Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik was van plan om, naar aanleiding van jullie tips, dit weekeinde de stekkers eens schoon te maken en een extra aarde-kabel aan te leggen. Maar vandaag starte hij helemaal niet meer. ANWB er bij en accu door gemeten. Deze was helemaal op. Nieuwe accu er in laten zetten, maar bij het aansluiten kwamen er vonken van af en tegelijk knipperde de richingaanwijzers een beetje. Thuis de accu er weer uit moeten halen omdat de bevestigings bout was afgebroken en ik dus de bout moest uitboren. Bij het opnieuw aansluiten weer vonken en knipperen van de richtingaanwijzers. De stroom gemeten maar mijn meter gaat maar tot 600 milliAmpere en deze sloeg helemaal uit. Even een stukje gereden en de accu maar afgekoppeld voor vannacht. Geen vonken meer, de stroom weer gemeten en de meter sloeg niet meer uit.
Nog iets wat mij opviel, de dagteller stond weer op nul. Is dat normaal als de stroom er af is geweest?
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? kortsluiting in de bedrading van de richtingaanwijzers of kan het ook iets anders zijn?Is het geluid afhankelijk van de snelheid of van het toerental?
Zou namelijk het druklager van de koppeling kunnen zijn. Is de vrije slag van de koppeling goed afgesteld?Het is gelukt.:D
Bumper er af (wat een kl#te dingen zijn dat waar de bumper aan de onderzijde mee vast zit). Koplampen er uit. Motortje er uit halen en het deksel er af halen.
Nu voorzichtig de printplaat omhoog halen, let op, het motortje komt dan mee. Dan alle contacten opschuren met zeer fijn schuurpapier en de koperen lippen wat verbuigen zodat ze wat meer onder spanning komen te staan.
Nu de printplaat met motor weer monteren. Druk dan met een kleine schroevendraaier (door het gat in de printplaat) het nokje van de potmeter (A) in de bevestiging (B). Deksel weer er op, en het motortje werkt weer. Nu alles weer monteren en de koplampen afstellen.



Bedankt voor de tip, zal zaterdag eens kijken of ik de zaak weer werkend kan krijgen.
Sorry vergeten te vermelden, is een Astra G uit 1999.
Astra G
X1.7DTL
bj 1999
Km 366.000Gecupte banden heb ik ook eens gehad op een E Kadett. De garage had er geen oplossing voor maar adviseerde de schokbrekers te laten testen. Deze bleken goed te zijn. Ik heb er andere banden opgelegd (om van het lawaai af te zijn) en het is nooit meer terug gekomen.
Vorig jaar bij een garage in Waalwijk € 1200 inclusief montage.
-
AuteurBerichten