Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik vraag mij af hoe een vliegwiel dat eerst zonder problemen werkt, nu ineens niet meer in balans kan zijn. Of er moet een stuk van afgebroken zijn. Ik zou eerder de motor ophang rubbers gaan verdenken.
Ik zou eerst eens bij het politie buro langs gaan om te kijken of ze hier wat mee kunnen (zal wel niet), misschien kunnen zij in ieder geval de gegevens opnemen en jouw verhaal zwart op wit zetten.
Dan een aangetekende brief naar de RDW. Ik zou wel de boete alvast betalen om verhoging hiervan te voorkomen.
Zoek uit wie de curator is van het failliete bedrijf (bij de kamer van koophandel?) en zend hier ook een aangetekende brief naar toe.Fertan is voor roest te stoppen aan de buitenzijde van de auto. Na de behandeling met Fertan, goed schuren, epoxie primer er over en aflakken. Is goed spul maar niet voor de binnenkant.
Voor holle ruimtes gebruik je RX5 en na behandelen met een soort was RX7, of Tectyl.
Welke methode het beste is weet ik niet maar met Tectyl heb je maar één behandeling nodig.@KadAstra-EF ik neem aan dat er ook nieuwe rubbers voor te krijgen zijn? zodat het zonder speling kan functioneren. Is dat van onderen uit te bereiken of van binnen uit?
@Wim_v6 Wat bedoel je met Wit vet? Ik heb alleen kogellagervet en vaseline.
Ik heb het bij een X1.7DTL gedaan. Geen problemen met sub frame of zo. Je moet wel een put of brug hebben om er bij te komen. En volgens de garage moest je bij dit type kit gebruiken i.p.v. een pakking.
kijk hier eens http://www.thuletowingsystems.com/index.php?lid=2&tid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Info over water in koplamp van Hella.
http://www.opel-problemforum.com/sonstiges/scheinwerferhella.doc” onclick=”window.open(this.href);return false;Schuren met schuurpapier korrel 1500 of 2000 met water en dan polijsten. Dat polijsten kun je met de hand doen of huur anders een professionele machine. Met een Ferm machine gaat ook maar minder goed. Koop het polijst middel bij een autolakken verkoop punt. Kunststof delen afplakken.
De kabel die ik gesoldeerd heb, heb ik met krimpkous geïsoleerd. De kabels waarvan alleen de isolatie beschadigd is, heb ik met tape geïsoleerd omdat ik daar natuurlijk geen krimpkous overheen kan krijgen.
Afgelopen week de 400.000 km bereikt. Vandaag de APK keuring gehad (inclusief steekproef), alleen een lampje stuk. :D Het is een Astra X1.7DTL uit 1999. In de negen jaar dat ik er mee rij heb ik de volgende problemen gehad: Dynamo stuk, waterpomp stuk, dieselpomp kapot, water in de koplampen, hoogteverstelling van de koplampen moeten repareren en nu werkt het slot van de achterklep niet meer via de centrale deurvergrendeling. Geen slechte auto dus.
Vocht in de koplamp is een bekend probleem van de Astra G. op internet is ergens een Duits schrijven te vinden van Opel aan de dealers dat dit te maken heeft met met de afstelling van de hoogte van de motorkap. Deze komt bij het sluiten op de koplamp en daardoor gaat de pakking kapot met lekkage tot gevolg.
Ik heb het zelf ook gehad en opgelost door de koplampen uit te bouwen, het “glas” met een mes los te snijden van de rest. Alle kit verwijderen, een gaatje in het huis boren op het laagste punt, het “glas” weer met siliconenkit aanbrengen. Als je gaat kitten, de buitenzijde van het doorzichtige gedeelte afplakken met schilderstape om te voorkomen dat er kit op komt. Ik heb dat 5 jaar geleden gedaan en het is nog steeds droog gebleven (kon er eerst goudvissen in houden).
Doffe koplampen heb ik helder gekregen met een setje voor krassen bij mobiele telefoons te verwijderen. Dit bestond uit schuurpapier en een polijst pasta (aanbieding van de Aldi).Bedankt voor de reacties. Ik ga het volgende week eens proberen.
Dat probleem heb ik ook gehad bij het linker knipperlicht. Het zijn twee gele relais. Bij mij was het probleem opgelost nadat ik de relais had omgewisseld om te kijken of het daadwerkelijk het relais was wat het probleem veroorzaakte. Nu al twee jaar zonder problemen mee gereden. Waarschijnlijk is het een slecht contact in de relais voet geweest.
Vroeger hadden de auto’s geen bodemplaat en dat gaf ook geen problemen. Volgens mij is het meer voor de stroomlijn en geluid isolatie. Mijn plaat heb ik met extra parkers vast moeten zetten omdat de originele bevestigingen aan het uitscheuren zijn.
Geeft het ontbreken van de plaat geen problemen bij de APK?28 februari 2011 om 18:49 In reactie op: Trillend stuur na vervangen remschijven en blokken #17826358Kan zijn dat de blokken niet goed kunnen bewegen. Heb je de vlakken waar de remklauw en de remblok elkaar raken goed schoon gemaakt? Deze vlakken ook zeer dun invetten met kopervet.
[rquote=1876775&tid=141901&author=AsconaC20NE]
Tja, dat zal dan wel…ik heb niet de indruk dat er veel gebeurd is,
zelfs de defecte bodemplaat is niet vervangen.
Dat had ik eerlijk gezegd wel verwachtbodemplaat zit niet in de campain, daar doen ze ook niks mee
ze kijken alleen het subframe na, valt hij nog binnen de tolleranties beschermen ze hem en gebeurdt er inderdaad ook niet veel.
is hij doorgerot dan komt er een nieuw subframe onder. Dan gebeurd er wel veel
Bij dat eerste is er niks te zien voor de gebruiker zo op het eerste oog[/rquote]Van de bodem plaat wordt een deel van de isolatie verwijderd. Deze neemt water op en houdt hierdoor het subframe nat. Dit is de oorzaak van het roesten.
Zet de auto 5 meter tegenover een muur. Meet de hoogte vanaf het midden van de koplamp tot aan de vloer. Zet op de muur met krijt een horizontale lijn. De lijn moet op een hoogte van de gemeten koplamphoogte min 5 centimeter vanaf de vloer zijn. Stel het licht/donker beeld van de lamp af zodat deze net onder de krijt lijn zit.
Afstellen met de afstel schroeven bij de koplamp. Als je een hoogte verstel knop op het dashboard hebt moet deze in de hoogste stand staan.Mijn Astra (X1.7DTL) is vandaag bij de dealer geweest. Geen roest te vinden. Ik heb in de 8 jaar dat ik de auto heb een paar keer flinke olie lekkage gehad en waar olie zit komt geen roest.
Die brief heb ik vandaag ook gekregen. Astra 1.7 diesel 1999.
2 januari 2011 om 07:59 In reactie op: Opel Astra (F) Stationwagon c1.4n 1998 Interieurfilter #17786459[rquote=1828925&tid=139502&author=breezer]Wat heeft dat te maken met het beslaan van je ruiten dan.? Heb je niet gewoon een vochtprobleem.?[/rquote]
Als het filter verstopt is, zal er maar weinig verse lucht worden aangevoerd en werkt de voorruit ontwaseming ook niet optimaal.
Is het een Astra F of G? De F heeft volgens mij geen filter. Bij de G het dashboardkasje uitbouwen en daar achter zit een klepje met twee schroeven vast waar het filter achter zit.
Zie ook: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=79279&page=2Versmeert de WD-40 niet over de hele gordel en komt het dan niet op je kleding?
Welk slangetje bedoel je? Ik zie alleen maar slangen van het brandstofsysteem en van het koelsysteem.
De storingen zijn door de garage al gewist.
Ik zal vandaag eens gaan luisteren of ik onder de kap wat kan horen.
Op internet zie prijzen ik van ca € 600.– voor de pomp. Is dat ding werkelijk zo duur?origineel gepost door kleijn
ja waar blijf ik dan met mijn olie van action
vol sijntheet in de goeie vico 13 euri twee literIk heb jaren met olie van de Aldi gereden en nooit problemen gehad. Met één auto zelfs 360.000 kilometer gereden. Heb ik weg moeten doen vanwege de roest (E-Kadett), maar de motor was nog goed.
De Aldi olie voldoet echter niet aan de specificaties die Opel op geeft voor mijn Astra G X1.7DTL. Ik gebruik nu de goedkoopste olie van mijn onderdelenboer (merk weet ik niet zit in zwarte kan met een sticker van de viscositeit er op), hoe het op de lange termijn uitvalt weet ik natuurlijk nog niet maar tot nu toe gaat het goed. Kilometerstand is nu 375.000 en ik gebruik deze olie vanaf kilometerstand 170.000. Ik denk echter dat het niet aan de olie zal liggen als deze auto de 500.000 kilometer niet zal halen.Bij het opkrikken van de auto er op letten dat deze niet te schuin komt te staan, het kan dan zijn dat niet alle olie er uit komt. Let op je eigen veiligheid. Ik heb zelf ook de neiging om onder de auto te kruipen als deze alleen op de (hydraulische) krik staat, maar veilig is dat niet.
Zoek anders iemand met een smeerput in zijn garage waar je even gebruik van mag maken. -
AuteurBerichten