Aapje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 1,916)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: opel lotus omega #18258630

    Het kan nog duurder dus :D

    Kan iemand mij mss vertellen waar de ECC aansturing zit? Zit dat in het display of multitimer? Of zit er ergens een module die het regelt?

    Van autodata word ik nie wijzer… En onderdelen sites laten niks zien erover…

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274113

    Wel effe goed de klepsteel intapen trashmetal :D Dat niet vergeten te zeggen ;)

    Scotchbrite werkt ook goed ipv schuurpapier, word minder warm :P

    https://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APK/handleidingen/Regelgeving%20APK%20-%20Aanvullende%20permanente%20eisen%2001-01-2013.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Weet niet of er al een nieuwere versie van de bovenstaande is…

    Afdeling 3. Beoordelingsnorm voor roestschadereparaties

    Daar effe doorheen spitten.

    Voorzover ik weet mag je niet lassen aan ophangingsdelen zoals draagarmen, fuse’s e.d.

    Andere ophangingsdelen mag je aanlassen zolang je het maar deugdelijk doet…

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274089

    Klepstoters kan je uit elkaar trekken… Gewoon de klem/ring bovenaan los wippen met een schroevendraaier.

    Zelf een boel op voorraad in schone staat :) Met dasty van de wibra krijg je de meeste onderdelen binnen 24 uur brandschoon! :)

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17610231

    GSi Afgelopen weken de kop gereviseerd en groot onderhoudsbeurtje gegeven:

    Gisteravond ‘m uit de garage getrokken:

    Nu komende maanden weer verder aan de TR :) Lekker ruimte voor nu!

    In reactie op: Opel Rekord 2.0S automaat op Marktplaats #18277220

    Keuze was er toch om ‘m niet te kopen? Wat ga je zelf gebruiken ervan?

    Die zit zover ik gemeten heb op een andere zekering.

    Ik hoor als het contact uit staat (en auto op slot) de kleppen onder het dashboard nog verstellen om de X minuten.

    In reactie op: Sachs/Luk koppelingset? #18277065

    LuK is te vergelijken met OEM, Sach’s in mijn ogen een sportvariant op OEM

    In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275320

    Zorg ook dat je bij aankoop de Carpas erbij hebt, als je ooit wat wil doen met de ECU settings veranderen heb je die code nodig!

    Iets nieuws ontdekt…

    De Climate control is ook aan te zetten dmv. de ‘Auto’ knop aan te drukken terwijl de auto op slot zit en de sleutel in de hand is…
    OPCOM geeft rare Celius waardes aan voor de temp sensoren binnen (-2 +/-) Ook klopt de buitentemp niet in de CC, die geeft 5c aan terwijl de MID 15,5c aangeeft.

    In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275318

    Als je een opcom hebt btw, reset de foutcodes/meetwaardeblokken even bij een testrit van een x12xe. Als ie dan gaat bokken / inhouden e.d. kan je er donder opzeggen dat er een sensor kadoek is zoals de LMM (a 99 euro)

    In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275310

    Streep mijn X12XE maar van je lijst Trash :D Hij tikt sinds vandaag in de bochten… Denk dat ik ‘m in de zomer es uit elkaar sloop en loer of ik de tik eruit kan krijgen :)

    In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275274

    Heb eerlijk gezegd niet super goed gekeken naar het oude interieur die stonk naar natte hond… Kan best zijn dat het een Onyx is… maar de verzekering sloeg ‘m aan als ECO.

    Gehele interieur heb ik uit een GSi getrokken incl. de elec ramen e.d. Grappige is wel dat die X12XE draadbomen op alles voorbereid zijn volgens mij.. In de chassisstekkers bij de deuren zat zelfs de voorbereiding op elec spiegels. Soms ruik je de natte hond nog wel als ie paar weken stil gestaan heeft, denk dat ’t nog in het dakbekleding zit… king:

    Binnenkort komt er nog een nieuwe multiriem+spanrol+dynamo erop… ik vertrouw de huidige nmlk niet echt meer… Maargoed, zolang ’t koud is heb ik er geen zin in haha :P

    In reactie op: toerenteller dashbaord #18276297

    Spoortje volgen op de printplaat, en dan vanaf de plek waar hij goed is tot voorbij de verbrande delen een bruggetje leggen met een draadje. Je kan met beetje handigheid gewoon erop solderen. Alleen niet te lang blijven zitten met de soldeerbout. Als je klaar bent gebruik kwaliteitstape die goed blijft plakken om de boel weer te isoleren (of hotglue ‘m vast).

    In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275272

    Die laatste is van mij ^^ is origineel een ECO, geen Onyx.

    Ik ben overigens gek op C16SE Astra-F’s ;) Dus er valt wat te bespreken

    In reactie op: Op Ebay/MP gevonden : #17456741

    Ik kijk tegenwoordig amper op marktplaats. Net als dat hier op ’t OF amper leuke opknappertjes voor weinig geld aangeboden worden… Marktplaats vraagt 25 euro voor 2 weken te adverteren met een auto.. :/ Zijn de meeste oude auto’s niet eens meer waard tegenwoordig….

    In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275256

    Dat is erg leuk remutr… maar hij heeft wat gedoe met verzekering e.d. daardoor vallen zijn vaste lasten al erg hoog uit…

    X12XE’s zijn in mijn ogen best wel gevoelig voor slecht onderhoud, als je verkeerde olie gebruikt gaan ze snel ratelen/tikken. Heb zelf de ervaring dat de sensoren allemaal kapot gegaan zijn nu de auto 200k gereden heeft… Dus heb ze nu een voor 1 vervangen…

    Voordeel van de X12XE is dat alles bereikbaar is in de motorruimte, lekker veel ruimte… En je hebt ene ketting i.p.v. riem.

    Voordeel aan de X14XE? Betrouwbare ECU + sensoren, onderdelen zijn betaalbaarder en meer pit… Nadeel? Worden veel afgetrapt dus één zoeken voor weinig geld is een uitdaging…

    Nadeel? Motorruimte zit propvol met meuk, vooral als je een Airco+Stuurbekrachtiging editie hebt zoals ik (en dan heb ik nog ruimte over waar ook nog een ABS kan zitten)… Dus de powerbox monteren is leuk om te doen, heeft als voordeel vooral dat je motorruimte wat vrije ruimte krijgt… Weer handig met sleutelen :) De performance zou ik ’t niet eens voor doen…

    Nadeel is wel dat de X14XE wsslijk net zoveel weegt als je Astra F, 890kg weegt mijne. De X12XE zit een klasse goedkoper (850kg).

    En m.b.t. de X12XE wat je al zei neem een sport editie, niet eens om de uitvoering… maar omdat je dan het onderstel erbij krijgt… De wegligging van een sport is veuuul beter dan die van een ECO. :P

    In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275252

    @trashmetal wrote:

    Wel leuk die praat over GSi’s en v6’en
    maar heb dit topic gestart omdat ik kleiner en zuiniger moet gaan rijden
    en wat leuks heb gezien bij JC :D

    door dit geauwehoer ben ik weer aan het twijfelen over een x14xe :jerry

    Ik zou lekker die 3d Astra houden. Die valt volgens mij al een klasse goedkoper uit dan andere Astra-F’s in de MRB en dat met de 100pk motor erin…

    Ik heb beide X12XE en X14XE’s op dit moment, als ik kan kiezen (korotm vriendin niet weg is met de x14xe) pak ik de 1.4. De X12XE is mij te sloom, zuinig wel maar ZOOO sloom.

    1:17,8 rijdt m’n X12XE op stad/buitenwegen, 1:14 op de snelweg
    De X14XE van mij met m’n modificatie werkt op 1:15 allround

    Maargoed een B Corsa op 4000 rpm maakt een hoop herrie op de snelweg…. ben je snel zat…

    In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275248

    Ik had dat ook bart-gsi… heb de 5de versnelling gewisseld :)

    Resultaat op een X14XE Corsa B:

    In reactie op: sludge #18274738

    Truuc om dit te verhelpen is dan ook alle carterdamp slangen schoon te maken, zodat ’t ventilatie systeem weer z’n werk kan doen.. En wat vaker lange afstanden te rijden daarna zodat je olie gezond blijft…

    Hier een X12SZ die de carterdampventilatie niet op orde had, zelfde sludge in de motor gevonden:

    In reactie op: corsa gsi cilinder probleem #18274895

    Effe loeren naar de uitlaatgassen met een meter, misschien loopt ie te arm? Kan veroorzaakt worden door een lage brandstofdruk bijvoorbeeld..

    In reactie op: motor corsa c 1,2 valt uit tijdens rijden #18264299

    Luchtmassameter zal dit soort problemen ook uitlokken. Geen vacuumslangen lek?

    In reactie op: Ascona C 2.0 – 16v (Bluetiger) #18205485

    @asconahobbyist wrote:

    degene die hem van mij kocht is hier ook geregistreerd,nickname is kapitein iglo!! Was een maatje van aapje!
    Das dus de 3e eigenaar.

    “Maatje”… Naja laten we zeggen ik ken ‘m :P

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17610201

    Nah dat komt tzt wel gewoon kwestie van draadjes onderbreken en de juiste erin solderen… eerst de x12xe pesten, fuel signal moet ik eerst effe fixen. Plus hij denkt nog dat ie 120km/h rijdt terwijl hij maar 60 rijd… :P Dat eerst effe fixen. En daarna koekeloeren hoe ik de flits informatie erop ga krijgen… Display kan ik al aansturen :) M’n doel was zonder te hakken in het dashboard deze erin te bouwen. Wil altijd terug kunnen naar origineel.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 1,916)