Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb 10 kentekens bekend als “gesloten bestelwagen” waaronder deze:
BF21NS (12S)
BF31ZK (12S)
BH06BZ (12S)
BH17BT (16D)
BH73KK (16D)
BH56SK (16D)
BH61SY (12S)
BJ33PL (16D)
BJ46TB (16D)
BJ47ZK (16D)Wel is de jouwe de enige met APK op kenteken… Dus hopen dat die andere nog een keer opduiken :P
Heb 20.000 km gereden met een F16 4-bak. Ze bestaan echt :P (Ook in ascona-c’s)
Net op naam gezet? Uit schorsing gehaald? (Schorsing verlopen?)
18 juni 2013 om 11:48 In reactie op: corsa 1.2nz, –> slangen vervangen, slaat nog steeds af #18150880Welke koppelstukken? Voor vacuumslangen? Gewoon brandstofslangen gebruiken a 2,80~5 p/meter :)
18 juni 2013 om 10:18 In reactie op: corsa 1.2nz, –> slangen vervangen, slaat nog steeds af #18150888Denk dat wim-v6 wel effe je ECU kan resetten hij zit redelijk in de ‘omgeving’.
Maar controleer je auto echt even op valselucht zoals de anwb-er zei. De monopoint injector vernevelt de benzine namelijk, deze word door zuiging van de motor erin gezogen. Als die zuigende werking slecht is dan zuigt ie niet het hele brandstof/luchtmengsel naar binnen.
Hey sw16v,
Dit blokje had werkelijkwaar weinig olieverbruik, komt neer op 0,5L op 4500~6000km.
M’n maatje heeft in 1,5~2 jaar tijd +/- 60.000km mee gereden… Alleen wat gezeik gehad met een dynamo en een niet werkende thermostaat.
Verder leek de motor net alsof ’t een diesel motor was door de tikkende hydraulische stoters :P
Maar je gokt het nooit, ding was nog zuinig ook! 1:17 werd ermee gereden! :)
Effe zonder gekheid, wat is de TS van plan om te doen op lucht? Alleen met een luchttol erop om wat vast zittende bouten los te rammelen? Dan zou ik toch eerder kijken naar een elektrische variant. Stuk goedkoper dan al het compressorwerk e.d. :)
Verschilt met de belading die je hebt he… Op de stickers van opel staan per gewicht wat je inlaad andere bar indicaties voor zowel de voor as en achteras.
Staat overigens niet alleen op een sticker, maar ook in het boekje. Veelal bij normaal gebruik is 2,1 ~ 2,3bar (voor/achter). En bij vakantie/veel personen in de auto –> 2,5~2,7bar. Bij een Combo met speciale transportbandjes (zitten ook op caravans/aanhangers) kan je boven de 3bar gaan zitten.
Ik ga mijn (ex) belg terug proberen te ruilen met een belg voor een leuke Corsa (A/B) :P Denk toch niet dat m’n Ascona C 1.6D wat meer opbrengt in 2014 dan 500 euro… En gezien de gelijkvormheidatest nog erbij zit… kan ie zo gekeurd worden in .be :)
Maja, we zien wel o/ Nog effe genieten van de mooie zomer met de Ascona :) En dan kijken we ergens rond juni 2014 wel weer…. Hard moeten werken (geld uitgeven) om de APK erop te zetten dit jaar… dus we rijden nog wel effe door… En misschien vallen de maandlasten mee volgend jaar… dan blijft ie :)
Wat is de verhouding van de 1400 bak, en wat is die van de 1200 bak? Want als ie zonder moeite erin past… Dan heb je wss 0,0 winst.
Makkelijkste/goedkoopste optie is denk ik de inhoud van de bakken wisselen toch insane31?
28 mei 2013 om 13:29 In reactie op: Corsa B 1999 1.2.16v Branschade is Klaar/Gevonden Totaal los #18078001Prima werk :) netjes gedaan!
1 stomme vraag, waarom niet meteen een verse brandstoffilter?
Wat mark zegt sluit ik mij bij aan, meten = weten.
Echte schoonheid komt van binnen toch? Deze moet het daar iig wel van hebben :p
21 mei 2013 om 12:56 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126470Goed dat het opgelost is man!
19 mei 2013 om 19:37 In reactie op: Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen #18097032Ik heb een Kadett E 1.8S en een Ascona 1.8S gereden (beide E18NV). De Kadett reed rapper, de Ascona comfortabler/rustiger. Dus komt aardig overeen met jou bevindingen :D
Wat mij opviel, de Kadett-E 1.8 stuurde moeilijker dan de Ascona 1.8 :P
@Ghanz wrote:
je link geeft aan : achteras.
maar volgens mij betreft het een afbeelding van een vooras…
vooral de prijs… lijkt mij vooraskrause.de en m&m-dronten die heeft de juiste lagers wel.
http://www.mmdronten.nl/webshop/index.php?merk=Opel&koppel=Ascona+B+76-81&groep=76&artid=7897″ onclick=”window.open(this.href);return false;
let op, dit is zonder de krimpring
Dit zijn bij RWD auto’s voorwiellagers. En bij de FWD auto’s zijn het achterwiellagers :P Die lagers op zijn link zijn nmlk de lagers die ik achter in m’n Corsa-A rammel :)
Heb je een Isuzu 15TD? Dan heb je niks te vrezen m.b.t. de motor :) Want dat ding is oerdegelijk.
Maar C16SE is veelal ook DIS hoor…
C16SEI/E16SE is geen DIS… :)
Ik ben een C16SE aan het reviseren, mocht je wat details willen weten..
DIt is de onderzijde van een C16SE kop:

Hi,
Alvast bedankt John! :) forummeuk@opeltjes.nl
Onderblok is praktisch hetzelfde als de c16se die van een x16xe. Alleen de zuigers zijn iets anders. Maar in theorie zou het moeten passen. Alleen welke waardes/compressie je krijgt weet ik niet…
Ik zie al dat Wim-v6 de optie: zelf tectylerende bodem erbij had met z’n olielekkage :D
Net autootje nog effe vers pookhoesje erop en hij is weer knap :)
17 mei 2013 om 14:28 In reactie op: Rood accu lichtje met terugvallende toerenteller en km meter #18144766DE massakabel? Er zijn er meer he!
Hehe die moet ik nog halen :)
17 mei 2013 om 09:08 In reactie op: Rood accu lichtje met terugvallende toerenteller en km meter #181447641) jezelf voorstellen en actief deelnemen op het forum i.p.v. gelijk een vraagstellen is gewenst
2) Massakabels allemaal controleren (los halen, opschuren e.d.), mocht dit niks opleveren toch Dynamo en/of accu rot. Meten met volle belasting van gebruikers, achterruitverwarming/lampen aan e.d. Wellicht slipt de riem als er te veel belasting op komt van de dynamo (bij veel gebruikers aan dus).
Nieuwe dynamo hoeft niet duur te zijn, je kan prima een revisie/ruil dynamo monteren. Je levert je oude dynamo als statiegeld in en de dynamo/revisiebedrijf reviseert die weer.
-
AuteurBerichten