Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Had ‘m ook zien staan en dacht: airbrush eraf, chroom er weer op en klaar. Mooiste opel ooit gemaakt!
Leuk verhaal, en sterkte met de verbouwing!
Ik rij al jaren met open filter, nergens last van.
Kan het de gasklepschakelaar (motr.2.5) of de gasklepsensor (motr. 2.8) niet zijn? Die moet je horen klikken net voordat de gasklep dicht is (of anders gezien: klikken als ie net open gaat)Ik werk als procesoperator bij Tata (in de ploegen dienst) en zit tevens bij de vrijwillige (bedrijfs) brandweer.
Mijn oude 2000 is toen omgebouwd naar turbo :thumbup
28 april 2015 om 18:45 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282567Het eerste wat ik ook dacht dat de (een) zuigers vervormt zijn door versprongen/gebroken distributie. Hierdoor kunnen de zuigerveren/olieschraapveren gaan klemmen.
Erg mooi! En wonderlijk dat je dit allemaal voor elkaar hebt in België :thumbup
Geen idee, maar weet wel dat mijn airco het een keer niet deed, en dat ik hem door middel van een toetsencombinatie heb gereset. Staat volgens mij in het boekje.
Heb je de airco al een keer gereset?
Ik zet met een omgebouwd hrc reservoir deksel (ventiel er in gemaakt) druk op het reservoir. Nippels open draaien en klaar.
Binnenwerk gaat eigenlijk alleen kapot als het een gebruikte is.
De remklauwen kunnen wel op de kop, als je links en rechts omdraait, is te checken: ontluchtings schroef moet aan de bovenkant zitten.
Maar als je kracht op het pedaal houd, en hij zakt (en blijft zakken) dan kan het in mijn ogen maar 2 dingen zijn: of de HRC (bijna onmogelijk na 2 nieuwe) of het lekt ergens.
Als het lucht in het systeem zou zijn dan moet je met pompen op een gegeven moment wel tegendruk krijgen en houden.Zitten de remklauwen niet op de kop?
En zoals hierboven: valt de druk ook weg als je je been op het pedaal houd?Ik vind het wat ver gezocht, maar ga het wel proberen :thumbup
@theunm wrote:
dit is ook wel interssant : System Voltage,11.6 V
zou ik eerst eens nar kijken !Auto stond op contact, liep niet. Accu wat ouder?
Kan me niet voorstellen dat het daar in zit?Slecht contact?
Nokje van de klauw vijlen/slijpen, dan kan je de aansluiting draaien waardoor het probleem een heel stuk kleiner word.
Of een r25, heeft een normaal druklager met kabel.
Maar voor 500 zou ik voor de 265 ngaan, ben je overal vanaf en loopt voorlopig niet meer stuk :thumbupIk had toen de koeler leeg geplaatst en eigenlijk nooit in de gaten gehad of er een drukval is geweest. Nu moet ik regelmatig bij vullen, dus het iets lagere peil heb ik ook nooit gezien.
@kiyamizio wrote:
Waarom niet deze nokkenassen verkopen en een milder setje erin van 278 graden. Met vrij programmameerbaar kan je wel dagelijks met 12 op 1 compressie rijden.
Klopt, maar er zitten geen it’s bij en zal enige tijd met eigen injectie moeten rijden.
Ik zoek gewoon op mijn gemakkie verder :thumbupCompressie is toch een kwestie van andere zuigers kopen? Er zitten nl. nieuwe in.
Heb de aankoop gecancelled. :(Ok. Wordt dus een no go.
Blok zelf samen stellen is natuurlijk het mooiste wat er is, maar het bedrag wat ik uit wil geven gaat dan 2x over de kop.
In ieder geval bedankt voor het advies!Ik zou graag enige onderbouwing zien. Ik bedoel te zeggen: er worden hier vaker 100% waterdichte adviezen gegeven, die regelmatig voor 100% niet kloppen. Niet dat ik jouw niet vertrouw, maar het gaat om een behoorlijke uitgave en wil zeker niet het verkeerde kopen :shock:
Kop is nog wel hydraulisch, maar volgens mij wel de laatste hydraulische stap, daarna mechanisch en dat wil ik zeker niet.
Heb eerder een race blok gehad, en daar was onder de 3500 toeren niet mee te rijden.
Dat ik bij lage toeren wat vermogen kwijt ben: logisch. Dat ie stationair beroerd loopt, graag :D
Maar blijft uiteindelijk voor op de weg, en dan met name bebouwde kom.Nog 2 vragen:
Ik heb mijn oog laten vallen op een c20xe. Blok is volledig aangepast, maar heb mijn twijfel over de internals.
-Er zitten nokkenassen in van kent cams ast 1604
-compressie verhouding 12.5:1.Is hiermee te rijden met een standaard (of chip op maat) ecu?
En is er “gewoon”mee te rijden?
Compressieverhouding: moet er speciale benzine in?7 april 2015 om 10:29 In reactie op: Forum Marktplaats (Slecht bijgehouden door Forum Gebruikers) #18278146Als ik bovenstaand topic lees dan wordt er meerdere keren gezegd dat we die verantwoordelijkheid proberen bij de leden te leggen.
Dit lukt niet in de mate die we (JIJ?) graag zien. Dit is een kwestie van geduld, en we hopen hier in de toekomst wel wat te bereiken door er op te wijzen dat het verwijderen van de ad’s bij de leden zelf ligt. Het marktplaats deel is tot op zekere hoogte geautomatiseerd zodat de (MP) mod er eigenlijk geen omkijken naar heeft.
Als ik bovenstaande berichten (weer) doorlees, dan heb ik de indruk dat jij één van de weinigen ben die er (erg) veel moeite mee heeft. Als wij ons alle dingen gaan aantrekken die individuele personen melden, dan kan ik mijn baan wel opzeggen en mijn gehele leven invullen met het opelforum.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit (en andere kleine dingen) niet dagelijks de aandacht heeft!
Senatorman heeft meerdere keren geprobeerd uit te leggen hoe wij hier in staan, maar blijkbaar is dat niet genoeg voor jouw.Misschien dat mijn reactie iets netter had gekund, maar uiteindelijk had ik zoiets van: ja ja, duidelijk verhaal, probeer onze beweegredenen ook is te lezen i.p.v. er keer op keer over te beginnen.
Er staat wel een manta 1800 (want daar komt de carterpan af), maar de oliekoeler zit daar nog niet bij.
Lijkt mij gewoon vullen, peilen, peilen en nog is peilen. En natuurlijk checken of uiteindelijk de oliekoeler ook gevuld is.Ik gebruik gewoon de originele peilstok, geen idee hoeveel er totaal in gaat.
-
AuteurBerichten