Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Fearless
Heb iemand van de onderdelenleverancier gebeld, zou morgen wat mee doen op de route.
Ben benieuwd:cool:wij ook :)
origineel gepost door Fearless
Het zit buitenom de poorten, dus als het los zou laten dan valt het niet in de inlaat ;) Dan heb ik hooguit kans op valse lucht. Dus dat is geen ramp verder.Als het bij falen geen kwaad kan, dan zou ik het zeker proberen. Het opvullen/ stromings gunstig maken met kneed aluminium doen ze in de scooter scene ook
het op vullen gaat wel maar ik vraag me af of het vast genoeg zit, zeker als er een sptuitstuk tegen aan drukt. Je moet er niet aan denken dat er een stuk afbreekt. Ik zou het aan een andere lasser vragen of die er wat mee kan.
origineel gepost door Dolby
Geachte Opel Liefhebbers,Ik heb een vraagje, zijn er hier mensen die toevallig een Zafira OPC bezitten die het leuk zouden vinden om een Paar uurtjes als Chauffer te rijden voor mijn bruiloft op Donderdag 28 Augustus 2008. Een Zafira OPC omdat het me makkelijker lijkt voor de trouwjurk en aantal personen.
Groetjes,
Jos
ik trouw een dag later :thumbup
ik zou het ook doen met een oudere diesel,maar met een moderne zeker niet, zijn veel te kritisch. En ze moeten je niet pakken, want de bekeuring is (volgens mij) niet mis

tja, doet me niet zoveel, een 7?origineel gepost door Ted-Jan
hoi,past een c-ascona achteras ook onder een c-kadett zonder meerdere aanpassingen als een manta a/b of ascona a/b achteras?
alvast bedankt
c ascona heeft voorwielaandrijving, dus dat wordt zowiezo niets
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door 2000
origineel gepost door fastcoupe
De kop was zo goed ontwikkeld dat hij eigenlijk te krachtig was ter vergelijking met de “big block” c20xe, daarom heeft opel er een restrictieve inlaat opgezet.
de c20xe is ook door lotus ontwikkeld(als ik me niet vergis)
ontwikkeld? wat moet ik me hierbij voorstellen een costcast kop van een 2.0 16v c20xe is door costworth gemaakt? toch?
of zijn ze bijde ontwikkeld door lotus en is de costcast nogmaals onder handen genomen coor costworth hoe moet ik dit zien?????
de kop is ontwikkeld door lotus, en gegoten door o.a. costcast (weet niet eens of dit zowiezo ook maar iets te maken heeft met cosworth)
volgens mij (kan me vergissen) heeft cosworth helemaal niets te maken met de c20xe.al worden ze wel zo verkocht. zit ook weinig verschil tussen de de c20xe koppen, alleen het gietproces van de costcast schijnt beter te zijn, waardoor ze niet (of nauwelijks) scheurenik heb zelf 16v klauwen met 2.2 schijven, en dit past….maar dit past niet op alle atssen, ik zelf heb 13″ 8J ET1, en dat past (bij mij) maar je hoort ook vaak dat 16v klauwen niet passen
origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door 2000
De angel eyes en HID kit gaan op de C van rickytt3 bij de Heining Hobby Hal in Amsterdam …
Groet,
HansDaar heb ik mijn vectra 2000 laten spuiten, kom er regelmatig voor strakmaak goodies :thumbup
Mijn bumpers en al mijn Irmscher delen hebben ze daar voor mij gespoten, zeer betaalbaar en goeie kwaliteit …
weet ik, ik zeg het al 2 jaar hier op het forum (vectra geheel gespoten voor 525 euries :wors ) en niemand geloofd dat dat kan voor dat bedrag, en dan zeker niet met bon en kwaliteit
De angel eyes en HID kit gaan op de C van rickytt3 bij de Heining Hobby Hal in Amsterdam …
Groet,
HansDaar heb ik mijn vectra 2000 laten spuiten, kom er regelmatig voor strakmaak goodies :thumbup
quote :angel
http://www.mantacabrio.nl/rem258x10scorpio.htm hier staan diverse ombouw systemen, zeer uitgebreid.
-Bij het upgraden van de voor remmen heb ik (mijn kadett coupé) zelf record 2.2 luchtgekoelde schijven, en vectra 2000 klauwen, dit past alleen niet bij alle 13″velgen. Als je dit zelfde doet met ook 2.2. klauwen, dan past het eigenlijk altijd.
-verlagen zou ik altijd doen met korte gele koni’s, en de veren zijn er tot 100mm, dit i.c.m. 13″ velgen is waarschijnlijk al veel te laag.Ook worden wel eens ingekorte mercedes veren gebruikt.
-goedkope manieren voor (veel) meer pk’s zijn er niet, maar met webers, nokkenas, spaghettie, en groep A kom je een lekker eind.
-de GTE 5 bak van een manta hang je er zo onder, vergeet bij een eventuele aankoop de tussenas niet.Ik vind dat je het goed doet, en nog verbazingswekkend snel ook.:wors:thumbup Ik heb de mijne bijna 9 jaar en ben minder ver
uh, ik had al vrij uitgebreid antwoord gegeven op V.T.N.:vertag
herstel, opelfreaks.eu ;)
origineel gepost door HiP #2
ik heb achterscherm nodig…er zit er één hier op het forum met zeer redelijke prijzen, (:puke )moet je ff zoeken. maar ze zijn zowiezo duur en zeldzaam
geprobeert, en het is weg, bedankt :wors
origineel gepost door pipo
is een corvette staat er op
:Pyep, niet gezien :sleeping
is dit ook een gt? lijkt veel op de corvette

origineel gepost door HiP #2
Wat voor kit gebruik je dan precies?en waar kun je voor een leuke prijs van die schermen bestellen?
alvast bedankt
Mooi werk trouwens! :D tof kleurtje ook
artaparts, c1 kosten 69 euries per stuk, c2 46 euries
ok, had al diverse combi’s geprobeert, maar die nog niet:thumbup
heb ik ook, als ik het contact aan zet, dan komt het iets van 5 seconden in beeld. zijn ze vergeten weg te halen bij de laatste beurt:thumbdown
origineel gepost door laus
origineel gepost door 2000
idd, kitten tijdens en erna. maar heb je je motorkap er al op gehad, want mijn imitatieschermen pasten dus voor geen meter met de kap, ze staken 1,5 cm uit:wtfen wat heb je daar aangedaan vraag ik me af?!
en ja het is echt klotezooi die imitatie spullen…..maarja zag hier op het forum een mooie aanbieden van 2 voorschermen orgineel GM….voor een nette prijs van 700 euro voor 2 schermen.
IK BEN NIET GEK!!!!!!!!! 700 euro??!!!! :thumbdown
ik heb de imitatie schermen weer in de garage gepleurt, en heb originele gekocht(tenminste, heb één knappe gevonden tot nu toe :( ) de originele zijn een stuk sterker, en de pasvorm (natuurlijk) ook
Maar 700 euries is toch wel te doen? :P typisch weer een hollander die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten ;):Pidd, kitten tijdens en erna. maar heb je je motorkap er al op gehad, want mijn imitatieschermen pasten dus voor geen meter met de kap, ze staken 1,5 cm uit:wtf
origineel gepost door Schuurmanneke








mooie collectie camel toe’s
origineel gepost door hans_vledder
En dan nu de rest nog …Het word inderdaad even tijd om op een rijtje te zetten wat er allemaal nog gaat gebeuren. Er lijkt een hoop gebeurd te zijn doordat alles direct zichtbaar is (zichtwerk), maar het meeste werk zit ‘m waarschijnlijk in wat nog komen gaat. In een aantal dingen zit een dwingende volgorde of is het zaak een aantal dingen te combineren zodat bepaald werk niet meerdere keren gedaan hoeft te worden:
– 292mm remmen achterzijde monteren
– 345mm remmen voorzijde monteren
– Afdekkap rechter stoelairbag vervangen
– Afdekkappen onderdorpel binnenzijde vervangen
– Bandenspanningcontrole op CheckControl (TPMS) bedraden, afmonteren en programmeren
– Binnenspiegel bedraden en afmonteren
– Boordspanning naast asbak inbouwen
– Carosseriekabelboom vervangen
– Daklijsten vervangen (verchromen)
– Deurvangers vervangen (verchromen)
– Diefstalalarm inbouwen (vervangen BCM?)
– Draagarmen voorzijde vervangen (geringe speling op rechter fuseekogel, links preventief)
– Electrisch verstelbare stoelen (ombouwen, bedraden, afmonteren en programmeren, inclusief stoelventilatie)
– Electrische ramen achterzijde bedraden, afmonteren en programmeren
– Electronic Climate Control inbouwen
– Front mounted intercooler monteren (inclusief EDS phase II tuning)
– Hemelkabelboom vervangen (indien noodzakelijk, desnoods inclusief hemelbekleding)
– Irmscher instaplijsten monteren
– Irmscher sportpedalen monteren
– Lederen bekleding (custom, zie bijvoorbeeld: http://www.irmscher.de/int_shop/int_shop.php?todo=leder)
– Lederen stuur monteren (inclusief airbag en stuurwielbediening)
– Lederen versnellingspook monteren
– Leeslampjes achter inbouwen
– Leeslampjes voor inbouwen
– Montage kofferbakspoiler of lip
– Motorruimte kabelboom vervangen
– Ombouw naar AFL Xenon (inclusief bekabeling, hoogtesensoren, vervanging UEC, programmeren)
– Opel logo op kofferbak verwijderen
– ParkPilot (PDC) bedraden, afmonteren en programmeren
– Regensensor bedraden en afmonteren
– Roestvaststalen remleidingen monteren
– Schuif/kanteldak inbouwen
– Sierlijst dashboard vervangen
– Standverwarming inbouwen, bedraden en programmeren
– Stoelverwarming achterzijde monteren en programmeren
– Stoelverwarming voorzijde monteren
– Tellerunit met chromeringen inbouwen
– Trekhaak vervangen (voor type die past in combinatie met Irmscher achterbumperlip)
– Veerisolatoren inbouwen
– Ventilatieroosters dashboard vervangen (voor type met chrome randje rond de instelknop)
– Verlagingsset monteren (20mm, 30mm of meer?)
– Verlichte zonnekleppen bedraden en afmonteren
– Vervangen bestuurdersdeur (braakschade)
– Vervangen deurpanelen achterzijde (zonder zwengelgat, met zonneschermpjes)
– Zonnescherm achterzijde bedraden (zou met vervanging carosseriekabelboom gebeurd moeten zijn)Groet,
Hansik dacht dat je bijna klaar was, maar je moet eigenlijk nog beginnen :P hij wordt mooier en mooier!!
-
AuteurBerichten