Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8klepper
Deelnemerff off topic,
bij welke garage werk jij dan eddie?8klepper
Deelnemerorigineel gepost door louwe 16 klepper
een afgemelde auto
dus zonder kentekenmag je volgens mij wel vervoeren
want je kunt zelf ook aanvragen
sloop in eigen beheer
of gebruiken voor wedstrijd doeleinden
dan stuur je de hele zooi op naar rdw;)
zitten wel wat regels aan verbonden overigens;)wel is het zo
dat als een sloperij
het kenteken heeft ingenemon
dat het casco ook daar aanwezig hoort te zijndus n sloper bij n sloperij kopen kan haast niet meer:o
kentekens en papieren naar het rdw brengen, allemaal geen probleem krijg je ook een vrijwaring dr bij
je mag een auto zonder papieren gewoon hebben en op een kar hebben staan,
zo doen ze dat voor auto cross of terreinrijden ook geen enkel probleemje mag er NIET mee op de OPENBARE WEG RIJDEN,
dat is alles ;)8klepper
Deelnemerals je vaak een auto moet rijden die niet de weg op mag;
mijn advies
koop een trek auto en een goede kar
of een auto ambulance ofzois het sporadisch gewoon lekker een karretje huren
8klepper
Deelnemerorigineel gepost door monzaruba
http://link.marktplaats.nl/304286456ik heb ze gevonden…:thumbup
bedankt, mensen…:thumbup
wat ik me afvraag he,
kleine kuubskisten?
een kuub is een kuub toch? of ben ik idioot?:jerry:jerry8klepper
Deelnemerik zou groente/fruit kwekers proberen
of bij een pallet handel8klepper
Deelnemerkijk eens of je gewone kuubskisten kan vinden ofzo,
als je het daar in laat leggen zit het meteen goed verpakt en al,
paar koeriers bedrijven etc daar in de buurt proberen, kijken wat t kost8klepper
Deelnemerbij mn vriendin,
wij waren ff boodschappen aant uitladen
komen 2 min later terug, radio gejat,
komen we ee half een later bij de mac een politie auto tegen,
ik vraag van ja hoe zit dat met aangifte,
vragen ze weet je wie t was?
ik zeg dat had je m morgen wel in de sloot gevonden,
vonden ze t nog vreemd ook dat ze zon antwoord kregen8klepper
Deelnemergozer die ik ken;
we waren scooterkappen aan het spuiten;
zegtie na een tijdje;
kom laten we buiten s gaan roken al die lucht hier is ook niet gezond
(en vooral hoe droog die dat zij) :jerry:jerry
8klepper
Deelnemer156 euri voor een inhaalverbod negeren
8klepper
Deelnemerorigineel gepost door manta19sr
hey hey
plaats hier je filsm die je gezien hebt en eidereen aan wilt radentransporter 1-3
the boondocksaints(echt super film)stukje algemeen hele film
http://www.youtube.com/watch?v=2w0t5w02gIA&feature=relatedprachtig stukje rocco met z.n kat http://www.youtube.com/watch?v=1m-G9vrgPLk&feature=related
qua series band of brothers
boondock saints is wel een van de beste films ooitking:
8klepper
Deelnemervan een ander forum ;)
In het kader van privacy en de Het Kastje schreef Iblis een mooi verhaal op zijn blog:
Met pijn in het hart besloot Henk uiteindelijk om zijn auto toch weg te doen. Hij kon zich nog goed herinneren hoe zijn eerste auto hem een gevoel van vrijheid had gegeven, maar dat gevoel was helemaal weg. Erger nog, het was vervangen door het idee dat elke meter die hij aflegde verantwoord moest kunnen worden.
Toen hij zijn auto net had, gebruikte hij deze om er ’s nachts op uit te gaan, het natuurgebied in, om naar de hemel te kijken met zijn telescoop. Ook ging hij af en toe naar Schiphol om vliegtuigen te spotten. Met zijn auto was dit veel gemakkelijker geworden dan met het OV, bovendien was hij niet zo gebonden aan trein- en busdiensten die ’s nachts ophielden.
Die vrijheid was echter afgenomen, terugkijkend, vanaf het moment dat het rekeningrijden was ingevoerd in 2019. Hij was er eerst voorstander van geweest: betalen naar gebruik, betere verspreiding van het verkeer, beloningen als je buiten de spits reed. Na een aantal jaar viel het effect echter tegen. De kilometerheffing was fors omhoog gegaan, maar tevens was er wettelijk bepaald dat de werkgever voor woon-werkverkeer niet mocht compenseren voor de spitstarieven; de gedachte was dat werknemers dan gestimuleerd zouden worden om een baan met flexibele werktijden te zoeken, en dat meer mensen zich in de dunbevolktere gebieden van het land zouden vestigen. Het resultaat was echter dat de meeste mensen gewoon meer moesten betalen en nog steeds van 9 tot 5 werkten. Omdat er een krachtige symboolwerking van de wet uitging werd ze echter niet geschrapt.
Financieel had hij nochtans niet zoveel te klagen, dus dat was allemaal overkomelijk. Zijn eerste negatieve ervaring was geweest toen hij twee dagen nadat hij weer eens met zijn telescoop eropuit was gegaan, door de politie was ondervraagd over zijn aanwezigheid ’s nachts in het natuurgebied. Hij had gestameld ‘eh, ik keek gewoon sterren met m’n telescoop’. De politie had dat een heel hilarisch antwoord gevonden – hij snapte toen nog niet waarom. Het bleek echter dat er in de buurt waar hij bezig was ook een homo-ontmoetingsplek lag waar juist die avond dat hij sterren keek iemand was vermoord. Bij het verhoor hadden ze hem nog gezegd dat hij niet in eufemismen hoefde te praten, alhoewel ze ‘sterren kijken met z’n telescoop’ een prachtige omschrijving vonden.
Zijn verweer dat hij dat écht bedoelde, en dat hij inderdaad een telescoop had, werd niet zo serieus genomen. Althans, het gaf aan dat het goed kon dat hij daar bekend was. Omdat er verder niemand, op het slachtoffer na, in de buurt geregistreerd was, bleef hij hoofdverdachte. Sterker nog, hij verdween in voorarrest. Zijn vrouw besloot dat ze ook niets met een homoseksuele moordenaar te maken wilde hebben en diende een echtscheidingsverzoek in. Met voogdij over de kinderen. Het onderzoek vorderde niet, maar hij bleef hoofdverdachte – gelukkig voor hem liep de echte dader alsnog tegen de lamp, bij een latere moordpoging: het bleek dat hij gewoon op de fiets was geweest.
De schadevergoeding was een schrale troost; zijn vrouw kwam niet bij hem terug, wel kon hij voogdij over de kinderen krijgen. Het eerste weekeinde dat hij ze zag wilde hij ze meenemen naar de Efteling. In verband met fijnstof en luchtkwaliteit bleek dat het wegquotum voor die week vol zat: alleen degenen die vijf maanden van te voren gereserveerd hadden werden toegelaten op de wegen rond Kaatsheuvel. Deze wegquota waren ingevoerd om CO2-belasting en fijnstof terug te dringen, en om bereikbaarheid door ambulances te garanderen. Eerst was het alleen op zomerse dagen geweest naar het strand: je kon dan bepaalde tijdvakken reserveren voor heen- en terugreis, wat erg vervelend was als het weer toch slechter werd, want je moest blijven totdat je terug mocht, ging je eerder dan was een automatische boete te verwachten.
Gelukkig had hij bedacht dat zijn oude liefhebberij wel kon: Vliegtuigen kijken op Schiphol. De oudste was ook gefascineerd door vliegtuigen, en bovenal waren de aanvoerwegen naar Schiphol quotumvrij om de Nederlandse economische positie internationaal niet in gevaar te brengen. Na een half uur op Schiphol werd hij echter door een agent op de schouder getikt: ‘Meneer Ter Braak?’. Het bleek dat hij, als ouder met weekendbezoekregeling op aangeven van zijn vrouw extra in de gaten gehouden werd: het kwam namelijk voor dat gescheiden ouders hun kind meenamen naar het buitenland. Vandaar dat zijn uitstapje naar Schiphol enkele alarmen had doen afgaan. Of hij zijn zakken en bagage wilde leeghalen om aan te tonen dat hij geen boardingpas of tandenborstels of andere zaken had die op een naderend vertrek duidden. Op zich zat dat wel goed, want hij had geen identificatie bij zich voor de kleinen, dus ze hadden niet eens het land uit gekund – wel leverde dat hem een boete op, ook kinderen moeten zich immers kunnen identificeren.
Toen ook nog van de verzekering een mail bij hem binnenkwam dat hij geregeld bij de sigarenzaak in zijn dorp was gesignaleerd met de auto, terwijl hij aangaf niet-roker te zijn was de maat vol. Hij had actief moeten aantonen dat hij er alleen kwam om zijn haar te laten knippen. Het was nog een van de weinige zaakjes waar je zonder afspraak binnen kon lopen, iets wat hij de laatste tijd steeds meer kon waarderen. Soms was het er druk, en ging hij weer weg om een dag later terug te komen. Dat had er echter in geresulteerd dat hij er vaker dan driemaal per maand was geweest in april, wat de limiet was voor onverdacht bezoek aan etablissementen waar rookwaar werd verkocht.
Dat hij voortaan alles per fiets zou moeten doen en daardoor een stuk beperkter zou zijn, dat was een nadeel, maar dat hij niet meer het gevoel had elke meter te hoeven verantwoorden en alles van te voren aan te vragen, dát gaf hem een ongekend gevoel van vrijheid dat hij met auto nooit zou hebben.
8klepper
Deelnemer8klepper
Deelnemerwat er naderhand is ingezet kan je ook gewoon uitzetten,
schakelaars kosten 1.50 de meeste hier zijn vrij handig ;)8klepper
Deelnemerin aalsmeer een witte I200 met 2 verstralers tussen de koplampen
zag er op een afstand goed uit (was wel snachts)8klepper
Deelnemeren seinen zou ik niet doen dan blijf ik dr naast rijden :afro :afro
8klepper
Deelnemerals je geen inhaalverbod hebt dan mag t ;)
geen probleem dus
breng dr maar geduld voor op of probeer t zelf eens een dagje8klepper
Deelnemerje kan de eerste maar al vast hebben
8klepper
Deelnemernieuwe auto gekocht nixan primera, binnen een half uur al geflitst mahahahaha
8klepper
Deelnemerniet helemaal waar ;)
mistlicht achter en grootlicht wil er dan niet op,
en bij een deel gaan alleen de koplampen aan8klepper
Deelnemerengelsen zijn veel gekker op die dingen dan nederlanders ;)
http://www.fronteraowners.co.uk/forums/index.php
hier is heel veel frontera info te vinden
8klepper
Deelnemerquote uit dit topic;
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=108113ik bedoelde zuipt als je 180 rijd dan haal je de 1 op 3 wel
bij normaal gebruik vallen ze wel mee vind ik 1 op 12 ook als je er 2 ton achter hebt en gewoon rijd
zijn gewone motoren alleen de versnellingsbak en de uitlaat liggen anders voor de rest eigenlijk geen verschillenen vertrouw je iets niet aan de aandrijving
LATEN STAAN
koppeling kost 400 euro (en dr is geen imitatie)
dr zijn goedkopere die ook passen maar die trek je kapot met zware vrachten of offroad rijden
en andere aandrijfdelen zijn ook zeer lastig te krijgen zoals differentieelen
de aandrijfassen zelf zijn daarintegen wel heel sterk2.2 16v zijn de zelfde als uit andere opels,
geen ervaring mee maar dat moet hier vast wel te vinden zijnhttp://www.fronteraowners.co.uk/forums/index.php
ook veel info te vinden ;)
8klepper
Deelnemerik bedoelde zuipt als je 180 rijd dan haal je de 1 op 3 wel
bij normaal gebruik vallen ze wel mee vind ik 1 op 12 ook als je er 2 ton achter hebt en gewoon rijd
zijn gewone motoren alleen de versnellingsbak en de uitlaat liggen anders voor de rest eigenlijk geen verschillenen vertrouw je iets niet aan de aandrijving
LATEN STAAN
koppeling kost 400 euro (en dr is geen imitatie)
dr zijn goedkopere die ook passen maar die trek je kapot met zware vrachten of offroad rijden
en andere aandrijfdelen zijn ook zeer lastig te krijgen zoals differentieelen
de aandrijfassen zelf zijn daarintegen wel heel sterk8klepper
DeelnemerDagrijlampen zijn in NL gewoon verboden, (tenzij de standaard fabriekssystemen ala audi, volvo saab en dergelijke)
aftermarket daglampen zijn verboden (krom want in veel EU landen zijn ze aanbevolen en in scandinavie zelfs verplicht) heb er bij me oude frontera regelmatig flink gelazer om gehad
8klepper
Deelnemermeeste mensen in nl hebben m als trek auto en meer niet
er is een opel 4×4 club (frontera’s monterey’s en campo’s) maar dat forum is dooier dan een dronken pier
ze doen het wel goed in het terrein standaard dat kan ik je wel vertellen,
heb er zelf 1 gehad maar de meeste type’s A zijn tegenwoordig zo rot ast zijn kan, wel fijne auto’s om te trekken terrein te rijden of iets
lopen standaard ook flink door als je ze op de mieter geeft,
een C20NE haalt de 180 ook wel:jerry
dan zuiptie wel 80 liter op 200 km heb je dan een heel eind leeg:vertag8klepper
DeelnemerLet er ook op dat je amp wel brugbaar is sommige kunnen dat nl niet
-
AuteurBerichten