Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2008 om 15:01 In reactie op: opel GT 2.2i deelrestauratie (momenteel colorsanding en poli #17394469
dit is het schuurplan wat ik van een maatje van me heb, en die zie ik echt als een vakman.
In de bijlage zie je het stappen systeem.
– Een gelast deel glad slijpen en GOED uitborstelen (staalborstel op de boormachine).
– Dan uitschuren met p80 op de machine.
– Plek uiteraard groot blank maken.
– Dan eerst alsi/debrasel aanbrengen, uiteraard met verharder :) (zilverkleurige plamuur).
– Deze schuren met machine p80 totdat het redelijk strak aanvoelt.
– Naschuren met p120, ook machine.
– Verdere bewerking; zie hieronder (uiteraard kun je vanaf p120 beginnen met staalplamuur)De volgende stappen gelden ook voor deuken.
– Deuk opschuren tot blank metaal met p80.
– Naschuren met p120.
– Staalplamuur aanbrengen (met verharder, let erop niet teveel/te weinig) en altijd op de blanke plaat plamuren.
– Staalplamuur blokken met p80, dan p120, dan p220. (tussen de stappen kun je een snel drogende spuitbus aanbrengen voor controle)
– Als het strak is, rondom uitschuren met p320. )Ook de blanke plaat opruwen met p320
– Als je klaar bent de kale plek in de primer spuiten (etsende/wash primer). Dit is de roest bescherming.
– Als alle delen in de primer staan (auto is dus strak) ruw je alles op met p320 en spuit je hem 3/4 keer in de spuitplamuur.Spuitplamuur schuur je als volgt:
– Eerst alles een waasje matzwart geven. (snel drogend)
– De delen blokken met waterproof p400, dan p600, p800 met de hand p1000 met de hand. Niet met de vingers schuren, hand gesloten houden en zijdelings schuren/draaien.
– Tussen de stappen kun je weer matzwart gebruiken ter controle !!
– Belangrijk is dat je vers/schoon water gebruikt (warm is lekkerder ;))
– Doorgeschuurde plekken kun je primeren en als de primer droog is licht opschuren met waterproof p1000.Nu zou de auto spuitklaar zijn.
Let erop dat als je spuitplamuur gaat spuiten dat er een water/olie afscheider tussen zit.
Anders kun je later problemen krijgen.Hier nog een beknopt overzicht van de materialen:
– Alsi/debrasel (beide zijn goed)
– Staalplamuur (b.v. multi ferro,maar 2035 spieshecker vind ik persoonlijk iets lekkerder werken)
– Primer (4085 spies hecker=> wel duur maar perfect. Alternatief met goede ervaring is van Metallit rostex st400)
– Grondverf 5310 spies hecker met 3309 verharder.
– Map waterproof p400/p600/p800/p1000 liefst 3m vanwege de perfecte schuurkorrel.
– Schuurpapier voor machine/ blok p80/p120/p220/p320
– Ontvetter 7010 spies hecker (hier kan je ook mee kijken of het strak is, als je de plek “nat” maakt kun je erlangs kijken of hij nog “riebelt”)http://www.nonpaints.com/index.html?lang=nl&target=d167.html dit is de link waar je de materialen kunt vinden.
Ik weet dat spies hecker duur is maar probeer zoveel mogelijk met 1 merk te werken i.v.m. opwerken.
Het beschreven systeem kun je in principe ook voor andere merken gebruiken.
Lees altijd de technische info op het blik.
Daar staat vaak met welke korrel je het moet schuren.
Google even of er een lakleverancier bij je in de buurt zit.Als je vragen heb, mail ze even.
P.S. Water schuren gebeurt ALLEEN als de auto helemaal in de spuitplamuur staat.
Nooit staalplamuur met water schuren, is namelijk net een spons.
En snuffel ook hier eens rond, daar staan allerlei producten met hun bijzonderheden.21 maart 2008 om 10:20 In reactie op: opel GT 2.2i deelrestauratie (momenteel colorsanding en poli #17394466origineel gepost door bbg_gendt
Wat industriele zinkspray erop spuiten, daarna de plamuur.Is wel leuk, maar een heleboel materialen gaan wel werken op zinkspray, + moet je eigenlijk op kaal metaal plamuren.
En neem wel een goede plamuur, want anders zie ga je na 3 maanden de las door de plamuur heen zienorigineel gepost door sw16v
origineel gepost door 2000
ik zou gewoon een “normale” camera kopen, werkt veel beter en zijn ook redelijk betaalbaaroke bedankt. die flycamone is leuke prijs. filmpjes zien er best goed uit!!
met normale camera bedoel je 1 met bandjes? valt zoiets wat gemakkelijk om te zetten naar digitaal?
heb er ook wel over na zitten denken aangezien je voor leuk prijsje al n mooie goeie 2e hands hebt!probleem voor mij zou het omzetten dan zijn……
ik heb alleen een fire-wire kaartje moeten kopen voor mijn sony handycam, and that’s it. omzetten op pc software zit onder xp zelf, en werkt vrij makkelijk.
bij hennie koop (kocht?) je een nieuwe c20xe voor 1750 euries, is dat niks voor je, nog lekker snel ook
ik zou gewoon een “normale” camera kopen, werkt veel beter en zijn ook redelijk betaalbaar
origineel gepost door fastcoupe
De kop was zo goed ontwikkeld dat hij eigenlijk te krachtig was ter vergelijking met de “big block” c20xe, daarom heeft opel er een restrictieve inlaat opgezet.
de c20xe is ook door lotus ontwikkeld(als ik me niet vergis)
origineel gepost door laus
nee ik snap je bezorgheid.Maar het motorcompartiment heb ik ook gespoten en had daar eigenlijk geen hinder van de geplamuurde delen.
Maar ik laat het ook wel goed drogen…..niet dezelfde dag al spuiten.
bij mij liet ik het (nat) geschuurde deel pas na 3 maanden spuiten, na het spuiten zag je niets, totdat ie in de zon stond :cry
maar maakt niet uit, jouw feestje, vind het zowiezo wel mooi om een kadett te zien waar vooruit gang in zit :thumbuporigineel gepost door laus
origineel gepost door 2000

maarre heb je dit nu nat geschuurt, want plamuur is net een spons, en het lullige is dat je dat pas ziet als de auto na het spuiten uit de droogcabine komt (spreek uit ervaring:cry )Tja ik heb hem nat geschuurd…..hoe krijg je het anders super glad? ? ?
Een auto mag alleen nat geschuurt worden als hij helemaal in de spuitplamuur staat, en dat is één van de laatste stappen. Nogmaals; dit zeg ik niet om te zeiken, maar ik heb zelf ens een spoiler verkloot, en dat duurde 2 dagen nadat ie gespoten was, en de verf zag er uit als een golfbaan

maarre heb je dit nu nat geschuurt, want plamuur is net een spons, en het lullige is dat je dat pas ziet als de auto na het spuiten uit de droogcabine komt (spreek uit ervaring:cry )wordt een mooie c!! heb trouwens al een tijd niet een c-kadett gezien die in zo’n goede niet gerestaureerde staat is. als ik dan kijk hoe de mijne er aan toe was :hmmz
Was ze maar me buurvrouw :jerry :jerry suiker lenen iedere dag :jerry:jerry
zolang ze geen 2 euro per kopje vraagt :P
hier nog een paar foto’s van die van ons, ga er weinig aan doen, volgend jaar waarschijnlijk 19 of 20″, en een irmscher kofferbakspoiler vind ik wel mooi. andere radio, en that’s it. bij onze vorige vectra een beetje uit het oog verloren dat het onze gezinsauto is, en bij deze verkies ik comfort boven de looks





5 februari 2008 om 19:03 In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359491hans, wat was je totaal kwijt voor de elektrisch inklappende spiegels, want dat vind ik zo’n beetje de coolste optie die er is. ik weet alleen niet welke deurmodule ik heb, maar dat komt wel goed :-)
gr. 2000mooie zafira’s, maar zijn er hier geen opc’s?
maatje van me rijd in een rally manta, dus ze bestaan nog wel :)
en ja, ik weet dat je dat niet bedoelt :sleepinghet is niet helemaal hetzelfde, maar mijn oude vectra 2000 was ook voor bereid op 4wd, was duidelijk te zien onder de auto. en aangezien de bodemplaat hetzelfde is? maar aan de andere kant zijn de gewone vectra’s niet zo uitgevoerd. uh, hier heb je dus niets aan:D
renate, renate!!!!!:jerry:kewlpics
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Corsa_GSi
Originally posted by headzz
ik heb het laatst over deze motor gehad op school :Dde ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat
bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg
en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)
Volgens mij zit dat pas op de nieuwste blokken met een P in de type aanduiding, de Twinports.
Dit zit op de:
C18XE (L) – X18XE – X20XEV – X18XE1 – Z18XE – Z22SE en nog veel meer motoren.
Dit stamt al uit den ouden doosch
dit noemen ze bij opel ook Variable inlaat.
De V6en zijn geregeld via een Multiram systeem. dat is verder ook nergens zomaar terug te vinden.
Opel loopt met dat soort dingen meestal ook niet zo te koop.
Willem
dus ik (met een z2.2se) heb ook een variabel inlaat traject? tof, wist ik niet eens. wilde al heel bijdehand zeggen dat alleen de dual rams dat hebben, maar dat is dus niet zo :wtf
begin sterk te denken dat ik deze ook in bezit heb gehad, zal de vrijwaring eens opzoeken

volgens de rdw staat ie stil sinds 2001origineel gepost door corres
volgens mij geen echte dit.
gezien de blauwe platen.
meen es gehoord te hebben dat er een turbo in zat??
die gozer zei idd dat er een turbo in zit, maar als ik om specs vroeg: geen antwoord, en ook nog nooit hier zien rijden
origineel gepost door city77
als je jaren lang elektro monteur bent geweest weet je ook dat je met 1 amp niet in 1 nacht je accu leeg hebt ;) een gemiddelde accus is al gauw 75 amp/h en dan ben je in 10 uur tijd 7,5 amp nodig om em helemaal leeg te trekken;)pfff, een accu van 45ah ligt meer voor de hand, en als ie 24 uur 1 amp. trekt, kan ie makkelijk niet meer starten ;)
origineel gepost door Febe
Das niet zo.
Al jaren zijn er tangen AC/DC (met batterijvoeding) die dus ook gelijkstroom kunnen meten. En dat doen ze behoorlijk nauwkeurig.
Als je een multimeter of een lampje zou gebruiken dan moet je eerst het stroomcirkuit onderbreken en soms wil je dat niet of kun je dat zelfs niet. Bovendien wanneer de stroom onverwacht hoog is (bv. meer dan 10A…) dan zegt je meter “Tot Ziens!” ik ben stuk.
Voordeel van een stroomtang is dat deze als een soort wasknijper om de “te meten” kabel kan worden geklemd en dus geen onderbrekingen veroorzaakt en ook niet opgeblazen kan worden. :Dben jaren elektromonteur gewwest, dus weet er wel wat van. maar meten die gelijkspaningsampéretangen (scrabblewoord?) ook nauwkeurig stromen van minder dan 1 ampere? want we hebben het wel over een lekstroompje
zucht, had ik ‘m maar nooit weg gedaan :swear
Gebruik nou maar gewoon een stroomtang dan had je dat meteen kunnen zien.
Groet, Febe.
volgens mij werkt een amperetang alleen bij wisselspanning
origineel gepost door louwe 16 klepper
verschrikelijk stoerzal es op zoek naar wat kunstof ringen voor de meine


voor 1:10 pakken ze gewoon pvc buis
waar ze ringen afzagenmaar ff zoeken wat ik eventuueel kan gebruiken????
he he, dat ding is veel te laag, daar kom je de straat niet mee uit :P:thumbup
-
AuteurBerichten