Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door pipo
origineel gepost door a3corsa
Geen idee wat het waard is, maar ik zag in duitsland een C2 sedan met V6 er in voor 7000-8000 en die staat al een tijd te koop.
(komt er niet van af of vraagt teveel)was die c2 met een v6 ook op kenteken??:hmmz
Stond op autoscout.de, kan hem nu niet meer vinden.
Staat geloof ik ook te koop op het hecktriebler forum.Duitsland = zal wel met tuv gutachten zijn?
Maar net wat je zegt, de onderdelen voor zo’n ombouw zijn ook niet goedkoop.
Geen idee wat het waard is, maar ik zag in duitsland een C2 sedan met V6 er in voor 7000-8000 en die staat al een tijd te koop.
(komt er niet van af of vraagt teveel)Ik denk dat alleen de hele mooie kadettjes de 4000 halen.
(heb jouw city niet gezien)City 1200 N Handbak 1 op 10-11 bij max 110-115 op de teller.
Dat is dan iets meer dan 105 op de tomtom.
Mijn banden zijn iets te klein, ik hoop met de normale banden iets minder lpg te gebruiken.
origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door 14XE
@ BBQ; zijn je andere projecten al af eigenlijk???Heb verder zelf geen project :) Rest is af ja.
Projecten af ? Laat maar zien die foto’s van de Datsun met V8 :jerry :jerry
Project af en “ik ben er van af” zijn twee heel verschillende dingen.
Sommige mensen leren het dus schijnbaar nooit.
Ik vraag me af of ik dat in de toekomst bij de begrafenis van jou, of één van je klanten kan zeggen.origineel gepost door Famempeters
mijn blokkie heeft nu 130 er op zitten loopt gemiddeld 1 op 15 en gebruikt geen olie .
Geen olie verbruik = je bedoelt, de benzine houd de olie op niveau?
Motoren die totaal geen olie verbruiken, dat bestaat niet.
3 september 2009 om 11:55 In reactie op: Foto gevraagd van corsa A trekhaak aan de binnenzeide van de #17518169origineel gepost door freek corsa
Ja zeker, dankjewel. Ik zal ze doorgeven aan m’n neefje :)Misschien heeft iemand een foto van een hatchback aan de binnen zeide ?
Goed genoeg?




M&M Dronten.
S’middags om twee uur geld overgemaakt, bestelling volgende dag thuis.
1x besteld, netjes te woord gestaan aan de telefoon en snelle bezorging via ptt/tnt. (klein pakje)
11 augustus 2009 om 10:12 In reactie op: Waarom krijg ik een mooie scherp geprijste Astra G-Van uit 2 #17510104origineel gepost door RutgerHollanderFotografie
Opel Astra G-VAN 1.7 DTI 2001 met winterbanden én nieuwe APK
Augustus 2001
Kilometerstand: 233.686
Diesel (- turbo – injectie)
Apk: geldig tot 3 juli 2010 !
5 deurs (van oorsprong een vierzitter dus ook achter netjes afgewerkt met o.a. bekleding en speakers)
€ 2750,- of € € 2650,- zonder de extra winterbanden/velgen
Er zijn niet veel particulieren die een bedrijfs auto zoeken op dure diesel wegenbelasting?
(er zitten dus maar twee stoelen in?)
origineel gepost door Menerik
hallo Allemaal,ik ben inmiddels zover dat ik nu wel tijd heb om aan de kadett te werken, ik ben vandaag naar de opel dealer geweest en ja hoor exact zoals ik verwachtte bij een bedrijf in dokkum, ze hebben weer eens niet wat ik nodig heb.
dus nogmaals: heeft iemand in de buurt van dokkum (of Morra) een startmotor van een 1.2 sc motor, ik wil het liefst een bosch en geen delco remy, die heb ik al en die is niet zo goed.
Bosch en delco remy is hetzelfde, dat jou startmotor het niet doet heeft niets met het merk te maken…..
Bel eens met de Brezan of een andere vriendelijke automaterialen handel in de buurt (of in ljouwert?)
Of kijk in de gouden gids voor een bedrijf dat startmotoren en dynamo’s reviseerd.
Beter “nieuw” kopen met wat garantie, dan hopen dat oud spul goed is.Toegestane snelheid 50 Km/h
Gemeten snelheid 58 Km/h
Gecorrigeerde snelheid 55 Km/hOpgelegde sanctie : € 24,00
10.018,70 + 24,00 = 10.042,70
origineel gepost door Fearless
Ik wordt hem helemaal zat, zit er al weer over na te denken om hem weer weg te doen.
Daar was ik al bang voor.
Er is geen probleem met de auto, het probleem is de juiste diagnose stellen.
Ik denk toch dat het in de bak zit.
Eventueel kan ik van het weekend komen kijken, kijken of “we” iets over het hoofd zien?
origineel gepost door Fearless
Heb aan de schroef van de gasklepaanslag zitten draaien, zonder resultaat.
Onderop die bout met de veer niet verdraait nog…Op het forum van de C-kadett club heb ik ergens een link naar het werkplaatshandboek staan ;) (in een van je topics)
even denken:
Je rijdt op LPG dus vermoed ik dat de CO schroef (die met de veer) niets doet met LPG.
Bij afstellen zou je niet aan de gasklep aanslag moeten komen.
Het is vroeg, ik zit net aan de koffie, dus moet je zelf maar even lezen hoe je een basis instelling van de carburateur moet doen.
http://kadett.slapeloos.net/wh/j2/ image47 en verder.
(met dank en eer aan diegene die dat geupload heeft, het is niet van mij)Ik zou ook best wel willen komen kijken of helpen dit weekend, maar ik verzuip in de afspraken dit weekend.
origineel gepost door Fearless
Blijkt dus dat de pasbussen van een handgeschakeld blok anders zijn als van een automaat ;)
SLIJPTOL powerrrrr:jerryDat hoor ik voor het eerst, dat de blokken verschillend zouden zijn. :wtf
origineel gepost door Buddy Roy
Toch wat kleine dingetjes: Lekt een beetje olie
Een beetje lekken aan de voorkant is normaal.
Er komt ook olie uit het gat waar de koppelingshevel uit komt, dit hoort toch droog te zijn? Ook lijkt het tussen de bak en de motor te komen. Koppeling slipt nul overigens.
Hier zie je dat het lijkt of het ofwel uit mn kleppendeksel of erger rond de kop vandaan komt..
Er zou wat olie kunnen lekken via de achterkant van de klepdekselpakking. Als dat deksel te strak wordt vast gezet, kan het deksel vervormen en dan kan je zo’n soort lekkage krijgen.
Motortje loopt superrr, dat is wel fijn. Alleen met remmen/gasgeven een kleine tik, missn wat speling in de aandrijfas? Of de homokineten?
Tik voor of achter? homokineten zitten er niet in, dus dat is het niet.
Mogelijk speling op de kruiskoppeling van de cardanas (geluid achter)
of speling op een rubber in de voor of achterwiel ophanging.
(draagarmrubbers, reactie armen)Er zitten metalen stangetjes tussen de stabilisator op de vooras en de onderste draagarmen van de voor as.
Die willen wel eens breken en dan krijg je ook geluid. (check die even)Weten jullie overigens waar ik nieuwe onderdelen vandaan kan halen? Scherpjes kan ik wel vinden maar rubbers e.d. kan ik zo niet vinden..
Wat voor rubbers?
Sommig spul is nog via de dealer te krijgen, maar voor het meeste ga je naar de automaterialen zaak.
Of via http://www.opel-classic-parts.com/ , http://www.dr-manta.de/ , http://www.artaparts.nl/index.php
Of via mensen op forums.
http://www.opelkadettcclub.nl/forum/index.php
http://oldtimeropelforum.nl/forum/Via die forums weet je ook wanneer er meetings of beurzen zijn, daar kun je ook nog onderdelen scoren.
Je Kadett ziet er netjes uit :)
origineel gepost door Fearless
Moet nog ff Pipo mailen over de verlaging.
Schijnt dat zon 1.2 te licht is voor een dikke verlaging???Je kunt zo’n kadett verlagen tot 80-100 mm.
Of je wegligging daar beter van wordt is maar de vraag.
origineel gepost door corres
wie weet hoe het in engeland er aan toe gaat?
niet dat ik ga emigreren haha
maar mijn intresse komt door wheeler dealers enzo op discovery.
daar hoor je zo nu en dan es wat maar aangezien de ondertiteling nooit exact weergeeft wat die gast nou eigenlijk zegt is het toch onduidelijk.
hebben ze daar een apk??ja vast wel maar net zoals hier??Ja, jaarlijks m.o.t.
hij zegt altijd als je een auto koopt let op of de wegenbelasting betaald is.
wat maakt dat nou uit??dat moet je toch zelf doen???
hebben ze daar net zon wegenbelasting als hier?Je “koopt” wegenbelasting bij de auto en krijgt een tax-disc.
De wegenbelasting schijnt bij de auto te horen, als je hem verkoopt krijg je geen belasting terug zoals hier.want toen ze een range rover van lpg gingen voorzien zal dat volgens hun STUKKEN goedkoper zijn.
is dat daar dan niet veel hoger net als hier?tja, die ene vent kletst altijd een beetje uit z’n nek en Edd “fikst het wel even”.
En omdat hij zo gemakkelijk kletst kocht hij een auto waar door de mileu eisen een veel duurdere installatie in moest dan hij dacht :jerry
Ik denk dat het goedkopere eigenlijk alleen in de brandstof kosten zit, ik zie niets over lpg in het kostenoverzicht.
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/HowToTaxYourVehicle/DG_10012524
en dan nog de verzekering.
hij vraagt dan aan zon gast is dat nou erg duur zon auto te verzekeren??
o nee dat valt reuze mee zegt die gast dan.
maar dan noemen ze me daar een bedrag van honderden ponden.
dan denk ik pffffffffffwieuw wat je weing noemt haha
vin het dan een boel geld als ik dat hoor.
is dat dan ook net als hier?Autoverzekering kan daar afschuwelijk duur zijn.
Vooral beginnende rijders betalen daar snel meer premie dan het kost om de auto te kopen.Er is ook een no-claim systeem zoals hier.
Wat echter anders is, is dat je “mods” bij de verzekering moet melden.
Dus als je een spaghetti uitlaatspruitstukplaatst, moet je dat bij de verzekering melden. En zelfs als je alleen WA verzekering hebt, gaat de premie omhoog.Of als je een stel webers er op zet, dat de verzekering zegt “ga maar ergens anders heen” (als je niet fllink wilt bijleggen)
Ik heb wel eens op top gear gehoord dat de premie ook afhankelijk is van waar je woont, en welk beroep je hebt heeft schijnbaar ook invloed op de premie.
Hun kenteken systeem werkt ook anders dacht ik.
Het papieren eigendoms bewijs is de V5, en je doet dat ding op de post om hem over te schrijven op jouw naam.Het is geloof ik ook mogelijk om een verlaten voertuig te claimen, en dan krijg je na verloop van tijd een kentekenbewijs voor die auto op jouw naam thuis gestuurd.
De m.o.t is streng omdat je dan net als hier aan de eisen voor dat voertuig moet voldoen.
Heel anders is dat ze een SVA of Single Vehicle Application (test) hebben.
Die is anders dan de kenteken-keuring van de RDW veel soepeler.origineel gepost door JvV
http://www.diks.nl, gsi is uit 1989 en werd gewoon als youngtimer geaccepteerd.. 7500km per jaar niet all risk (is wel mogelijk met taxatie) 65 euro per jaar..Diks vertelde miij dat voor een A-corsa geen oldtimer verzekering mogelijk is.
En er is een verschil tussen youngtimer en oldtimer.
origineel gepost door corsanovapower
ik ga ne 1200 celinderkop nemen die zijn het zelden als ne 1300 ma dan is de verbradingskamer kleiner en ik ga ne nokkenas nemen van ne 13gt moter de carbeteur neem ik ook van ne 13gt want mijne corsa was ne 12s dus ik wil carbeteur houden gr wernerIk gok op pingelen en niet meer vermogen. Maar ik ben benieuwd naar de resultaten.
origineel gepost door corsanovapower
werken gaat het altijd ik wil deze moter nemen omdat ik gen 13gt– hoe doen ze dat in belgie als je de katalysator verwijderd?
– hoe ga jij de milieu eisen halen met een carburateur?
– 13 gt is hetzelfde als de 13nb motoren, daar zijn er zat van geweest.
origineel gepost door Van het Ende Customs
-offtopic Wat is IMHO -offtopic
Als we nou dubbele carburateurs erop zetten icm een scherpe nokkenas, spagetti en licht vliegwiel? iemand zo een idee op hoeveel PK je dan ongeveer komt? Wat zal ongeveer het verbruik zijn bij normaal gebruik? Welke carb adviseren jullie, dellorto, weber, solex of …? Maat 40 de juiste keuze?
IMHO engelse afkorting voor In My Humble Opinion (Naar Mijn Bescheiden Mening)
Hoeveel vermogen je krijgt is natuurlijk altijd koffiedik kijken….
nokkenas, spaghetti, carbs : 120-130 pk “ongeveer”
Carburateurs: Altijd voor Weber of Dellorto kiezen, Solex is ook goed, maar iets lastiger om daar iemand voor te vinden voor het afstellen (andere sproeiers enzo)
40 mm, groter moet je niet gaan voor een 1600 denk ik. En 40 mm is ook een gangbare maat.origineel gepost door *Jurgen*
Dag mensen,Ik kan een set gele koni’s voor een C Kadett coupe overnemen, maar heb zelf een city. Gaat dit lukken of past dit voor geen meter? :jerry
Alvast bedankt!
Groeten Jurgen
Voor is geen probleem, achter zijn ze iets anders.
Ik denk dat je alleen de voordempers kan gebruiken.
origineel gepost door corsanovapower
basis moter c14nzik ga er een celinderkop van 12nv moter opsteken met 2mm gevlakt met nokkenas en dubbelen carbeteur van 13sb motor
verlicht vliegwiel
een gietyzeren spruitstuk van 13gt moter met uitlaat 2 naar 1 van kadett gsi tot achter de buis is 50 mm dikweet iemand rond hoeveel pk ik zal zitten dan gr werner
Voor zo ver mensen een 14nz tunen, wordt daar meestal geen 12nv kop opgezet.
Als het je om de Pk’s gaat, kun je beter echt voor een andere motor gaan.
Ik zou wel eens willen weten waarom de cilinderwanden van een 1.6 “te dun” zouden zijn, dat hoor ik voor het eerst.
Enne, laat je niet te veel wijs maken door anderen. 150 pk aan de WIELEN voor een 1.3?
Dat is gewoon onzin, totdat ik het met eigen ogen zie.28 april 2009 om 15:07 In reactie op: Corsa B GSI van 4 gaats naar 5 gaats + schijven achter #17478951origineel gepost door Fearless
Dat uitlijnen mag wel wat beter als ik op dat scherm kijk :P
Ik werkte met het zelfde programma.Ik denk dat dit de wielstanden voor het uitlijnen zijn.
En dan betekend het dat hij de astra naven behoorlijk recht / haaks op de corsa as heeft gelast. (denk ik)
origineel gepost door carboncorsa
er rijden zeker veel mensen rond,die eigenlijk helemaal niet kunnen rijden!.en dan denk ik mensen met een automaat(vaak ouderen)
die totaal niet de controle hebben van het voertuig die ze besturen.Ik zie genoeg “jonge” mensen die ook niet kunnen rijden.
(Ik werk op een kantoren park)
Ik denk dat de manier waarop je parkeert ook iets zegt over hoe je kan rijden : de meeste mensen kunnen niet fatsoenlijk parkeren…..origineel gepost door carlover
origineel gepost door Hawke
http://www.edwardkleine.nl/
Ook een wijze, pijnlijke les.Ik wist al wel wat ik niet moest doen op vakantie in de VS, maar dit helpt je dan herinneren.
Het kromme is dat een extra hoge straf op deze manier nog de waarschijnlijk beoogde extra waarschuwende werking heeft ook.
Alleen is dat natuurlijk extra vervelend voor de betrokken persoon…hier heb ik absoluut geen medelijden mee.
alcohol en verkeer gaan niet samen.:vertag
Het is lullig maar : drank op én door rijden na het ongeval / vluchten van de crime scene…. bingo!
30 jaar…. Zouden ze hier ook moeten doen! :vertag
In amerika hebben ze termen als “doodslag/moord met motorvoertuig” , mogen ze hier ook invoeren.
origineel gepost door Lekker in de Cabrio
alleen één probleempje de verkoper zegt dat de dynamo kapot is, en dat daarom de stuurbekrachtiging niet werkt en bijna alle electronica vage dingen doet.tja, als hun het al niet de moeite waard vinden om hem voor 200 euro te repareren……
Bij zulke verkopers kun je het beste gewoon wegblijven.
Of neem een gokje en zeg dat je hem koopt onder voorwaarde dat de dynamo vervangen wordt, en dat als alle storingen dan echt weg zijn, jij de dynamo betaald.
Zijn de storingen niet opgelost, dan vervalt de koop.Dat moet je dan wel goed vastleggen op papier.
-
AuteurBerichten