2000

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 3,669)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht! #17663810

    Half jaar verder en eindelijk eens de moeite genomen om wat foto’s te uploaden en het één en ander bij te werken.

    Enige ellende gehad met de nieuwe c20xe gehad: de beloofde snelle nokkenassen zaten er niet in. Uiteindelijk toch geld terug gekregen en 270 Graden catcams gekocht met verstelbare tandwielen.
    De tandwielen vond ik afzichtelijk, dus maar wat opgeknapt.

    Carterpan bij een maatje gebracht, mooier dan nieuw!

    Spatplaat toch maar geplaatst, wist dat er een hap uit moest maar waarom….daar kwam ik achter toen de pan er op ging :shock:

    Oude 16v eruit, carterpan eraf gehad, drijfstanglager stuk. Hoorde ik al 2 jaar, toch een eind gekomen :D

    Nokkenassen afstellen

    Kleppendeksel en distributiedeksel laten poedercoaten, injectie ook laten doen bij mijn maatje, heeeel erg blij mee!

    Morgen gaat ie erin!!

    Trouwens nog meer nieuws: we hebben er een kadett bij gekocht, deze is/wordt voor mijn vrouw. Ze is er erg blij mee, en ziet het komende meeting seizoen helemaal zitten met haar eigen kadettje.
    Heb er amper na gekeken, lijkt vrij hard. Nieuwe dorpels, wielranden en remmen rondom. Hij heeft ruim een jaar stil gestaan,…..accu eraan 3 keer starten en hij liep. Leuk detail is dat de accu die ik er aan hing duurder was dan de hele kadett.
    Als mijn eigen kadett loopt, dan de “nieuwe” kadett waterpomp doen, knipperrelais vervangen toeterknop plaatsen en hij zou richting apk kunnen. Wil nog wel wat dingen vervangen voor de betrouwbaarheid.
    Auto is gerold, maar kan de kleur nog goed ophalen denk ik. Als de apk erop zit op mijn gemakkie de auto meeting waardig maken. Verwacht dat dit 2 jaar gaat duren (tussen het rijden door). Blijft op ernstige verlaging en vette velgen na geheel origineel.



    In reactie op: achteras frontera 2.3td 1993 #18308674

    achterasrevisie.nl

    In reactie op: COP bobines ombouw gelukt!!! #18303130

    Erg benieuwd! Kunnen deze bobines ook worden aangestuurd door een stand alone ecu? Lijkt me wel, maar enige bevestiging is wel fijn. :thumbup

    In reactie op: Krukaspoelie afdraaaien #18307902

    volgens mij zijn er andere poulies (oem) te krijgen/ cq geleverd op diverse cih’s

    [edit] is zeker geen cih?

    In reactie op: COP bobines ombouw gelukt!!! #18303112

    ik ben blij dat jij er wel verstand van hebt :thumbup

    In reactie op: Aanhaalmoment arp vliegwielbouten #18306776

    Ga morgen achter arp bouten aan, maar als ik het goed begrijp moet ik ook arp smeermiddel gebruiken?

    In reactie op: 2 liter opvoeren maar hoe? #18304120

    Nou, dit was het. Het topic gaat op slot.

    Erg jammer dat het zo gelopen is. We hebben dit enige tijd in de gaten gehouden, geprobeerd bij te sturen maar blijkbaar is dat niet genoeg.
    Ik ga niet lopen wijzen, maar sommige mensen zouden iets meer respect mogen tonen, zeker als je eigenlijk niks weet.
    Voor verdere tips en trucs: gebruik de zoek functie, er staan hier zat topics die hier mee te maken hebben.

    En als je hier al komt: kijk voor de gein is naar de huisregels, daar staat precies in wat wel en niet kan. Daar valt bovenstaande discussie duidelijk niet onder.

    Fijne kerstdagen :???:

    In reactie op: 2 liter opvoeren maar hoe? #18304079

    @Maartuh wrote:

    @asconaB2.0 wrote:

    Haasje 17…..1,6 van een astra zeker ja dan snap ik dat.
    Duuuus mr 16klepper denjt de wikipedia van opel forum te zijn haha
    Oke , dus ik heb het erover gehad met een collega en ben van plan er toch c20xe in te doen.
    Weet iemand hiervooreen versnellingsbak ? Of past mijn 5bak eronder die volgens mij uit een c ascona komt.
    Dan moet ik hem toch kopen met kabelboom?
    En de uitlaat aanpassen denk dat dat de beste oplossing is

    Dat is ie ook wel eigenlijk :) :thumb :wors
    Misschien goed moment om te leren dat iemand die niet gelijk met je mee praat soms degene is die het goed met je voor heeft.

    Zou als ik jou was eerst gaan rijden met een standaard motor en dan eens gaan inlezen en nadenken over wat je wil veranderen.
    http://www.howstuffworks.com” onclick=”window.open(this.href);return false; en dat soort sites beetje doornemen

    Begin eens met een ander luchtfilter of uitlaat en dan gewoon stap voor stap verder, nokenassen, en dan kiezen welke kant je op wilt, turbo of niet, injectie of carburateurs etc dan leer je alles terwijl je het doet.

    Plus in de tijd dat je rijdt zul je ook zien dat je wel kunt gaan tunen, maar is je basis wel goed? Is je auto roest vrij?
    Heb je ook aan je remmen gedacht?

    Beter zorgen dat je bijvoorbeeld goed stil kan komen te staan en dat je auto door de apk komt voodat je al je geld aan de motor uit geeft toch?

    In reactie op: 2 liter opvoeren maar hoe? #18304056

    ik denk dat 200 betrouwbare pk’s iets meer kost dan 2000 euro.

    In reactie op: Moterswap C25XE naar C32XE (Z32SE) #18301374

    Tof!! 3.2 liter v6 in een corsa :thumbup :thumbup

    In reactie op: raar verhaal! #18303033

    Elk draadje apart vast pakken (EDITmet 2 handen, niet aan 1 kant trekken) en hard trekken. Als er een breuk in zit dan houd de buitenmantel het niet en is de plaats ook meteen duidelijk. (als er wat zit natuurlijk ;) )

    Volgens mij heeft ie koolsborstels. Toevallig van de week hetzelfde gedaan, alles gedemonteerd en weer terug geplaatst.

    Ik vraag me wel af hoe lang het piepvrij blijft. WD40/siliconenspray is erg dun, en dus waarschijnlijk vrij snel weer weg.

    In reactie op: THESTREETMACHINE #18301170

    Mooie wagen inderdaad. Hij kocht hem volgens mij iets later dan dat ik mijn vectra2000 kocht. En dat is heel wat jaren geleden. :shock:

    In reactie op: THESTREETMACHINE #18301168

    Dan bedoel je vast die vectra die netjes wordt afgezet met een aanhanger, en aan het einde van de dag er weer op?
    Zeg maar een vitrine model :shock:

    In reactie op: THESTREETMACHINE #18301162

    @THESTREETMACHINE wrote:

    Nou hij leest dit hier toch ook!!!

    En wilde me naam ook al paar jaar geleden veranderen en dat kon je ook al niet zelf doen.

    Ben ook van mening dat deze site eens even wat geüpdatet moet worden waardoor die gebruik ’s vriendelijker woord.

    Zo als een profiel foto update man wat je daar al voor moet doen ppff te veel handelingen niet van deze tijd.

    Nou een soort van welkom dan maar :sleeping

    In reactie op: Calibra 4×4 Hürrlimann #18299042

    Dat hele verhaal is hier toen langs gekomen. De eigenaar hangt hier ook (nog?) rond…..Of ben jij dat zelf.

    In reactie op: ontsteking op ebay #17529544

    @louwe 16 klepper wrote:

    inderdaad die van de 205 gti past gewoon

    maar ik twijfel of je dan alsnog genoeg ruimte hebt in n c kadett????

    Nee, zelfs de (dunne) dis sensor past eigenlijk net niet. Ik heb een stuk uit de kachel moeten halen.

    In reactie op: Kadett afgekeurd op deuren #18299831

    Ook ik vind dat de hendels zijn verplaatst ipv verwijderd. De wisser is geen probleem, die kan je in elke stand zetten als je het armpje wat op de motor zit even los haalt en verplaatst. Daardoor kan je de rustpositie verplaatsen naar de onderkant van het raam ipv in het midden.

    In reactie op: lijmresten raamfolie verwijderen.. #18289338

    Als het origineel is, dan is het geen folie.

    @2000 wrote:

    Zo ff de auto stofzuigen, koppeling strakker zetten, water in een jerrycan en gaan :D

    Klopt :D We hebben vrienden in Amersfoort wonen, voelt als een thuis wedstrijd :thumbup

    @organisatie: Was een leuke meeting, top gedaan!!

    Zo ff de auto stofzuigen, koppeling strakker zetten, water in een jerrycan en gaan :D

    In reactie op: Toerenteller werkt niet C20XE M2.8 DIS #18297026

    @Arv wrote:

    @Mr. Bone: Volgens mij beschrijf jij het groene draadje van een C20XE met rotor ontsteking. Bij mijn bobine zit geen groene draad. Als ik naar het elektrisch schema kijk hoort de groene draad bij een C20XE met DIS ontsteking vanuit de computer te komen.


    @2000
    : Ik heb vanavond ff gemeten en de groene draad geeft 7,4 volt aan, zonder puls. Na wat google werk heb ik gevonden dat de toerenteller geen puls krijgt in het voltage maar dat je de puls alleen maar uit kan lezen met een oscilloscoop (welke ik helaas niet heb). Feit is iig wel dat de groene draad stroom doorkrijgt vanuit de computer. Ik begin nu toch te twijfelen of de toerenteller in de auto en ook de reserve die ik geprobeerd heb misschien beide defect zijn. Van het weekend zal ik ff zoeken of ik nog een andere heb liggen om te testen.

    Jammer, ik heb alles dusdanig weg gestopt dat ik niet even kan meten voor een vergelijking.

    In reactie op: Toerenteller werkt niet C20XE M2.8 DIS #18297022

    Als het goed is een 12v puls?

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297072

    Mag je met zo’n milieu onvriendelijke vw diesel Utrecht nog in, dat vraag ik me af :jerry

    In reactie op: Toerenteller werkt niet C20XE M2.8 DIS #18297020

    Groene draad vanaf injectie-computer pin 43 bij m2.8…. Dit zegt het manta blog. Dit is ook de aansluiting die ik hebt gebruikt, en het werkt. Geen draadbreuk of zo? Wat meet je als je op die groene draad meet?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 3,669)