Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
17 september 2008 om 18:34 In reactie op: Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden. #17414389
origineel gepost door opel-devil
is cool :cool: misschien als jij er iets voor weet want ik wordt hier wel een beetje gek van :P zonde dat nou dit net moet gebeuren dan hoor. Wel een dikke prijs dan hoor voor dat kastje :o en dat het niet werkt met contact uit .. tsja pech dan maar he :Pben zelf 3 dagen bezig geweest met een raamstoring, het systeem heeft weinig geheimen meer voor meking:. stuur ff een u2u, dan spreken we wat af
17 september 2008 om 15:13 In reactie op: Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden. #17414387ik denk dat het paneel stuk is, heb ik ook gehad….aan de onderkant van het paneel zit een kastje met daaronder een stukje elektronica, en die was bij mij kapot. niet los te krijgen, en de hele unit kost iets van 300 euries. ik heb het toen opgelost, alleen zijn de ramen daarna alleen nog te bedienen als het contact aan staat. ik woon in velsen noord, dus kan/wil je wel even helpen.
2 dingen gedaan vandaag,
1e: ik heb een andere garage waar ik een soort van mini werkplaats aan het maken ben, verlichting opgehangen, alles wit gesausd, elektra aangelegen, werkbank gemaakt….eigenlijk lekker opgeschoten!!
2e: tevens is de gts bij de garage terug gekomen, en gelijk 933 euries lichter. Lijkt een hoop geld, maar voor het werk wat verricht is valt het wel mee.origineel gepost door TedMechanic
Dat is niet waar, veel dingen zijn wel gewoon toegestaan, zolang het binnen bepaalde marges blijft.dat heet een gedoog beleid, maar als ze willen, dan ben je de l*l
Welkom bij de fijne politie van regio kennemerland. Maar de apk eisen zijn wel even anders dan de rdw. Volgens mij heeft jouw vectra met andere wielen een typegoedkeuring gekregen, dus ik denk dat je zowiezo illegaal bezig bent:thumbup:P
Het is volgens mij zelfs zo dat als jij er een ander antenne opzet, dat de auto ook al niet meer aan de typegoekeuring voldoet, en dus eigenlijk niet meer de weg op mag. Dus als de politie echt zou willen, dan kan iedereen wel thuis blijven.en dit zijn gewoon de doorsnee vrouwen in roemenië? :o
ik bel altijd, en doe dan een reeel bod, ik bied ook nooit op MP zelf. maar bellen lijkt me de beste (lees: meest direct) manier
8 augustus 2008 om 18:52 In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359695hans, (sorry voor deze ernstige topic vervuiling)
de sensor geeft nu af en toe 0.0 bar aan? moet ik de sensor als verloren beschouwen, of is er nog iets wat ik er aan kan doen? (en nee, de band is nog vol ;) )7 augustus 2008 om 11:21 In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359693origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door 2000
hans, jij als vectra c kenner kan mijn vraag vast wel beantwoorden: mijn gts geeft opeens de melding dat mijn linker achterband te zacht is, maar ik weet niet eens dat ik dat sijsteem op mijn gts heb, ik vraag me ook af of het geen foutje in de BC is. En de ene keer geeft ie de melding wel, en de andere keer niet (kan ik me nog enigzins iets bij voorstellen bij koude-warme banden)
Hoe zien die sensoren eruit, en waar zitten ze (neem aan in/bij de ventielen?)De sensoren zijn onderdeel van het ventiel en zien er alsvolgt uit:

Een BC die problemen met opties meld die niet op de auto aanwezig zijn heb ik nog niet van gehoord. Mijn nieuwe tellerunit rapporteert wel problemen met de ParkPilot en hoogteregeling van de Xenon. Dit komt omdat de tellerunit uit een auto komt met deze opties en ze op mijn auto (nog) niet aanwezig zijn.
Ik zou even naar een bezinestation rijden en rechtsvoor flink laten leeglopen. Je moet even een einde rijden om de TPMS te laten vaststellen dat je band rechtsvoor nu ook onvoldoende spanning heeft. Krijg je een melding dan heb je gewoon TPMS op je wagen. Ik hou er wel van, van al die verborgen opties.
Succes!
Hansok, en de sensoren werken op batterijen neem ik aan? dus het is/wordt dan zaak als de banden op zijn om meteen de vatterijen te vervangen. Wat is de levensduur?
en bedankt voor de snelle reactie!!!7 augustus 2008 om 10:39 In reactie op: hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F #17359690hans, jij als vectra c kenner kan mijn vraag vast wel beantwoorden: mijn gts geeft opeens de melding dat mijn linker achterband te zacht is, maar ik weet niet eens dat ik dat sijsteem op mijn gts heb, ik vraag me ook af of het geen foutje in de BC is. En de ene keer geeft ie de melding wel, en de andere keer niet (kan ik me nog enigzins iets bij voorstellen bij koude-warme banden)
Hoe zien die sensoren eruit, en waar zitten ze (neem aan in/bij de ventielen?)misschien je stabilisator stang bevestiging los gebroken?
ik denk dat je dat over 20 jaar weer denkt, met de huidige stylen ;) en misschien nu al :)
heel mooi project! en geen half werk! ga zo door! wordt alleen een beetje gek van de uitroeptekens!!!!!!!:D
origineel gepost door Jerk
Zekers een zeer strakke Zafira :thumbupEn ik gok dat die rond de 300 pk heeft :thumbup
OPEL ZAFIRA-A; Z2.0LET OPC
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming ZAFIRA-A; Z2.0LET OPC
Brandstof BenzineVervaldatum APK 08-07-2009
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 30-08-2005BPM € 8038
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd JaUitvoering
Omschrijving van de inrichting combinatiewagen
Aantal zitplaatsen 7
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) ZWART
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1998 cm3
Vermogen 141 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.440 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 2.065 kg
Massa rijklaar 1.540 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
– ongeremd 600 kg
– geremd 1.500 kg
– oplegger geremd N.v.t.
– autonoom geremd N.v.t.
– middenas geremd N.v.t.aanzienlijk beter dan een gewone, die mag (van horen zeggen) maar 1050 kg trekken? en 300pk in een gezinsauto is meer dan lekker:thumbup

prachtige zafira, maar phase 3, hoeveel pk heeft dat nu?
en hoeveel mag de opc trekken? want de “gewone” zafira mag mijn caravan niet eens achter:owat een voortgang, als ik dit zie dan begint het wel weer te kriebelen!
Ga je de kadett verlagen, want dan doe je er verstandig aan om de mooie rode panhard stang verstelbaar te maken, want anders zit je achteras niet in het midden
Oh, zie net dat je er rode nieuwe veren onder hebt, en die zijn vast niet standaard:Porigineel gepost door laus
mmhhh tja ik heb al 2 remklauwen van een Record 2.2 dus om nou weer andere tehalen vind ik ook weer zo wat.Dan ga ik het maar eens vragen bij auto electra ofzo.
Bedankt voor je snelle reactie!!!!:)
volgens mij kan je dat bij brezan bestellen
jij gaat echt als de brandweer, als je zo door gaat dan rij je met een paar weken :thumbup:wors
Maar heb je nu een aandrijfas met een hardy schijf?Maare even voor de duidelijkheid: je hebt een vectra 2000 4×4!!
mooie wagen, heb er tot een jaar terug ook één gereden, toch 6 jaar plezier mee gehad.
Ik zie dat er trouwens best wel veel opel gekken uit de buurt komen, beverwijk, heemskerk……kom jullie alleen nooit tegen (in bruisend velsen nerd ;) )origineel gepost door meangreen
origineel gepost door opel-devil
ja ik ga straks de auto pas wassen :P ben bezig geweest met de velgen en de verlagingsveren schoonmaken en invetten enzo, best nog wel een klusje moet ik zeggen :o want moest ook weer de oude velgen op mijn groene vectra zetten :P ik heb alleen wel even een adresje nodig van de KW fabriek want er is 1 veer gebroken :( (scheelt denk ik toch gauw 8 cm lager dan wat de anderen al verlaagd zijn , er is met een band van 195/55/16 wel normaal mee te rijden want de veer zit nog verder wel op het veerpunt vast.
Eerst even eten en dan de auto wassen en dan de foto’s ;):o ik ga er vanuit dat je zekering 19 heb verwijderd??
dat wilde ik net zeggen, verlagen is al funest voor een 4×4 (als je niet voorzorgs maatregelen neemt) en als er verschillende wielen onder zitten is al helemaal dodelijk
tjonge jonge, iedereen koopt maar ascona’s, en wat heb ik, een golf :o
origineel gepost door city77
je kan het heel goed gebruiken voor je cilinderkop, ik gebruik het voor zwaar beschadigde velgeranden, als je het op te vullen oppervlak kan veilen of met heel grof schuurpapier bewerkt en er dan gaat jes in boort van 2 tot 3 mm doorsnee en 2 tot 3 mm diep kan je de kneedbare aluminium er opzetten en later afwerken, heb ik met mijn senator velgen toender tijd ook gedaan en daar reed ik gewoon 250 mee zonder problemen, dit spul word ook wel gebruikt door sommige velgen reperateurs. en lassen is volgens mij wel een goede optie, legering is voor cilinderkoppen zo laag dat je het met gewoon aluminium kan lassen.btw welke cilinderkop gaat het om ?
behalve de G-krachten heeft een velg niets te lijden, en zoals sw 16v zegt: ik denk dat de grote temp verschillen op den duur problemen gaan geven. Maar de topicstarter zegt dat er in dat geval geen schade berokkend wordt, dus kan het proberen waard zijn
hmmmz ik zou in een brandweerauto trouwen, maar die wordt rond die tijd gespoten……dan maar in mijn broers Z4

Alleen mijn vriendin wil dat niet, en mijn broer misschien ook wel niet ;) -
AuteurBerichten