Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door wim-v6
Grotere accu kan technisch geen kwaad. als het maar een 12Volt exemplaar is.en de Jas van de accu kan je dan evt van een diesel halen.
dit is puur en alleen om de accu ietwat te beschermen tegen de koude, en een beetje voor de sier natuurlijk.
Willem
De functie van de kap is volgens mij ook om te voorkomen dat bij een botsing de motorkap kortsluiting kan maken over de accupolen?
Inderdaad een grotere accu is geen probleem, een diesel accu of groter moet ook passen.
Even meten hoe groot de accu mag zijn, polen opmeten en dan bij een grote zaak de grootste start accu kopen of bestellen die er in past.
28 november 2009 om 10:44 In reactie op: is het mogelijk om een gas tank in te bouwen bij een c kadet #17557179origineel gepost door michiel026
laten inbouwen nee is me te duur moet gewoon een goedkopen dagelijkse auto worden niet dat er duizende euro’s der in gaan dat heb ik gewoon niet :)Een gas installatie moet wel op de een of andere manier goed gekeurd moeten worden.
Zelf er onder zetten, afkeur, maken en opnieuw keuren kost ook geld.De tank kan in de kofferbak, afhankelijk van hoe je de tank plaatst hou je dan nog een klein beetje ruimte over.
Mijn 1200 loopt 1 op 10 op LPG, ik weet niet of een 2.2 dan een “goedkope dagelijkse auto” is.
28 november 2009 om 07:45 In reactie op: is het mogelijk om een gas tank in te bouwen bij een c kadet #17557177Tuurlijk kan je een gastank inbouwen.
Ik denk dat je het beter kan laten doen.
De ellende is natuurlijk waar laat je de tank? en hoeveel ruimte is er nog voor de verdamper onder de motorkap?
origineel gepost door Manta 24V
Onder/Na de gasklep ;)Ik weet niet hoe het zit bij CIH motoren, maar bij de OHV motoren zit de vacuumvervroeging aangesloten boven/voor de gasklep.
Economy meter moet inderdaad op dezelfde aansluiting als de rembekrachtiger.
origineel gepost door JeRoN
Als er een veerpoot licht krom is dan krijgen ze het nooit helemaal goed. Dan stellen ze meestal zo goed mogelijk alles bij maar kan je stuur wel net niet recht staan.
Wel zou dat dan te zien moeten zijn in de afwijkingen (op het papiertje). Zo niet, dan idd nogmaals laten uitlijnen.Als het stuur scheef staat NA uitlijnen, dan maken ze een fout bij het uitlijnen.
Meestal komt dit doordat ze toespoor afstellen met het verdraaien van een spoorstang aan (slechts) één kant.
Toe-in / out on turns zal dan wel ook niet helemaal kloppen.
origineel gepost door haddeman
er werd tegen mij gezegd 20%duurder rij je dan benzine wat jij zegt is 50% meer ik heb het erin maar ben niet blij 1op 5,8 en voorwat betreft de zwaarte van mijn rechtervoet die was met benzine hetzelfde en reed ik 1op11 dus 20%duurder is toch minimaal 1op9a8,5 niet dankadett city 1200n, komt nooit boven de 110, LPG 1 op 10 ongeveer. Maar die lpg installatie moet nog beter worden afgesteld.
Met een coupe 1200 reed ik 1 op 14 op benzine.
Het zou best kunnen dat mijn LPG installatie wat te rijk staat afgesteld, dat ga ik binnenkort laten controleren.
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by sw16v
Denk niet dat je krukas dat lekker vind marcel!!!en waarom niet????
Als het andere noet meer wil.. dan moet je wat héEn metaal is nog steeds sterker als hout…
Zie het probleem niet…Kreeg destijds de tip ook van Max,
die gaat echt zijn eigen spul niet verklooien :vertagIk snap ook niet waarom de krukas daar niet tegen zou kunnen.
Als je het vliegwiel blokkeerd, en dan aan de distributie zijde de moer losdraaid, dan krijgt de hele krukas toch ook die kracht – dat koppel te verduren?
Als je een houten blok doet tussen krukas en het blok, staat er een kleiner deel van de krukas onder spanning als je de bout losdraait ?
origineel gepost door city77
als jij hier een ding aanhangt wat dus 6000+ liter per minuut kan pompen dan ben je er al.
maar nu mag jij eens vertellen waarom dit niet kan werken :vertag:vertag
Nou, eh…. 6000 liter per minuut, ik denk dat mijn 1600 watt stofzuiger dat niet haalt.
Heel kort, het werkt niet omdat de meeste auto’s niet de elektrische stroom kunnen leveren voor een luchtpomp die 6 kuub per minuut doet.
origineel gepost door bbg_gendt
51 te hard = roze papiertje kwijt.
Nou bedankt :hmmz , kan weer 10 dagen wachten op uitspraak!
:mad:
weer? bedoel je dat het al een keer eerder ingevorderd was?
Hoeveel punten heb je al op je rijbewijs?
In dat soort gevallen zullen ze sneller invorderen bij de volgende overtreding.
origineel gepost door henk 400rr
Dat denk ik niet, vlgs mij is de 13S OHC een smallblock type, de 18S een bigblock type.
oh, niet bij stil gestaan, mijn fout.
origineel gepost door rallyastra
Vind het niet echt duur hoor, als je kijkt wat normaal een secuentieel geschakelde bak kost kun je eerder denken aan bedragen vanaf 15.000 euro.Ik vind het wel duur, en het is geen sequentiele bak.
Dit is een elektronische versnellingspook.
Beweeg de “pook” naar voren (net als bij echt sequentieel)
dan zullen elektromotoren de gaffels bewegen zoals bij een normale bak.Het is dus iets wat je op een normale bak schroeft, de bak zelf veranderd niet.
En dan vind ik dat je het geen sequentieele bak mag noemen.origineel gepost door yungjojo9
Bedankt voor de reacties. king:
Is het trouwens veel werk om een 1.3 te voorzien van een 5-bak. Ik heb het wat zitten opzoeken en lijkt me niet zo simpel?Volgens mij is dat heel simpel.
Zoek een bak van een 1.8s en knoop die er achter.
(die zijn niet goedkoop)Als je de moeite gaat doen voor een 5-bak, kun je net zo goed gelijk de 1.3 vervangen voor iets anders.
5 oktober 2009 om 19:00 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530653origineel gepost door mayhem
origineel gepost door a3corsa
origineel gepost door wim-v6
ik denk ook dat de Krukas het zwakke punt is (is maar 3x gelagerd).Bak is wat aan te doen, de bak van een OHC motortje past ook.
dus de keuze voor een F15 met 5 versnellingen is mogenlijk.
Bak van een OHC past toch “nooit” op OHV?
C-kadett is achter wiel aandrijving, daar kan dus geen F-bak in?dat verhaal is indd erg verward. iedereen zegt wat anders. kan wel, kan niet kan wel, kan niet.
binnenkort maar een ohc bak achter de losliggende ohv proppen.
Laat ik het dan zo zeggen:
Gietijzeren 1200, uit een voorwielaangedreven auto (corsa-D-E kadett), daar zal misschien zo een (opel) 5-bakje aan passen.
(bak met dif er in, twee uitgaande assen)Gietijzeren 1200 uit een achterwiel aangedreven auto (b-C- Kadett), daar is geen normaal passende 5-bak voor te vinden.
(bak zonder dif, één uitgaande as)3 oktober 2009 om 09:23 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530640origineel gepost door wim-v6
ik denk ook dat de Krukas het zwakke punt is (is maar 3x gelagerd).Bak is wat aan te doen, de bak van een OHC motortje past ook.
dus de keuze voor een F15 met 5 versnellingen is mogenlijk.
Bak van een OHC past toch “nooit” op OHV?
C-kadett is achter wiel aandrijving, daar kan dus geen F-bak in?3 oktober 2009 om 05:22 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530637origineel gepost door KERNI
Wat niet past word passend gemaakt.
Flensen tekenen en laten snijden is geen probleem.Het gaat mij vooral op compressie verhouding enz, hoe dik de plaat moet zijn voor de koppaking.
of je met injectie kunt gaan rijden?
enz enz.
Mijn duits is heel goed dus dat is het probleem niet:DGr.kerni
Ik denk graag mee, eerste gedachte:
– compressie : bij een 12n is die niet zo hoog, moet dat echt nog lager?
– misschien eerst maar eens beginnen, als het loopt en je blaast het op, heb je voor een redelijke prijs een nieuw blok.– je zult de nodige pijpen moeten leggen maar dat moet lukken.
Brandstof: het schijnt inderdaad “eenvoudig” te zijn om een carburateur-turbo systeem te nemen.
Injectie: Ja, ik denk dat dat kan. Heb zelf geen ervaring met kdfi of meqasquirt, maar zo iets moet kunnen.
ongeveer 17.000 euro….
26 september 2009 om 06:05 In reactie op: Kan dit ->andere bandenmaat en afwijkende velgmaat #17524488origineel gepost door louwe 16 klepper
dat zou betekenendat als je voorste banden meer versleten zijn
als achter dat je dan al n abs storing krijgt????Ik denk van wel, al zou het per merk kunnen verschillen.
Sommige systemen meten wel “alle” wielsnelheden en vergelijken de wielen met elkaar.
Met die meting bepaalt het systeem dan bv. of ASR in geschakeld zou moeten worden.
origineel gepost door wim-v6
– Kadett 12S ’85 12SC ohv 150.000km: 1liter op 1.500km
– kadett 1.6i hp 100pk C16SE ’91 120.000km: 1/4 liter op 10.000km
– kadett 1.6i 75pk C16NZ ’90 410.000km: 1 liter op 9000km
– Astra 2.0i C20NE ’93 310.000km: 1 liter op 12.000km (voornamelijk lekken)
– Vectra-B 2.5 V6 X25XE ’96 195.000km: 1/2 liter op 12.000km
– Corsa-A3 1.6i hp 100pk E16SE 135.000km: 1liter op 800km (bij trappen)
– Kadett-Combo 2.0 16V C20XE ”86 300.000+km: 1liter op 4000km
– Combo-b 1.6 16V X16XE ’98 135.000km: 1 liter op 1500km
– Vectra-C1 3.0 V6 CDTi Z30DT ’05 300.000km: 1liter op 10.000km
– kadett 1.7D ’91 17DR ’91 550.000km: 1 liter op 10.000km
– Vectra-B 2.0 16V X20XEV ’97 165.000km: 1liter op10.000km– ford Escort 1.8D ’98 220.000km: 1 liter op 1100km
– MB powerliner 7.6 diesel ’95 410.000km: 5 liter op 40.000km.
– MB Atego 4.2 diesel 125kw ’99 245.000km: 1 liter op (NIHIL)
– MB sprinter 416CDI chipped ’04 510.000km: 1 liter op 7500km– DAF CF 85-480 chipped: ’06: 540.000km: 5 liter op 100.000km
– honda CB50J brommer ’78 22.000km (4takt) 0,1 liter op 750km.
Willem
Zo zie je maar dat “elke” (iets oudere) motor wat olie gebruikt.
Als er geen olie verbruik is, dan is er iets anders aan de hand.
Ik kocht een 20 jaar oude corsa, olieverbruik 1 liter op 1000 km. (motor op benzine)
Ik vul bij met Car-lube 10w40 (4 euro p. liter motorolie).
5000 km later : wat denk je, olie verbruik naar nul liter per km :jerry
Mijn LPG blok verbruikt iets olie (1 op 2000?) , maar de olie blijft wel geel/goud en niet zwart.
origineel gepost door TedMechanic
Corsa A, 13NB. Blijft op peil tot iedere beurt, nog nooit bij hoeven vullen :thumbupKorte ritjes zeker, en de olie wordt op peil gehouden door de benzine?
origineel gepost door Robbie1974
Mooi blokkie!! :wubhelaas geen foto?
origineel gepost door jeromman
kan iemand mij uitleggen hoe ik het kroon en pionwiel demonteer en monteer want die is van het weekend kapot gelopen?Dat is vrij simpel:
– hele as vervangen
of
– kroon en pignon door Manta24V laten vervangen.
Het klinkt heel lullig, maar dit is echt een karweitje dat als je er naar vragen moet, dan moet je er NIET aan beginnen.
Ik heb het op school moeten doen (mts-autotechniek), je hebt een micrometer nodig, en dan nog is het lastig om de tanden goed op elkaar te laten lopen.
origineel gepost door Maarten_Rekord_C
Maar dan blijft de grote vraag, waar komt die smurrie vandaan? Het is alleen bij de uitlaatklep van de tweede cilinder en bij de inlaatklep van de derde cilinder (wel toevallig achter de lagers van de nokkenas?).Dat is dus die stoter die droog loopt?
Ik denk dat die prut gewoon metaaldeeltjes zijn die van de klepstoter en cilinderkop komen.
400 tot 800 euro? hangt er vanaf of er nog genoeg apk op zit?
-auto is niets bijzonders
-waarschijnlijk geen G3 installatie? (dus hoge wegenbelasting)1991 – 2009 = 18 jaar oud = minder dan 10.000 km per jaar gemiddeld… voor een lpg auto? 277000 km kon wel eens realistischer zijn ;)
20 september 2009 om 07:44 In reactie op: Nieuwe vering nodig voor je vectra zo kan het ook #17524332Cops collared Rumen Petrov, 34, when they spotted his Opel Vectra moving “oddly”.
The horrified officers discovered that he had jammed six balls into the springs.
He was intending to drive to London when he was nabbed at Dover docks, Kent.
Van de boot, op weg naar Londen…. “een vectra, een vectra vol met polen” :jerry
origineel gepost door GSE
De Holden commodores met het Senator A chassieZe zijn nu nog niet steeds niet rot en wegen minder,dat had Opel ook moeten doen.
Ik zie niet zo veel puntgave Holdens op de nederlandse wegen?
Misschien hebbben die holdens extra roest bescherming tegen de bekende australische sneeuwstormen? :jerry
-
AuteurBerichten