Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Schakelsysteem alle kogels nakijken, het is zelden de bak.
Als je koppelingsplaat slecht is dan hoor je wel geknars van tanden als je ‘m erin ramt.
Groet
Maatje van mij rijd met een x12sz ong. 1:18~1:19 ;)
Jep, witte plaat is verplicht op alles wat op de trekhaak komt (of eigen kenteken zoals zware aanhangers e.d.)
Als je deze site moet geloven zit achter een 1.4 8v een AF13?
http://www.opel-infos.de/getriebe/af13.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zelfde bak zit achter een astra-f x16xel volgens die pagina.
max. übertragbares Drehmoment 150 Nm
Heb al heel vaak elektrisch gereden hoor, alleen kost mij een hoop startmotors :(
14 mei 2013 om 08:20 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059479Dat zeker hoor, maar ben zelf meer uit op het tijdsgebonden houden :) Kadett-E had immers hoekige hendels :D Overigens klikken de astra hendels beter, ook met RAW. die hoef je met astra hendels maar een klein stukje te aan tikken.
Ga je ook nog zoiets als BMW heeft inbouwen? RAW klein stukje aantikken = 3 x klikken? (bij voorkeur alleen vanaf 80km/h of harder). Epic feature is dat :P
Probleem van m’n ooms kapitan is gevonden btw: accu was toch gaar… Zit nu een 6v Gel accu van optima achter ding start als een nieuwe :/
14 mei 2013 om 07:32 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059477Hoe? Ding op interval zetten, ding van interval afzetten –> weer op interval zetten ==== de wacht tijd = interval ;) (van 0,5 sec tot 50 sec reageert ie geloof ik)
Heb het in al m’n auto’s werkt zelfs in Peugeots :D
13 mei 2013 om 22:50 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059475Je weet dat Relais nr 99 van VW gewoon plug-and-play interval is? :P Zonder andere hendels e.d. ? :)
Ben nog steeds van mening dat waterstof een uitkomst kan bieden…. Tankt lekker rap, als je het schoon ‘opwekt’ met bijv windmolens/zonnepanelen ben je ook nog groen bezig. :) En dat met ontbranding :)
13 mei 2013 om 08:15 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126473Slecht starten e.d. kan je vaak verwijten aan de krukassensor. Dan weet de ontsteking niet wanneer hij moet ontsteken (overigens inspuiting weet dan ook niet wanneer die moet inspuiten :P) ;) Kan het hikken wellicht ook verklaren.
Die sensoren zijn lichtelijk magnetisch, wellicht zit ie onder metaalschraapsels dan werken ze veelal wat minder.
Goedbezig! :D
:kewlpics
Probleem ligt in de zuigerwanden, deze zijn glad. De olie kan hier langslopen zonder moeite. Hier hoort een schuurpatroon in te zitten (wat je maakt met hoonstenen). Het proces om dit probleem op te lossen word: deglazing genoemd. Honen kan je het ook noemen, maar daarbij haal je daadwerkelijk een stuk uit de zuigerwanden dus moeten ook ander soort zuigerveren gemonteerd worden OF zelfs overmaatszuigers. Maar zoals ik zei, komt neer op een complete motorrevisie.
Simpelste wat je kan doen is toch even dubbel checken of je niet mazzel hebt en harde klepsteelrubbers hebt. Maargoed, mijn ervaring zegt dat de wanden van de zuiger slecht zijn zodra het een olieboot is. Overigens met veel olie verbruik kan je alsnog veel kilometers maken, alleen mijn advies: donder goedkope olie erin scheelt in de kosten :P
Kan je helaas weinig aan doen zonder een complete motorrevisie te doen. Mijn ervaring met de x16xe varianten is dat ze altijd gladde zuigerwanden hebben als ze olie zuipen. Sommige lui claimen dat het de klepsteelrubbers zijn, dit is een enkele keer zeker zo… maar grotere kans op gladde zuigerwanden en slechte zuigerveren…
Kijk eens op deze site:
http://www.opel-infos.de/getriebe/f16_5.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Weet er niks vanaf maargoed…. No cure no pay bestaat
Heb er nog 1tje liggen… Of ie werkt is een 2de… Weet niet waar je vandaan komt? Pm anders even :)
:thumb Rijd goed die witte :)
Prise as bedoel je?
Zoja: Is inderdaad om de koppeling te vervangen zonder de bak eraf te halen via klemmetjes op de drukgroep en het inspectieluikje (mits die aanwezig is en de koppeling klein genoeg is qua diameter om erdoorheen te passen kan dit).
^^ wat ze zeggen, ingevuld. Ik gebruik ’t opendata register al zeer uitgebreid. Bezig in ontwikkeling van een site waarop gefilterd kan worden op modellen van opels e.d. :) (kenteken register).
Tevens koppel ik foto’s die ik vind van forum’s op de kentekens.
Locaties van de auto’s zijn totaal oninteressant voor de internet gebruikers. Wel is het interessant om digitaal een bericht achter te laten bij de huidige eigenaar, wel Anoniem via RDW. Bijvoorbeeld een systeem waarmee je voor 5 euro een vrijblijvende brief kan versturen via RDW naar de eigenaar van de auto.
Tevens geschrapte kentekens zou ik graag willen zien, ivm. historie.
De ene keurmeester ziet meer dan de andere, wellicht mankeert je auto wel veel?
Welk motortype heb je? Want er zijn een hoop motortypes met spruitstuk en kat in 1 deel.
@asconahobbyist wrote:
@aapje,dan is ie nog niet eens op de helft van zn kunnen,zelfde hier ook weer met mn gascona,had m graag naar de 3 ton gereden, nu staan we op ongeveer 155.000 km.
zal eind van t jaar mischien 160.000 zijn,wil er deze zomer nog wel ff lekker van genieten.Achja, wie weet hou ik ‘m nog wel effe in 2014. Heb er een hoop schik mee…
@Edvries wrote:
Deze opcom komt niet van Deal Extrem maar is via eBay hier gekomen. Die van Deal extreme zien er anders uit schijnen kwalitatief minder te zijn.
Is zo’n beetje dezelfde, ik heb die van dx.com namelijk. Zelfs het CDtje is identiek :P
Dit is een chinaclone, volgens mij zelfs van dealextreme.com. CD’s van Dx.com zijn meestal leeg, onbeschreven. Je moet dus de china-clone software zien te verkrijgen. Helaas is dat illegale software, dus je zult dit op een andere manier moeten zoeken dan via het forum (wellicht met wat mazzel helpt een andere gebruiker je via pm berichten).
Vond hetzelf een uitdaging om te laten zien dat m’n 16D veel km’s kon hebben… Ding zit nu op 176k totaal. In 2 jaar 60k erbij geklokt. :) Achja…
-
AuteurBerichten