Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door michie1983
tweede probleem dat ik steeds weer merk bij de peilstok, welke kant moet ik nou aanhouden om het peil te bepalen, heel vaak staat namelijk de kant van de ribbeltjes 3 ribbeltjes vol met olie, dus 3/4 gevuld, maar aan de achterkant van de peilstok zit de olie dan veel lager? hoe kan ik nou een betrouwbare oliepeilstand aflezen?
herkent iemand deze problemen of weet er een oplossing voor?? bij voorbaat dank!
Check het instructie boekje even, de ene kant zal zijn voor warme motor, de andere kant voor koude motor.
origineel gepost door Br3cht
Zodat je niet meer het pedaal verder moet induwen tov een nieuwere auto.Jij bent zeg maar “nieuw” in de auto’s he?
Eén tip: altijd eerst nadenken waarom iets nu zo is, Dan nadenken over hoe je het hebben wilt.
Jij wilt je rem minder diep indrukken; waarom ?!?
Waarom is het nu niet goed dan?
Als je “overstapt” op een grotere hoofdremcilinder zal het pedaal minder diep hoeven te gaan, maar je moet wel (veel) harder trappen.
En of dat nou is wat je wilt?Rem eens een paar keer met de motor uit, gaat het pedaal dan nog steeds “zo diep”?
origineel gepost door Maartuh
Dat de overname niet doorgaat is erg, maar het is helemaal schandalig dat ze nu zo via internet alles moeten vernemen :fy1
Ik denk dat er uiteindelijk wel een overname zal volgen (door Pouw?)
Het is alleen zo dat er niet veel vraag is naar garage bedrijven, en het is ook niet zo makkelijk om een paar miljoen los te krijgen bij de bank.
Combineer dat allemaal, en dan zie dat er nu gewoon een keihard spelletje wordt gespeeld.
origineel gepost door Omega2.2-16v
Hoge bomen vangen veel wind…..helaas.Je kan ook TE groot worden en uiteindelijk draait het maar om 1 ding…..geld!
Het is zeer triest voor alle medewerkers en verdienen hierbij mijn medeleven en steun :wors:wors
gr
Danny
Inderdaad lullig voor de mensen die nu op straat staan…..
Aan de andere kant, als ik zie hoe ik bij een kroymans bedrijf werd aangekeken / geholpen toen ik iets voor m’n A corsa moest hebben…
Veel bedrijven zijn te groot geworden, en dat gaat het alleen nog maar om de (nieuwe) verkoop van auto’s. Als ze denken dat ze je geen nieuwe auto kan verkopen, dan kreeg je ook niet veel service meer.
origineel gepost door michiel1.2
How TO Distributieriem, spanrol, waterpomp en thermostaat vervangen. benzine 1.2 1.4 en 1.6Demontage
1) Maak de + van de accu los!Ik ga geen how-to accu vervangen maken, maar:
Altijd eerst de MIN los, dan de plus pool.Als je de plus eerst los draait, kan je de carrosserie raken en sluiting maken. Daarom altijd de min als eerste los, en als laaste vast.
Mooi werk, petje af :)
Ik neem aan dat je nog een hitte schildje of zo iets tussen de uitlaat en die (rem?)leidingen zet?
origineel gepost door Van het Ende Customs
maar waar het omgaat is het een aanrader om .18.. zuigers te monteren of gewoon ori te laten.
Als ik me het goed herinner wil jij graag “goedkoop” tunen?
In dat geval kan je waarschijnlijk net zo goed geld steken in een grotere motor inplaats van deze aan te passen.
origineel gepost door corres
origineel gepost door m400
als je echt wilt, krijg je alles kapot.ja nou ik was juist van mening dat dat helemaal niet zo moeilijk is met deze motoren.
vandaar dat ik intresse in de verhalen hebAls de C20XE’s bijna 30 jaar oud zijn, zul je zien dat ze waarschijnlijk soortgelijke problemen hebben.
Bovendien, als een willekeurig iemand aan een motor sleuteld, en hij gaat dan stuk…….. is die motor niet goed, of ligt het aan de sleutelaar?
origineel gepost door bordeaux beauty
tja persoonlijk vindt ik euromaster vergelijkbaar met een profile of een kwik fitt enz
en dat is niet waar ik naar op zoek ben.
ik heb liever een bedrijf met meer ervaring in verlaagde auto´s.kwik fitt of profile doet het wel redelijk maar heb toch elke keer iets afwijking, en ik wil gewoon boven de 100km m´n stuur los kunnen laten.
nu dwaalt hij toch elke keer af naar rechts (ook op een vlakke weg)Dat hoeft niet in de uitlijning te zitten.
Zou ook een bandenprobleem kunnen zijn.
Hoeveel is de auto verlaagd?
origineel gepost door yves475
en wegligging??In de meeste gevallen zal de wegligging minder worden.
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je wegligging definieert.
De auto is “breder” en zou hierdoor beter in de bocht moeten liggen.
De hefboom afstand naar de veren/dempers is ook wat veranderd, waardoor die verhoudingsgewijs slapper zijn.Bovendien kan het gebruik van die dingen de geometrie van de voorwielophaning veranderen of verknoeien. (dat krijg je niet bijgesteld) (schuurstraal)
origineel gepost door bordeaux beauty
nou de kadett start weer,
een paar goede klappen op de startmotor en het apparaat deed het weer.maar ik ga wel alles vervangen, kabels,startmotor, dynamo enz enz
Zonde van het geld, maar je moet het zelf weten.
Probleem zit waarschijnlijk in de startmotor(relais) en/of de bekabeling. Een probleem in de bekabeling zou er ook voor kunnen zorgen dat je dynamo slecht lijkt te laden.
origineel gepost door Jim21
15. Ring monteren.
16. Bout monteren, aandraaien op 25nm met moment sleutel.
17. Splitpen monteren.
18. Wielnaaf dopje monteren.
19. Wiel monteren.
Ik heb de olyslager niet bij me op het werk, maar volgens mij vergeet je iets HEEL belangrijks……
Voor zo ver ik weet, moet de moer van het wiellager met 25 Nm aangedraaid worden, en dan 2 of 3 inkepingen op de moer terugdraaien
Als je het lager alleen aandraait schijn je kans te lopen dat je wiellager vroeger of later vast slaat omdat de lagers te strak staan.
Er is een verdrag waardoor landen nu elkaars verkeersboetes incasseren, en je uiteindelijk bij het cjib moet betalen als je de boete niet rechtstreeks betaald.
Ik weet niet of Zwitserland deelneemt aan dat verdrag, maar ik denk dat het meest praktische is om te betalen.
Waar is de boete voor, en hoe hoog als ik vragen mag?
origineel gepost door 2000
zat hier
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/ ?even te kijken: ruitenwisser sijsteem voor een c-kadett 1200 euries!!! zal wel zeldzaam zijn maar toch…..:o
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=63901
Koplamp wis-was installatie is inderdaad vrij zeldzaam.
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/ ?
Hangt er een beetje van af voor welke opel je een forum zoekt.
origineel gepost door stillekracht
samen !? :hmmzHij en z’n vriendin? Of “partner”
origineel gepost door Manta 24V
Haha nou idd maar als ie vermogen nodig heeft is het er niet.
Maar is het een lijnpomp en wat voor merk bosch ? Dit wil ik namelijk graag weten ;) ivm plannen :D
Er zit een rotor pomp op, dat kun je zien aan de foto op marktplaats.
Dat kan een CAV of Bosh pomp zijn, maar het is zeker geen lijnpomp.Ik dacht dat de oudere (niet japanse) opel diesel blokken niet zo’n goede reputatie hadden.
origineel gepost door Paullus
Mijn teller heeft een afwijking van ong. 20km. Komt dit omdat dit de oude teller van de 1.2 is of is gewoon de veer ofzo versleten?
Kan ook aan je banden liggen als je er een afwijkende maat op hebt.
Het kan ook komen omdat er een achteras onder zit met een andere overbrenging dan origineel. In dat geval zou je de teller kunnen aanpassen door een ander (worm)wieltje in de bak te zetten.
Ik weet alleen niet welke je dan zou moeten hebben, of dat die uberhaupt nog te krijgen zijn.
origineel gepost door asfaltmaffia
Heb na wat geruzie met upc de knoop doorgehakt .
Heb besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe provider
Maar wie levert nu een beetje goede internet tv enz
Moet in leeuwarden zijnIk ben net van Kpn over gestapt naar UPC en het bevalt goed.
Let er wel op dat UPC werkt met jaarcontracten, dus je kunt niet per maand opzeggen.
origineel gepost door Chird
Op sommige foto’s zie ik dat het toch wel gedaan wordt. Voor die mesnen: krijgt je ascona’s het niet erg heet als je hem gebruikt waarvoor die gemaakt is ?Ik denk dat het wel mee valt, op de openbare weg kun je toch niet rijden als of je in een rally or race rijdt?
origineel gepost door Chird
Ik zat zelf te denken aan een modern (liefst nieuw) radiateurtje met geforceerde koeling. Heeft iemand ideeen suggesties ??
moet allemaal wel betaalbaar blijven, want ik kan natuurlijk iets op maat laten maken maar dat kost me 170 euro….Gewoon een elektrische fan voor de standaard 1.9/2.0e radiateur hangen.
origineel gepost door Chird
Voorbeeld: Assen doorslijpen (recht) en pijp erin en assen weer aanelkaar lassen.
Of zal dit toch krom trekken door de hitte. En moet je dit uitbalanceren ja/nee ?? zoja wat zal het kosten als je dit laat doen…Kun je misschien wel zelf doen, maar of je het goed krijgt?
Bovendien moet de as na het lassen weer gebalanceerd worden, anders krijg je trillingen door de hele auto.Beter gewoon even naar een bedrijf brengen dat dit soort dingen vaker doet, zo heel veel kost dat nou ook weer niet.
origineel gepost door HARDCORE_REBEL
Wat is het grote verschil tussen een gesloten koelvloeistof systeem en het originele op de 1.2S/N van mijjn C Kadett???? En is het makkelijk om te bouwen???Of kan dat niet???waterpomp sterk genoeg????
Motoren met een “open” koelsysteem hebben de radiateurdop op het hoogste punt van het koelsysteem.
Gesloten systemen hebben de radiateur onder het hoogste punt, dus verplaatsen ze de plek voor de “radiateur” dop naar het expansie vaatje.
Verder zit er echter geen verschil tussen de systemen, en waarom iemand een expansie vaatje in een C-kadett zou willen bouwen is mij onduidelijk.
Wil je dan thuis gaan hosten?
origineel gepost door corres
is er nog iets waar ik op moet letten bij die relai en een zekering?
bijvoorbeeld amperes enzo?een goed mistlamp relais zou zo’n 30 ampere moeten kunnen schakelen.
Zekering: Watts van de lampen delen door 12 = ampere’s
Zekering kiezen die ongeveer 1,5 keer het aantal ampere’s van de lampen aan kan.
-
AuteurBerichten