Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb op een frans tigra forum ooit een topic gezien van iemand die de (angel eye) koplampen met hele lichte korrel en water opgeschuurde en daarna met blanke lak bespoot (als nieuw!)
Zelf had ik andere lampen gekocht :wub
zit wel erg veel knip en plak werk in het filmpje.
Zou het eerst willen zien voor ik het ga geloven ;)
Er zijn een hoop van dit soort hobby bob spullen die wel ‘een beetje’ helpen maar vaak zwaar onvoldoende resultaat geven voor een perfectionist ;)
In verhouding met de spullen wat ik voorheen heb gezien lijkt me dit ‘aardig’, maar wat ik al zei: Ik zou het eerst willen zien voor ik het ga geloven ;) ze laten immers maar 1 kant met 1 belichting zien ;)
Als het type band niet meer geproduceerd word zou ik zelf kijken naar de opvolger van het zelfde merk. Een goede bandenboer met verstand en passie voor zijn vak zou je er bij kunnen helpen en alles kunnen vertellen. :thumb
@pepoe wrote:
ja dan voor de 1.8, de 2.2 neemt mij teveel voor wat ik hoor/lees, de 1.8 zou 1:13 toch haalbaar moeten zijn van horen zeggen?
Verbruik heb ik eigenlijk nooit op gelet :wub tank m vol als die leeg is ;)
Onderstaande komt uit de gids van http://www.autotrader.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;. Ik heb het hierbij over een automaat dus misschien wijkt dit af van een handgeschakelde (niet naar gekeken en nooit in gereden ;) )
Topsnelheid 210 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 10.7 s
Energielabel C
Gemiddeld verbruik 7.2 l/100km – 13.9 km/l
Verbruik stad 9.9 l/100km – 10.1 km/l
Verbruik snelweg 5.6 l/100km – 17.9 km/l
CO2 uitstoot 173 g/kmPersoonlijk vind ik de 1800 16v een fijne motor voor een C Vectra voor ‘normaal’ relaxte rijstijl, het verbruik is hierbij ook acceptabel terwijl je ‘normaal’ mee kan komen met het mede verkeer.
Voor een sportieve rijstijl vind ik de 1800 net te licht en zou ik een zwaardere motor aanraden ;)
@DeMeistah wrote:
Haha ja dabok kwam deze tegen dacht ff leven in knallen. Kom nu ook wat systemen tegen van bijv supersport voor net 300 euro maar zal wel een rot kwaliteit zijn
Vaak is het wanneer een uitlaat ‘goedkoper’ is (genoeg voorbeelden op marktplaats) des te meer geluid ze produceren.
Er kunnen vast goede ‘goedkope’ dempers tussen zitten, alleen is het moeilijk om er achter te komen welke goed zijn. Want helaas mag je een uitlaat niet passen/proberen net als een horloge of een riem ;)
Als je een goede demper zou willen hebben kan je misschien nog eens kijken bij GKB import (http://www.gkb-import.nl) Zei importeren meerdere dingen en ondermeer uitlaten. Heb altijd met veel plezier gehad aan bij hun bestelde spullen. (onderstellen & luchtfilters)
@DeMeistah wrote:
Met 4 liter olie doe ik zo’n 1 á 2 maanden ja, precies weet ik het zo niet maar je snapt wel wat ik bedoel met de kosten.
Ik rij zo’n 600km per week dus 2400km per maandmy god :shock:
Misschien aandelen nemen bij een olie maatschapij? :jerry Iedere x gas geven brand een gat in de ozonlaag? :jerry Olie tanken en benzine bij vullen? :jerry
Maar zonder dollen, hoe nat/bezweet is jou motor aan de buitenkant? heb je vaak olie na het parkeren op de straat liggen?
Ik zou dat toch eens uitzoeken want in mijn beleving is dat niet gezond :shock:
HAHAHA 200 euro?
Mijn god die zijn loco!
Kijk eens op de sloop naar een B-Vectra middenconsole met armsteun. Misschien is daar iets meet te slijpen en de polyesteren ;)
@mike hammer wrote:
ff wachten tot 2013 dan gaat alles weer anders worden volgens de derde europese richtlijn voor rijbewijzen.
Dan heb je geen BE meer nodig tot 3500 kg.
voorbeeld:
Je auto weegt leeg 1250 kg en mag 1650 kg beladen wegen en mag 1100kg trekken,je caravan of kar mag 1300 kg wegen beladen.
dan gaan ze in 2013 uit van de maximaal beladen auto dus in dit geval 1650kg en het beladen gewicht van je caravan dus hier 1300 kg.
1650kg + 1300kg = 2650kg dus onder de 3500kg en mag je rijden vanaf 2013 met je B rijbewijs.Maar de belading van jouw caravan nu op je nieuwe papieren 243kg is niet heel veel hoor.
Reserve wiel,water in je wc en watertank,tent enz enz.het loopt heel gauw op.(ik spreek uit ervaring).
Tip rij even met je beladen caravan over een weegbrug in de buurt.
let erop als ze gaan wegen, want als je erover heen zit mag je niet meer verder rijden.
en als er wat gebeurt onderweg en ze gaan je controleren en wegen ben je ook niet verzekerd.De caravan is met half volle watertank (voor onderweg) en met de mover gewogen voor we de aanvraag hebben gedaan.
De caravan staat als 1050 ledig gewicht op papier, en met de mover (die bij het kentekenen er nog niet onder zat), water en de ‘standaard’ keukenmeuk, voortent, haringen etc kwam de caravan op 1235 kilo. Beetje kleding er in en je zit zo aan de nieuwe 1275 kilo en daar heb je gelijk in.
Creatief de GTS inpakken en het gaat helemaal goed komen :D
em, moet jij in anderhalf maand 1 flacon van (ongeveer) 4 liter olie bij vullen??? :shock: Ik hoop dat ik het verkeerd heb begrepen/gelezen :shock: hoeveel kilometer rijd je per ‘anderhalf’ maand dan?
Mijn tigra’s en corsa’s hadden geen olie verbruik, en mijn vectra moest ik eens in de ongeveer 1500 kilometer een 150/200cc bij te vullen.
@DeMeistah wrote:
Zou ik heel graag doen, maar ik ga geen olie van 50 euro erbij gooien waar 2 weken later alweer nieuwe van in moet.
Dat is uiteraard een eigen keuze/overweging wat je zelf moet weten ;)
Achteraf nooit ‘huilie huilie’ doen over te warme motoren (denk eens aan een koppakking die er zwaar mee heeft), stuk lopende motoren en andere grapjes als dat opel slechte auto’s heeft etc. Goedkoop is duurkoop en dat zal je ten alle tijde terug zien wanneer ‘de eigenaar’ op het onderhoud gaat besparen.
Aangezien het er nu in zit wees zuinig qua rijstijl en probeer hoog toerental (net als ‘vroeger’ met rijles!) te vermijden en ververs het eerder. (maar das mijn advies ;))
Kroon olie is niet per definitie slecht, maar er is meer bewijs over andere merken. En die paar individuen met andere rijstijlen en/of gebruik zullen nooit representatief zijn. (Niemand heeft een gelijke rijstijl, en geen auto rijd exact de zelfde soort kilometers, dus deze verhalen zijn nooit representatief)
Neem alsjeblieft ‘grote’ merken!
Daar hoort Kroon zeker niet bij!
Geloof geen promotie verhalen maar ga af op keiharde feiten zoals test rapporten en race ervaringen op hoog niveau! de motoren in de tigra’s zijn al gevoelig op warmte en slijten hierdoor ‘redelijk’ hard. Pak zeker qua olie het beste voor je motor.
misschien nog wel een tip: Neem een zo neutraal mogelijke geur!!! Heb laatst de auto van mijn moeder gedaan en die klaagt nu een paar week later nog steeds over een zeer sterke lavendel lucht
:jerry Ze vind het niet grappig dat het spul goed heeft gewerkt en haar auto nu niet meer naar natte hond ruikt :jerry
Geloof dat ik er bij Ava (Groningen) laatst nog iets van 15 euro voor heb betaald.
Er zijn 2 opties om het te gebruiken:
Mijn ervaring is dat de beste manier is het interieur filter er uit te pakken, Airco & Kachel zo hard mogelijk te laten blazen en dan het potje leeg te spuiten in de bak waar normaal het interieur filter licht.
Andere optie staat beschreven op de flesjes: Blazers vol open, interieur ‘dicht’ zetten dat die telkens de binnenlicht blijft hergebruiken en er niets van buiten word gepakt, en het potje op de bijrijders voeteneind (voor in) onder het dashboard leeg te laten spuiten.
En hub klaar is topicstarter :D
@dappie wrote:
dat is toch wel mooi dat ze het gewicht kunnen veranderen van je caravan, maar tot
hoever gaan ze eigenlijk met het gewicht te verlagen op het kenteken ?
niet dat ik het nodig heb (heb e) maar toch handig om te weten.gr jac.
geen idee eigenlijk, maar wat zou het nut zijn? Uit eindelijk mag je steeds minder mee nemen.
Als je na het kentekennen van de aanhanger/caravan bijvoorbeeld een mover laat plaatsen ben je al zo tientallen kilos verder. niet te spreken voor een degelijke accu met stroomvoorziening (aanhanger voor beurs etc)
@sw_reijnders wrote:
tja
mijn auto weegt 1245 kg en hij mag 1400kg trekkenEeem, het gaat om wat de aanhanger/caravan als maximaaltoelaatbaargewicht mag worden beladen. Als dit onder het ledig gewicht van het trekkend voertuig is en het totaal minder dan 3500 kilo dan mag het ;)
Maar we denken het zelfde over de regels ;) :D
mensen, volledig gelijk. E achter B is altijd beter zoals ik ook al in de begin post heb gezegd.
Alleen ga ik geen dag vrij nemen, ongeveer 500 euro voor een papiertje betalen voor een formaliteit en wat niets veranderd. Dit jaar is er alleen een ander trekkende auto omdat ik niet meer prive in de leaseauto rijd. De auto die ik mee krijg komt alleen 7 kilo te kort en dat is inmiddels goedgekeurd door de RDW en papieren zijn onderweg terug naar mij.
Om het topic netjes af te ronden voor de toekomst (zoekfuncties etc.):
Ik heb gister een mail gestuurd met mijn vraag en kreeg zojuist (dus binnen 24 uur. !!!Super!!!) al een reactie van het RDW.
Op de website van het RDW kan je formulieren vinden waar je de aanvraag mee kan laten plaats vinden.
Voor nu (Juli 2011) staat het op:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/aanhangerofcaravan/aanpassenofrestaureren/Pages/Wijzigentoegestanemaximummassawelofnietkeuren.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dank louwe 16 klepper! :thumb
Ik ga morgen even naar Veendam proberen te bellen! (Of als ze er niet meer zitten het RDW algemeen ;) )
22 juni 2011 om 16:11 In reactie op: Tigra slaat af bij remmen,motorlampje brand ervoor. hapert #17869389Wat is de kilometerstand? en wat is er voor ‘recent’ onderhoud aan gepleegd?
Als er de laatste jaar, of 20.000km niets aan is gedaan zou ik eerst andere bougies en olie verversen en luchtfilter vervangen. Ook is het controleren van de bougies kabels een must (of eventueel vervangen! let op dure hobby!)
Mocht het van bovenstaande recent zijn uitgevoerd zou ik eens naar de vacuem slangen kijken, eens de benzine filter (onder de auto) vervangen.
Als dat niet aan de orde is zou ik hard in paniek rondjes om de auto gaan rennen, OF eens met de auto naar de garage om aan de computer te zetten, hierbij kunnen ze precies zien waar de foutmelding (knipperend lampje) weg komt. Natuurlijk kan je ook met deze laatste stap beginnen ;)
Als je de wielkasten gaat uitbouwen zijn er geloof ik mogelijkheden om met spacers/spoorverbreders te gaan werken. misschien is het interessant om daar eens naar te informeren ;)
why the hek zou je het uberhaubt willen
20 juni 2011 om 14:50 In reactie op: omtrent 14 inch corsa sportvelgen onder mijn opel tigra #17873795@louwe 16 klepper wrote:
wat ik al verwacht had ;)
af fabriek heeft bijna iedre auto een teller afwijking
chekk je navigatie maar ;)
en voor de ts zijn het tijdelijke wielen
dat je daar niet ff 4 nieuwe rubbers onder drukt
lijkt me logies ;)klopt, heb je wederom gelijk in, het is me opgevallen dat dat bij een standaard auto 4 tot 5 kmh is. (Zowel mn neukia als mn miomap en oude truus truus)
En idd, we raden het bijde aan voor een tijdelijke optie :thumb
-offtopic Biertje? -offtopic ;)
*zet de peugeot snel 2 straten verder op
18 juni 2011 om 14:24 In reactie op: omtrent 14 inch corsa sportvelgen onder mijn opel tigra #17873793@louwe 16 klepper wrote:
dat van die banden maat weet ik niet zou kunnen??
maar de vraag is of de velgen der onderpassen
maar als je gelijk hebt
dan zou dus de teller aandrijving van een corsa ook niet gelijk zijn aan die van een tigra????
zal wel n puls gever zijn
de b corsa en tigra hadden volgens mij al elektrische tellers ;)Velgen zullen idd passen, daar heb je gelijk in. Ondanks dat het onderstel gelijkwaardig is vraag ik me wel af of de ET waarde van de velgen ook gelijk is. Ik sta in de veronderstelling dat de banden van mijn tigra een aardig stukje breder waren dan de Corsa bandjes.
Net even wat foto’s gezocht en zag dat mijn tigra (standaard) op 185 55 r15 banden stond.
Het verschil tussen de maten van de topicstarter: Snelheid op teller: 120kmh is effectief 117 khm.
Afwijking van 3 kmh, niet super schokkerend maar wel iets om in het achterhoofd te houden dat je een beetje harder mag om geen rijden chicane te zijn op de snelweg. (Bij andere banden maten (bijvoorbeeld plattere 14 inch banden) kan dit een veel groter verschil zijn)
Of je van deze afwijking wakker moet liggen? Nee! nu ik het uitgezocht heb vind ik van niet. Wanneer 4 ‘nieuwe’ banden om je originele (tigra) velgen financieel niet haalbaar is kan je dit als een prima alternatief gebruiken :D
-
AuteurBerichten