Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@johanhummer9 wrote:
@Aapje wrote:
’t past! :P

how-to van het hele gebeuren? dit zijn natuurlijk leuke upgrades/opties om in te bouwen
Uhu zeker leuk king:
Slijptol erop, gewoon die klem die bovenlangs om de stuurkolom klemt weg slijpen. Valt het hele alugekleurde deel zo van je stuur af :)
@asconahobbyist wrote:
das mooi man! Zoals je ziet is dus alleen de carroserie nog over van de oorspronkelijke auto,techniek en binnenzijde zijn veranderd,
Interieur is mijn schuld :P Die is destijds in m’n Ascona 1.6D beland… Alleen die ascona is dankzij de vriendjes in denhaag weer verkocht. Dus weinig van kunnen genieten. Dito met de fabriekscentrale vergrendeling allemaal 1:1 overgezet…
Hier was de auto oorspronkelijk in bezit van de eigenaar na asconahobbyist:




De oorspronkelijke E18NV, die als een beer trok:


Destijds in deze staat overgenomen voor 200,- voor de onderdelen:

Hij is toen op een steengeklapt/bord annex paal. Volgens mij ook nog wel een foto van liggen ergens, eigenaar wou ‘m destijds kwijt… Dus overgenomen voor weinig voor m’n ascona te voorzien van een fijner interieur :)
’t past! :P

Gemiddelde kale Corsa A die ik langsbreng (op de aanhanger) leverde mij 45~50 euro op.
Ik lever ze vaak zo aan:

Bij deze hing de tank met een gat erin en het onderblok nog in de auto… Uiteraard vloeistoffen aftappen :)
Ik zou het slot toch even verwijderen van je stuur, dat het stuurslot niet werkt is 1 ding. Maar deze kan tijdens het rijden zomaar erop klikken… Lullig als je hard ana het crossen bent en hij schiet erop… ;)
Het elektrische deel aan je contactslot kan je gewoon los halen met 2 schroefjes, je ziet er 1tje zitten op je foto… Gewoon dat contactblokje eraf halen. platte schroevendraaier erin steken en starten maar ;)
Warmstoken, wordt ie soepel van. En dan en goed eraan rukken :P
Lijkt beetje hierop zover ik weet:
viewtopic.php?f=128&t=16236717 november 2014 om 00:12 In reactie op: Zafira tourer 1600cc 150pk CNG als noodstroomvoorziening #18260989Denk dat een aggregaat goedkoper is in onderhoud/aanschaf dan het stationair laten draaien van je auto….
100 tot 200 euro heb je er 1tje die tot 3500~8000w aan kan
Noord? Voor een fles coca cola wil ik ’t wel doen, alleen wel eigenrisico… Heb ’t alleen gedaan bij een vectra b tot nu toe.
Gisteren lekker dagje mezelf opgesloten in de garage, en een paar uur hameren, slijpen en lassen… Goed opgeschoten dacht ik zo :)


Ivm met veiligheid adviseer ik dan in elk geval die rvs bouten te controleren op de aanhaalmomenten na een paar km’s te rijden. RVS is niet stijver dan staal, het is immers een legering van staal wat de eigenschap heeft roestvast/roestvrij te kunnen zijn. Daardoor lever je wel in op de sterkte. RVS bouten rekken!
@tamiya wrote:
Ik heb de kachelweerstand weer kapot :argue Een paar maanden terug heb ik de kachelweerstand in mijn Corsa vervangen omdat deze was overleden. Dit kostte me rond de 50 euro bij de dealer. Sinds gister doet weer alleen de kachelblower het op stand 4(dus kachelweerstand werkt niet).
Ik heb de zekering en de stekker op de kachelweerstand al gecontroleerd, mankeert niets aan.Het is toch niet normaal dat zo’n (originele )kachelweerstand na een paar maanden weer kapot is? :hmmz
Jazeker, als je de oorzaak niet aanpakt. De weerstand fikt niet zomaar eruit, deze fikt eruit omdat de motor meer vermogen vraagt. Bijvoorbeeld door een versleten lager. Heb je de motor ook bekeken of gesmeerd??


Nu ’t plaatwerk herstellen :P En dan alles weer opbouwen :P
king:
Deze was ooit afgegeven door de dealer waar m’n GSI nieuw verkocht is…

Ben alleen benieuwt bestaat deze dealer nog?
Terberg Ijsselstein B.V.Zaten volgens de aankoopbon van de auto op de “Industrieweg 1-3” in Ijsselstein
Lijkt mij wel leuk om te doen :)
jethro wow, wat ben jij kort door de bocht.
De Shell olie bij de Action is gewoon goede olie hoor… De prijs verschilt amper van de bulk inkoop of wat je in duitsland betaald voor de Shell olie. Het is alleen super belangrijk dat je op de indicaties voor kwaliteit let. Ik heb afgelopen week van de Action de Shell olie in m’n X12XE gemikt, kan in elk geval zeggen dat ie er stiller is van geworden (5W30 full synth).
Ik heb in m’n B Corsa een CR 374 bak met een WR tandwiel op de 5de zitten van 0,707. Dit is dus nog een korte bak in de 1~4 en een lage toeren versnelling in de 5. Misschien is zoiets een optie? Ik rij nu net geen 3000rpm bij 120km/h. En dat op een 1.4 16v van een whopping 90pk.
12ST = spannen met waterpomp en spanning meten met een speciaal tooltje (of gezond verstand). Geen spanrol aanwezig bij dit model. Motor is btw een vrijloper.
C12NZ/C14NZ/C16NZ (en alle varianten van 8v OHC motoren, mits met spanrol): Spannen met waterpomp, spanning aflezen op de spanrol, 2x rondje draaien spanning weer controleren, als ie niet goed staat, goed zetten dmv. waterpomp te verdraaien.
Smeer de pakking van de waterpomp in met vaseline of iets anders vets (maak er geen kliederboel van, alleen zorgen dat het beetje kan glijden). Daarmee kan je de waterpomp gemakkelijker draaien. Zorg ook dat je het gat waarin de waterpomp gaat goed schoonmaakt/ontroest, maakt het voor de volgende keer weer makkelijker :) (Spannen met de waterpomp = tegen de klok in draaien)
Alle smallblocks zijn hetzelfde qua ophanging en motorbeugels.
Als je een carb motor nu erin hebt, zou ik wel adviseren om ook een carb motor te monteren anders heb je ook een andere tank e.d. nodig.
Al vraag ik mij af of de injectie tank van een kadett-e niet onder een kadett-d past.
Ik heb deze fix laatst gedaan voor een maatje van mij. Was een setje van 13 euro op ebay.


Solderen valt wel mee. Was met 5min solderen klaar, en hoefde de remote niet opnieuw in te leren in de auto.
28 juni 2014 om 09:01 In reactie op: wie kan helpen met ombouw 13s ontsteking van punten naar ele #18222717Ja vacuumvervroeger is altijd nodig als je geen motorcomputer hebt. Kortom, carb motor? Vacuum vervroeger.
Ik zie alleen niet echt waarom de topic starter de ontsteking wil ombouwen, want die Delco ontsteking heeft gewoon een hallgever erin? Welk type motor heb je exact?
Denk dat je het verkeerd monteert… Kan weinig fout gaan namelijk… Monteer je wel de juiste?
Zoek je nog een 4-bak voor een c kadett? Heb er _meerdere_ liggen
@PeterNoFear wrote:
@juruca wrote:
Dat ziet er TOP uit maar heb gelijk een paar vraagjes:
Welke dikte en diameter hebben de geventileerde schijven ?
En kon je dezelfde remklauw nog gebruiken ?
Thx!
Dankje!
Om de standaard remmen te vervangen kun je gaan voor 256mm, deze zitten op een GSI.
Het nadeel is hier van dat je niet met kleinere velgen kan rijden dan 14″.We hebben verse 13″ velgjes voor de winter, dus we wouden eigenlijk wel 13″ remmen.
Zodoende zijn wij voor de remmen van een “sport” gegaan.
Deze zijn 236mm, en zitten op een “sport” uitvoering.
Zal misschien een optie geweest zijn, en zit misschien niet op elke.
Deze diameter is het zelfde als origineelDeze klauwen zijn breder, omdat anders de schijven er niet tussen passen.
De schijven zijn namelijk 8mm dikker.Het is allemaal plug en play, alleen je moet remolie hebben omdat je moet ontluchten en bijvullen.
Grt.
Zover ik weet zitten de 236mm geventileerde (2delige) remklauwen op alle 1.4 16v Corsa B Sports.
Ik monteer ze zelf ook op alle Corsa A’s in mijn bezit, remt een stuk beter :)
14 juni 2014 om 10:46 In reactie op: Met hoeveel newton moeten de remtrommels aangedraait worden? #18238416Of te dun vet tussen de lagers. Ik heb dat nou al een paar keer meegemaakt met hele goedkope immitatie lagers.
-
AuteurBerichten