Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Robke1974 wrote:
@knight-rider wrote:
@Robke1974 wrote:
ga vandaag met me mooie paarse calibra turbo naar de keuring yes eindelijk ;)
En zonder problemen door de keuring geraakt??
Neej afgekeurd voor Lambdawaarde iets te hoog, zo stom voor de rest was alles in orde…nieuwe lambdasonde steken en opnieuw proberen, zou mss kunnen dat ik hem volgende zomer weer verkoop, tegen dan is mijne witte turbo klaar en heb nu onvoorziene kosten moeten maken, (nieuwe auto moeten kopen) wegens zware motorschade. ga nu wel eerst deze zomer uitrijden met die paarse.
Met een kouwe motor laten testen ?
Katjes moeten heel heet zijn voor ze t goed doen…Vectra B 2.2 DTI 156PK
Witte Calibra Turbo 315PK
Paarse Calibra Turbo 250pkJammer dat er geen kleur bij de Vectra staat….
Je weet dan nooit welke kleur maar 156pk heeft…:jerry
Ik heb denk ik dezelfde spoiler . Heeft ook een 3e remlicht ingebouwd. Merk is ook Irmscher. Betwijfel echter of het origineel is….
Ik heb ze dus ondertussen functioneel.
De sukkels hadden alle goede draden op de plek liggen maar ze fout aangesloten.
2 minuten op Google zoeken naar VDO metertjes aansluiten en het spul werkte.
Er zat een universele sensor op , en ik ben blij dat ik een originele er op heb nu.
Blauwe leds er in…top…werkt.Hoi Reda.
Iemand voor jou schreef dit ook al.
Maar dat is het niet.
Het is precies nat tussen de kentekenplaat en het reservewiel.
Het lekt vanuit het deksel.
Bekleding van het deksel was ook beschimmeld.Het komt dus van hoger af.
Raamrubber / doorvoor 3e remlicht.
Het 3e remlicht kabeltje het ik doorgevoerd met een slangetje en afgekit met rubber van onder en boven..dynamo koeler ?
Bij mij liep er een ABS sensor aan bij het linker voorwiel.
Dat krijst als een gek tijdens het sturen.Hey Lenny.
Bedankt voor je reactie.Ik heb een droge doek in de kofferbak gelegd en gevoeld waar het nat wordt.
Dit is dus precies in het midden van het reserve wiel en de achterkant van de auto.De pijpjes vallen dus af.
Ik zag ze al zitten bij het vervangen van de achterlichten.Het is OF de doorvoer van het 3e remlicht OF een lek raam rubber.
Maar vinden zal ik het !
Als de kachel lek is dan kom je er redelijk snel achter.
Voor het zelfde geld zit bij jou ook de afvoer verstopt onder je ruitewissers.
Paravaan of iets dergelijks.
Dan loopt het water ook je auto in en lijkt het of je kachel lekt .Ik moet wel een beetje lachen met dat gepraat over lekkende rubbertjes….. :jerry
Een beetje powder coat bedrijf spuit alle RAL kleuren.
Dus ik zou ff rondvragen.Prijs tussen de 100 en 150 Euro meestal per 4 velgen.
Nooit geen zorgen meer maken om pekel !
1 januari 2013 om 19:55 In reactie op: Het opel-forum wenst u fijne feestdagen en een gezond 2013 #18085550Allemaal een goed , gezond en schadevrij 2013 .
Afdichtrubber ziet er nog goed uit.
Ik zat eerst te denken aan condens van de achterruit wat in de klep lekt.
Maar dit was wel heel nat.
Het probleem bestond al bij de vorige eigenaar…beetje schimmel op de bekleding van het deksel.Spoiler is het niet.
Daar heb ik een rubber opstaand randje en kit gebruikt bij de doorvoer van het 3e remlicht.
Ik laat nu de bekleding een tijdje er af….en ik heb een laken in de kofferbak gelegd.
Misschien dat ik een natte plek vind waar het op het laken lekt.ik heb ook blauwe leds achter mijn klokjes….maar dan is ook echt alles blauw..ook het lampje als je in de reserve gaat.
Wel een rood ledje achter je benzinepompje gezet ?
Blauw op blauw valt niet echt op.
Kwam ik gisteren achter…..toen ik op benzine damp reed.Ik heb zelf met wat geduld en hulp van Ebay een 100% RVS systeem voor nog geen 750,- Euro.
Geen idee wat een origineel systeem kost van voor naar achter,maar hier hoef je nooit meer bij.
En 2e hands blijft het geld waard.
Dus wat is duur ?
Haast is duur .Ik heb in een andere post van mij wel foto’s en een prijsopgaaf gedaan van alles.
Ik heb alleen de 200 cellen sportcat van magnaflow aan moeten passen. ( flenzen + stukje pijp ).
Echt PKs win je er niet merkbaar mee.
Wel een mooie sound.Vandaag eens even met een maat in een lekkere warme werkplaats de oliedruk sensor vervangen voor eentje die het olie druk klokje aanstuurt. ( werkt verdomme nog steeds niet )
En gelijk de 70A Dynamo vervangen voor een nieuwe 100A dynamo. 69,- euro en 3 jaar garantie.
http://www.ebay.de/itm/170892044006?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Merk het verschil nu al in de auto….
De spanning is een jaar lang beneden peil geweest en dat gaf rare toestanden.@InjectTheVenom wrote:
Ik zou het alleen storend vinden als de rode Calibra geen 4×4 had :angel
Daarom heb ik de mijne ook mat zwart gespoten….. :angel
@Eddos wrote:
@TinaCalibra wrote:
Hier een paar fotootjes van mijn Calibra Turbo:

Groeten Martijn
:hmmz
Beetje jammer dat er hier nog wat storends voor staat
Foto maken zonder wat storends er voor is niet mogelijk ?
ABS Sensor vorn links und rechts gleiche nummer : Alte Nummer 6238354 ////// Neue Nummer 1612693
Dit zouden volgens alle geleerden de juiste nummers moeten zijn.
Gewoon van een Vectra A … en die staan er zat op de sloop.
Als het weer mee zit morgen gaan we ff de sloop op.
Goedkoopste op Ebay.de 90 euro per 2 stuks.@InjectTheVenom wrote:
Is het links of rechts voor?
Dat maakt voor de sensor niet uit , alleen voor de houder.
Sensoren zijn aan de voorkant idem.@Vannos wrote:
ik zie op jou sensor toch dit staan 0 265 003
heb ook meerdere site,s doorgezocht op dit nummer.
maar niet bekendVolgens de kenners moet je zoeken zonder de eerste nul. 265003 dus .
Dan vind je eea. maar daar kan je niks mee.Ik kreeg van Fred Steinmetz dit nummer aangereikt. 1612693
Dit correspondeert weer met wat mijn maatje in Duitsland van Opel door kreeg op het chassisnummer.
Dan ga ik er van uit dat het programma op Ebay niet correct is.Ik hoop ook dat dit topic behalve voor mij ook voor anderen nuttig is geweest.
Ik wens een ieder een goed weekend en bedankt voor de reacties.
Nu nog ff de beste deal vinden.PS. de kunststof ABS sensor houders kwamen vandaag ook binnen .
@Maurice89 wrote:
Zit er verschil in? anders kan ik hier op een van me voorpoten wel is kijken?
Yup Maurice.
Er zijn een paar soorten te koop voor je Cali aan de voorkant.
Varierend van een paar tientjes tot over de 130 Euro per stuk.
Achter zitten weer andere types.:hmmz
Ik weet heel goed hoe het vast zit , en hoe erg vast het zit en hoe ik het los krijg.
Afbrekende imbusboutjes enz.
Nieuwe steuntjes van plastic heb ik al besteld.
Hier de nummers.
Halter Rechts: 5530482
Halter Links : 5530483Maar dit topic gaat niet over de demontage maar over het nieuwe nummer / vervangende nummer van mijn ABS sensors.
Het nummer boven op de foto is bij iedereen onbekend. ( tot nu toe )
Met dat nummer kan ik niets bestellen.
En dat terwijl het gewoon een NL auto is , geen import.@jpb wrote:
waarom haal je m niet op de sloop?
Ooit eens geprobeerd zon ding los te halen ?
Je krijgt ze er bijna niet onbeschadigd uit.
En ik weet niet eens ( tot op dit moment ) welk nummer nu actueel is voor mijn auto.
Het nummer wat op mijn sensoren staat van Bosch kennen ze al niet meer.
Er zijn te veel varianten om de gok te wagen.Dekentje op het dak en een nieuw bouw zeiltje er overheen spannen.
Goedkoop , waterdicht en doet t zelfde werk.
Je auto staat immers al beschut. -
AuteurBerichten