Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Inotec is zeker prijzig, maar wat ik verkoop zit in de zelfde prijs range ;)
Ik lever onderandere kitten en lijmen aan de bouw en zie zo verschrikkelijk vaak mensen terug komen op hun besluit ‘goedkope’ spullen te gebruiken.
Dan wijk ik nu misschien af van het topic, maar hoe goedkoper de lijm of kit, hoe meer de lijm/kit is aangemengd met mineralen en des te korter de levensduur, de kleefkracht, flexibiliteit en de schimmelwerende werking is (Maar meer mineraal maakt het product goedkoper!). Vaak is het volume ook minder van de goedkope merken. Er zijn betaalbare alternatieven alleen is er niets wat aan de pure producten zoals bijvoorbeeld een Inotec komt.
Nadeel is wel dat het bijna onbereikbaar is voor een particulier vanwege de verpakking hoeveelheden (en daarmee de prijs) net als mijn producten ;) Inotec heb ik als voorbeeld genoemd omdat ‘velen’ die naam kennen :D
Pure kitten/lijmen zijn ‘normaalgesproken’ een jaar houdbaar als ze bewaard worden tussen een 10 en 20 graden in een donkere ruimte zolang de bus afgesloten is (geopend inderdaad beperkt houdbaar) Des te goedkoper het product? Des te korter vaak de houdbaarheid omdat er allemaal mineralen en andere rommel in zit.
*hoest
Maar nu maar terug on optic of zo -offtopic :jerry :wub :wub
Mijn advies is om niet te gaan kitten, maaaaaaaaaaar mocht je het doen (want een 1 koker kit is goedkoper dan een nieuwe antenne voet) kan ik een stukje van mijn vakgebied kwijt:
Pak een HT (High Tech) kit van bijvoorbeeld Inotec (http://www.innotec.nl/nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;) dit is een kwalitatief goede kit die ook goed tegen de zuren kan wat je in het dagelijksverkeer tegen komt.
Mocht je hier niet aan kunnen komen gebruik dan een zo puur mogelijke kit die zo min mogelijk is aangemengd met mineralen! (Hoe meer mineralen, hoe ‘betaalbaarder’ de kit en hoe minder de werking en/of korter de levensduur!)
Goed op zn turbodieselstraart getrapt en een plaatselijke zwart kleurige mistbank veroorzaakt :wub
‘betaalbaar’ en ‘normaal’ onderhoud bij een garage? pak geen turbo
(tenzij je zelf de kennis hebt, of iemand in je directe omgeving hebt die je er mee kan helpen!)
Ik heb de kennis en het geld niet en zou daarom prive niet snel een turbo motorblok halen :wub
Overweeg voor de ‘officiele’ verkoop nog even 2 nieuwe voetenmatjes aan de voorkant er in te leggen! kost je 2 of 3 tientjes maar geeft een hele frisse indruk wanneer je kijkers hebt ;) (En natuurlijk ff goed poetsen!!)
Geen haast met de verkoop? Vraagprijs 1750/2000 en met onderhandellen niet lager dan 1500 euro.
Haast met de verkoop? vraagprijs 1500 en onderhandellen tot 1250/1000.
Succes met de verkoop! :kewlpics
Geloof dat de astra een zelfde antenne voet heeft als een A-Tigra (waar ik dan weer ervaring mee heb ;) )
Het rubber plaatje tussen het dak en het voetje is inderdaad niet los te verkrijgen.
voor 4 of 5 tientjes kan je bij de dealer een nieuw exemplaar (voetje + rubber) halen. Zelf er iets tussen leggen kan ook, maar de kans het het waterdicht is wanneer je op snelheid rijd is maar gokken en bovendien zal de antenne lang niet meer zo mooi aansluiten.
Immitatie voetjes zijn ook een optie: Maar uit ervaring van de golfjes 2 weet ik dat niet ieder voetje een goed radio ontvangst heeft ;)
Let op bij het monteren! Wanneer je de nieuwe voet te strak aandraait kan je dak ‘vervormen’ !!! Let hier goed op voor je een golfslag dak hebt :vertag
Succes :D
@Dolby wrote:
Dat is inderdaad de kachelweerstand. Om de snelheid van de verwarming te regelen. Raak het niet met je handen aan als je de verwarming hebt aanstaan. Word namelijk heel snel warm. Bij de astra G hebben ze er geen koelblokje op zitten. En dan is het binnen een paar seconden zeer warm. :swear
Dat klinkt als een tevreden klant :jerry ;)
Ik kijk zelf altijd naar de verhouding tussen PK en gewicht bij benzine motoren.
900 kilo – 90pk
1000 kilo – 100pk
1100 kilo – 110pkEN zo verder, dan praat ik over betaalbaar rijden en goed mee kunnen komen met het verkeer.
Wil je heel sportief, en harder dan de gemiddelde weggebruiker? Zorg dat je er dan minimaal 50pk boven het lijstje zit van hierboven
Lampje van de astra die ik heb brand alleen als check bij het op contact zetten van de auto. daarna gaat die uit en bij het remmen waarbij de ABS ingrijpt blijft het lampje ook uit.
Het lampje gaat alleen aan wanneer het ABS systeem in storing staat, of niet functioneert door bv kapotte sensoren.
Ik rij de laatste jaren altijd met Philips Blue Vision lampen (ondanks alle ‘boe-roepers’)
in 1 van mijn auto’s 2 jaar mee gereden (ik rij altijd met de lampen aan!) en de bewuste auto heeft me 49.000km rond gebracht.
Lichtopbrengst ben ik zelf zeer tevreden over, het geeft wit licht (ondanks de blauw gekleurde lamp!) wat structuren van de weg, berm etc duidelijker maakt.
Link van Conrad voor de info:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTc4NjUwNjU4OA==?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&product_show_id=857512&gvlon=&p_init_ipc=X&p_page_to_display=fromoutside&~cookies=1&gclid=&scrwidth=1680″ onclick=”window.open(this.href);return false;Met up to date kaarten vind ik het wel een aardige navigatie.
Wel komt het voor dat de huis nummers de nodige meters verschillen
@evertfisherman wrote:
Die 1,6 Astra is ook aantrekkelijk inderdaad.
Maar het gaat erom wat jij wilt. Persoonlijk vind ik de astra H (Hatchback) er niet mooier op geworden ivm met het voorgaande model Astra G (Sedan/Hatchback). Maar smaken verschillen. Daarentegen vind ik de Astra GTC weer wel mooi.
Die Vectra 1,8 zal wel meer benzine lusten i.v.m de Astra’s.Welk model heeft jouw voorkeur?
Vond die H Astra een verschrikkelijk gedrocht.
Maar toen ik een half jaar terug geen keuze had en hem ‘moest’ nemen voor de zaak begin ik het een fijne auto te vinden :wub ;) :wtf
Ik heb een tijd met regelmaat in een 1800 automaat gereden en vond deze qua vermogen een heel krappe voldoende waard.
Als je van een 2.2 de terug stap wil nemen naar een 1800 dan zou ik een uitgebreide testrit mee maken op de snelweg en de bebouwde kom om teleurstelling achteraf te voorkomen.
Mocht je met aanhangers of caravans rijden denk ook aan het maximaal te trekken gewicht ;)
@Jefkere: Dat klinkt leuk! Maar de sensoren in de motor geven alleen de vloeistof temperaturen aan. Het blok zelf bestaat uit meerdere delen die allemaal verschillende temperaturen hebben.
En moet je gewoon niet altijd ‘netjes’ rijden? :angel :angel :jerry
@rowan013 wrote:
Op de sleutel lijkt hij het beter te doen. Wanneer het slot “vast” zit stek ik de sleutel in het slot aan de passagiers kan en draai een paar keer open en dicht. De eerste 2 draaien komt hij langzaam op gang, de 3e keer hoor en voel je hem ineens een stuk beter sluiten, het lijkt wel of het motortje op gang moet komen ofzo..
vragen bij die bij een dealer wat zo’n ding kost. op de sloop een motortje halen is ook altijd maar afwachten of, en hoelang die het blijft doen ;)
Em, valt hier ook iets mee stuk te maken? Dan blijf ik er namelijk wel van af met mn dikke vingers :jerry
Op de sleutel werkt de CV wel altijd goed?
Dan vraag ik me af of mijn bovenstaande post wel nut zal hebben en twijfel ik ook of het vervangen van het motortje in de deur wel de oplossing is :hmmz
Ff afwachten of er mensen met goeden tips zijn hier op het forum ;)
Voor zo ver ik weet zijn de motortjes/pompjes voor de CV (die in de deuren zitten) universeel (zitten ook in B-vectra’s G-astras – B-corsa’s etc)
Zitten achter het deurpaneel. Hoe je het deur paneel moet verwijderen is via de zoek functie terug te vinden.
Mijn tip: Haal eerst alles eens los, en kijk of er oxidatie in de stekkers zit van de CV in de deur zelf. Als dat zo iets: schoonmaken en met contact spray of klein beetje WD40. Goedkoop en het proberen waard ;)
HT kit (High Tec)
he ho ho ho. stop! :jerry
Gaten in het gespoten gedeelte neem ik aan?
Die kappen zitten met maar een paar torx schroeven vast en kan je op de sloop voor een paar tientjes vinden.
Met een beetje mazzel staat je kleur er misschien ook nog bij: http://www.schadeautos.nl/demontageautos.php?merk_demontage=opel&type_demontage=tigra” onclick=”window.open(this.href);return false;
Have fun
heb ik ook gehad met 1 van mijn tigra’s.
Nooit de moeite genomen om het te vinden :wub
@soepkiepe wrote:
:wtf hoe laat was dat vanmorgen?
ben vanmorgen rond kwart voor 9 naar meppel gegaan en was er niks aan de hand, pas tegen kwart voor 10 op de terug weg ten hoogte van koekange (weet niet als je dat kent?) begon het zeeeer licht te sneeuwen.
tegen 10 uur in hoogeveen sneeuwde het leuk door maar was het asfalt nog gewoon te zien.Heb in Koekange een paar klanten zitten ;)
De foto op de A28 was zo rond 11.30, de andere bij steenwijkerwold was tegen 12.00 toen ik bijna bij mn volgende klant was ;)
En bij steenwijkerwold :D

was vanochtend zo mooi tussen Hveen en Meppel

-
AuteurBerichten