Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Minder goed nieuws?….75 euro voor een voorruit is een (verzekerd) koopje. :thumbup
@Duurt wrote:
Honda S2000/Manta A project
voor de facebookers
https://www.facebook.com/s2000manta?fref=photo” onclick=”window.open(this.href);return false;Was ik ook tegen gekomen, gaat ook erg ver. Had daar juist verwezen naar dit topic :D
Zo, dat lucht op. Offtopic geneuzel is weg, hou het zo :thumbup
Fijne commandant? Ik ben 2 uur aan het schuren geweest eer ik kon beginnen met polijsten. Met commandant zal wel kunnen, maar er gaat wel aardig wat schuurwerk aan vooraf.
Jouw lampen waren zeker niet al te verrot?@combo c tour wrote:
misschien volgend jaar een forum plek maken?? :hmmz
wil volgend jaar wel eens komen kijken. :jerry
inderdaad jammer van de regen. :pukeMisschien volgend jaar een forum meeting :thumbup
Is van marcel, mooie wagen :thumbup
Als ik dit topic voorbij zie komen dan denk ik: hé, wat zal ie nu weer ge-upgrade hebben? Altijd leuk om dit soort dingen (al jaren) te volgen.
Volgens mij zet opel zelf er standaard een splinternieuwe in, en die is duur. Ik heb hetzelfde gehad en mijn garage heeft er een front van een defecte andere cdr2005 op gezet, ik was voor 45 euro klaar
@koekuhbakker wrote:
jullie zijn in ieder geval allemaal erg vriendelijk…
bedankt allemaalJa, kan me voorstellen dat het niet echt welkom voelt :(
Het voorstellen: moet je lekker zelf weten, sommige hechten er erg veel waarde aan blijkbaar…..
Juiste topic: ligt eraan of hij er één zoekt voor een circuit wagen oid.
Ik zal hem (proberen) te verplaatsen. [edit], lukt mij niet, zal het even doorgeven.Ik heb achter hulpveren zitten, (ivm de trekhaak) staat al 9 jaar perfect. :thumbup
8 juli 2015 om 13:43 In reactie op: C20XE slaat af onder rijden en start vervolgens niet meer #18286396Dat er druk op de rails staat wil nog niet zeggen dat de injectoren het doen.
Ik zou bij het begin beginnen: heeft ie een vonk? zo, ja, dan verder met de brandstof. Gaan de injectoren daadwerkelijk open?En wat ook goed kan helpen, welke code geeft ie als je hem uitleest?
Nou, ascona duurt nog wel even door omstandigheden.
Maar heb wel een nieuwe c20xe gekocht, morgen in de bok hangen en dan zal ik wat foto’s schieten!@Opel1969 wrote:
Volgende week krijg ik mijn eigen blokje terug, enige wat niet standaard is;
280 graden Risse Motorsport nokkenassen ( zijn Newman nokkenassen naar Risse spec )
86.5 Omega zuigers met CV 12.5 :1
Drijfstangen K1 met ARP
Head studs ARP en Cosmetic koppakking
Oliepomp is met gesmede tandwielen maar wel C20XE variant
QED Caterham typ carter met pickup pipe i.v.m. ruimtegebrek in een GTSetje QED DTH komt er op, heb een wat eerder setje met mogelijkheid tot dubbele injectors per cilinder.
Als je beetje de tijd neemt kun je leuke onderdelen voor weinig kopen,… QED komt bijvoorbeeld tweedehands uit België
Omega zuigers was rest voorraad en nokkenassen heb ik hier van een forumlid overgenomen.
Voordeel is dan dat je alles naar eigen wens en inzicht kan bouwen,…Wat ik nog niet heb is motormanagement, maar of dit nu een KMS DTA of andere typ moet worden weet ik niet,…
Moeten we ook nog even voor sparen …. :vertag:hmmz
Is dat voor op de straat? lijkt me wat heftig allemaal om normaal te kunnen rijden?
Ik heb eergisteren een nieuwe c20xe gekocht… :shock:
Wat heb je liggen dan?Heb je toevallig foto’s van mijn kadettje? lichtblauwe sedan met 16v erin?
30 mei 2015 om 22:02 In reactie op: z22se uit een astra coupe gereviseerd. oliedruk probleem #18285508Je hebt het i.i.g. gevonden, voor het zelfde geld ben je weken aan het zoeken.
Voor de eerste keer daar geweest, erg leuke dag gehad. Wist alleen niet dat ik het formulier moest invullen om mee te dingen naar de prijzen (en die waren ERG tof!!)
25 mei 2015 om 08:36 In reactie op: z22se uit een astra coupe gereviseerd. oliedruk probleem #18285503Pakking van de zuigbuis niet lekker? Proefrondje rijden, olie wordt dunner en het aanzuigprobleem groter?
Kan niet goed onderdruk bereiken in de buis. (volledig theoretisch natuurlijk)@FX-26-PN wrote:
Heb er ooit eentje gehad in 1992-93. Een zwarte afgerakte import die nog verder is afgerakt door mij en is geëindigd op het circuit van Zandvoort in de cup. Nog nooit zo’n rotte bak gehad. Stoelen op houten blokken, bodem echt krokant, motor zoop water en olie en rare roestvorming op daknaden. Toch nog bijna 2 mille in guldens voor gevangen in 1993. Bovenstaande prachtige 2.0E Sport zal inmiddels ietsje duurder zijn.
Ik kreeg bijna een dejavu. Ik heb rond die periode een sport gekocht. Vrij rot, en toen ik de motor moest wisselen had ik exact 23 km genoten van mijn eerste auto. :shock:
18 mei 2015 om 11:15 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282573@markdankers123 wrote:
goed nieuws de auto rijd prima
geen rook meer
alles tot nu toe is perfectook ben ik tot een andere conclusie gekomen
het andere blok was niet kapot!!!stuk karton in de carterpan
vandaar dat jankt geluid uit de pomp(controleerd door een professioneel bedrijf!!!)
maar goed heb een goed blok tot nu toe
zonder honen
zonder nieuwe drijfstangbouten
zelfde lagerstoch bedankt allen!!!!!
Top, ben benieuwd!
9 mei 2015 om 12:22 In reactie op: UPDATE Extreem olieverbruik bij 4000 stationair z22se lagers #18279866@markdankers123 wrote:
@Haasje17 wrote:
Drijfstangbouten niet hergebruiken! En nieuwe plaatsen op juiste aanhaalmoment en grades he.
En die lagers hergebruiken weet je de volgorde nog? Ander zoiezo nieuwe pakken en zeker de lagerschalen en krukas niet schuren.
ja volgorde weet ik nog
ik ga het doen als volgt
1.Drijfstang bouten zijn duur van arp
Dus die zijn geschrapt
tevens de revisie heeft ze ook hergebruikt
ook zeide ze dat dat eigelijk niet de bedoeling was
dus zou nou ook wel goed gaan hoop ikHiermee neem je een aardig risico, zullen rekbouten zijn die bedoeld zijn voor eenmalig gebruik. Zijn aardig wat c20xe’s stuk gelopen omdat men dacht dat het wel kon.
2. Ik heb een kapotte lager !
Die wil ik vervangen met nog een goede van mij half gereviseerd blok
Of zeg je dan zou ik alle lagers vervangen die uit het half gereviseerd blok
komen
Of eigen lagerschalen behouden en 1 lagerschaal vervangenZie foto boven: Heeft lichte krasjes (niet voelbaar) komen uit gereviseerd blok
Datum lagerschalen 01.2014Ik zou de oorzaak achterhalen (bij een revisie bedrijf) en desnoods laten slijpen. De kans dat het weer gebeurd lijkt me erg groot.
3. Ook het honen laat ik zitten (niet slim i no)
Er zit een licht hoon patroon in
Hij krijgt wel andere zuigers met nieuwe verenVolgens mij is honen niet al te duur, maar wel essentieel voor het juist inslijten van de nieuwe veren
4. en ja alles word vast gedraaid met het juiste aanhaalmoment
de drijfstangbouten krijgen een klein slagje minder met loctiteOok hier weer: en dan maar hopen dat het goed gaat.
hopelijk word het wat!!
Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar als ik de opsomming hierboven begluur: hoever denk je te komen en hoe groot is de kans dat het alsnog fout gaat?
Aan de andere kant: niet geschoten is altijd mis, en kan me voorstellen dat je er (financieel gezien) eer een beetje klaar mee ben
De tijd zal het leren!8 mei 2015 om 09:06 In reactie op: UPDATE Extreem olieverbruik bij 4000 stationair z22se lagers #18279862@markdankers123 wrote:
of is het beter de bestaande zuigers te laten zitten
de zuigerveer groeven reinigenalleen de zuigers hebben allemaal klepafdrukken
hopelijk kan iemand me helpen
wou geen of weinig geld uitgeven en hem netjes rijdend hebben
En daar zit in mijn beleving een klein deel van het probleem. Het kost nu eenmaal geld, zeker dit soort dingen. Eigen blok stuk gelopen, vervolgens een blok in Polen gehaald waarvan de historie onbekend was.
Ik zou door de zure appel heen bijten en een 2.2 halen bij bijvoorbeeld de gebr. gunnewiek, met garantie.
Al met al wel lullig, maar het was wel een behoorlijke gok die uiteindelijk toch duur uitvalt.Er is aan je auto gewerkt, en je bent niet tevreden….ok, duidelijk.
Maar de eerste afspraak die tot een oplossing kon leiden ging niet door, en dan meteen bovenstaand verhaal? Zou je niet heel even wachten op de eventuele oplossing. Want ze hebben ( door omstandigheden?) niet eens de kans gehad om een oplossing te bieden, of lees ik het nu verkeerd?Heb er 1 van een vectra 2000 voor je?
Ik heb iets vergelijkbaars gehad, (vectra 2003 2.2 benz.) en ook de dynamo door laten meten op een testbank. Niks te vinden, dynamo was perfect. Maar wel met lege accu komen te staan. Bij mij was de vrijloop poelie van de dynamo zelf stuk. Natuurlijk zat ie vast tijdens testen, vandaar de juiste meting. Maar met een beetje gas geven kwam de poelie (inwendig) weer los, en laadde niet bij.
Weet niet of een astra ook zo’n poelie heeft, schijnt er op te zitten om de multiriem te ontzien. -
AuteurBerichten