Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Keurige Calibra voor een 1990’er, maar wel erg laag….:o

Deze foto laat wel erg goed zien dat je voorbumper iets naar beneden hangt.
Gisteren de auto naar de dealer gebracht om de airco te laten repareren, word vandaag gevuld en vanavond haal ik hem weer op. :D
Wel lachuh als de auto dan in eens hard afremt…. Dan ligt de fietser in de auto :D:D
Wat mij opviel in Italie is dat als er bij een afrit 70 staat dat je niet moet denken dat je daar met 100 doorheen kan. Dan lig je waarschijnlijk naast de afrit. De marges in snelheid is daar wat kleiner dan in Nederland.
Verder Italiaenen rijden als idioten (erger dan Duitsers en Fransen).
De wegen zelf zijn in mijn optiek wel goed. Alleen aan borden ontbreekt het wel eens. In Duitsland verdwaal je niet,maar in Italie….
origineel gepost door TigraFreakMenno
Ben hier ook wel benieuwd naar inderdaad.
Maar hoe zit het met die aircopompen, want ik hoor dat ze toch zo weer stuk gaan dus ik twijfel om de airco weer te laten maken…Als ze weinig gebruikt worden dan drogen de pakkingen uit en gaat hij lekken.
De mijne is 2 jaar geleden vervangen. Gisteren trouwens weer vervangen, waarschijnlijk gaan lekken wegens uitdroging. Omdat ik hem dus weinig gebruik (net als mijn Calibra).
Zou best kunnen dat een aircopomp een soort koppeling heeft. Op het moment van inschakelen verneem je namelijk ook dat de motor een stottering in toeren heeft. En toerental leeft iets op, op het moment van uitschakelen.
Zou je, als je de aircopomp omzeilt, iets prestatie winst kunnen ontdekken? Hij draait dan immers niet meer mee, dus minder weerstand toch?
Ik zou haast denken dat je een riem kan gaan gebruiken van een niet airco model. Maar zeker weten doe ik dit niet. Weet niet hoe het zit met eventueel een spanrol die anders kan zittten.
Heb waarschijnlijk mazzel. De pomp is vermoed ik lek, ivm gele waas die eroverheen zit (fluor) Maar zit 2 jaar garantie op. Pomp is op 28-03-2008 geplaatst….:) Dus lekker optijd! Dinsdag gaat hij aar de dealer omdat te bekijken en te fixen.
gisteren een afspraak gemaakt. Word zo als het nu lijkt. Maandag 26 april getaxeerd.
Er zijn idd verschillende modellen in die motortjes. Heb zelf een keer 2 verschillende in de handen gehad maar werkte allebij het zelfde. Of er nog meer zijn met andere pas vorm? Ongetwijfeld, maar als je een motortje hebt uit Astra of Vectra uit die tijd, dan past het volgens mij wel gewoon in de Calibra.
Of het een afkeur punt is weet ik niet. Meende laatst in een ander topic wel zoiets te lezen.
Dit was vorig jaar onze trouwauto:
En overigens nog steeds mijn/onze auto. king:
Wat ik begrepen heb is dat de keringen van bijvoorbeeld de compressor uitdrogen als de airco niet gebruikt word. De koelvloeistof houd de keringen goed als dit rondgepompt word.
origineel gepost door TigraFreakMenno
Eigenlijk zou je precies dezelfde einddemper ook nog rechts moeten hebben, maarja dat kan volgens mij ook niet :P
Maar tis echt een mooie uitlaat :thumbupRechts erbij zal niet lelijk zijn. Maar wel een beetje over de top aangezien het maar een 4 cilinder is.
Die antenne is lekker origineel he! ;)
Het lampje in het blok doet het ook wel. Maar was in de verwarring of de draaiknop ook een lampje heeft. Maar dat is niet het geval.
Airco gebruik ik weinig mede te meer om dat de auto 4 maand stil heeft gestaan. Airco heeft in november nog een beurt gehad. Maar de kering(en) zullen id wel verdroogd zijn :(
Dit zijn foto’s van 2 jaar terug!
Als er een nieuwe Calibra komt (waar wel sprake van is) dan is dit de 3drs Asta I.
Als je die schetsen ziet dan is het volledig terecht dat hij dan Calibra heet ipv Manta. om dat hij dan meer op de Calibra lijkt.
Echter voor de nostalgie waarde net als Sirocco is Manta een betere naam.
De draaiknop zit definitief geen lampje in! Heb hem in de auto los gehaald. Zit geen lamp in of achter en ook geen licht geleiding die er achter zit. Zal wel in de war wezen met de Astra G van mn vrouw, gezien ik daar vaker in rij dan in mn Calibra.
De airco is vrees ik weer lek :fy1 (2 jaar gelden ook al, nieuwe compressor opgekomen). Gaat me weer een bak geld kosten… :(
Het antwoord is:
Bij een automaat is de midden demper korter en de pijp die op de einddemper zit naar de middendemper toe, langer.
Bij een handbak schijven de buizen/ pijpen over elkaar heen. Bij een automaat zit een flens koppeling.
De hoek is wel het zelfde van de buizen.
===> een einddemper voor een automaat is dus wel pas te maken voor een handbak.
De man van mijn verzekering zei:
Als jij een oldtimer heb (dit is dus niet het geval) dan word de premie gebaseerd op de taxatie waarde. Dus hoe meer je auto waard is hoe meer premie je betaald.
Zo is dat! En die van jou is nog een turbo ook. Als daar een nette geen 3000 waard meer is dan weet ik het ook niet meer…. :thumbdown
Airco knopje.
Het airco knopje heb ik er uit gehad. Hij schakelt goed. De lampjes doen het allebij. Maar in de auto gaat het inschakelingslampje niet branden als ik de airco aanzet.
Iemand een idee?
We hebben het idee dat de aircopomp geen (inschakel)signaal terug geeft. Stekker op de pomp niet fris? => dit ga ik iniedergeval even bekijken.
De waarde word in dit geval niet direct gekoppeld aan de premie/ maandkosten. Maar het gaat mij er om dat ik een juiste uitkering krijgt als ik schade heb en dus ook een hogere tolal loss limiet heb. Gemiddeld is een Calibra misschien tussen de 1000 en 2000 euro waard, maar denk dat de mijne daar wel goed overheen komt.
Zal eens kijken. Had gisteren zo’n unit uit elkaar (de knop nog wel op zn plek) Maar van achteruit leek er geen metaal of andere dingen naar voren te gaan dus had de indruk dat er ook niets zou zitten.
Mmmmm die van mij komt vast niet uit omgeving Rotterdam.
Is die van jou nog nooit getaxeerd dan Sebas? Of nu opnieuw voor deze komende verzekering?
Zo’n draaiknop zit dus kennelijk geen lampje in (rij zo weining dat ik soms ook niet meer weet) Heb net zo’n unit uitelkaar gehaald (lang leve de reserve onderdelen).
:thumbup
NIIIIIIIIICCCCCCCCCCCEEEEE!!!!!
Mooie BBS-en ook.
-
AuteurBerichten