Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het kan nog duurder dus :D
23 maart 2015 om 10:39 In reactie op: Zafira lekstroom probleem, zijn er kwaaltjes met Climate C? #18277110Kan iemand mij mss vertellen waar de ECC aansturing zit? Zit dat in het display of multitimer? Of zit er ergens een module die het regelt?
Van autodata word ik nie wijzer… En onderdelen sites laten niks zien erover…
Wel effe goed de klepsteel intapen trashmetal :D Dat niet vergeten te zeggen ;)
Scotchbrite werkt ook goed ipv schuurpapier, word minder warm :P
19 maart 2015 om 09:03 In reactie op: Veerschotel met extra buisje afkeur, zo rot zijn Astra F…? #18278439https://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APK/handleidingen/Regelgeving%20APK%20-%20Aanvullende%20permanente%20eisen%2001-01-2013.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Weet niet of er al een nieuwere versie van de bovenstaande is…
Afdeling 3. Beoordelingsnorm voor roestschadereparaties
Daar effe doorheen spitten.
Voorzover ik weet mag je niet lassen aan ophangingsdelen zoals draagarmen, fuse’s e.d.
Andere ophangingsdelen mag je aanlassen zolang je het maar deugdelijk doet…
Klepstoters kan je uit elkaar trekken… Gewoon de klem/ring bovenaan los wippen met een schroevendraaier.

Zelf een boel op voorraad in schone staat :) Met dasty van de wibra krijg je de meeste onderdelen binnen 24 uur brandschoon! :)
GSi Afgelopen weken de kop gereviseerd en groot onderhoudsbeurtje gegeven:

Gisteravond ‘m uit de garage getrokken:

Nu komende maanden weer verder aan de TR :) Lekker ruimte voor nu!
Keuze was er toch om ‘m niet te kopen? Wat ga je zelf gebruiken ervan?
9 maart 2015 om 13:40 In reactie op: Zafira lekstroom probleem, zijn er kwaaltjes met Climate C? #18277108Die zit zover ik gemeten heb op een andere zekering.
Ik hoor als het contact uit staat (en auto op slot) de kleppen onder het dashboard nog verstellen om de X minuten.
LuK is te vergelijken met OEM, Sach’s in mijn ogen een sportvariant op OEM
Zorg ook dat je bij aankoop de Carpas erbij hebt, als je ooit wat wil doen met de ECU settings veranderen heb je die code nodig!
8 maart 2015 om 15:43 In reactie op: Zafira lekstroom probleem, zijn er kwaaltjes met Climate C? #18277106Iets nieuws ontdekt…
De Climate control is ook aan te zetten dmv. de ‘Auto’ knop aan te drukken terwijl de auto op slot zit en de sleutel in de hand is…
OPCOM geeft rare Celius waardes aan voor de temp sensoren binnen (-2 +/-) Ook klopt de buitentemp niet in de CC, die geeft 5c aan terwijl de MID 15,5c aangeeft.Als je een opcom hebt btw, reset de foutcodes/meetwaardeblokken even bij een testrit van een x12xe. Als ie dan gaat bokken / inhouden e.d. kan je er donder opzeggen dat er een sensor kadoek is zoals de LMM (a 99 euro)
Streep mijn X12XE maar van je lijst Trash :D Hij tikt sinds vandaag in de bochten… Denk dat ik ‘m in de zomer es uit elkaar sloop en loer of ik de tik eruit kan krijgen :)
Heb eerlijk gezegd niet super goed gekeken naar het oude interieur die stonk naar natte hond… Kan best zijn dat het een Onyx is… maar de verzekering sloeg ‘m aan als ECO.
Gehele interieur heb ik uit een GSi getrokken incl. de elec ramen e.d. Grappige is wel dat die X12XE draadbomen op alles voorbereid zijn volgens mij.. In de chassisstekkers bij de deuren zat zelfs de voorbereiding op elec spiegels. Soms ruik je de natte hond nog wel als ie paar weken stil gestaan heeft, denk dat ’t nog in het dakbekleding zit… king:
Binnenkort komt er nog een nieuwe multiriem+spanrol+dynamo erop… ik vertrouw de huidige nmlk niet echt meer… Maargoed, zolang ’t koud is heb ik er geen zin in haha :P
Spoortje volgen op de printplaat, en dan vanaf de plek waar hij goed is tot voorbij de verbrande delen een bruggetje leggen met een draadje. Je kan met beetje handigheid gewoon erop solderen. Alleen niet te lang blijven zitten met de soldeerbout. Als je klaar bent gebruik kwaliteitstape die goed blijft plakken om de boel weer te isoleren (of hotglue ‘m vast).
Die laatste is van mij ^^ is origineel een ECO, geen Onyx.
Ik ben overigens gek op C16SE Astra-F’s ;) Dus er valt wat te bespreken
Ik kijk tegenwoordig amper op marktplaats. Net als dat hier op ’t OF amper leuke opknappertjes voor weinig geld aangeboden worden… Marktplaats vraagt 25 euro voor 2 weken te adverteren met een auto.. :/ Zijn de meeste oude auto’s niet eens meer waard tegenwoordig….
Dat is erg leuk remutr… maar hij heeft wat gedoe met verzekering e.d. daardoor vallen zijn vaste lasten al erg hoog uit…
X12XE’s zijn in mijn ogen best wel gevoelig voor slecht onderhoud, als je verkeerde olie gebruikt gaan ze snel ratelen/tikken. Heb zelf de ervaring dat de sensoren allemaal kapot gegaan zijn nu de auto 200k gereden heeft… Dus heb ze nu een voor 1 vervangen…
Voordeel van de X12XE is dat alles bereikbaar is in de motorruimte, lekker veel ruimte… En je hebt ene ketting i.p.v. riem.
Voordeel aan de X14XE? Betrouwbare ECU + sensoren, onderdelen zijn betaalbaarder en meer pit… Nadeel? Worden veel afgetrapt dus één zoeken voor weinig geld is een uitdaging…
Nadeel? Motorruimte zit propvol met meuk, vooral als je een Airco+Stuurbekrachtiging editie hebt zoals ik (en dan heb ik nog ruimte over waar ook nog een ABS kan zitten)… Dus de powerbox monteren is leuk om te doen, heeft als voordeel vooral dat je motorruimte wat vrije ruimte krijgt… Weer handig met sleutelen :) De performance zou ik ’t niet eens voor doen…
Nadeel is wel dat de X14XE wsslijk net zoveel weegt als je Astra F, 890kg weegt mijne. De X12XE zit een klasse goedkoper (850kg).
En m.b.t. de X12XE wat je al zei neem een sport editie, niet eens om de uitvoering… maar omdat je dan het onderstel erbij krijgt… De wegligging van een sport is veuuul beter dan die van een ECO. :P
@trashmetal wrote:
Wel leuk die praat over GSi’s en v6’en
maar heb dit topic gestart omdat ik kleiner en zuiniger moet gaan rijden
en wat leuks heb gezien bij JC :Ddoor dit geauwehoer ben ik weer aan het twijfelen over een x14xe :jerry
Ik zou lekker die 3d Astra houden. Die valt volgens mij al een klasse goedkoper uit dan andere Astra-F’s in de MRB en dat met de 100pk motor erin…
Ik heb beide X12XE en X14XE’s op dit moment, als ik kan kiezen (korotm vriendin niet weg is met de x14xe) pak ik de 1.4. De X12XE is mij te sloom, zuinig wel maar ZOOO sloom.
1:17,8 rijdt m’n X12XE op stad/buitenwegen, 1:14 op de snelweg
De X14XE van mij met m’n modificatie werkt op 1:15 allroundMaargoed een B Corsa op 4000 rpm maakt een hoop herrie op de snelweg…. ben je snel zat…
Ik had dat ook bart-gsi… heb de 5de versnelling gewisseld :)
Resultaat op een X14XE Corsa B:

Truuc om dit te verhelpen is dan ook alle carterdamp slangen schoon te maken, zodat ’t ventilatie systeem weer z’n werk kan doen.. En wat vaker lange afstanden te rijden daarna zodat je olie gezond blijft…
Hier een X12SZ die de carterdampventilatie niet op orde had, zelfde sludge in de motor gevonden:

Effe loeren naar de uitlaatgassen met een meter, misschien loopt ie te arm? Kan veroorzaakt worden door een lage brandstofdruk bijvoorbeeld..
Luchtmassameter zal dit soort problemen ook uitlokken. Geen vacuumslangen lek?
@asconahobbyist wrote:
degene die hem van mij kocht is hier ook geregistreerd,nickname is kapitein iglo!! Was een maatje van aapje!
Das dus de 3e eigenaar.“Maatje”… Naja laten we zeggen ik ken ‘m :P
Nah dat komt tzt wel gewoon kwestie van draadjes onderbreken en de juiste erin solderen… eerst de x12xe pesten, fuel signal moet ik eerst effe fixen. Plus hij denkt nog dat ie 120km/h rijdt terwijl hij maar 60 rijd… :P Dat eerst effe fixen. En daarna koekeloeren hoe ik de flits informatie erop ga krijgen… Display kan ik al aansturen :) M’n doel was zonder te hakken in het dashboard deze erin te bouwen. Wil altijd terug kunnen naar origineel.
-
AuteurBerichten