Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Stuur loshalen geblinddoekt vind ik erg uitdagend als je geen stuurtrekker hebt :D
Als ie dan loopt, loopt zo’n varajet dan toch wel erg lekker :)
Nou, vooral de schroefjes rondom de cockpit en middenconsole zijn risicovol/breekbaar. En misschien dat patrick nog even kan uitleggen hoe je nou echt dat middenstuk waar je radio in komt los haalt zonder te breken, want die zit bij mij nog steeds niet perfect omdat ik de boel niet wil kapot maken haha ;D
Voor mij niet, voor Patrick ook niet gok ik :D
Was met een dag klaar…
Had je nou niet zo’n pokke eind weg gewoond, had ik ’t best willen doen met je :D
Ik heb de oude e1.8nv ascona traveler (ex van asconahobbyist) vorig jaar gekocht om zo aan een goed dashboard te komen ;) Was niet goedkoop uiteindelijk… Maar heb nu wel een nagenoeg perfect dash :D
Ter aanvulling op ’t advies van wim-v6, als je de nokkenas eruit hebt: hydraulische klepstoters reinigen! Hierin zit veelal oude oliedrap, waardoor ze niet goed hun werk meer doen.
@wim-v6 wrote:
eigenlijk maar eens een knappe C16SE Scoren, en de Distri Saboteren, en kijken wat er dan gebeurd als ie er met 5000 toeren afloopt…
Willem
Ik wil best met de meetlat m’n revisie c16se eens uittesten, maar ik ga ‘m niet laten stuk lopen :D
@wim-v6 wrote:
Dan zal ik hierbij mijn fout moeten herstellen, kan me ook niet voorstellen dat ik gezegd heb dat de 1.4 een vrijloper is..
Willem
Dat je zei dat een 1.4 geen vrijloper was haalde ik eerder aan hoor :-) Je hebt nergens gezegd dat ’t wel zo was.
Je lijstje waar ik naar refereerde staat op: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=158304″ onclick=”window.open(this.href);return false;
(OOkal twijfel ik aan de c16se in dat lijstje :wtf :P)
Danku, ben ik toch niet gek :-)
Insane31, is volgens jou de c14nz een vrijloper of niet?
Kan ik wel mee helpen… Als je zelf mee helpt :-)
@mercury8v wrote:
distributieriem Zou ik wel vervangen als Ik jouw was , c1.4nz is GEEN vrijloper (2x meegemaakt )
Greetz
Leg je ervaring even aan trashmetal uit… Die is nogal koppig…
Is het goede set, heb de nummers even gechecked voor je.
Aantal tanden van de riem klopt maar breedte staat er niet bij, dit moet 17mm zijn, uiterlijk van de spanrol en waterpomp op ’t plaatje klopt ook. Thermostaat is ook de juiste zo te zien.
Deze bestel ik altijd, vergelijk de onderdeel nummers eventjes :)
http://www.ebay.de/itm/WASSERPUMPE-SATZ-ZAHNRIEMEN-KIT-SET-OPEL-COMBO-1-2-1-4-BJ-94-01-/370733176711?pt=DE_Autoteile&hash=item56516b5787&_xatps=0.55.55×1461.55x1461x16165x9047.0.0#ht_6822wt_1162″ onclick=”window.open(this.href);return false;
‘Aannames’ king:
En wederom richting de topicstarter: Meten is weten, lees dat ding eerst eens uit. Controleer of hij op bedrijfstemperatuur komt. Dan pas ga je over op sensoren vervangen e.d.
Precies corsa14slow, 1 gevalletje van veel geluk hebben zegt niet meteen dat het vrijlopers zijn. Wil er minimaal een paar mee zien voor ik zoiets keihard ga roepen zoals trashmetal.
Heb het nog even opgezocht, ons miracel met de glazenbol wim-v6 zegt het ook.
Ik werk in Apeldoorn, woon in Arnhem heb alleen geen Opcom. Heb een aardige garagehouder met Opels Tech1 ;-)
Maar de paperclipmethode werkt alleen bij FOUTCODES. Niet voor waardes uitlezen van de tempsensors.
C14NZ = geen vrijloper, nieuwe riem is 10 tot 20 euro MAX. Ga geen risico lopen door een riem te hergebruiken.
Ik vermoed persoonlijk zeer sterk dat de thermostaat open blijft staan. De motor komt nauwelijks op temperatuur, verbruikt een hoop, geeft geen foutcodes.
Zo’n smallblock ohc is binnen 3~4km uit de blauwe zone op de temperatuur meter en begint dan al warme lucht te geven (ook nu met -8c).
De motorcomputer zit in zijn koudloopprogramma, komt hier pas uit zodra hij bedrijfstemperatuur bereikt heeft.
Koudloopprogramma is een soort ‘choke’ op de ECU. Hij werkt dan met afgeroomde fabriekswaardes, waarmee hij altijd zal lopen. Dus te rijk, niet milleuvriendelijk e.d. (hoger verbruik als resultaat).Weet niet hoor, maar de kachel bij mij in alle auto’s bloedheet bij -8c en als ik rij… Dus die thermostaat zou ik niet zo maar op ‘goed’ verklaren.
Meten is weten, effe uitlezen met tech1 want volgens mij geven de sensors echt wel de juist temp door aan de ECU.
Als de thermostaat niet goed functioneert komt de motor nooit op temperatuur/bedrijfstemp. Dus zal de ECU nooit fouten geven voor de kapotte sensoren want hij leest deze niet uit in het koudloopprogramma.
Kort gezegt, nee. Je zult de d-riem moeten mee-wisselen. Want die mag je officieel maar 1 keer opspannen.
Gewoon stukje ducttape op de schakelaar bij de keuring ;-)
Veel te koud man :P
Ik snap je haat tegen Varajet carburateurs niet :) Prima dingen :)
Ik help eigenlijk alleen een oldtimer met pech of een leuke dame :-)
Of mensen helpen met startkabels bijv. wil ik nog wel eens doen op de parkeerplaats. Maar niet langs de weg :-)
Een maat van mij heeft in elk geval laatst met een kapotte dynamo langs de A50 gestaan, volle accu erin gesleuteld, naar mijn huis gereden en gelijk een nieuwe dynamo erop gezet :)
Heb freek corsa ook wel eens geholpen in ’t verleden met z’n Corsa, effe nieuwe koppelingskabel gebracht :D
Oh, vergeet bijna nog een viool bij een macdonalds die een lekke band had maar met de fabriekswielsleutel de bouten niet los kreeg :-) (Heb zo’n uitschuifbare wielsleutel, dus was zo los :D)
Ik was er om 11:20 ongeveer voor 5min, was mij te koud :) moest alleen ff wat onderdeeltjes droppen haha:)
Als je meter zo staat zoals op de fotos dan idd zoeken bij de kachelradiator zoals wim eerder zei.
Vond het wel even de moeite waard om aan te halen.
Als de motor niet op temperatuur komt dan blijft ie in z’n koudloopprogramma. Kortom, gebruikt ie geen een van z’n andere sensoren en dan blijft ie waarschijnlijk ook lekker rijk lopen. Heb hetzelfde probleem gehad met m’n c14nz motor :)
-
AuteurBerichten