet zitten de 236mm geventileerde (2delige) remklauwen op alle 1.4 16v Corsa B Sports.

    Ik monteer ze zelf ook op alle Corsa A’s in mijn bezit, remt een stuk beter :)

    Of te dun vet tussen de lagers. Ik heb dat nou al een paar keer meegemaakt met hele goedkope immitatie lagers.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 1,916)