Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2011 om 12:13 In reactie op: omtrent 14 inch corsa sportvelgen onder mijn opel tigra #17873791
@louwe 16 klepper wrote:
als ze standaard onder een b corsa passen
passen ze ook onder je tigra :thumbis het zelfde onderstel ;) ;)
ja onderste is het zelfde, alleen voor zo ver mij bekend zijn corsa’s met andere banden maten geleverd dan de tigra’s met een teller afwijking tot gevolg.
bv, 120 op de teller kan maar zo harder of langzamer zijn wat een duur grapje kan zijn bij een flitspalen of traject controles en voor de KM teller die de totaal stand bi houd is het ook jammer van de waarde van de auto als die meer kilometers registreert dan wat er echt word gereden. (kleinere band dan waar de teller op is ge-ijkt draait vaker rond en registreert daarom meer kilometers)
17 juni 2011 om 15:55 In reactie op: omtrent 14 inch corsa sportvelgen onder mijn opel tigra #17873789je zal een behoorlijke teller afwijking krijgen qua snelheden … en of je dat moet willen … Ik zou t niet willen in iedergeval ;)
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Voor op de bovenstaande link je huidige banden maat in, en de bandenmaat van de 14 inch die je er onder wil zetten en zie het verschil.
En hou er rekening mee dat met een stevige rijstijl het ook merkbaar is dat je er ‘kleinere’ fietsbandjes onder zet ;)
@Dominic wrote:
haha net als die mensen die hun tv kabel van beneden door de woonkamer naar de achterkant
hebben gelegd en toen via het raam naar boven en daarvan ook weer naar zolder over het dak..waar is de logica? :D
-offtopic
Och hou op, Ik heb voor 3 internet/TV/telefoon providers gewerkt en ben verantwoordelijk geweest voor verkoop, retentie en kort voor hun klanten services. Mensen doen met TV en Internet de meest achterlijke dingen en vinden het dan raar dat ze met 15 meter kabel op de rol storing of slecht signaal krijgen en dat het met 1 meter kabel WEL werkt.
-offtopic
@kaneelschep wrote:
hahaha.. of gas inbouwen en dan de leidingen inderdaad zo aan de bestaande leidingen tie rippen!!
Oh mijn god wat een artiest :shock:
Als we met zulks volk een oorlog hadden moeten beginnen was ik wel met een witte vlag vooruit gerend :jerry
*denkt aan VW reclame van de Polo: Xenon verlichting … Nou ze zien je in ieder geval wel aan komen … Van een kilometer of 30 !!!
Mijn advies: als je van dat verschrikkelijk blauwe/paarse licht overweegt te kopen denk er eens bij na waarom nieuwe auto’s niet zijn uitgerust met deze kleuren maar met de veel mooiere en heldere kleuren ;)
@Yannick20 wrote:
Ik heb mijn voeding kabel achter de accu door de rubber waar de kabels binnekomen gedrukt werkt prima en je kabel kan mooi langs de zijkant van je auto naar achter.
Kun je prima wegwerken onder de strips.
Let er wel op dat je kabel nergens tussen geklempt kan worden dit zou nog eens een probleem kunnen gaan worden dan.Succes en ben benieuwt naar het resultaat.
Gr Yannick
hehehe
Ik ken een grappenmaker die heeft de voedingskabels met tairips aan de remleidingen ONDER de auto door vast zitten … :wtf :hmmz
Hij vond het ook nog raar toen ik hem vroeg of hij dat veilig vond :jerry :D
Ik kom alleen maar bij Shell, Total en BP.
bij brandstof van de B-merk stations maak ik 10/20km minder op 1 tank en heb voor mijn gevoel minder draaiende motoren ;)
Zorg dat je stroom kabel niet aan de zelfde kant van de auto loopt als de audio kabels die je naar je subwoofer hebt lopen want dit kan erg nare storingen veroorzaken.
Ik had mijn Audio kabel aan de bestuurders kant ergens door een rubber in het schutbord naar binnen gedrukt. (Leeg rond rubbertje – er uit gehaald, gat in geprikt kabel er door heen geprikt en rubber en kabel terug in het gat en dus netjes waterdicht en hier door zal de kabel ook niet snel open snijden op het casco!!!)
@vandenenkw wrote:
Ik had het idd gelezen… hmm hoe kom ik erachter of deze slecht zijn, ennuh.. zijn ze dat dan aan beide kanten?
Hij danst als het waren… als ik 1 keer erop druk, en hij komt omhoog, gaat hij nog 1 keer heen en weer. De garage zegt schokbrekers?
Het wiel er af en de wielkast schoonmaken (zachte spons/afwaskwast + water) en goed kijken vanuit de wielkast en natuurlijk het punt waar de schokbreker aan de auto vast zit. (LET OP: Verwijder je de tectiel (zwarte Teer/kit achtige substantie) ALTIJD weer opnieuw aanbrengen!!! dit voorkomt roest)
Van binnen moet je de kapjes/klepjes/deurtjes even van de bekleding er af halen en kijken of je roest tegen komt op het casco.
Mochten de veer schotels in orde zijn waar Miraltje je voor waarschuwt (helaas Tigra/Corsa kwaal) en je voor deze tigra, of je volgende auto ‘ooit’ een nieuw onderstel nodig hou rekening met het volgende:
Wil je levensduur, kwaliteit met comfort en toch laag: Weitec (zelf zeer goede ervaring mee!), Eibach, KW (Prijzen goedkoopste VASTE sets vanaf 300 euro)
Let op dat de grotere merken ook meer test werk hebben gedaan en daar door beter zijn ontwikkeld en het is daarom ook aan te raden om een SET te kopen (schokbrekers & veren want die zijn op elkaar uit ontwikkeld/ontworpen/gebouwd)
Goedkope merken gaan hobbelen met bij sportieve/agressieve acties het gevolg dat niet alle 4 wielen even goed op het wegdek gedrukt worden!
(Nu gaan hier mensen op het forum roepen: Ja maar dat doe ik niet!!! Maar wat met die ene onverwachte situatie waarbij je moet uitwijken omdat een andere deelnemer een fout maakt?!)
Ik zal nooit zeggen dat goedkope sets slecht zijn, maar iedere auto die hobbelt heeft op een ‘slechte’ weg (klinkerwegen/spoorvorming etc) een slechtere wegligging tegen over A merken omdat de wielen dan eerder het contact met de weg verliezen vanwege de stijfheid! En een goed onderstel is natuurlijk ook altijd een meer waarde voor de auto!
@wim-v6 wrote:
Tja, heb er een van een tigra op mijn Combo (Corsa, Past gewoon hoor, niks anders aan…)
Ik dacht dat er verschil zat in de slot platen!
Maar als dat niet zo is maakt het het een stuk makkelijker voor de topic starter :D king:
@Dominic wrote:
ik dacht dat achterop juist geen pinnetjes zaten maar alleen voor op de motorkap..
zal binnenkort is de logo`s eraf gaan halen ;)alleen wil ik wel zekerheid hebben dat er geen pinnetje op zitten :angel
De Tekst op de kont is plak, op de kunstof kap van de achterklep is met pinnetjes ;) *heb er zelf ooit een kap van een 1999 dicht geplamuurd en laten spuiten. vandaar ;)
Probeer zo’n buisje te vinden.
Ze zijn vooral van nut bij het wachten voor stoplichten en/of file rijden.
Zorgt voor koude(re) lucht (koude lucht = meer zuurstof = betere verbranding = bijvoorbeeld minder roet daarna weer minder slijtage etc)
Ik zou gewoon even op wat sloperijen kijken en anders vragen wat het kost bij de opel dealer. Let op dat er verschil zit tussen 1 van een Corsa en een Tigra king:
Minder mooie optie is er zelf 1tje maken ;)
op zwart zal je niet/nauwelijks kleur verschil zijn.
Met ‘oude’ lakken in de kleur rood en geel is de kans altijd aanwezig dat dit gebeurd.
De tekst op de kont (Opel/Tigra) is geplakt en kan je verwijderen, op de kunstof kap (achterklep) zit geloof ik met 1 of 2 pinnetjes in de kap. Deze kan je dus niet verwijderen zonder te spuiten omdat je dan 1 of 2 gaatjes over houd.
@geert01 wrote:
Want als de klep niet goed functioneert krijg je die schommelingen in waarde etc. :hmmz
Dit schoonmaken is niet zoveel werk als de egr afdoppen.Greetz Geert
Ja klopt,
Enige advies wat ik er bij wil geven is ‘als’ je de gasklep schoon maakt is het 1 of 2 boutjes verder (naar achteren) en je bent dan bij de EGR klep. Omdat de luchtinlaat er dan al af is kom je ‘vrij makkelijk’ bij de EGR. Reden waarom ik aanraad om hier direct na te kijken is omdat als je de luchtinlaat terug monteert je de pakking niet kan hergebruiken die je er dan tussen legt (Het zou natuurlijk jammer zijn als het probleem niet is opgelost en als nog weer alles los moet halen)
Loshalen gasklep en schoonmaken is ongeveer een uurtje/anderhalf uur werk als je over enige handigheid beschikt en het voor de eerste keer doet.
‘later’ alleen bij de EGR klep komen is ongeveer het bovenstaande x2 aan gescheld en gevloek omdat ‘het een uitdaging is’ om er bij te komen ;)
@geert01 wrote:
:thumbup
Dat is id duideliijk.
Op dit moment loopt de motor weer normaal :shock: :shock: :shock:
Geen lampjes geen toerenwisseling, nada noppes.
Maar dat zal wel niet al te lang duren.
Vandaag een plaatje gehaald om de egr af te doppen.
Komende week zal ik dan eens een poging wagen.
Ik zie dat je voor de gasklep inderdaad een en ander ook los moet gooien.Greetz Geert
Vergeet bij het terug monteren niet nieuwe pakkingen te monteren!!! (op de fotos zijn ze groen!)
Wanneer je alles los haalt wil ik je aanraden ook direct de gasklep gebeuren schoon te maken. Hier wil vaak roet aanslag op zitten. Koop hier voor een bus rem reiniger en spuit hem hier goed mee in!! (haal hem hier voor los van de motor!) Maak geen krassen in/op de gasklep, anders sluit die niet meer goed aan en ga je nog ergere en vervelendere storingen krijgen ;) Ik heb hem schoon gemaakt met heel veel rem reiniger (Met spuiten ‘spoelt’ alles er haast af – Laatste restanten heb ik met veel rem reiniger en wattenstaafjes/sateprikkers schoon gekregen)
Ook voor het gaskleppenhuis heb je een aantal pakkingen nodig. Ik weet niet meer precies welke, ben hier bij mijn eigen motor wissel vergeten foto’s van te maken :cry
Nog een plaatje bij het praatje:
(Geleend van: Unbreakable uit een post van 02 jul 2009)

Zoals je kan zien word een klep zo vuil dat het sluiten haast onmogelijk word. De klep MOET goed afsluiten want anders komt er zo veel zuurstof in de motor dan het lijkt of je gas geeft en de motor qua toeren een eigen leven gaat krijgen ;)En nog een bonus foto:
Mocht alles niet helpen en ben je bezig dan vind je hier de EGR Klep. Zoals je ziet kom je er ‘makkelijkste’ bij wanneer er het nodige er om heen is gedemonteerd ;)

@geert01 wrote:
Storingslampke brandt af en toe
Bougies zijn vervangen evenals benzinefilter
geen siseld geluid
waar vindt ik de gasklep?
Bij de laatste apk waren de waarde nog net goed, dus de lamba zou ook kunnen?MVG
Geert
Wanneer er een oranje storings lampje brand/knippert zou de dealer/garage je auto kunnen uitlezen. Daarbij kunnen ze je vertellen wat die storing veroorzaakt.
Sensoren kunnen op zeer veel manieren kapot gaat, soms volledig, soms met tijdelijke uitval. Als een Lamda sonde faalt kan een motor in een nood loop programma gaan draaien. Hierbij ‘kan’ (Let op: KAN) stotteren, schommelen in toeren, vermogen verlies en soort gelijke problemen optreden.
Gaskleppenhuis: Als je voor de motor staat met je benen tegen je bumper. Boven op de motor heb je 4 buizen (lucht in laat) die loopt naar rechts van de motor (bestuurders kant) richting de versnellingsbak. Naast de motor (en boven de versnellingsbak) zal je de kabel tegen komen die aan je gaspedaal vast zit.
Plaatjes bij de praatjes:
Gasklep ‘naast’ de motor (Let op! 4 buizen tellende inlaat/bovenstuk is hier gedemonteerd)


Lambdasonde:

@Kaneda wrote:
dat zwarte plaatje heb ik er tussen
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=113885&p=1707516#p1707516
Ah Tof! jaartje geleden ;) :D
@geert01 wrote:
Ik moet het plaatje wel plaatsen want momenteel is er bijna niet mee te rijden.
Toeren welke hoger en lager gaan en af en toe slaat de motor zelfs af.Greetz Geert
Er een plaatje/dichte pakking tussen zetten is geen garantie dat dit het probleem op lost.
Als die verschrikkelijk schommelt in toeren zou ik voor dat ik zelf geld uit zou gaan geven, of voor dat ik de EGR dicht zou zetten toch eens even verder kijken.
Ik zou bv controleren:
Storing lampje op dashboard? Zoja: laat de auto uitlezen
Loopt de motor misschien in noodloop door de foutmeldingen?
Wanneer niet bekend is wanneer de bougies voor het laatst zijn vervangen zou ik dit doen
Bougies kabels: wanneer gedroogd en/of gescheurd vervangen per 4!
Benzine filter onder de auto: Wanneer niet bekend ALTIJD vervangen (verstopt/vervuild filter geeft minder benzine en levert een arm mengsel op in de motor wat schade kan opleveren)
Zuigt de motor misschien valse lucht aan? (Sissend/zuigend geluid onder de motorkap bij draaiende motor) (bewuste pakkingen vervangen!)
en bekijk ook de lamdazonde!Als deze ‘makkelijke’ controles geen bijzonderheden naar voren brengen zou ik eens naar de gasklep kijken en tijdens die handellingen kom je ook prima bij bij de EGR ;)
@Kaneda wrote:
@1985 het plaatje heeft als het orgi is 2 gaatjes
en ik meende dat ik die van een zafira er tussen had en deze heeft maar 1tje voor de plunjer die naar buiten komtOk, Dat is idd wel ff goed om te weten idd als dat verschild!
Heb zelf jaren terug met een B-Vectra (1600 8v) er zelf een plaatje tussen gelegd en die was helemaal dicht. (en was storing vrij)
@geert01 wrote:
:hmmz oke ik bergijp het
Nu maar eens kijken wanneer ik tijd heb voor die k…t klusMVG
Geert :wors
Maar: Why should you do it? het werk ook prima bij met een werkende EGR klep ;) Als je nog jaaaaaaaaaaaaren met de tigra gaat rijden dan zou je het kunnen overwegen.
Persoonlijk heb ik het bij mijn tigra’s nooit gedaan ondanks ik er bij een motor wissel toch bij kon. Dit omdat ik het geen storings lampje waard vond en die halve PK/schone lucht die je er bij krijgt het mij de vieze handen niet waard was :angel :wub
@xanquezer wrote:
@Looney wrote:
Dat Zilveren potje noemen ze een onderdeel van je secundaire luchtinlaat.. Dat is absoluut 100% iets anders dan een dumpvalve zoals wel erg tof is :wub
Het verwijderen cq schoonmaken van de secundaire luchtinjectie zal je niets opleveren.Wel als je flink even de stofzuiger erop zet ;) (roet, zand, viezigheid etc..)
Lever geen *fluit* op. Dat potje is een soort van terugslag klep en zorgt dat er alleen ‘extra’ lucht via de secundaire luchtpomp (ong boven de versnellingsbak) extra lucht in de uitlaat word geblazen. Hier mee probeerde opel ‘vroeger’ de katalysator sneller warm te laten worden bij een koude start… (meer lucht er door is meer wrijving en meer wrijving = meer warmte)
Dat het schoon is kan nooit kwaad, maar het zal op je vermogen geen enkele *fluit* uit maken. Dus hoe Hartelijk DeMeistah en ik ook zijn nog maals het verzoek: Stop alsjeblieft met die onzin als je niet weet waar je het over hebt.
Dank u!
@geert01 wrote:
:afro Ik zat zo te denken.
Je kunt toch ook gewoon de aansluiting naar de egr losmaken.
Dan werkt de egr niet maar en is dan gelijk als afdekplaat?
Of vergis ik me dan of vergeet ik iets?:hmmz
Zie het zo: Tussen het blok/inlaat en de EGR klep zet je een plaatje tussen, je monteert de EGR klep er weer boven op en klaar ;)
Dus geen los hangende of rond bungelende delen.
maar zie het zo: Normaal ligt er een plaatje tussen waar een gaatje in zit, dan komt er een plaatje tussen die dicht is ;)
*zucht … :wtf
Om het NOG MAKKELIJK voor je te maken.
Het is een vriend/kammeraad/mattie of whatever …
pak een meetlint/rolmaat/liniaal of whatever en meet het beide op van de rails in de carrosserie en de hoogte van de stoel.
Succes en je komt er wel!
-
AuteurBerichten