Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zelfde probleem had ik laatst met mijn corsa-a. Bij mij was er een zekering kapot.
Het verwarmingsverlichtingslampje ging bij mij nmlk heel zwak branden, dus ik vermoed dat de massa / stroom over andere wegen dan begint te lopen. Wellicht dat iemand anders het kan verklaren.
Is dat die ring op de houder van de DIS Bobine richard? Die worden meestal keihard na een paar jaar :) Fijn om te weten dat die nog goed te krijgen zijn, want heb er 1tje nodig voor m’n C16Se :-)
11 april 2013 om 11:25 In reactie op: Vraagbaken en andere handboeken van Kluwer gevraagd!! #18125687Zit er nog verschil tussen die van oilslager o.i.d.? Want ik heb die van de kadett-c al een keer ingescanned. Staat overigens vrij-useless informatie in.
@linfiel wrote:
@kenny1991tje wrote:
Haha ik Wist niet dat je hiervoor moest betalen. Hij staat te koop op http://www.2dehands.be” onclick=”window.open(this.href);return false; en http://www.kapaza.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mvg
KennethWel op het forum de kennis vergaren maar geen 6euro over hebben voor een advertentie, beetje Jammer Kenny.
Beetje jammer dat die 6 euro’s dan niet naar de personen gaan die de informatie delen… ;)
Welkom, allereerst: je zit in het subforum: Kadett niet in Zafira.
“startmotor loopt vol met benzine”??? Loopt je startmotor nou vol met benzine of is de ECU nou kapot?
Wat wil je precies weten???
Ergens heb je storing in je elektrische circuit en je garages waar je bent geweest kunnen het blijkbaar niet vinden dus ze wijzen maar naar de ECU. Anders had je geen bult foutcodes gehad.
Je ECU geeft errors op de injectierails, dus ik gooi even een gokje op: Er zit een probleem in je brandstofsysteem. Kortom, laat daar eerst eens naar kijken. Benzine die 5meter hoog spuit is niet “normaal”, waar kwam de benzine vandaan?
Ik zie alleen nergens op de planning van de 2de-kamer een debat/voorstel van Weekers terugkomen op vandaag…
@TS: Hoe zeker ben je dat de gloeipitten goed zijn? Goed doorgemeten?
Controleer de hele voorgloeiinstallatie op rotte contacten, weerstand op deze bedrading zorgt ervoor dat de gloeirelais denkt dat de pitten op temperatuur zijn. En schakelt dan de boel over op na-gloeien (lagere voltage zover ik weet).
Het gloeilampje van mijn 1.6 diesel doet ’t overigens 3,5 sec en daarna gaat ie 30 seconden na gloeien. Ik gloei met nieuwe pitten ’s ochtends 3 keer voor en dan start ie prima. In de zomerperiode (warm weer) kan ik af met 1 keer gloeien.
Kleine toevoeging aan Wim-v6: Nadeel van de (opel ohc) 1.6~1.7D met Hydraulische stoters: Nokkenas slijtage, dus je moet het nokkenastandwiel bijstellen… Anders loopt de timing niet goed met de klep opening.
8 april 2013 om 14:46 In reactie op: Hulp gevraagd bij Keerring vervangen Corsa B bj94 Flevoland #18124789Krukaskeerring lekt dus? Flinke klus is dat. Of lekt de bak?
@wim-v6 wrote:
[…]heb niet heel veel ervaringen met deze bakjes..
Amen, dat blijkt.
insane31 heeft in elk geval onwijs veel ervaring mee, ik enige ervaring.
Wel ben ik door astrid_fahrer erachter gekomen dat de site opel-infos ook fouten kan bevatten :-)
astrid_fahrer heeft dus een bak met 3,94 eind diff gekocht, en een F10 bak in de auto met 3,94 eind. Dus zover mijn kennis rijk is dit gewoon plug and play wat cassette betreft. Met de pook kan hij wellicht iets meer moeite krijgen dan alleen een nokje weg zagen.
Want als er hetzelfde schakelsysteem in zit zoals in de ascona-c’s dan moet ie een complete 5-bak pook regelen.
Verschil tussen F10 en F13 lag zover ik weet in de lagers van de hoofdas(pries as).
Hoop alleen dat ze het proces niet ongelofelijk moeilijk gaan maken… Strippenkaarten e.d. gaat veel tijd kosten om in te voeren…
Maar kort gezegd, even wachten tot woensdag voor we conclusies of voorbarige opvattingen maken :)
8 april 2013 om 08:56 In reactie op: Vervangen distributieriem, speciaal gereedschap nodig? #18124283Bij de 16v varianten zou ik ook alles met de momentsleutel doen. Die zijn wat gevoeliger… Bij de 8V kan je gewoon ’t wel op gevoel doen, zolang de krukaskoeliebout maar weer goed vast geramd zit. Bij de spanrol heb je overigens een rekbout, die moet je vervangen bij het wisselen (zit als het goed is bij de d-riem kitjes).
Ik heb zelf geen torx boutjes in de poelie van de krukas gehad tot nu toe :) Maar met de juiste doppen zijn de torx boutjes wel een stuk fijner dan normale bouten :)
5 april 2013 om 12:14 In reactie op: Vervangen distributieriem, speciaal gereedschap nodig? #18124273Steeksleutel 41 zou handig zijn voor de waterpomp te kunnen stellen. Maar als je de boel goed smeert kan je met een houtje en een hamer dat al doen ;)
Mocht je echt op speciaal gereedschap uit zijn is er een speciaal stukje, zelf ook gekocht. Daarop kan je de ratel zetten en de waterpomp exact verstellen zoals je wilt (je hebt nogal een krappe ruimte, dus zo’n stukje gereedschap is fijn :))
Kort gezegd kan je met een simpel ratelset (zo’n 90 delige van 40 euro bij de kijkshop) al een D-riem wisselen op een X16SZR.
Ik heb die 7500km ook niet bedacht astraTD, schrijft Opel voor… En om heel eerlijk te zijn is het een prima interval, want telkens als ik ‘m nu verwissel klinkt ie voor het vervangen weer als een zak knikkers… Na vervangen weer heerlijk stil.
@louwe 16 klepper wrote:
@Aapje wrote:
Voor zover ik gemerk heb is de mening over de OHC Diesels van Opel wel weer zoals “Oerdegelijk” e.d. (wel de opmerking altijd, ‘sloom’).
nou de ohc turbodiesels zijn anders ook niet best de dtl motor bedoel ik in ditgeval
de tds de isuzu motor is stukken beter
voor mij maar zo geen opel diesel weer :shock: :shock:De CIH diesels waren daarin tegen wel het doelwit van alle klaag-piraten… Wat ik wel merkte is dat de klagers zelf weinig tot geen onderhoud deden… Bijvoorbeeld lang doorrijden op oude olie… Olie raakt zeker bij diesels flink vervuild door roet en zooi, vaak vervangen is geen must maar wel een pre… vooral bij die oudere blokken die afhankelijk zijn van de oliesmering met de ketting.
Ok, kan ik begrijpen… van de X17DTL hoor je een hoop horror verhalen, maar je moet wel even afwegen tegenover hoeveel ervan geleverd zijn… Hoop lui weten niet dat je olie moet wisselen elke 7500 km…
Ik heb zelf een 16D Ascona-C, daarvan nu 45k km gereden zover ik specialisten ben tegenkomen tijdens m’n ritueel: “Auto Onderdelen halen”… waren ze allemaal vol lof te spreken over het blok. Ze hadden alleen geen van alle nog een 16D in de laatste jaren gezien… omdat ze meestal al gesloopt zijn in het verleden (Wat het nu voor mij lastig maakt mocht bijv. de pomp kapot gaan). 16D onderdelen zijn erg slecht te krijgen heb ik gemerkt :( (auto loopt moeilijk, waarschijnlijk brandstoftoevoer slecht, zag witte bubbels in m’n leiding langskomen… Dacht eerst verstuivers, daar zitten nu 4 gloedje nieuwe in… Blijkt het probleem niet te zijn :P).
De 17D motoren in de Corsa-B/Astra-F zijn daarin tegen ook Opel OHC’s en zijn bijna hetzelfde als mijn 16D. Ook daarvan weinig slechte verhalen gehoord. Alleen zodra je met Turbo’s gaat spelen/kijken…. Zou ik adviseren –> Isuzu’s idd die zijn een klap degelijker.
De CIH diesels heb ik tot zover slechte verhalen over gehoord, maar dat waren meestal eigenaren die onderhoud beetje ‘laag’ hielden om kosten te besparen… Als je een goed onderhouden CIH diesel hebt, heb je niks om te vrezen… Ik zou alleen waar je kan onderdelen apart leggen, want net als bij mij zijn ze slecht te krijgen als je ze echt nodig hebt :)
Voor zover ik gemerk heb is de mening over de OHC Diesels van Opel wel weer zoals “Oerdegelijk” e.d. (wel de opmerking altijd, ‘sloom’).
De CIH diesels waren daarin tegen wel het doelwit van alle klaag-piraten… Wat ik wel merkte is dat de klagers zelf weinig tot geen onderhoud deden… Bijvoorbeeld lang doorrijden op oude olie… Olie raakt zeker bij diesels flink vervuild door roet en zooi, vaak vervangen is geen must maar wel een pre… vooral bij die oudere blokken die afhankelijk zijn van de oliesmering met de ketting.
@jvv, Ik niet, zou betekenen dat er geen klassiekers meer bijkomen… Om die knakenrijders te weren snap ik ’t wel, maar zo worden mensen die een oude amerikaan willen importeren ook effe flink gepakt.
Ben erg benieuwt of je die mailing te pakken kan krijgen Vinci… Want eh, daarmee gaan ze wel weer de andere kant op t.o.v. de EU.
Voor zoveel druk is de drukregelaar van de inspuiting gemaakt, die knapte bij mij destijds ook :P Verzoop constant de motor daardoor :-)
Start die van jou ook pas na 4 keer rond gaan? Mijn 1.4 heeft volgens mij nu echt exact dezelfde symptomen als de jouwe :P Ik zal dit weekend eens een hoop delen wisselen met een andere (heb alles 5 x liggen ofzo :D)
Die astra gsi brandstofpomp niet monteren! Dat is 3bar tov 0,75bar! Gaat niet goedkomen :p
Ik zou die slang die naar de koolstoffilter (blauwe cirkel) afdoppen.
De paars kan je ook afdoppen. Die rode zou goed moeten zitten, die gaat naar het luchthuis ter carterontluchting.
@TijnGsi16v wrote:
Ja, idd. was me ff aan het opnaaien, had al een k*t dag en dan dit nog… Heb me er eentje gerookt en dat veranderd de zaak dan wel weer. Maar ben blij dat ik niet de enige was die hem zo vervelend vond.
Dacht in het begin van zijn posts al effe, ligt het nu echt aan mij? heb ik nu zo grof neergeschreven wat de feiten waren?
Nee hoor….
Als je wist dat zoveel gezeik was aan die auto was je er nooit heen gegaan… Snap niet eens dat die vent 3k durft te vragen dat ding is met zoveel gezeik nog geen 500 euro waard :wtf Je verwacht voor zo’n prijs ook een nette auto.
Dat tuutje bij de rembekrachtiger heb ik bij mijn 1.4i ook afgedopt zitten. Zou zosnel niet meer weten waar die van is :) Je hebt die in elk geval niet nodig om 1:15 te kunnen rijden :P
Bij mij zakt ie ook flink in de toeren als ik grootlicht en de aanjager tegelijk aanzet. Maar ik heb het vermoede dat mijn dynamo rot is, want m’n 1.4 start steeds slechter met koud weer, ik zie zelfs het display van de radio dimmen bij het starten.
C14NZ hoort op 950 rpm te lopen.
@TopicStarter:
Ik zou die kosten van originele onderdelen regelen wel even naast de aanschaf van zo’n auto leggen, vaak zijn ze best een hoop verbouwd. Blijven natuurlijk wel astra’s die intrek zijn bij de jongere bestuurders die “veel” willen…
@dennisnmgn88 wrote:
Dan mag je mij eens haarfijn uitleggen waar ik heel Apeldoorn verdenk van dit soort praktijken? Volgens mij spreek ik duidelijk met “Blijkt dat ze in Apeldoorn veel (dat is dus zeker niet iedereen)kilometer standen terug draaien
om de auto zo aantrekkelijk te maken voor verkoop.” wat ik vervolg door: “Maar ook ik kan er naast zitten, en wellicht is er bij deze auto totaal geen sprake van fraude.”.Ik geef gewoon een advies, niks meer. Het is algemeen bekend dat er in Apeldoorn genoeg gerotzooi is met kilometer standen. Of dit nou door iedereen gebeurd of niet, ik deel het graag met mensen die overwegen daar een auto te kopen. Jammer dat er gelijk verwijten worden gedaan dat ik heel Apeldoorn hiervan zou beschuldigen. De enige die in dit topic nu verwijt, ben je zelf volgens mij….
Sorry man, ik heb je echt verkeerd begrepen:
Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten en wil niemand vals beschuldigen, maar mij is
altijd verteld koop geen auto in Apeldoorn.
….
Wat mij opvalt aan advertentie’s uit Apeldoorn is dat de kilometer stand net onder de 200.000 staat (vaak 195/198…..).Natuurlijk leest mijn glazenbol verkeerd. Je benadeeld een hoop verkopers op zo’n manier toch best hard. Het mag duidelijk zijn wat ik bedoel lijkt mij? Ik hoef daar niks haarfijn voor uit te leggen verder.
@dennisnmgn88 wrote:
De auto zelf is mij niet bekend, wel gezien op MP inderdaad.
Wat wel mijn aandacht trekt is de garage waar de auto staat. Of liever gezegd de plaats.
Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten en wil niemand vals beschuldigen, maar mij is
altijd verteld koop geen auto in Apeldoorn. Blijkt dat ze in Apeldoorn veel kilometer standen terug draaien
om de auto zo aantrekkelijk te maken voor verkoop.
zie: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=49323″ onclick=”window.open(this.href);return false;Er zijn dus meerdere mensen die die gedachte/ervaring (gelukkig zelf geen ervaring mee) met me delen.
Wat mij opvalt aan advertentie’s uit Apeldoorn is dat de kilometer stand net onder de 200.000 staat (vaak 195/198…..).Bij deze Astra zie ik staan 243….., wat natuurlijk beter verkoopt als een auto met een stand van boven de 2 en halve ton.
Maar ook ik kan er naast zitten, en wellicht is er bij deze auto totaal geen sprake van fraude. Maar mocht je gaan kijken, hou je ogen goed open en stel duidelijk gerichte vragen aan de verkoper. Zeker wat betreft het onderhoud/geschiedenis van de auto.Vind ’t wel lollig dat je dan gelijk heel Apeldoorn verwijt…. Overal zitten er rotte peren, neem bijv. Jet Cars in Rotterdam…
@ Topic Starter: Krijg je geen gezeik met die koplampen/andere grill/verlaging e.t.c. als je dat ding in belgie op kenteken wil zetten?
De c14se’s zijn geleverd met rotorontsteking, de c16se niet.
Dit is wel bouwjaar afhankelijk, de c14se met rotor heeft zover ik weet een computer zoals de E16SE, een vrij eenvoudige inspuitingscomputer dus.
@wim-v6 wrote:
Startmotor zit bij alle OHC motortjes op dezelfde plek, alleen de OHVtjes hebben m op de andere plek.
Willem
Weet je dat _HEEL_ zeker? Want vergelijk de C12NZ en de C14NZ en de C16SE maar’es met elkaar. Zit echt verschil in ;)
@hierboven: staat op de zijkant op de deksel, zie deze site effe: http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten