Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Stender wrote:
@Aapje wrote:
@Stender wrote:
Qua benzine-auto’s ben ik het met je eens, maar LPG komt er wel heel slecht vanaf.
Toevallig dat je een LPG auto hebt…. wat dacht je van m’n diesel. ;) LPG kan je nog laten verwijderen om in het kwarttarief te vallen. Een dieselmotor verwissel je niet zomaar :-) (naja met Opel wel, net Lego, maar neem de Landrovers bijv….)
Enige wat kut is, dat ze gaan verplichten dat je in de winter niet mag rijden…
Daar heb je ook gelijk in. Als ik de Rekord niet verkocht krijg dan demonteer ik de LPG-installatie, een Rekord met 91.000km in kwartstarief verkoopt een stuk makkelijker.
Maar is jouw Ascona straks zo enorm duur als diesel zijnde?
99 euro p/m helaas. Ik hou qua reiskosten wel wat over nog, maar ik _moet_ dan verplicht elke dag na werk ermee. Dus, ja ik ga dat maar doen…. Is jou rekord niet op G3 te krijgen? Van de 2.0S is toch ook een multipoint injectie systeem?
@Stender wrote:
Qua benzine-auto’s ben ik het met je eens, maar LPG komt er wel heel slecht vanaf.
Toevallig dat je een LPG auto hebt…. wat dacht je van m’n diesel. ;) LPG kan je nog laten verwijderen om in het kwarttarief te vallen. Een dieselmotor verwissel je niet zomaar :-) (naja met Opel wel, net Lego, maar neem de Landrovers bijv….)
Enige wat kut is, dat ze gaan verplichten dat je in de winter niet mag rijden…
@Vinci wrote:
Het probleem is dat het geen handje vol is, daarom bovenstaande om iedereen verder te ontzien die al die jaren veel geld in zijn klassiekertje heeft gestoken. Als je dat er niet in leest dan is dat niet mijn probleem. Het zijn 100.000 sterren die in 2011 nog geïmporteerd zijn in ons landje. Die import heeft het voor ons allemaal verziekt.
Mijn mening is dat 25 jaar wat altijd was gewoon moet blijven! En dan met bovenstaande spelregel kun je dat ook zo houden voor iedereen die zich daar al jaren op heeft verheugd.
Gelukkig zit jij niet in de regering.
Als ’t kon wel :P Maar ik zorg wel dat het gene wat ik bestel op ebay is wat ik zoek :)
@DevilraY wrote:
@trashmetal wrote:
Gewoon alle auto’s eerst 25 jaar belasting laten betalen was de makkelijkste oplossing :thumb
Dat kan dus juridisch niet, anders hadden ze dat 10 jaar geleden wel gedaan. Het zit namelijk zo, we leven in de Europese Unie en dit is een vrijhandelzone. Als je dan een product, 2ehands of nieuw dat maakt niet uit, uit de ene lidstaat anders behandelt dan een vergelijkbaar product uit het eigen land, dan sta je als lidstaat in no time voor het europees gerecht, vanwege het benadelen van de andere lidstaat. M.a.w. een Opel van 25 jaar uit Duitsland moet fiscaal hetzelfde worden behandeld dan een Opel van 25 jaar uit Nederland.
Hoe in de wereld het Nederland is gelukt om dit wel voor elkaar te krijgen met het hele BPM verhaal bij een nieuwe auto is mij verder een raadsel. Want dat zou volgens dezelfde regels ook illegaal moeten zijn.Helaas weer eens in ons hemd gezet door de ‘EU’ waar we met z’n alleen zo enorm blij mee moeten zijn. Blijkbaar is vrije concurrentie verplicht, tenzij de overheid geld verliest…
Wat ze wel kunnen toepassen is op alle oldtimers de eis zetten bij nieuwe tenaamstelling minimaal 5 jaar op naam hebben (en mrb betalen of schorsen).
Zo kan de landroverclub gewoon nog diesel landrovers invoeren/opknappen/behouden. En blijven de dagelijkse mercedesrijders weg (of ze moeten het mrb van 5 jaar ervoor over hebben).
(Bovenstaande is ook nog eens simpel uit te voeren: “als ouder dan 25 jaar en als langer dan 5 jaar op naam dan…..” dat kan je prima op de belastingdienst db uitvoeren :P)
@theunm wrote:
laat dan iedereen 1 % meer belasting betalen.
Is al met een paar procent omhoog he ;) 19% btw naar 21% ;)
@trashmetal: Want een ‘importhok’ is minder klassiek?????@Vinci wrote:
Daarom zou naar mijn menig het meest rechtvaardig zijn om met aantallen te werken. Heb je zo’n dertien in een dozijn ‘oldtimer’ waarvan niemand een warm hartje krijgt als die voorbij komt rijden dan heb je eigenlijk geen recht op vrijstelling. Als de vrijstelling gebaseerd was op maximaal aantal van een model op kenteken ten opzichte van het overgebleven aantal en dan de oudste 500 of 1000 exemplaren MRB vrij en dan de volgende paar duizend tegen gereduceerd tarief, dan heb je per definitie het meeste voordeel bij een ouder exemplaar en van ooit zeer populaire, geliefde, talrijke modellen stimuleer je het behoud en als de aantallen de pan uit rijzen geen voordeel meer….
Onzin regeling ben je nu aan het bedenken, als de buurman dus veel geld heeft en een hoop van een bepaald model in z’n loods/schuur heeft staan kan jij je droom niet realiseren? Iedereen moet z’n droom/hobby kunnen beoefenen. Kijk bijvoorbeeld naar de Kevers die zijn per stuk anders en uniek.
Enige wat het echte probleem is, is de import van auto’s. Kortom, hengel gewoon een regel erin dat ze minimaal 5 jaar belasting betalen na tenaamstelling. Echte liefhebbers houden een auto en verhandelen/verkopen ‘m niet door binnen X tijd. Sterren die geïmporteerd zijn halen die 5 jaar belasting betalen niet omdat het: 1) te duur is, ontmoedigd dagelijks rijden 2) er geen onderhoud gedaan word aan zulke auto’s door de bepaalde type bestuurders dus zo’n ster ligt al op de sloop voor hij 5 jaar in Nederland is.
@Vinci wrote:
Realiseer mee ook wel dat er ook erg leuke legitieme liefhebbers-oldtimers zijn geimporteerd voor wie deze regeling oneerlijk is.
Heb een goed vervuilende kadett-c coupe naar België geëxporteerd en een ascona 16d terug gehaald (ruilactie). Kadett-C reed 1:11 op z’n max, ik rij met m’n ascona 16d nu 1:17~18 gemiddeld. Stukje zuiniger dacht ik zo en nee geen roetwolken zoals bij de meeste sterren zodra ik gas geef. Net geïnvesteerd in de auto om ‘m weer soepel te laten lopen.
Enige waar ik van baal? Dat ze zolang gewacht hebben met deze beslissing te maken. Ging eigenlijk al er vanuit dat er geen beslissing gemaakt ging worden.
Was net van plan om het chassis op te knappen (laswerk) en een nieuw verfje erop te doen. Dat gaat nu dus niet meer door…
Ik leg de 16D wel in de schap tot ascona-c’s 40 jaar zijn… Motortje loopt veel te goed om weg te pleuren. Neem aan dat 40+ diesels wel vrijgesteld zijn?
Afgelopen drie pagina’s schrijven eral over ;)
Dit:
http://dx.com/p/op-com-car-vehicle-diagnostic-tool-black-114086″ onclick=”window.open(this.href);return false;
+
http://dx.com/p/10-pin-to-16-pin-obd2-diagnostic-cable-for-opel-30cm-115655″ onclick=”window.open(this.href);return false;
+
Hoop google werk om wat china clone drivers en programma’s te vinden (zal ik binnenkort effe op m’n website zetten).
+
Corsa A C1.4NZ uit 1992
=

en

Foutcodes zover ik ze kon ‘simuleren’ door stekkers te trekken herkende hij ook.
Praktijk moet nog effe uitwijzen of ie echt goed werkt op een c14nz. Morgen ga ik een x20xev uittesten in een omega-b (simtec ding)
Maar deze china clone werkt ok dus :) Firmware 1,45
Denk als dit ingevoerd word ik die MRB van 87 euro per maand goed ga benutten, ik parkeer ‘m dan voortaan op de snelweg over 3 banen heen.
Autch, zo gooi je toch effe je eigen ruiten in Hans…
Alle rubbere onderdelen controleren, zoals fusekogelhoesjes e.d.
Zou je vorige maand ook al doen Vinci…. want het klinkt bij mij eerder als een bullshitmailing, speculeren kan iedereen en word al te veel gedaan. Gewoon afwachten tot er weer pers berichten uit denhaag komen.
Met een 4 tal imbusbouten veelal ja. Zijn deze toevallig niet hetzelfde als die van een Corsa-A volgens mij waren de lagers in elk geval wel hetzelfde. Heb nog wel een setje fuse’s liggen dacht ik.
Werkt plug and play ja, maar op de sloop zijn ze goedkoper :P
18 april 2013 om 11:27 In reactie op: ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur #18127702Dat verbruik zal nu naar de klote zijn, want hij loopt in de noodloop door het mm-lampje…
Hij neemt nu gemiddelde waardes.
Als je een pers hebt is het een fluitje van een cent zo’n lager verwisselen. Je moet alleen zorgen dat je de naaf er recht in pers. Anders schraap je de binnenzijde van de lager kapot. En zal ie scheef in het huis kunnen raken.
Kleine tip, als je een lager verkoopboer hebt in de buurt… de lagers zijn van SKF te bestellen alleen heb je dan niet 2 nieuwe borgringen erbij… maar scheelt wel +/-50% van de prijs.
18 april 2013 om 08:36 In reactie op: ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur #18127700De ECU moet aansturing geven aan die klep, dus je moet gewoon zorgen dat de ECU dat ding kan bedienen… Maar het geen effect heeft.
Ik kan uit ervaring zeggen in elk geval dat je geen dure pakkingen hoeft te kopen om de EGR klep van een X12SZ t/m X16SZR af te doppen. Een zelf gemaakte pakking uit een ijstheepak zit bij mij al tussen mening auto’s zonder storingen :angel Nooit verwacht dat ’t zolang zonder storing zou blijven zitten.. Maar het zit bij m’n maat al ruim 70k km er tussen en +/- 2 jaar… (en dan te bedenken dat die jongen 70k. rijd in een x12sz :wors ) (Bij m’n pa zit ’t ook al een aantal jaren er tussen, maar die merkt er geen drol van met z’n 2000km per jaar..)
Niet te denken over de investering die ik nu in mijn Ascona-C 1.6D steek… Ik rij er veel mee, maar ik onderhoud ‘m ook… In plaats van eruit gaan dat de ‘betrouwbaarheid’ van de ster wel zorgt dat ie onbeperkt door blijft rijden zonder onderhoud… Komend weekend krijgt ie twee nieuwe dorpels en twee nieuwe achterwielranden… En als het moet zou ik de volle belasting betalen als die Mercedessen die puur voor A->B zonder onderhoud gebruikt worden maar gesloopt worden!
Zou verder graag willen door toeren met m’n 1.6D motor, maar ik wil ook dichterbij bij werk gaan wonen… Dus dan loont het niet meer om de 87-EUR belasting te betalen op een auto die maar 20km per week rijd… Kortom, dan ga ik ‘m wss ombouwen naar een lichte benzinemotor om zo iets lichter uit te vallen in de belasting… Maar weg gaat ie niet meer, rijd ie veel te leuk voor…
Kleine correctie, 10 mercedessen op elkaar king:
Als dat 25% gebeuren haalbaar is, laten ze dat a.u.b. doen… Komt er weer een beetje speling in de markt van oldtimers… dat uitstellen van een beslissing word je gestoord van.
@Astra G X1.6SZR wrote:
De Chinese webshop heb ik nog gemaild met een opmerking over Trojans in de software.
Hier is het antwoord dat ik vanochtend kreeg van ene Amanda:“yes, it contains several malware (Trojans!). so you need closed the Anti-virus software to install the software. also you can download the software frm our website. Thank you and have a nice day! Best Regards“
:wtf :hmmz Wat zal ik die muts eens replyen…
Moraal van het verhaal, zorgen dat je de boel in een VMware installeert of een losse laptop hebt die je gewoon van internet(en je internet bankieren) af houd. Die lui verkopen tegen de bodemprijzen, doen niks aan support dus verwacht er niks van :D
Zwart/groen en zwart/wit zijn de draden van de richtingen.
Daarop komt stroom zodra het knipperlichtrelaisje gaat werken.Kortom, even kijken hoe die indicatorlampjes aangesloten zitten, maar waarschijnlijk heb je een fout gemaakt met de draad die naar de relais gaat. Deze is in de moderne auto’s aangeduid met een zwart/groen/wit draad (3kleuren combo) bij oudere auto’s met een zwart draad. Ik vermoed dat je dit draad hebt gezien als een stroom toevoer voor de tellerbak (contactstroom). Dan krijg je dit soort spookgrapjes nmlk. Daarom zei ik, kijk even of het lampje van de verwarming ook gloeit als je die relais hoort zoemen (beter niet te lang laten zoemen is niet goed voor z’n gezondheid).
En meten = weten, koop nou eens een multimeter benjamin heb het al 80 keer gezegd nu…. elke keer sluit je de boel maar aan en hoop je dat het werkt. Bij fouten krijg je zoiets als magische “rook” en dan is het kapot/einde oefening vaak.
-
AuteurBerichten