Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beige is mooi :wub zeker als je het gewend bent!!! (spreek uit ervaring)
– 2 deurpanelen
– 2 achterpanelen
– 2 voorstoelen
– achterbank (zitting + leuning)
– bedieningstoetsen
! geen vloerkleed !Staat: beide voorstoelen instapschade aan lendesteun. Beide voor panelen hebben blaas in skai achtige deel. Achterpaneel passagierskant heeft ook blaas in skaideel. Stoelverwarming zit erin, maar weet niet of deze werkt (heb het nooit in deze stoelen aangesloten gehad)
Leer kan een schoonmaak beurtje gebruiken.
Heb nog wel een 2de set creme/beige leer staan….
Buiten het 4×4 gedeelte dus aandrijving e.d. om kan ik geen extra verschillen noemen.
Een 4×4 heeft een iets andere tunnel ivm met de uitlaat + aandrijfas die naar achter loopt. De stoelframe/slede van de bestuurdersstoel wijkt ook af qua pasvorm aan auto zijde in vergelijk met een voorwiel aandrijver.
De c20ne zal verder wel gelijk zijn.
Volgens mijn vader (rip) Is dat drapje idd wat condens. Rij je veel korte ritten? Als je een lange afstand rijd word je motor lekker warm en verdwijnt je drap.
En klopt wel aardig want mn oude vectra had dat ook wel eens. 2 uur gereden en weg was drap.
Hoi en welkom hier!
Enne idd: :kewlpics
De stoelen en het vloerkleed heb ik er allemaal al uit gehad (had namelijk eerst stof inertieur met grijsvloerkleed) Maar in de omgeving van de stoel zijn geen stekkers te vinden.
Hoe de verf zich houd is afwachten natuurlijk. Mn Calibra gebruik ik erg weinig en staat het grootste deel niet in direct zonlicht.
Steekt mooi af op je blauwe kleur. Zeker een verbetering! :thumbup
Droge hok/schuur/garage vinden. Op banden zetten die niet van waarde meer zijn. En idd in de versnelling niet op handrem.
Heb vorige week een Calibra gestart die ruim een jaar stilstaat. (c20ne) Tikt even om dat de olie weer even rond moest maar liep best en geen vaste remmen.
24 juni 2009 om 05:50 In reactie op: Sleutels in de auto, nu opengebroken maar slot defect. #17491500Calibra heeft wel een Locksysteem tegen diefstal. Maar die is alleen in werking als je bij opslot draaien door draait naar rechts, zo dat het slot horizontaal staat. Op dat moment kan de auto ook van binnenuit niet geopend worden.
Wat Opaul zegt… :)
totaal 6 schroeven dus. Daarna met een plat stevig gereed schap tussen paneel en deur kan je het paneel zo los klikken. Daarna alleen nog los trekken.
Je tweeter en raamschakkelaar hangen in het paneel vast.
Mijn eerste gedachte idd: Duits Calibra, foto kom je veel tegen op i-net.
En dan hangt het heel erg af van je voorgangers. Ik heb een goeie, maar heb er ook veel geld in geinvesteerd om dat zo te houden. Had ik ook niet kunnen doen, maar dan gaat het wel van je af. En dan is die goeie niet zo goed meer…
Moraal van het verhaal. Ook al heb je een goeie, je zult er toch geld aan moeten spanderen om het zo te houden. Immers, ze zijn 12 jaar op zn jongst!
Hey hey
Probleem word opgelost. :) Heb de stoel naar een leerlooier/bekleder gebracht. Hij kan het gaatje wel plamuren en bij kleuren.
Hoef de andere stoel nu niet meer los temaken als donor leer.
Hebbie straks een heeeeeeeeeel mooi setje creme/beige leer. :D:D:D
Moet wel een week of 2 geduld hebben.
origineel gepost door 055-jasper
Waarom heb jij jou calibra?Omdat ik het altijd een mooie auto heb gevonden. En omdat ik na mn vorige auto wat sportivers en sneller wou hebben.
Wat voor motor inhoud heb je?
2.0 16v (ecotec) Ondanks veel mensen hem afkraken. Prima motor heb mijne nu bijna 4 jaar. Rijd goed en is gewillig. Enja ook ik heb het spruitstuk stuk gehad en ook een nokkenassensor vervangen. Maar dat kreng loopt altijd en heeft me nooit laten stikken.
Waarom is jou Calibra handgeschakeld, of juist automaat?
Ik ben iemand van het schakkelen. Automaat is niet echt mijn ding.
Wat zijn de kwalen die je tegen komt?
Hij is niet de jongste meer, dus ja wat verwacht je. Je standaard onderhoud bij een ouder wordende auto. Hou je carrosserie in de gaten. Ik mag overgens niet klagen.
Vind zelf dat de Calibra goede stoelen heeft. Maar ik ben niet erg groot te noemen en zeker ook niet zwaar.
Het kan zijn dat (juist met hoogte verstelbare sledes) de slede de oorzaak is van scheef zitten. Een maat van mij had dat ook. Een van de bevestigingspunten naar de stoel was verzet en daar door stond de stoel tamelijk scheef.
Welke stoelen de zelfde bevestigingspunten heeft weet ik niet. Maar je ziet wel eens de zelfde stoelen in verschillende modelen auto’s dus best kans dat de bevesting aan stoelzijde gelijk is.
Die draaiknop zit er nog op. De stoel is uit de auto maar wel inelkaar. De ringen die ik bedoel zitten aan het leer van de lendensteunen. Als je de flap achterop van elkaar hebt los gemaakt, kan je ze zien. Ze houden het leer van de lendensteunen op hun plek en zitten onderin de stoel vast.
Heb nog even een 10 minuten geprutst. Heb de onderkant van de rugleuning het leer los (stoel zit verder nog inelkaar). Alleen er zitten ringen ofzo door het leer aan de stoel vast. Enig idee of dat fatsoenlijk los kan?
Die draaidop voor je leuning verstelling die kan je er zo aftrekken? Want die zit over zo’n kapje heen.
@ Opaul,
Hoe haal ik de leuning dan van de zitting af zonder de boel te slopen?
1 juni 2009 om 16:46 In reactie op: Foto's calibra turbo airco speciaal van de pomp en leid #17481570Zit vast in mn Cali, maar gezien mn airco nog lekker koude lucht blaast blijft hij op zn plek.:)
Sorry voor de volstrekt overbodige reactie.;)
Een ding nog; De aanhouder wint! Succes.
En trouwens super dat je een Calibra turbo aan het opbouwen bent. Respect! Er zijn te veel geslacht.:(
Geloof wel dat dat past. Tenminste als die OPC ook een Astra is. Dan heb je ook de juiste koek onder de auto door. X20XER en X20XEV zijn in de basis gelijk.
27 mei 2009 om 16:26 In reactie op: Calibraa V6 gekocht.. foto's!! UPDATE: NIEUWE VELGEN!!! #17484237Mooie kleur! En het interieur vind ik zo raar nog niet. Zwart leer is ook maar zo zwart.
:wtf
???
-offtopic
-
AuteurBerichten