Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Maurice89
origineel gepost door 2slow
Ik heb een 1997er en daar zitten idd die kunststof ringen in, die heb ik een maand of wat geleden vervangen. En weg zijn de knakkende deuren.Weet je zo toevallig wat dit kosten?? Want moet dit ook een keertje gaan bestellen.
Ja want die heb ik laatst besteld bij de dealer.
Komt ie:
€0.46 per stuk
origineel gepost door Maurice89
Ja dit moet;)In je zijschermen…. en voorkant van de bumper zie je drie lipjes…. en dan is die los. Want de koplampen zitten net achter je bumper zeg maar… Dus suc6 ermee:angel
Moet niet, maar is verreweg het makkelijkst. Anders is het een heel geklooi om de koplampen los te maken en vast te zetten.
Dus doe maar wel.
Bij mij zit de bumper onder wel vast. Dat is net het lastige. Er zitten 3 kunststof druk busjes in, willen wel eens lastig los.
Tip: als je losse stoep tegels heb, dan kan je die in trap vorm stapelen en de Calibra er op rijden. Dan kan je makkelijker er bij (onder bevestiging). Op oprij steunen lukt niet met gemonteerde voorbumper.
Mooie rode Calibra, zie dat je voorbumper een beetje hangt gek genoeg zie ik dat vaker, gelukkig niet al te moeilijk op te lossen.
Veel plezier met deze Calibra!
Ik heb een 1997er en daar zitten idd die kunststof ringen in, die heb ik een maand of wat geleden vervangen. En weg zijn de knakkende deuren.
Mooie garage!! :wub En wat de Calibra betreft ga zo door.
Die ouwe zien er idd niet erg smooth meer uit. Wil wel geloven dat dat geluid gaat geven.
CD 300 is idd een grote kans die dingen zijn 1 van de origineel geleverde radio’s en in 1997 is een cd uitvoering best voor de hand liggend in zo’n auto.
@Alfred, super trouwens dat je hij ECHT origineel houd/maakt.Wat mij betreft doet de topic naam wel zn eer aan als ik de foto’s bekijk. Niet mijn smaak.
Is mij nog nooit opgevallen dat mijn achterraam rubbers op krullen, heb wel meerdere keren foto’s gezien van dit fenomeen maar niet op mijn Calibra.
In ieder geval idd een DTM uitvoering en waarschijnlijk ook wel een originele ook. Maar zeker geen Cliff idd . Zie wat 1llusion zegt verklaard genoeg.
Das lekker moeilijk. Dingen brengen niets op. Ik zou zeggen als je de plek hebt lekker stallen en over 10 jaar weer eens kijken. Tis jammer om zo’n goed ding te verknallen voor weinig.
Zit nogal verschil in:
Logo in bumper ipv motor kap
Logo op achterklep
Chroom schrift op achterklep
Grijze en later witte tellerplaten ipv zwart
Oliedruk en voltmeter
Andere pook knop
Grijze raam stijlen in de auto ipv zwarte
Airbag is gestandaardiseerd voor bestuurder
Digitale klok ipv analoge klok (los van bc modelen)
Andere interieur types
Andere velg modellen
Andere lak kleurenVoor wisseling 1 naar 2:
Gordelspanners in de stoelsledes
Stalenbalken in de deuren
C20XE word X20XEV (ja er zijn ook fase/type 1 met X20XEV motoren)Puik interieur! :thumbup Dat is een zeldzaamheid aan het worden.
Veel plezier met je aanwinst.
Gaat best lelijk worden als je alleen de Rieger onderdelen in een andere kleur gaat moteren op de auto. Gezein het dan je hele voor en achterbumper gaat betreffen.
Als je nu een overzet kit hebt kan het best mooi zijn:
Voor heen grotendeels door mij en mn vader, nu hij er niet meer is vooral door de Opel garage, filters en ander klein spul doe ik zelf.
Helaas geen onderhoudsboekje bij mijn Calibra, maar heb een hele stapel aan bonnen en facturen verzameld de afgelopen 4 jaar:D .
Wat 1500 eu voor een Turbo? Das het koopje van het jaar. :o
Lijkt wel 3x de zelfde kleur. :o
Dat belooft dan iets goeds! Hoe wel van originele Calibra’s. Hoop dat je je Calibra turbo weer in goeie staat krijgen kan.
Het is idd en ecotec => x20xev. Die heeft een andere ophanging ten aanzien van een 8v of c20xev.
Kan het dan puur te maken met aansluiting op tussen/midden demper? Of heeft deze ook een hele andere hoek richting einddemper?
In mijn geval past die van een 8v absoluut niet. Heeft andere hoek en andere ophangpunten.
Waarschijnlijk sensor stuk, heb ik ook gehad bij mijn vorige Astra (zelfde sensor) Kost niet erg veel, meende destijds iets van 14 euro ofzo.
PS zo’n drama is Calibra ook niet. Vergeet niet dat de jongsten 12 jaar zijn!
Moet nog wel ergens foto’s daar van hebben, moet ik wel ff zoeken. Nummer weet ik zo niet. Maar Je handverstelling (als je die hebt) moet er uit gedraaid worden. (dit zal waarschijnlijk eerder breken). En in die fitting moet het motortje ingedraaid kunnen worden.
Valt me dan nog niet eens tegen. Maar dit was wel iets goedkoper.
Dat zal dan wel een paar beste stuivers kosten dan.
origineel gepost door speeedstar
ps: kan t ook zo zijn dat t vocht binnen kan komen door je lucht kanalen ik ruik alle luchtjes van buiiten meteen en heb nergens een knop gezien waar mee ik die klep dicht kan zetten heb wel een knopje in t miden zitten naast de kachel soort rotondetje pijltjes die in een rondje lopen maar die knop doet niets bij mij en ik heb airco(die niet werkt) en is van 93 en is een turbo
Als je de ventilatorstand NIET op de voorruit (gericht) hebt staan, dan moet de lucht circulatie werken. Dit is namelijk een beveiliging zodat met werkende airco je voorruit niet te koud word ofzo.
-
AuteurBerichten