Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Leen
origineel gepost door 2000
origineel gepost door JohnSmith
ontsteking is meestal voor bdp, dus ik denk wel dat het moment dan goed is, want de inlaatklep gaat meestal ook iets voor het BDP open, dus heb je de hele inlaatslag nog de tijd op in te spuiten.het mengsel moet er toch allang in zitten op het moment dat de compressie slag aan de beurt is, en op het moment dat hij ontsteekt dan is de compressie toch maximaal? Alleen bij een direct ingespoten injectie wordt er ingespoten bij maximale compressie?
ik niet helemaal bergrijp (het is nog vroeg;) )Je hebt het “wasted spark” principe he.
Je bougies vonken iedere omwenteling van je krukas, terwijl je maar eens in de 2 omwentelingen een arbeidsslag hebt.
Op deze manier zullen de injectors dus ook inspuiten op het moment dat je mengsel daadwerkelijk ontstoken word, en dan staan ze tegen een dichte klep aan te sproeien.
En ik maar denken dat ik alles al wist……:o
Ja, logisch……dus de brandstof wordt tegen een dichte klep gespoten, da’s het enige waar ik niet aan gedacht had :P Weer wat geleerd.
ik heb zelf (wel met een golf :agent ) hetzelfde, maar ik verdenk ook de rubbers. Het is zo erg dat ik liever niet de snelweg op ga. Heb nieuwe liggen, als ze er op zitten dan post ik het verschil wel even
origineel gepost door JohnSmith
ontsteking is meestal voor bdp, dus ik denk wel dat het moment dan goed is, want de inlaatklep gaat meestal ook iets voor het BDP open, dus heb je de hele inlaatslag nog de tijd op in te spuiten.het mengsel moet er toch allang in zitten op het moment dat de compressie slag aan de beurt is, en op het moment dat hij ontsteekt dan is de compressie toch maximaal? Alleen bij een direct ingespoten injectie wordt er ingespoten bij maximale compressie?
ik niet helemaal bergrijp (het is nog vroeg;) )origineel gepost door robbyrood
Ja plus of min gestuurd
, dus via de plus of op massa….
Dacht dat ze allebei met vooschakel en zonder op 12volt constant met een geschakelde massa werkten , wel tegelijk inpsuiten via de ontstekingspuls, groene draad!op de bobine, is de inspuiting dan niet veel te laat?
origineel gepost door jblfreak
k heb de mijne op 250 vast gezet met sleutel en zonder moeitegewoon blok in de steun en vliegwiel blokkeren dmv een strip op t vliegwiel te monteren
Ben je dan niet bang dat het krukas enigzins tordeerd? Want die bout zit echt vast
ik vind het niet meer dan terecht. Dan wordt er serieus naar de ombouw gekeken, en rijden er ook geen v6-sen rond met 1400 remmen o.i.d. De verzekering is geen probleem meer, en de ombouw kost een hoop pingping waarbij het keuren in je budget móet zitten
origineel gepost door corsaracer
gaat die van 0 tot 210 Nm of begint hij ergens bij 50 ofzo??De meeste beginnen rond de 25nm, maar mocht het nodig zijn dan koop ik er een kleintje bij. De sleutel zal hoofdzakelijk gebruikt worden om de motor op te bouwen
origineel gepost door henk 400rr
Nou, alles eigenlijk.Het gebruik van zo’n inlaatspruitstuk heb ik wel vaker gezien, echter deze man heeft alles zo gemaakt dat het net lijkt of alles origineel af fabriek is op zo’n 4-cilinder, ik denk niet dat hij ook nog een dual-ram systeem ervan maakt, maar ik was over al het werk aardig onder de indruk, het kleppendeksel bestaat ook uit vele puzzelstukjes in plaats wat meestal gedaan wordt door simpelweg een stuk ervan af te zagen of er tussenuit.
Al met al, veel werk, maar ook erg netjes gedaan tot nu toe.
hij heeft het wel over een (digitale) aansturing voor de dual ram klep. Op de foto eronder staat een zelfde aansturing, alleen iets simpeler
origineel gepost door pipo
origineel gepost door toppertheo
er zit een 4 de versnellings herkenner op de bak en als ik deze los haal en doorkoppel dan kan ik op elke versnelling de overdrive inschakkelen (hoor hem dan in klikken) maar heb de bak nog los in de garage liggen en nog nooit gemonteerd maar ga er vanuit dat hij op elke versnelling te gebruiken is, (weet het natuurlijk niet 100% zeker omdat ik er nog nooit mee gereden heb maar denk wel dat het werkt want waarvoor is anders de 4 de versnellings herkenner als hij toch op toern reageerd??? )groeten.
ja wat heb je er aan om 8 versnellingen te hebben elke keer bij opschakelen moet je de overdrive weer uit en in schakelen.:pukemeetal zit de knop boven op de pook dus zal wel zo zijn dat je dan niet perongeluk schakeld.
maar ik heb het ook maar van iemand die het heeft uitgeprobeert dus verder weet ik het ook niet:angelik heb eens een colt turbo meegemaakt die een hoge lage gearing had, en dat was gewoon erg leuk:thumbup
ik dacht ook dat hurliman ze levert met een vaste 50/50 verhouding. Alleen kunnen ze (van horen zeggen) behoorlijk klantonvriendelijk zijn
krijgen de injectoren wel stroom? zo sluit je de injectie zelf uit.
Ik neem wel aan dat er daadwerkelijk benzine uit de injectorleiding spuit als de injector er niet op zitik zou dan denken aan een c20xe, of een c20ne
origineel gepost door piet
nee de knop om te schakelen zit niet op de ppok,de 5e gang oftewel overdrive wordt in werking gezet door middel van een hendel die aan de rechterkant van je stuurkolom zit:)Ik weet hier weinig van, maar kan je deze overdrive ook in andere versnellingen gebruiken? Kan je “m gebruiken als een soort van hoge/lage gearing, en de bak gebruiken als een 8 bak?
Heb het één keer meegemaakt in mijn jeugd: vergeten de oliepomp te vullen, en daarna een proefrondje rijden zonder olie zender. Na een km begon de motor toch wel erg gaar te klinken. Achteraf hoorde ik dat hij gevuld moest worden. Was wel zonde…….:cry
ik zou zeggen: waag er eens een you yube sessie aan, daar kan je er genoeg horen;)
volgens mij moet zo’n defect met het can-bus systeem een behoorlijke foutmelding geven, hebben ze de auto uitgelezen?
OOk ik denk dat een zekering het meest voor de hand ligt. De mijne doet het gelukkig nog, moet er niet aan denken dat er iets aan het can-bus systeem gaat mankeren
waarom er in tikken, ik zou hem zelf met een bankschroef er in persen, weet je ook (bijna) zeker dat het recht zit
Dat wordt een mooie coupé!!:thumbup Ook makkelijk dat je alles in “eigen”beheer kan doen :wors
ben benieuwt hoe het eindresultaat wordtorigineel gepost door wim-v6
jaja, ik let ook op, zeg alleen waar welke in geleverd zijn.en inderdaad, alleen de senator / monza digi’s zijn er in 6pitter varianten.
in de omega-A zijn ook digi’s geleverd trouwens
Willem
he he, ik bedoelde dat mijn post 1 minuut eerder was dan die van jouw. niets meer of minder;)
origineel gepost door Project
origineel gepost door AsconaC20NE
maar die van een vectra 2000 is een 4 cilinder, ik weet niet of je deze om kunt schakelen in 6 cilinder. Die van een vec2000 zijn stevig aan de prijs.schakelen niet,omprogrammeren met de tech1 wel
weet je dat uit eigen ervaring, want volgens mij kan niemand iets veranderen aan een vectra 2000 digidash?
origineel gepost door wim-v6
in de Vectra-A is wel een Digitale tellerklok geleverd geweest, alleen optioneel.deze kom je nog wel eens tegen voor een 350 tot 500 euro.
inderdaad de kadett-GSi had m standaard
en er zijn ook digi’s geleverd in de Senator en Monza GS/E uitvoeringen (optioneel)
Willem
wel op blijven letten hè? :P
origineel gepost door gertastra
nou voor zo ver ik het weet is er geen orgineel digi in een calibra
volgens mij alleen maar in de kadett gsi en verder geen opel!!Zat ook in de monza/senator, en de vectra 2000. En als topicstarter dat zou willen dan zou ik de monza/senator variant nemen omdat die ook in 6-cilinder geleverd zijn. Is wel aardig wat werk om het passend te krijgen. Vectra digidash past wel, maar toerenteller signaal is moeilijk goed te krijgen
Zucht, mijn eerste auto was een ascona sport, heb ik weg gedaan…….maar ooit komt het goed.
-
AuteurBerichten