Aapje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,916)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Commo ’67 #18282731
    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18122035

    Hoort niet in de corsa iig, iets van een voorgaande hobbyist wellicht… Ff kapjes losslopen en kijken waar de draden heen gaan…

    In reactie op: Vectra A Turbo zijn ze er nog? #18282918

    @Andre_Ede wrote:

    Blijkbaar gaat er iets niet goed bij opeltjes, blijken er bijna 4000 zonder APK te zijn, dat lijkt me ook weer sterk.
    Dan blijven er slechts 1500 over.

    Naast het feit dat m’n site niet anders dan een hobby project is :) Kan ik geen garantie geven dat alle data klopt.. Ben wel bezig met een nieuwe versie, maar die is nog verre van af :)

    In reactie op: waar onderdelen halen voor de Opel? #18282839

    Heb zelf al een aantal wiellagers e.d. van ATEC gehad, dat is het huismerk ongeveer van ATP-Autoteile. Zijn prima, FRSR leverde mij “Automega” lagers… Beide geen SKF, maar beide goed. Gaan veel km’s mee, en scheelt ene bult van de prijs :) Een collega heeft zelfs ene ATEC turbo op z’n BMW gezet, gaat ook prima. FRSR en ATP bestel ik graag… Heb zelf ook aantal keer al besteld bij http://auto-onderdelen.nu/” onclick=”window.open(this.href);return false; hebben veel ervaring met Opel onderdelen tot nu toe geen telleurstellingen gehad bij deze twee shops.

    Verder shop ik over ’t algemeen graag op ebay, voor OEM koopjes spiek ik nog wel eens op http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274140

    Luctmassa meter erbij in de filterbak? Dan is het geen C16SE maar een E16SE.

    En duh… c20ne is anders, bigblock versus de smallblocks.

    Voor zover ik weet is geen enkel smallblockje geleverd met ronde poorten (van de 8v’s iig niet).

    In reactie op: C14NZ problematiek #18282231

    Waarom gelijk een andere motor erin? Gewoon die auto op marktplaats laten staan. Zijn er nog zat die geen problemen hebben, daarbij een 1.4i in een Astra F is niet vooruit te branden.

    In reactie op: show hier je omega #17328416

    Sinds dit weekend mijne:

    Is voor dagelijks gebruik, maar bedoeling is wel ‘m alle mogelijke luxe features te geven waar ik m’n handen op kan leggen :)

    Zit al een cruise control, 3000 interieur in. Tis een C20NE met 5-bak.

    In reactie op: corsa stottert bij warme motor #18280899

    Dat ie gitzwart is, ligt nogal eraan dat de elektrode mist. Als je bougies gitzwart uit je motor komen dan heeft ie veel te rijk gelopen. Dat kan je niet verwijten aan de bougies, maar aan je sensoren.

    Ik heb in elk geval al 3 keer meegemaakt dat er een stuk bougie kwijt was. Ben zelf NGK dus beetje zat. Stuk staal van de elektrode wil je gewoon niet in de zuigerkamer hebben rondvliegen.

    En die myth van aantal contactpunten op de bougie…. tja breek m’n bek niet open daarover, weinig aantoonbaar bewijs dat zoiets helpt behalve in de verkoopprijzen omhoog helpen. Ik merk ’t niet aan het verbruik/vermogen van m’n auto’s.

    In reactie op: corsa stottert bij warme motor #18280897

    @bart-gsi wrote:

    @Aapje wrote:

    Wel grappig dat mensen juist van Bosch overstappen naar NGK….

    Ik heb het tegenovergestelde na 3 keer (bij verschillende auto’s) dit tegen te komen:

    Zo zagen 2 van de 6 bosch bougies er bij mij uit… De andere 4 waren erger.. En toen las ik van wim dat NGK beter waren voor me v6

    Ik hoop toch echt dat jij de elektrode in het midden nog wel had bij die twee bougies? Bij mij miste het hele elektrode deel. Nooit terug gevonden, ook niet in de kat.

    Ennuh, omdat 1 iemand zegt spring in de sloot doe je dat dan ook automatisch? Waarop baseert Wim dat ze beter waren? Eigen ervaring net zoals ik mijn ervaring heb met NGK? Of een wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat Bosch slechte bougies maakt? :) Just saying… beide merken zullen goed zijn. Ervaring telt ook. Je moet ze alleen tijdig vervangen.

    Ik steek persoonlijk alleen GM bougies erin, maar dat zijn volgens mij onderhuids ook gewoon Bosch en NGK, maar net waar ze aan kunnen komen :D

    In reactie op: Losse remblok. #18280614

    @TedMechanic wrote:

    @bart-gsi wrote:

    Leer voor de volgende keer… Enbij twijfel een fotocamera gebruiken

    Hoeft nog niet eens. Het mooie van remmen is dat het er aan de andere kant precies hetzelfde uitziet (maar dan in spiegelbeeld).

    Dus als je maar 1 kant tegelijk doet, heb je altijd het voorbeeld aan de andere kant.

    Gelukkig kan ik tegenwoordig trommelremmen wel dromen, maar je wil je niet weten hoevaak ik de eerste keer van links/rechts ben gelopen om te kijken hoe die klote veren zitten :D

    In reactie op: corsa stottert bij warme motor #18280895

    Wel grappig dat mensen juist van Bosch overstappen naar NGK….

    Ik heb het tegenovergestelde na 3 keer (bij verschillende auto’s) dit tegen te komen:

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274133

    In principe niet nee… maar ze zitten origineel met het gat naar de zuiger toe… Dus zou ze gewoon zo plaatsen :)

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274131

    Bij C16SE’s uit AStra-F’s niet. Bij de Corsa A GSi’s zitten er kleine sproeikanaaltjes aan de bovenzijde, die spuiten olie naar de onderkant van de zuiger. Daar is ’t gat voor :)

    Lijkt het mij nog steeds onwaarschijnlijk… Mijn tikt ook in de bochten/koude start. En het rammelen bij koude start doet ie bij mij ook…

    Check je bougies és, is er 1tje nat? Dan is je bobine gaar…

    Mijn 1.2 gaat al inhouden/slecht starten zodra er een goedkope krukassensor (12,50 immitatie ding van ebay) in zit…

    Met de gare luchtmassameter van m’n collega’s 1.2 corsa kreeg ik mijn corsa ook nie goed gestart en was ie amper aan te houden….

    Met een gare bobine (auto gekocht gehad met een kapotte bougie/doorgeslagen bobine) was ie ook amper naar 100km/h te trappen…

    Dus mijn advies, andere garage of effe op de sloop lief kijken of je wat sensoren mag uitproberen…

    Vind het overigens erg knap dat ze hebben kunnen zien dat de ketting rek heeft… daarvoor moet je ‘m toch na meten met een andere/nieuwe ketting ernaast…

    In reactie op: Losse remblok. #18280601

    @xladage wrote:

    En daarom alleen aan de remmerij komen als je écht weet wat je doet….

    En als je niks probeert leer je niks…

    Lijkt mij ook geen ketting probleem. Eerder een sensor probleem..

    In reactie op: Einde slopen in eigen beheer #18280041

    Zolang ze auto sloperijen maar verplicht maken de overgebleven wrakken in te nemen… Niet mogen weigeren omdat er onderdelen vanaf zijn zeg maar…

    Ter info, het staat dus in de staatscourant. Kortom het komt echt van de minister en is geen grap.

    De export mogelijkheid bestaat gewoon nog, dus als je iemand in Belgie kent… exporteren we gewoon met z’n allen heel veel auto’s daarheen.

    In reactie op: Einde slopen in eigen beheer #18280035

    Scherp theunm, maar sowieso staat er bij RDW niks op de site erover…

    ARN is de hobbyclub van de sloperijen, valt STIBA ook onder. Beetje tegenvaller van ze dat ze zulke berichten online zetten als ‘grap’ zijnde… Geloofwaardigheid gaat zo wel deraan…

    Hoe willen ze ’t voorkomen dat mensen zelf de auto’s gaan slopen? Als ik ‘m niet legaal zou kunnen afmelden dan sloop ik de auto alsnog en meld ‘m als gestolen af bij de politie.

    Valt niet te handhaven, dus waarom het moeilijk gaan maken…

    Update:

    Even zitten graven op overheidssites:
    https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-7800.html?zoekcriteria=%3fzkt%3dUitgebreid%26pst%3dTractatenblad%257CStaatsblad%257CStaatscourant%257CGemeenteblad%257CProvinciaalblad%257CWaterschapsblad%257CBladGemeenschappelijkeRegeling%257CParlementaireDocumenten%26vrt%3d%2bIENM%252fBSK-2015%252f51980%26zkd%3dInDeGeheleText%26dpr%3dAlle%26spd%3d20150402%26epd%3d20150402%26sdt%3dDatumPublicatie%26ap%3d%26pnr%3d1%26rpp%3d10&resultIndex=0&sorttype=1&sortorder=4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Lijkt erop dat ’t eruit is gehaald, maargoed… Kan er niet helemaal uithalen of dit ook voor particulieren zo is. Krijg van het bericht nogal de indruk dat het puur voor bedrijven straks niet meer mogelijk is.

    In reactie op: Einde slopen in eigen beheer #18280031

    Als het bericht op die site al begint met “Dit is geen 1-aprilgrap…” dan weetje genoeg toch? Een officieel bericht zou daar nooit mee beginnen.

    In reactie op: Corsa B met x12xe met hoog benzineverbruik #18279365

    Volgens mij is puur de thermostaat gaar…
    gezien je dit zei:

    Oja dit viel me vandaag op, de temperatuurmeter van de koelvloeistof komt nu niet hoger dan 90 graden(voorheen stond ie tussen de 90 graden en het eerst volgende streepje).

    Niet de sensor voor de motor dus, de meter op je dash gebruikt een andere sensor. Dus hoge verbruik + meter die een lage temp aangeeft? Is in mijn ogen een thermostaat die open staat.

    In reactie op: Corsa B met x12xe met hoog benzineverbruik #18279358

    Thermostaat verzorgt de koeling van de motor… 1+1?

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274126

    Geen probleem ;) En ja hoort vloeibarepakking op de hoekjes. Koop de vraagbaak van de Corsa A, staat alles in m.b.t. de Smallblock OHC motoren.

    In reactie op: Corsa B met x12xe met hoog benzineverbruik #18279352

    Als de motor niet op temp komt, komt ie ook niet uit z’n koud-loop programma… Kortom, loopt ie iets rijker, gebruikt ie minder sensoren…

    Toevallig een foto/schema ervan?

    Is het ’t bedieningspaneel ? (Twee stekkers, zwarte en blauwe)

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512280

    Koekje als ik ‘m goed heb freek.. :P

    Wastegate zit op de uitlaat kant, blowoff op de inlaat kant van de turbo…?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,916)