Aapje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 1,916)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Wie rijdt welke kadett #17279896

    Heb 10 kentekens bekend als “gesloten bestelwagen” waaronder deze:
    BF21NS (12S)
    BF31ZK (12S)
    BH06BZ (12S)
    BH17BT (16D)
    BH73KK (16D)
    BH56SK (16D)
    BH61SY (12S)
    BJ33PL (16D)
    BJ46TB (16D)
    BJ47ZK (16D)

    Wel is de jouwe de enige met APK op kenteken… Dus hopen dat die andere nog een keer opduiken :P

    In reactie op: f 16 versnellingsbak #18153848

    Heb 20.000 km gereden met een F16 4-bak. Ze bestaan echt :P (Ook in ascona-c’s)

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18070421

    Net op naam gezet? Uit schorsing gehaald? (Schorsing verlopen?)

    Welke koppelstukken? Voor vacuumslangen? Gewoon brandstofslangen gebruiken a 2,80~5 p/meter :)

    Denk dat wim-v6 wel effe je ECU kan resetten hij zit redelijk in de ‘omgeving’.

    Maar controleer je auto echt even op valselucht zoals de anwb-er zei. De monopoint injector vernevelt de benzine namelijk, deze word door zuiging van de motor erin gezogen. Als die zuigende werking slecht is dan zuigt ie niet het hele brandstof/luchtmengsel naar binnen.

    In reactie op: Mijn WTF momentje bij een X12SZ slopen… #18152994

    Hey sw16v,

    Dit blokje had werkelijkwaar weinig olieverbruik, komt neer op 0,5L op 4500~6000km.

    M’n maatje heeft in 1,5~2 jaar tijd +/- 60.000km mee gereden… Alleen wat gezeik gehad met een dynamo en een niet werkende thermostaat.

    Verder leek de motor net alsof ’t een diesel motor was door de tikkende hydraulische stoters :P

    Maar je gokt het nooit, ding was nog zuinig ook! 1:17 werd ermee gereden! :)

    In reactie op: wat voor luchtcompressor heb ik nodig? #18152065

    Effe zonder gekheid, wat is de TS van plan om te doen op lucht? Alleen met een luchttol erop om wat vast zittende bouten los te rammelen? Dan zou ik toch eerder kijken naar een elektrische variant. Stuk goedkoper dan al het compressorwerk e.d. :)

    In reactie op: hoe veel bar lucht in de banden??? #18150848

    Verschilt met de belading die je hebt he… Op de stickers van opel staan per gewicht wat je inlaad andere bar indicaties voor zowel de voor as en achteras.

    Staat overigens niet alleen op een sticker, maar ook in het boekje. Veelal bij normaal gebruik is 2,1 ~ 2,3bar (voor/achter). En bij vakantie/veel personen in de auto –> 2,5~2,7bar. Bij een Combo met speciale transportbandjes (zitten ook op caravans/aanhangers) kan je boven de 3bar gaan zitten.

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18070397

    Ik ga mijn (ex) belg terug proberen te ruilen met een belg voor een leuke Corsa (A/B) :P Denk toch niet dat m’n Ascona C 1.6D wat meer opbrengt in 2014 dan 500 euro… En gezien de gelijkvormheidatest nog erbij zit… kan ie zo gekeurd worden in .be :)

    Maja, we zien wel o/ Nog effe genieten van de mooie zomer met de Ascona :) En dan kijken we ergens rond juni 2014 wel weer…. Hard moeten werken (geld uitgeven) om de APK erop te zetten dit jaar… dus we rijden nog wel effe door… En misschien vallen de maandlasten mee volgend jaar… dan blijft ie :)

    In reactie op: versnellingsbak switch 1.4 8v & 1.2 8v corsa B #18147884

    Wat is de verhouding van de 1400 bak, en wat is die van de 1200 bak? Want als ie zonder moeite erin past… Dan heb je wss 0,0 winst.

    In reactie op: versnellingsbak switch 1.4 8v & 1.2 8v corsa B #18147882

    Makkelijkste/goedkoopste optie is denk ik de inhoud van de bakken wisselen toch insane31?

    Prima werk :) netjes gedaan!

    1 stomme vraag, waarom niet meteen een verse brandstoffilter?

    In reactie op: temperatuur loopt snel op #18146444

    Wat mark zegt sluit ik mij bij aan, meten = weten.

    In reactie op: Lotus Omega Customized #18146496

    Echte schoonheid komt van binnen toch? Deze moet het daar iig wel van hebben :p

    Goed dat het opgelost is man!

    Ik heb een Kadett E 1.8S en een Ascona 1.8S gereden (beide E18NV). De Kadett reed rapper, de Ascona comfortabler/rustiger. Dus komt aardig overeen met jou bevindingen :D

    Wat mij opviel, de Kadett-E 1.8 stuurde moeilijker dan de Ascona 1.8 :P

    In reactie op: welk merk wiellager achter is het best? #18143637

    @Ghanz wrote:

    je link geeft aan : achteras.
    maar volgens mij betreft het een afbeelding van een vooras…
    vooral de prijs… lijkt mij vooras

    krause.de en m&m-dronten die heeft de juiste lagers wel.

    http://www.mmdronten.nl/webshop/index.php?merk=Opel&koppel=Ascona+B+76-81&groep=76&artid=7897″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    let op, dit is zonder de krimpring

    Dit zijn bij RWD auto’s voorwiellagers. En bij de FWD auto’s zijn het achterwiellagers :P Die lagers op zijn link zijn nmlk de lagers die ik achter in m’n Corsa-A rammel :)

    In reactie op: Corsa b 1.5 td opknappen/stylen (met foto’s!) #18145040

    Heb je een Isuzu 15TD? Dan heb je niks te vrezen m.b.t. de motor :) Want dat ding is oerdegelijk.

    In reactie op: van een 16V een 8V maken #18144066

    Maar C16SE is veelal ook DIS hoor…

    C16SEI/E16SE is geen DIS… :)

    Ik ben een C16SE aan het reviseren, mocht je wat details willen weten..

    DIt is de onderzijde van een C16SE kop:

    In reactie op: Varajet II afstellen #17828106

    Hi,

    Alvast bedankt John! :) forummeuk@opeltjes.nl

    In reactie op: van een 16V een 8V maken #18144064

    Onderblok is praktisch hetzelfde als de c16se die van een x16xe. Alleen de zuigers zijn iets anders. Maar in theorie zou het moeten passen. Alleen welke waardes/compressie je krijgt weet ik niet…

    In reactie op: Astra F 2.0 5drs #18136819

    Ik zie al dat Wim-v6 de optie: zelf tectylerende bodem erbij had met z’n olielekkage :D

    Net autootje nog effe vers pookhoesje erop en hij is weer knap :)

    DE massakabel? Er zijn er meer he!

    In reactie op: Ontsteking? Lekt olie. #18125720

    Hehe die moet ik nog halen :)

    1) jezelf voorstellen en actief deelnemen op het forum i.p.v. gelijk een vraagstellen is gewenst

    2) Massakabels allemaal controleren (los halen, opschuren e.d.), mocht dit niks opleveren toch Dynamo en/of accu rot. Meten met volle belasting van gebruikers, achterruitverwarming/lampen aan e.d. Wellicht slipt de riem als er te veel belasting op komt van de dynamo (bij veel gebruikers aan dus).

    Nieuwe dynamo hoeft niet duur te zijn, je kan prima een revisie/ruil dynamo monteren. Je levert je oude dynamo als statiegeld in en de dynamo/revisiebedrijf reviseert die weer.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 1,916)