Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je bent gespot door een maat van mij :P
19 februari 2013 om 15:49 In reactie op: Astra f 1.4 1997 190K km start niet, duidelijke benzinelucht #18109110Heb je een 8v of 16v? Dan moet je kijken naar de krukassensor. In elk geval lijkt mij het dat de ECU niet door krijgt dat hij de bobine moet aansturen. (Graag effe motorcode, wist niet dat in 1997 namelijk nog 1.4 astra’s geleverd werden :-))
Er staat geen startblokeer icoontje te knipperen?
19 februari 2013 om 11:55 In reactie op: Astra f 1.4 1997 190K km start niet, duidelijke benzinelucht #18109106Ik vermoed de pulsgever(of hallgever) van de ontsteking.
18 februari 2013 om 16:17 In reactie op: c14nz motor slaat nog steeds af en toe af. lijkt stroom prob #18109177Kijk :) Mooi nieuws :)
18 februari 2013 om 14:53 In reactie op: Astra f 1.4 1997 190K km start niet, duidelijke benzinelucht #18109101OF je hebt pech dat de kabel van de bobine naar de verdelerkap kapot is :-) Dan kunnen alle 4 de bougiekabels wel ‘kapot’ zijn.
18 februari 2013 om 14:44 In reactie op: c14nz motor slaat nog steeds af en toe af. lijkt stroom prob #18109173Relais van de C14NZ zit op het schutbord.
De enige relais die lijkt op een brandstofrelais die in de zekeringkast bevind is een voor de achterruit:
(Mss die paarse die ^^ beschrijft, als dat zo is hoort die niet paars te zijn, maar groen of zwart en is voor de achterruitverwarming. (Paars is wel een brandstofrelais, maar dat hoort daar niet. Zal een vage werking op de ruitverwarming kunnen opleveren :P))Hij zit bij de accu ongeveer in de motorruimte dus.
Ik had van de week ook problemen met starten van mijn c14nz. Beetje vaag toeval misschien, hij wou bij mij wel goed starten, oliedruk kwam netjes, maar aanslaan ho-maar. Alleen bij mij hoorde ik de brandstofpomp wel zoemen. (Bij mij was het erg vochtig onder de motorkap, dus ik vermoed dat de bougiekabels/ontsteking rot zijn). Je moet de brandstofpomp iig horen pompen als ‘m net op contact zet.
Zolang die TR maar niet naar de sloop gaat. Die chrome berlina randjes zijn zeldzaam ;)
Haha lachen! Leuk filmpje!
Je had alles in de zincspray gezet toch? Ik herinner mij een hoop grijze fotos. Zincspray remt het eventjes af, perfect spul als je blank metaal eventjes wilt beschermen. Maar is geen oplossing.
Nou even een opheldering: anti roestsprays?… Bestaat niet. Als dat bestond deden ze dat wel op elke autosmeren ;)
Beste remedie is alle roest kaal slijpen of met roestomvormer behandelen en daarna in ijzermenie zetten.
15 februari 2013 om 13:51 In reactie op: Hoog Verbruik Corsa B X14XE wat verbruikt jullie corsa? #18106496Ik zou inderdaad ook zeggen dat ’t aan de thermostaat ligt maar als ie op temp komt… Dan vermoed ik ook de sensor.
Maar er is een simpele manier om erachter te komen, bij een ervaren garage langs gaan die een Tech1/2 systeem heeft. Die kan de waardes van alle sensoren uitlezen zonder veel moeite :-)
Hi,
Bedoel je opel classic parts in Heerlen? Hier heb ik ook slechte ervaringen mee gehad afgelopen maand, specifiek iets besteld, totaal het verkeerde ontvangen. En erg beledigende mails ontvangen van deze meneer. (Oplichter wil ik ‘m niet noemen, ondanks dat ie duur is… Maar hij mag best wel iets doen aan klantenservice)
Maar een Rekord 2.3 TD zie je niet vaak nee…
Groet en welkom,
MichaelAls de dop goed werkt drukt hij de overdruk eruit, maar ontluchten moet je zelf goed doen :)
Eerst compressie test doen en koelsysteem op druk laten zetten kijken of er ergens een lek is. Dan pas gaan zorgen maken als die meetwaardes binnen zijn….
Kan wellicht gewoon een lekke slang zijn of een slechte slangklem.
Eerst meten is mijn mening.
Mocht de TS wel motorschade hebben, kan bij mij wel een paar onderdelen voor een flesje barcardi opgehaald worden. Heb nog een C14NZ liggen in onderdelen.
Vonkt dus altijd wel?
Ik zou zeggen dat de massa van de ecu een probleem kan vormen, de constante plus naar de ecu wil soms ook probleme. Veroorzaken.
Ik weet niet of jullie ooit spoilers los gemaakt hebben die vast zitten met ruitenkit e.t.c. maar gebruik het alleen waar nodig :-) Ik gebruik zelf van Tesa dubbelzijdig tape. Kost +/- 6 euro bij de gamma, maar hiermee kan je zelfs spiegels tegen de muur plakken :-)
Gelukkig stond je er niet tussen moet je maar denken… Blikschade valt te vergoeden…
Ja, elk motorblok is anders.
Ik heb ook conische op m’n 84-er.
Inderdaad, petje af :wors effe mixen tussen alle merken :D
Heb voor de prijs van ’t jaarlijkse lidmaatschap een goede gereedschapskist in de auto zitten voor pech gevalletjes… En je moest eens weten hoeveel reserve onderdelen je onder een reservewiel kan proppen :P Afgelopen 5/6 jaar dat ik rond rij 3 keer anwb gebeld (toen ik nog lid was), alle keren: Ja die auto van jou is zo oud… daar doen wij niks meer aan, ik kan je afslepen?? (In alle gevallen wou de auto starten en lopen, maar had ik bijv. de remmen kapot, koppelingskabel lag er een keer uit, en de kadett-c was een keer oververhit… ) Bij de laatste ben ik dusdanig beledigd door zo’n anwb-er die zei letterlijk: die oude kut kadettjes horen op de sloop te liggen net als deze.
Tja, ik zag ’t eigenlijk allang aankomen dat je niet die man naar de rechter zal trekken. Waarom denk je dat bedrijven zoals Jet Cars nog steeds bestaan… (Heb je daar al eens op gegoogle’d?)
Mijn mening? Ik zou gewoon lekker verder rijden met de APK die je hebt en dan volgend jaar wel een goede Corsa b kopen. Als je bedenkt dat je een goede Corsa B 1.4 al voor rond 1250~1500 euro hebt. Moet je niet jezelf gaan laten leeg lopen op reparaties.
Ben toch even benieuwt, ik lees nergens een reden waarom je gestopt bent met je aankoopbedrag terugvragen… Je had alles toch zwart op wit? (Je zegt A maar geen B in dit geval..)
@Aapje wrote:
Ben benieuwd, hou ons maar up2date.
Want volgens mij ga je aan ’t kortste eind trekken. Je hebt de auto geïnspecteerd bij aankoop gok ik, denk dat hij zich daarachter zal gaan schuilen. Immers had je bij aankoop allang kunnen zien wat er mis met de auto was… ;)
Had ik nu gelijk? Of waarom heb je afgehaakt met die advocaat erop afsturen?
Boven het gaspedaal loeren bij het kachelhuis, daar zit de klep van de warmte bediening :)
Kan inderdaad. Weet niet precies welk type motor je hebt, want freek corsa heeft een tempsensor ooit in een grote bout van de oliepomp gemaakt. Gat boren in die bout, draadtappen, sensor erin :)
http://corsaa.forum2go.nl/temp-sensor-voor-olie-maken-t2723.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik breng m’n auto’s eigenlijk alleen naar een bevriende garageist of de Opel Specialist (is een hele oude dealer met 30+ jaar ervaring) die tegenover woont.
Kwikfit (kwikshit) durf ik alleen met losse stalenvelgen langs te gaan om te laten voorzien van nieuw rubber. EN jawel: Zelfs dan weten ze de boel omzeep te helpen (schade aan de velgranden). Bij m’n broer hebben ze destijds met ene luchttol ook nog eens de wielbouten dol gedraaid zowel voor als achter (4 wielen).
Euromasters vind ik zelf beetje uit de richting, laatste keren wel prima geholpen, ondanks dat ze een simpele remleiding nog eens verkeerd gemonteerd hadden ook… Maar prijs was prima. Ik kreeg alleen zo’n Euromasters checklist over m’n auto, blijken m’n schokdempers opeens lek te zijn en m’n uitlaat slecht te zijn, en al m’n banden waren aan vervanging toe _O- Juist ja. Auto was net met RDW steekproef gekeurd… :D
-
AuteurBerichten