1985

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 911)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Technisch probleempje wat zelfs opel niet kan oplossen #17922310

    Wanneer het lampje brand en er ‘geen’ vermogen lijkt te zijn hoe voelt dat? Lijkt het als of een handrem is aangetrokken? Trekt de auto wel door in toeren maar lijkt het als of je een ‘enorm’ zware aanhanger/last moet trekken?

    Ik ben geen automaat kenner, maar als ik dit zo lees dan zou ik zeggen dat er een sensor (parkeerstand) in de versnellingsbak zit die verkeerde waarden geeft aan de computer.

    Mochten er geen sensoren voor in de bak zitten dan zou ik vermoeden dat er ‘in’ de bak zelf iets niet meer ‘fris’ is.

    In reactie op: Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra #17453016

    @wim: langzaam aan word het al een B2 :jerry ;)

    In reactie op: gekraak, in de tieg bij muziek. #17910645

    @gertjuh1968 wrote:

    of de muziek niet zo hard zetten :jerry :jerry :jerry

    of naar echte/normale muziek luisteren :jerry ;)

    *grapje ;)

    @2e-c14nz wrote:

    Ik denk dat je gewoon naar de speakers moet kijken.

    Mee eens! Eerst de speakers checken voor je met allemaal bitummatten gaat isoleren!!!

    Ik heb altijd standaard speakers in de tigra gehad en hier nooit problemen mee gehad!

    In reactie op: vectra B mistlampen inbouwen. #17911155

    http://www.schadeautos.nl/demontageautos.php?merk_demontage=opel&type_demontage=vectra” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Hier staan een aantal vectra’s.

    Misschien staat jou juiste kleur met mistlampen er voor demontage wel tussen ;)

    http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=399799#” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: GROOT probleem bij mijn tigra #17911032

    @*Jurgen* wrote:

    Geloof dat je er dan ook zo een x16xe in kunt hangen, maar weet ik niet zeker.

    Ja kan! zonder aanpassingen.

    Kabelbomen en computers laten liggen en dan is het plug and play! (been there and done that! – zoek foto’s maar hier op het forum!)

    @topicstarter: Je kan er ook voor kiezen alleen een onderblok te halen en daar je huidige kop van de motor op te zetten (Als die natuurlijk goed is!) De koppen zijn vaak al stuk gedraaid en de onderblokken zijn geloof ik wat makkelijker en goedkoper te verkrijgen ;)

    In reactie op: Dikke pech !!!!!! #17890841

    @wim-v6 wrote:

    Das Balen Bert.

    ik denk een ander koppie van de sloop toch de beste optie is.

    Deze mag zowel van een 1.4 16V komen (X14XE) als van een 1.6 16V (X16XEL – phase 1 – X16XE C16XE), past allemaal

    let op!! laat je niet afschepen met een X16XEL Phase 2 kop, die is anders, en past niet zomaar.

    kan je zien aan de boutjes van het kleppendeksel

    Willem

    Hier was ik toen ook tegen aan gelopen, de ene zet je op de kop vast, de andere op de bevestigingen van de krukas. Toen ik een XEL pas maakte voor mijn XE inlaat (voor een A-Tigra) heb ik de kop gaatjes moeten afdichten met een boutje en wat vloeibare pakking.

    Ik hoorde laatst dat de auto nog altijd rond scheurt nu een paar jaar na tijd :D

    In reactie op: Schroef #17894676

    Ik had er niet mee willen en durven rijden!

    Wees verstandig en vervang die band voor je eigen, en andermans veiligheid!

    In reactie op: Motor die lang stilgestaand heeft starten. Iemand tips? #17896265

    @Fearless wrote:

    Bij een nieuw opgebouwd droog blok duurt het vaak wel langer voordat er voldoende oliedruk is.

    Eigenlijk moet je dan een meter gaan aansluiten.

    Mijn gereviseerde xe was met 20 seconden doorstarten nog niet op druk. Later zelf olie in de oliepomp en alles gespoten om de pomp niet droog te laten lopen.)

    Thx! Altijd handig om te weten :thumb

    In reactie op: Radar detector, is de politie er nog fel op? #17899595

    :jerry Wie gaat het eens even proberen? :jerry

    En nee ik ga niet sponsoren als de gene gepakt word :wub :jerry

    In reactie op: Olie probleem bij mijn tigra?? #17896158

    Wat groenetijger zegt, even de uitlaat na kijken, de rubbers waar deze in hangt zijn in de loop der jaren wel eens poreus waardoor de uitlaat meer/teveel bewegings ruimte krijgt. (Als je een sport uitlaat onder je tigra hebt is er soms maar ‘weinig’ ruimte voor bewegen over)

    Een rubber nieuw max paar euro en als een lamp kan vervangen dan is dit ook geen probleem! Als je er onder ligt en goed kijkt zal het voor zich spreken.

    Mocht dit niet werken dan zou ik eens denken om andere achter veren te nemen, een veer verliest naar ‘jaaaaaaren’ zijn stevigheid waardoor die ‘slap’ word en dan dus niet meer super samenwerkt met de schokdemper. (Setje nieuwe achter veren tussen de 50/100 euro Ook deze kan je zelf monteren als je enig technisch inzicht hebt!)

    De olie geur, Sja! Een natte motor die warm word verbrand/verdamd ook de olie wat aan/tegen het blok aan zit. Zodra je carterpan weer goed vast zit (wat je zo laten doen) Zou ik de motor schoon maken/schoon spuiten (Je kan hier motor reiniger/ontvetter voor gebruiken dat bij de gemiddelde autospeciaal zaak is te halen voor een paar euro. Eventueel kan je ook remmenrijniger gebruiker maar spuit dit NIET op plastic/rubber of andere zachte pakkingen/leidingen/kapjes etc!)

    @vandenenkw wrote:

    Maar ik wil zeker zijn dat ik vandaag of morgen niet ‘ ontplof’ :swear als ik met de tigra rijd.

    Zolang je goed het olie pijl/niveau van de motor in de gaten houd voordat je gaat rijden zou ik me niet al te veel zorgen maken! Als de motor nu ‘extreem veel’ lekt dan zou ik er extra voorzichtig mee zijn en liever niet, dan wel mee rijden. (Maar das mijn tip ;))

    In reactie op: Tips voor aanschaf van Tigra 1.4 16v 1995 #17897380

    @MarielleBijkerk wrote:

    Hoezo vind je dat vreemd?

    Groetjes

    Veel mensen gaan er van uit dat een lage kilometerstand het beste is voor een auto en dat je met een lage kilometerstand nauwelijks onderhoud kan krijgen. En ik denk dat astrastation28 ook dit bedoelde.

    Maar :jerry

    Mijn ervaring: Auto’s die veel stil staan en weinig kilometers hebben gereden hebben nog wel eens te kampen met uitgedroogde/uitgeharde pakkingen, ophangings rubbers, uitgedroogde banden etc. En het maakt hierbij niet heel veel verschil of een auto binnen (verwarmd) of buiten (in weer en wind) heeft gestaan.

    Neem ook maar eens in gedachten: De auto is inmiddels 16 jaar oud en heeft ‘maar’ 62500 km op de klok staan, 62500km delen door 16 jaar is ‘gemiddeld’ 3906km per jaar. De kans bestaat dat met zo weinig kilometers de auto veel al is gebruikt voor ‘korte’ ritjes (bv boodschappen)en daarbij nooit echt warm is gereden. (dit betekend condens op en in de motor en onderdelen) wat doordat de motor zelden echt warm is gereden ook ‘moeilijk’ verdwijnt.

    Zo zijn er helaas ontzettend veel ‘mogelijke’ senario’s wat niet al te best is voor een auto en uit eindelijk is het (veel of weinig kilometers) nooit goed :wtf ;)

    In reactie op: Motor die lang stilgestaand heeft starten. Iemand tips? #17896262

    Wat Fearless zegt:

    Ik zou zelf eerst de olie vervangen/verversen (uiteraard met filter ;) ) Stekker van de ontsteking afhalen en even rond laten draaién op de startmotor.

    Dit 10 of 15 seconden doen (@Fearless: misschien langer of wat doe jij normaal???)

    Bovenstaande methode gebruik ik ook altijd na een inbouw van een andere/nieuwe motor :D

    In reactie op: Tips voor aanschaf van Tigra 1.4 16v 1995 #17897378

    @astrastation28 wrote:

    62.500 km gelopen en de auto loopt dan al op 3 cylinders ?
    beetje vaag…… :wtf

    Nee valt wel mee, ben ik al vaker tegen gekomen, bobines en koppakkingen, algemene pakkingen willen bij erg weinig kilometers wel eens problemen geven ;) (uitdrogen/weinig smering/ etc)

    @derya wrote:

    Heeft iemand nog een idee hoe dit ding verwisseld wordt? we willen het zelf namelijk doen (broer lief :) )
    ik hoor het graag!!! gr

    Ik niet! Wel een advies: Goed moment om te stoppen met roken :jerry

    In reactie op: ECU uitgelezen en nu??? #17877212

    Het is inderdaad wel een aardige K klus om bij die pakking te komen. Een hele dag vind ik wel lang, maar als de rekening goed was zou ik nu genieten van een goed rijdende auto :thumb

    http://www.schadeautos.nl heb je ook een demontage selectie qua auto’s.

    Misschien kan je hier eens even snuffellen op demontage tigra’s (let op: Demontage! geen schade! ;) )

    Hopen dat er iets dicht bij jou staat!

    @mee gluurders: Passen er misschien meerdere pompen op een tigra? (bv van vectra/astra?)

    In reactie op: koppakking vectra b #17897113

    Misschien handig om te vermelden wat voor motorblok het gaat?

    Je kan het type vinden door je kenteken in te voeren op http://www.rdw.nl (hier staat ‘meestal’ de motor code bij)

    In reactie op: Tips voor aanschaf van Tigra 1.4 16v 1995 #17897376

    Het is een antwoord waar je misschien niet heel veel aan hebt, maar je kan het zo duur maken als je het zelf wil.

    Optie 1: Je zou eerst moeten weten wat er precies met het blok aan de hand is. Het is bij de tigra’s vaak gebeurt dat de distributie riemen kapot zijn geknapt waarbij je nagenoeg alle 16 kleppen krom hebt. Dit nieuw halen bij de dealer is onbegonnen werk.

    Optie 2: Is het een koppakking en is de motor niet warm gelopen dan kan het goed zijn dat je bij een garage snel 1000/1500 euro verder bent. (ALS het blok nog repratie waardig is bij een kapotte koppaking zoals ik had ben je ongeveer 500/750 eu kwijt)

    Optie 3: Misschien iets heel kleins? Slechte massa? kapotte bobine? etc (via de sloop zou je dit voor een paar tientjes kunnen fixen!)

    Optie 4: Compleet andere motor, een blok wat uit een demontage tigra/corsa/vectra komt weet je natuurlijk nooit de achtergrond en kilometerstand van. Ik heb bij een tigra een Astra G Motor (met tips van hier op het forum!) In de tigra gebouwd en was hier ongeveer 1000 euro aan kwijt INCL aanschaf van het blok die uit een auto kwam waar ik alles van heb kunnen zien, de verkoper had het heel aannemelijk waar die uit kwam, wat de kilometerstanden waren etc. Bij deze 1000 euro had ik ook direct de riemen, waterpomp, olie, filters en alle andere ‘kleinere’ dingen vervangen.

    En buiten dit om zijn er nog heel veel meer mogelijkeheden waardoor het blok het nu niet doet, dus als je weet waarom hij het niet doet/op 3 cilinders loopt dan kan je ook kijken wat het gaat kosten ;) :thumb

    Prijs van de Tigra met slecht/niet draaide motor? Ik had er als ‘hobbist’ niet meer dan 1000 eu aan uit gegeven als het casco roest vrij is en het interieur als nieuw is. (Met roest en minder interieur had ik er nog geen 500 voor gegeven)

    In reactie op: benzinelucht bij stationeerdraaien #17899172

    :jerry prutser :jerry

    *Grapje ;) Fijn dat het is opgelost! Soms kan iets spot goedkoop worden opgelost :wors

    In reactie op: Tips voor aanschaf van Tigra 1.4 16v 1995 #17897374

    Hoe handig ben je met auto’s?

    Vanwege de slecht lopende motor had ik hem al laten staan ondanks dat ik al meerdere motor wissels zelf heb uitgevoerd ;) Er zijn veel mogelijkheden waardoor de motor niet goed draait. een veel voorkomend probleem bij tigra’s is de koppakking, ook bij deze kilometerstanden. een hoge kilometerstand is vaak niet het beste wat je kan kopen, maar een ‘lage’ kilometerstand ook weer niet.

    Als je zelf, of iemand in je omgeving je op het motorisch vlak kan ondersteunen/helpen kan je het overwegen.

    Waar verder op te letten? Gebruik de zoek functie eens dan kom je hele lijsten tegen.

    Veel voorkomende punten: Roest Roest en Roest. (Wielkasten achter, veerschotels achter, Slot in de kont)

    In reactie op: Erwin’s Vectra B! Update : Ingeruild #17852267

    @DMLB ceo wrote:

    Goedemorgen Erwin,

    Pracht Vectra Chapeau!!

    vraagje over jou schroefset, hou je nog comfort over?
    En is dat die FK schroefset van rond je 350

    Een schroefset met ultra platte banden leveren los zittende vullingen in je kiezen op, Let op dat er qua merken ook heel veel verschil in comfort zit! (Weitec heb ik zelf super ervaringen mee!)

    Als je een goede merk band hebt met een beetje volume dan kan je er heerlijk op rijden! (Zowel sportief als comfortabel!) Let er alleen wel op dat de banden het zelf niet ‘geweldig’ vinden als je haaks/hoekend over rotondes ‘racet’ ;)

    In reactie op: benzinelucht bij stationeerdraaien #17899168

    @D.J.R. wrote:

    Bij die van mij als je rijd en de ramen los heb en als ik de achter klep los doe ruikt het ook erg naar benziene lucht.
    Ik weet vrijwel zeker dat het de ontluchting slang het is alleen weet ik nog niet precies waar die zit. :kewlpics :kewlpics

    Dirkjan

    Bij mijn B-Vectra zaten 2 slangen naar de vul-hals.

    1 van die slangen was bij mij gescheurd ;)

    In reactie op: benzinelucht bij stationeerdraaien #17899166

    @Navy wrote:

    Als je stilstaat en je ruikt het dan komt het vrijwel zeker uit de motorruimte, dus daar als eerste kijken.
    Als je rijdt en je ruikt het dan, dan is het vaak de tankontluchting.

    Bij mn vectra rook je het juist bij t stilstaan ;)

    In reactie op: benzinelucht bij stationeerdraaien #17899164

    Ik heb met een B-Vectra van 1996 gehad dat de retour/ontluchting slang van de benzine tank lek was. Dit gaf het zelfde effect. Kijken kost niets, dus ik zou er eventjes naar kijken ;)

    In reactie op: Achterklep stuk!!! #17897930

    Kijk eens op marktplaats en/of op de sloop voor zo’n gasveer.

    Het zijn ‘nieuw’ inderdaad verschrikkelijk dure onderdelen.

    Mocht je hem zelf niet kunnen monteren dan ga je naar een hobby bob garage die voor een acceptabel uurloon alles monteert (of vraag hier op t forum ;))

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 911)