Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2015 om 10:48 In reactie op: Inlaatspruitstuk X20XEV "verbouwen" is zelf maken geworden.. #18278846
@Wesley_Rallykadett wrote:
Zo ik kan jullie melden dat het spruitstuk klaar is!
Serieus netjes geworden! :thumb
* wel auteurs rechten betaald voor dit design??? :jerry
2 juni 2015 om 06:44 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286095@mercuryv6 wrote:
Hoi,
Heb in het verleden een calibra v6 gehad van 02-1994 die al in bezit was van twee airbags, maar nog het oude type was met embleem in motorkap ivm in bumper, en zonder de grijs/witte tellers
Oude type heeft naar mij weten ook zwarte kunstof kappen om de dakstylen ipv witte in de latere. modellen. Ik heb ooit gelezen dat de nieuwe types ongeveer vanaf 09-1994 op de markt zijn gekomen maar ben deze nog niet tegen gekomen. De meeste zijn allemaal vanaf 01-1995.Gr Martin
Airbags zijn geloof ik vanaf 93 geleverd op een Calibra. Wisseling van generatie is ergens later in 94 geweest. Dus idd mogelijk in september.
Eerste generatie heeft;
Donkere raamsijlen binnen
Andere pookknop
Zwarte tellers
Geen oliedrukmeter en volt meter
Geen logo op achterklep
Logo op motorkap ipv grill
Zwart met Chrome type aanduiding
Andere lakkleuren, interieur kleuren, model velgen1 juni 2015 om 09:27 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286090@wagnas wrote:

Preciezer hebben we het niet. king:
Idd zoals deze. Gezien je eerdere foto’s (die je plaatste) is het een 1ste generatie. Dus idd schrift: Calibra 2.0i Opel, zonder logo op de klep.
6 schroeven; 2 onder de kap bij de deur hendel, 1 onderin de handgreep, 2 in het deurvak, 1 onder het deurvak. met een plat stevig object tussen deur en paneel los wippen. Let op de spiegel bediening blijft hangen aan een kabel.
@Astra Arnhem wrote:
Soms valt er wel wat te lachen in de file.
En het is een opel
;)

112 ken ik, als je dat belt weet je het wel.
Mare 111 kon ik nog niet, interessant eigenlijk… ;)
Raam slingers… ja das echt heeeel zeldzaam op een Calibra.
een echte die-hard Calibra rijder hier (boven) jongens!! :thumb
@16VCalibra wrote:
Ik moet 4 dezelfde banden hebben anders had ik het inderdaad zo gedaan. Alles is nieuw en aangepast straks. Als 225 prima gaat dan komen er de volgende keer 235 banden op. Zoiezo moeten er ook nog steeds spacers op en hou ik van lekker getrokken bandjes. Vermogen krijgt die wel weg met de 4×4 op die banden daar ben ik niet zo bang voor en anders heb ik 4 rokende banden dat is ook leuk toch :jerry
Word dure hobby dan, 4 rokende banden…….. :jerry :jerry ;)
Waarschijnlijk kom ik ook even kijken/showen.
Nope was vroeger een watertoren. Nu een luxe restaurant.
Ben er zeer waarschijnlijk ook.
Dikke body mag best met Show and (zeker) Go! :thumb
Iemand van hier???? king: ;) :jerry
Of gaat de cilinder uitschakeling aan, om brandstof te besparen ;)
Ja zag hem met foto’s voorbij komen op een zekere site.. ;)
Staak je dit project?
@herrflick wrote:
Gebruik al jaren Continental SportContact 3 en nu recentelijk ook Continental SportContact 5.
Zijn echt top banden, wil ook geen ander merk hebben. Heb ze in maat 225-35-R18 :thumb
Had tot kort ook sportcontact 3 en nu sinds vrijdag sportcontact 5 er op zitten de 3 heeft me goed voldaan. De 5 moet ik nog gaan ervaren.
Voor het eerst weer eens gereden met de Calibra. Dat heet; op een grasveld (eigen terrein, onverzekerd niet in belasting) 1e versnelling, met de kids op schoot. En allemaal genieten :thumb
Lang leven het niet stadse leven :D
3 april 2015 om 20:21 In reactie op: man man man wat hadden wij in nederland toch rotte bakken #18279821Alleen het eerste fragment bekeken.. Niet voor te stellen tegenwoordig dat een 6 jaar jonge auto in zo’n slechte staat kan zijn. En grappig herkenbaar uit een verhaal van mn vader van vroeger… Zoals de eend de rivier in gestort werd ging het bij hem thuis (ook auto’s dus) zo de grond in. Zand er over en: ”die zie je nooit meer terug” ;)
Heb wel eens een filmpje gezien met Jemmery Clackson over een BMW 3 serie met een C20XE erin.. je zou toch zeggen dat BMW niet een mietje is in motoren bouwen…
Nou ja een zich een rappe auto om een achtervolging mee te doen ;)
@81supporter wrote:
Wat bedoel je met een facelift model ?
( Denkt nu aan Vanessa )
De deurscharnieren zelf zijn die vreselijke holle splitpennen zoals de Manta ook had.
Wat de deurvanger heeft dat weet ik nog niet.2e generatie Calibra’s vanaf medio 1994, grijze of witte tellerplaten, logo is de grill etc…
Blijft mooi RX op een Calibra. Heb ze er als stallingswielen onder zitten.
Starten en lopen king:
Voor het eerst sinds ruim 4 maanden de Calibra weer eens gestart. Accu er op, sleutel om.. En vrooooooeem!! :D
Ja dat idee had ik al. Na een paar dagen geeft hij ook met ontkoppelde sensor weer het zelfde probleem: 2000 toeren stationair.
Niemand ideeën of suggesties?
Dat ziet er netjes uit, zo in de leuning. :thumb Oogt een stuk origineler.
-
AuteurBerichten