Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dtbroel: Andere thermostaat monteren. :(
@wim-v6, midden, ook met dit weer? Ik heb de thermostaat van 92c erin zitten, meter bij mij zit op het eerste streepje (je ziet ‘m in eerste instantie oplopen tot de middenstreep, daarna zakken naar de eerste streep op dat cockpitje).Want dan heb ik geen goede 92c thermostaat erin gok ik… Stond wel op thermostaat in elk geval :)

Hoe hoog komt de temperatuur meter op je cockpit trouwens? Als mijne warm is staat ie op ’t eerste streepje van die GSI cockpit.
Bij jou ook? Want ik kan uit ervaring zeggen als dat metertje namelijk net iets boven blauw staat, krijgt de kachel je auto niet warm :-)
Hehe :-) zelfde systeem zit ook op je ascona-c maar dan met een schuifje wim-v6 :P
Maareh wim-v6, die toerentalgever of ‘pulsenwiel’ die jij noemt, welk stukje elektra meet dat ‘pulsenwiel’? Een ‘hallgevertje’ toch? En dan heb je ’t toch over een bosch of delco verdelerhuis?
Maar weet niet of de TS naar Arnhem durft te rijden ermee, ik heb nog een complete C14NZ liggen in onderdelen, kan zo effekes die delen die we vermoeden omwisselen :)
19 januari 2013 om 12:53 In reactie op: Astra 1.6 8v welke motor olie en versnelingsbak olie #18097467Ik gebruik altijd GM 10w40, omdat ’t lekker goedkoop is en origineel is :-)
18 januari 2013 om 11:09 In reactie op: Astra 1.6 8v welke motor olie en versnelingsbak olie #1809746110w40 is prima, en versnellingsbakolie kan je doen, maar dan moet je ook een nieuwe pakking op de carterdeksel van de v-bak doen. Zit geen aftapplug op de bak namelijk. Ik zou dat persoonlijk gewoon laten zitten tot de bak lawaai of slecht schakelt.
Bij de kadett-c is de 1.2* een 1.2n met versterkte klepzittingen zover ik weet. Ik gok erop dat het een 13n is.
Dat gaf ik al eerder aan….
Zelf even doormeten! Ik kan je wel aangeven wat waaraan verbonden moet worden qua draadkleuren. Je kan ze dan doormeten op de printplaat van de tellerbak.
Toerenteller voor diesel is max: 5600rpm op de wijzerplaat
Toerenteller voor benzine is max: 7000rpm op de wijzerplaatToerenteller tellerbakken voor diesels zijn erg zeldzaam. Kwamen namelijk niet voor in de ascona, alleen in de Kadett-E Turbo Diesel.
Voor de topic-starter:
Zorg dat je gewoon alle draden controleert t.o.v. de stekker. Vooral letten op de juiste positie voor de zwarte en bruine draden. Die kunnen namelijk de printplaat van de tellerbak compleet laten doorbranden. Niet zomaar aansluiten!
Diesel moet echt een toerenteller van een diesel hebben, signaal uit de dynamo (als je die al hebt) is anders dan de benzine signalen.
Ook loopt de benzine tellerbak door tot 7000 rpm, een diesel kan maar max 5800rpm hebben.
Heb zelf ook een benzine-toerenteller cockpit in de 1.6D hangen, maar daar staat de toerenteller al zo’n 3 maanden gewoon op 0rpm ;)
Andere dynamo plaatsen blijkt ook niet gemakkelijk te zijn op de 1.6D want deze heeft de uitlaat nogal dicht langs de dynamo liggen.
Standaard heeft de dynamo op de 1.6D GEEN W signaal het blauwe draadje bij de dynamo is voor het accu lampje in je cockpit.
Wat Asconahobbyist zei is dus niet van toepassing, de topicstarter heeft geen toerenteller om mee te beginnen.Mijn draadboom is echter van een diesel, dus ik kan niet echt een mooie foto van de stekker maken. Had het ooit wel opgeschreven in welke volgorde de boel moest, maar weet niet meer in welke vraagbaak dat staat :) Dus ik weet niet of wim-v6 een foto wilt maken van zijn stekker?
12 januari 2013 om 12:51 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094442Dan zijn mijn nieuwe accu’s ook slecht BlackDevil. Als ie tijdens het starten maar niet onder de 10v zakt is ’t goed.
Als je handig bent met elektra, zou je even kunnen volgen hoe de draden op de printplaat lopen. En ze allemaal langslopen.
Maar de kans zit er dik in dat de stekker _NIET_ 1:1 over te pluggen is. Want ik kan mij herinneren dat de verlichting van de cockpits met toerenteller op een losse stekker zit.
Hoe klonk de uitlaat daar ben ik vooral benieuwt na?
Die naamplaat erop :thumb :wtf
Lijkt net zo’n 45km/h wagentje uit de buurt hier!
Slipt de koppeling? Is er te schakelen? Zoja: Niks aan de hand. –> Vriendin/Vrouwlief een cursus ontkoppelen geven.
Heb ik ook menig keren moeten doen :P
Als ’t erger word, inspectieluikje van de v-bak eens openen en loeren of de plaat niet erg versleten is.
Actiefkoolstoffilter is dat, zover ik weet kan je auto zonder deze filter prima functioneren. Maar hij zuigt normaal de brandstofdampen af en filtert ie. Bij vollast zuigt ie geloof ik pas de dampen af (zit een regelklepje).
Ik sloop ze bij m’n A Corsa’s iig eruit, maar weet eigenlijk niet of ze voor de APK verplicht zijn.
Volgens mij kan je ook een x12sz~x16sz(r) poelie gebruiken. Volgens mij hebben namelijk alle DIS systemen zo’n poelie die je zoekt. De X12SZ is in elk geval met v-snaar geleverd in de b-corsa.
[x] bevestigd via EPC, C16SE heeft dezelfde krukaspoelie als een Corsa-B X12SZ met v-snaar en zonder airco.
Alleen effe ’t patroon op de poelie vergelijken denk ik. Dat zal ’t enige wat verschillend kan zijn zijn.
De database die ik opzet laat alleen de geschiedenis van de auto zelf zien. Niet van de eigenaren of persoonsgegevens. Puur en alleen foto’s van de auto zoals hij op straat ook te zien is (bijv. via foto’s van meetings e.d.).
Punt is ook, als je ‘vrijwillig’ mensen informatie laat toevoegen aan ‘kentekens’/’autos’ hoe betrouwbaar is het wat ze invullen. Bijv. iemand die de auto van z’n buurman wilt zwart maken door te zeggen dat de beste man ‘altijd z’n auto koud als een mongool weg trapt’.
Ik begin daar i.i.g. niet aan :) Liever als er bijv. een auto met schade opstaat, dat er foto’s toegevoegd worden van die auto met schade. Zodat mensen zelf een oordeel mogen trekken dat ’t een schadebak is.
Ik zou kijken of je niet een 16SV voor 50 euro ergens kan afhalen een gebruikte :)
Kaal onderblok desnoods…
Is ’t zelfs niet zo als je een smallblock 1.6 hebt dat je de 16v kop gewoon alleen hoeft te monteren? :-)
Ik heb een tijd terug een gehele DB gedownload bij RDW, daar ben ik nu software omheen aan ’t schrijven :-) Maar door beetje te veel school/werk is ’t een sloom projectje. Maar daar prop ik _alle_ opeltjes in :-)
Ik zie twee dingen die niet samen gaan: Goedkoop en goed spul. Zoals corsaboy zegt, goedkoop is duurkoop.
Mijn eerste glimp op ebay is dit:
http://www.ebay.de/itm/Kolbenringe-Opel-16SV-C16NZ-C16SE-E16NZ-E16SE-X16SZ-8V-16V-/190754233172?pt=DE_Autoteile&hash=item2c69d69b54#ht_1821wt_1139″ onclick=”window.open(this.href);return false;Daarbij staat:
“Passend für folgende Motoren” (passend voor de volgende motoren:)16SV / C16NZ / C16SE / E16NZ / E16SE / X16SZ / X16SZR usw.
Daar heb je dus alvast je zuigerveren. De zuigers zou je even kunnen vergelijken met de X16SZR (ook hoge compressie zoals de 16sv). Wellicht kan je die zuigers gewoon pakken :)
Hier wat zuigers (‘kolben’) van een X16SZ:
http://www.ebay.de/itm/Kolben-OPEL-VECTRA-A-1-6-i-71-Ps-X-16-SZ-/261048785309?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc7b8599d#ht_1312wt_906″ onclick=”window.open(this.href);return false;Vergelijk deze maten maar’es met een 16SV (volgens tecdoc zou de x16sz moeten passen, wellicht niet dezelfde compressie… misschien meer of minder):
Kolbenüberstand 0.400 mm
Bolzen-Ø 18 mm
Bolzenlänge 55 mm
Bohrung-Ø 79.000 mm
Länge 48.400 mmStandardmaß [STD]
De laatste link, die verkoper verkoopt ook zuigerveren/pakkingsets/ e.d. eigenlijk alles. Ook de drijfstanglagers+krukaslagers.
Ebay? Welke zuigermaten heeft zo’n 16SV? Passen zuigers van een x16szr niet?
Check de klepzittingen even, slechte compressie kan daar ook vandaan komen. Simpele check is de kop omdraaien en dan de kleppen onderwater zetten. Als ’t water erdoorheen komt dan sluiten de kleppen niet meer lekker. Dan is ’t een kwestie van de kleppen opnieuw inslijpen.
Wat zijn de resultaten van de compressietest?
-
AuteurBerichten