Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het schuifdakje vervangen.
De oude was compleet doorgeroest langs de randen.
viewtopic.php?f=7&t=163327Niemand ?
:cry
Verbruik 15,2 km per liter
Let op. Deze auto verbruikt kilometers per liter.
Ik heb Opel Manta’s uit 1976 naar de sloop gebracht met 3 ton op de teller en de reden dat ze weggingen was dat alles om de motor heen roest was.
De motoren waren altijd top.
Beunhaas onderhouden ?
De meeste beunhazen die ik ken zijn professioneel automonteur.
Nap. Bij elke APK wordt de KM stand bijgehouden en dat komt in je Nap.
Dus die zit er bij.Ik zou vragen om een lekkere lange proefrit.
En hij heeft 12 maand garantie.
Al zou ik wel op papier willen hebben WAT deze omvat.Succes.
PS.
Zelf heb ik heb mijn Calibra gekocht met 124.600 op de teller en die auto is uit 1993 !
Het is een elke dag door weer en wind naar het werk toe auto.
Motor is TOP !Ik hoop dat bovenstaande foto’s een kleine bijdrage leveren.
Als je weet hoe de boel vast zit dan is de demontage en montage van het deksel met 15 minuten klaar.
Je bent drukker met het hemeltje van het deksel al met al.
Geeft gelijk een indicatie wat de nieuwe kleur van de Calibra gaat worden !@Jerremy wrote:
@Maurice89 wrote:
tigra safira astra :thumb wel 95 of jonger bouwjaar als goed is…… voor 95 is oudere type zijn al genoeg topic en vragen over geweest ;)
Antara agila corsa b genoeg te vinden king:Uhh.. Zafira, Astra, Corsa B ?? dat zijn glazen dakplaten waarvan de schuif-modus onder de dakplaat is.
Calibra is volgens mij een stalen (dichte) variant, en daarbij gaat ‘ie in schuifmodus over het dak heen.
2 compleet verschillende systemen m.i. !Klopt.
De Calibra heeft een metalen deksel met 2×3 bevestigingspunten onder de bekleding..



Ik heb laatst de achter speakers gedaan en de Pyle 16.5cm speakers kon ik 1 op 1 overzetten.
Voor heb ik JBL comp.
Maar dan moet het eerst weer even langere tijd droog zijn buiten.Praten we nu over het mechanisme ?
Ik dacht dus alleen het deksel….Ik heb nog een heel mechanisme liggen van t/m 94 dus.
Uit de beschrijving.
Es ist die alte Schiebedach Varriante bis 94.Ik weet het morgen zeker,maar ik heb alleen het deksel waarschijnlijk nodig.
Zover ik weet passen de Calibra dakjes van 1990 tot 1997 .
Andere types zoals Tigra , dat weet ik niet.Je moet op Ebay Duitsland zijn.
Daar heb ik hem ook vandaan.
Losse deksels zijn niet te vinden en ik moest het mechanisme er ook bij nemen.
al met al was ik inclusief porto 8 tientjes lichter.
Ik heb via MP iemand uit Friesland gesproken en die had er 1 vanaf 75 euro geloof ik.http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=Schiebedach+calibra&_sacat=0&_dmpt=DE_Autoteile&_odkw=Schiebedach&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze had er 1 op MP.
Te koop: diverse onderdelen
Voertuig: Opel Calibra 1994
De staat van het onderdeel is: Gebruikt
Bel of mail ons gerust voor meer informatie!
Autodemontage E. Hovingh
Tel: 050 551 56 586 maart 2012 om 18:49 In reactie op: RVS Spruitstuk voor weinig op Ebay…er zijn er meer….. #17993087@Hans1991 wrote:
heb je hem er al onder? ben beniewd :kewlpics :kewlpics
Nee,zit er nog niet onder.
De APK had prio. en is gelukt.
Nu eerst een lekkend schuifdakje vervangen.Vervolgens actie bandenwissel.
De achterbanden zijn te hoog dus die moeten er af. 225-45-18 ( te koop voor weinig en goed profiel )
De Chinese banden die nu voor op liggen verhuizen naar achter. 225-40-18 en dan loopt achter weer vrij van de bodykit.
Voor komen nu 2 DUNLOP SP SPORT MAXX 215/35 R18 84W en dan draaien de voorwielen ook weer helemaal vrij.
Dus volgend jaar geen problemen meer op dat gebied bij de APK.Het RVS spruitstuk blijft even liggen tot ik een compleet RVS uitlaatsysteem bij elkaar heb gesprokkeld.
Dan vervang ik ineens de hele reutemeteut.
Als iemand nog een voordelig adres heeft voor RVS uitlaat delen dan hoor ik t graag.Ik tank 99 van de 100 keer Shell.
En ik heb het idee dat deze echt de beste sapjes voor de auto verkoopt.
Mijn vrouw tankte altijd bij een andere pomp en een keertje bij Shell.
Ze kwam er achter dat ze een paar dagen extra kon rijden met Shell benzine.
Octaantjes ?Ik heb de BC gereset door de “bolle” knop ingedrukt te houden en nu zit hij weer net onder de 10 liter per 100km.
Ik zal het werkelijke gebruik eens uitrekenen.Heeft het nog zin ( en kan dit ook ) om de luchtmassa meter te reinigen ?
En met welk spul is dit aan te raden ?
Bedankt mensen !
:thumbupBedankt Arnoud.
Dus met een vies luchtfilter (verstopt zelfs ) loopt de motor zuiniger ?
Ik dacht juist dat het andersom was.Bandenspanning is goed.
Vorige week opgepompt en uitgelijnd.
Resetten dmv. de knop ingedrukt houden ?Ik heb een defecte buitentemp. sensor , kan dit er wat mee van doen hebben ?
En een slecht werkende luchtmassa meter bijvoorbeeld ?Ik schiet gewoon ff wat in het rond nu….
In ieder geval dank voor elke reactie.
:thumbupen zo leren we elke keer wat er bij.
Bedankt.
Ik vind dit een bijzonder mooi pookje.
http://www.ebay.de/itm/250427942619?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Volgens mij zit er ook een schuifknop onder voor zijn achteruit.Maar je zal zien dat ook mijn knop muurvast zit.
Wat is nou de truuk en waar moet je op letten.
Linksom of rechtsom draaien ?
Duwen , trekken …..??Bedankt Wim.
Bedankt jongens,maar wat is aan te raden. :hmmz
Ik rij vaak korte stukken.
Bijvoorbeeld 10km naar het werk…..Plaats eens een linkje hoe de knop te vervangen ?
Ik wil namelijk het standaard spul vervangen voor een mooi CNC gefreesd aluminium schakelpookje.
En kan dit zomaar….ivm de ring die je omhoog moet trekken voor zijn achteruit ….Bedankt voor de hulp Marcel !
We mogen weer een jaartje !Vandaag APK gedaan.
Nieuwe Zimmermann schijfjes er op.
FF de 18 inch Barracuda’s eraf gehaald en vervangen door 15 inch .
De 18 inch raakten de bodykit als de wielen vrij hingen in de lucht ……( gaaaaaap )
Ze liepen dus aan en dat is afkeur APK technisch gezien.
Opgelost met dank aan ” The General ” uit Deventer. !! :worsWe mogen weer een jaartje !
Opgelost.
Bij het vervangen van de remschijven voor zagen we dat de ABS sensor aanliep als je naar links stuurde.24 februari 2012 om 22:02 In reactie op: RVS Spruitstuk voor weinig op Ebay…er zijn er meer….. #17993085Ok dan.
Dat zou mooi schelen in de vervanging van de uitlaat van standaard naar RVS .
Maar kan de lambda sonde wel gewoon blijven ?
En hoe zit het dan met de 4 gas meting want ik lees over U codes ??Dit pik ik van het mini forum.
mijn vraag aan de RDW was
ik heb een mini 1000e K9 uit 1991
ben ik verplicht om mijn katalysator te laten zitten voor de apkhier kreeg ik het volgende antwoord op
Geachte heer van geloof ,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
In de APK staat hierover het volgende vermeld:
1. Personenauto’s met een verbrandingsmotor met
elektrische ontsteking, die in gebruik zijn genomen
na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een
goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat
uit een katalysator en een lambdasonde.2. Personenauto’s die in gebruik zijn genomen na
31 december 1992 doch voor 1 januari 1996, moeten
zijn voorzien van een goedwerkend
emmissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit
een katalysator en een lambdasonde, indien deze
van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder
andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan
de typeaanduiding op het voor het voertuig
afgegeven kentekenbewijs.Er hoeft geen katalysator onder een motorvoertuig van voor 01-01-1993 te zitten, maar dan moet het voertuig wel aan het onderstaande blijven voldoen.
De uitlaatgassen van personenauto’s met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking mogen bij stationair toerental en op bedrijfstemperatuur zijnde motor:
a. niet meer dan 4,5% vol koolmonoxide bevatten
indien het voertuig in gebruik is genomen na 31
december 1973 doch voor 1 oktober 1986;b. niet meer dan 3,5% vol koolmonoxide bevatten
indien het voertuig in gebruik is genomen na 30
september 1986;c. niet meer dan 1,5% vol koolmonoxide bevatten
indien het voertuig in gebruik is genomen na 31
december 1973 en het voertuig blijkens een
aantekening op het voor het voertuig afgegeven
kentekenbewijs wordt gevoed door een al dan niet
tot vloeistof verdicht gas;d. niet meer dan 0,5% vol koolmonoxide bevatten
indien het voertuig in gebruik is genomen na 31
december 1985 en het voertuig is uitgerust met een
brandstofdoseringssysteem dat de mengverhouding
van lucht en brandstof voortdurend aanpast aan het
zuurstofgehalte van de uitlaatgassen.Dit houd in dat als er in een motorvoertuig van voor 01-01-1993 en van na 30-09-1986 niet is voorzien van een katalysator en ook niet van een lambdasonde deze een CO-uitstoot mag hebben van max. 3,5 %.
En is een motorvoertuig van voor 01-01-1993 niet voorzien van een katalysator, maar wel van een Lambdasonde, dan mag deze een CO-uitstoot van
max. 0,5 %.Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet
Medewerker Klantenservice RDWHelemaal goed.
Bruin + grijs zwart.Nu kan ik de werking van de led zien zonder de auto te slopen.
Bedankt !
:wors24 februari 2012 om 14:50 In reactie op: RVS Spruitstuk voor weinig op Ebay…er zijn er meer….. #17993083@drakos wrote:
als het motortje verder goed is maakt het niks uit, motortjes lopen dusdanig schoon dat je speling genoeg heb
zelfs nog beter er geen kat onder te hangen aangezien dit niet verplicht is bij auto’s van voor 1995 (uit mn hoofd) op dat moment hoeft ie nog maar aan dezelfde eisen te voldoen als een auto die oorspronkelijk zonder kat is geleverd
had zelf een uitgeschakelde lambda en geen kat en kwam gewoon door de keuring heen :sleeping (hebben wel een discussie gehad uiteraard maar die heb ik gewonnen nadat we het rdw gebeld hadden :angel )
Volgens mij gaat het er om of de motor is uitgevoerd met een lambda sonde en cat.
En dat is deze wagen dus wel. -
AuteurBerichten
