Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Geeviz wrote:
Ik vind kabels ongeacht of het beschermd is, in klapdeuren altijd een kritiekpunt, want ik vraag me sowieso ook af of die kabels zelf wel zo buigbaar en elastisch zijn dat het altijd zonder problemen blijft.. en als je kijkt dat de tigra bijna de deuren 90° kan openen en het ook nog eens lappen van deuren zijn :???: ..
Gast stop eens met die irritante spam reacties van je.
Wat jij vind doet er niet toe! Wat er toe doet is de techniek en als je daar geen kennis van hebt stop met dit soort onzin reacties waar niemand iets aan heeft.
hey freddy,
Kijk even op de plek waar de draadboom de deur in gaat. (zit tussen de 2 scharnieren) De kabels hebben een ‘rubber buisje’ om zich heen ter bescherming.
Doordat de deur vaak open en dicht gaat ‘kan’ het zijn dat de draden nog wel eens doorsnijden terhoogte van dit punt.
Als deze kabels goed zijn, dan zou je op het raammotor (deur paneel er dus af etc), en eventueel de stekker van de spiegels eens kunnen kijken of, en hoeveel spanning er op staat bij gebruik.
@Geeviz wrote:
Raam open als je een kofferbak sluit? Dat is niet standaard op de tigra’s.. dat heb ik bij mijne nog nooit gezien ;)
Heb je 1 van voor 1999 (of 2000) … dan heb je dat idd niet.
lampen van een A tigra staan ‘lager’ aan de grond dan een gemiddelde auto, dus een ander lichtbeeld heb je zeker.
ik draaide mijn standaard koplampen van mn tigra’s altijd een ‘klein beetje’ omhoog. doordat de lampen laag aan de grond staan heb je een HEEL KLEIN BEETJE speling zonder tegenliggers te verblinden. (Voor je dit doet zet je auto een meter van een muur, en teken het lichtbeeld af op de muur, zo weet je altijd hoe je ze weer terug moet zetten!)
9 maart 2012 om 19:12 In reactie op: Nieuwe Astra GTC OPC… Zou je hiervoor geen moord plegen? #18004709vind hem er vrij ‘mild’ uit zien.
Mooie auto verder, maar of het de meer prijs waard is? Voor mij persoonlijk niet :D
Zodra je t filter vervangen hebt maakt ook de ramen goed schoon.
‘blauwe’ ramen zorgen er ook voor dat je ramen ‘sneller’ beslaan ;)
Misschien eens in het corsa gedeelte kijken waar de tigra op is gebaseerd of je daar bekende ’technische’ kwaaltjes tegen komt.
Mij zijn er geen grote problemen bekend.
Zou goed letten of het dak netjes aansluit op de ramen en of alles waterdicht is.
Roest natuurlijk wat voor zo ver ik weet bij deze auto niet een ‘enorm’ zorgen kindje is.
en zelf zou ik geen 1400 nemen! Aan je handtekening te zien heb je nu ook een 1400 in je huidige tigra, doe daar 300 kilo boven op en je zal merken dat het ’traag’ word.
wat denk je zelf?
past een corsa deur in een tigra?
De spiegel kan je gebruiken, maar je zal een adapter voor een tigra moeten hebben.
ik kijk volgende week nog even aan.
Maar oordeel voor je zelf:
Rij je veel overdag als het warmer is dan zou ik wisselen. Rij je juist smorgens naar je werk (als het koud is) en aan het eind van de dag (wanneer het weer kouder word) dan zou ik eind volgende week even oordelen wat de voorspellingen doen ;)
@kwuyts wrote:
Wie de wet uitdaagt..
En elke auto kan je wel een bekeuring geven hoor ;) .
De verkeerswetgeving is zo enorm uitgebreid.volkomen gelijk.
als sommigen voor smaak bekeurd konden worden. hahaha :jerry
@kwuyts wrote:
Ik denk dat je verhaal van oom agent wel eens flink zou kunnen tegen slaan.
En als ze het niet kunnen vinden houden ze vast aan het feit dat je wagen afwijkt van doe die is ingevoerd (type goedkeuring). Maar dat zal in het uiterste geval zijn.
1 maart 2012 om 17:35 In reactie op: Problemen elektra aansluiting trekhaak, Valse meldingen. #18000712@Juffer1 wrote:
Om die melding te resetten heb je alleen een sleuteltje 10 nodig om even de accupool los te halen…
:jerry :thumb +1 :thumb :jerry
@Twouters wrote:
Bedankt allemaal! Heb nu een mooie lijst om op te letten.
Wat ik eigenlijk ook nog wou vragen was: Stel er zit roest op de kokerbalken of veerschotels dan is de auto het eigenlijk niet waard om te kopen of wel?
Dat is geheel afhankelijk hoeveel kennis en kunde jezelf hebt.
Heb jij een las apparaat, weet je wat je doet wanneer je rotte delen uit een ‘frame’ weg haalt en weer terug plaatst: ja dan kan je dat zeker doen!
Heb je voldoende geld om het te laten doen en eventueel weer opnieuw te laten spuiten? (slot achterklep/wielkasten etc) Ja dan zou je het zeker kunnen doen!
Wil je betaalbaar een leuke auto rijden zonder te veel fratsen en grappen? Dan zou ik naar een casco zoeken met minder/geen roest ;)
@MarielleBijkerk wrote:
We hebben de auto gekocht! Alleen hopen dat er geen gekke dingen gebeuren! Ik ga van een Franse auto naar een Duitse, als goed is moet het dan goed komen! :)
Ik heb het vorig jaar augustus juist andersom gedaan! (Ben met prive auto van een A-Tigra naar hagel nieuwe Peugeot 206+ gegaan) ;)
Ik hoop dat alles mee mag vallen en dat de oplossing iets heel simpels en vooral goedkoop mag zijn en de Tigra snel weer mag rijden!
Veel plezier van je Tigra!
het ‘bolletje’ op het stelmotortje die je in de koplamp moet klemmen was bij mij ooit afgebroken waar door die toen de hele tijd bleef bewegen (omdat die niet meer werd tegen gehouden)
Zoals iedereen hierboven: motortje vervangen :)
@nexus6 wrote:
ook een keer gehad ,stond voor een moskee geparkeerd,lag ook ineens de spiegel eraf,vervolgens nooit meer daar gaan staan,was eigenlijk wel
te verwachten als je daar parkeert :(Ik zou zeggen dat die juist daar veilig had moeten staan? :hmmz
@*Jurgen* wrote:
Ik neem aan dat je een 2e hands blokje erin krijgt? Die hoef je echt niet in te rijden hoor…
Rustig rijden is ook niet om het blok in te rijden, dit is immers al gebeurd.
Wel hanteer ik dit zelf na een inbouw om alles even te kunnen checken. Er zijn nodige stekkertjes, moertjes, rubbertjes en en slangenklemmen los geweest waar ik zelf liever geen verrassingen van krijg ook ondanks dat ik zelf alles heb vast gezet ;)
Zo kon ik na de inbouw, en aanpassing van een X16XEL in een tigra de olie lekage niet vinden. Stationair geen lekage, op toeren 1 grote olie straal ‘onder’ de kop en tussen de inlaat spruitstuk (Die ik van de x16xe motor had overgebouwd) Was blij dat ik toen even ‘voorzichtig’ heb gedaan want dat heeft me toen ook een motor kunnen kosten
Oei dat was is/was/word een dure!
Eigen schuld dikke pech! maar wel enorm k*t als je dit overkomt!
Hoop dat de bestuurder hier van geleerd heeft en er niet van in de problemen komt (Werk/financieel etc)
Als er een bepaalde tint is afgesproken en er zit nu wat anders op dan zou het in mijn ogen hun ‘uitdaging’ zijn om het op te lossen en niet die van de opdrachtgever (jou dus)
wanneer je hem terug hebt eerste paar honder kilometer rustig en beheerst rijden ;)
anders sta je er weer binnenkort mee stil
@gizmo100 wrote:
zijn die er dan ook met de sproeier?
Persoonlijk wil ik niet voor de kit gaan.
Die van de Tigra dak antenne heeft een sproei kop, de dealer kan je daar mee helpen :thumb
@Timmie12 wrote:
Vanwaar die korte stukken?? Kan je toch net ze goed de fiets of de benenwagen nemen ^^
Gemiddelde forumlid zal van deze vraag heel paniekerig worden en sommige zullen zich afvragen waar je het in hemelsnaam over hebt :jerry
Hallo Eric,
Ik weet niet welke bak er wel onder past, maar ik heb ooit gelezen dat wanneer er koelvloeistof in de bak is gekomen (gebeurd nog wel eens!) dat het einde oefening is voor deze versnellingsbakken. (koelvloeistof heeft geen smering en daardoor verband de bak van binnen)
Even afwachten op de reactie van de experts ;) :jerry
Aller eerst welkom op het forum
Net als in het dagelijks leven wanneer je als ‘vreemde’ ergens binnen komt dan stel je je even voor ;)
Maar op je vraag:
Dat licht tikkend/kloppend gevoel in het pedaal heb je als je hem in de versnelling plaatst en is 1/2 malig terwijl je je voet nog op het koppelingspedaal hebt?
Zoja, dat heeft mijn Astra-H ook. Vooral als je van zijn achteruit in zijn eerste versnelling zet, of van neutraal naar zijn eerste versnelling.
Naarmate de koppellingplaten en de drukgroep minder worden (ouder/meer kilometers) Kan dit probleem zich verergeren
Misschien weet iemand anders hier op het forum een lapmiddel of weet iemand of je misschien iets anders kan afstellen?! #heren-kom-er-maar-in :thumb
-
AuteurBerichten