Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn god …
koop dan een honda of iets uit die buurt …
Duits is duits en houd dat alsjeblief duits … :fy1 :vertag
Mijn beleving altijd zo veel mogelijk vloeibare pakkingen proberen te voorkomen.
Bij mijn tigra’s pakte ik altijd dealer/garage pakkingen.
Nieuwe carterpanpakking kost niet de wereld en nu je toch bezig bent … ;) (Let wel: los halen carter = nieuwe olie + filter en als je toch bezig bent pak dan ook de bougies!)
@leen1 wrote:
@1985 wrote:
@leen1 wrote:
De agila heeft geen hydraulische stuurbekrachtiging dus ook geen potje.
De bekrachtiging is elektrisch dus met een elektromotor .Dan even uit nieuwschierigheid: Wat is dat ding dan wat ik aan heb gewezen? :wub
Dan wil ik ook wat leren :jerry
Airco
Ah kijk thx :thumb
@leen1 wrote:
De agila heeft geen hydraulische stuurbekrachtiging dus ook geen potje.
De bekrachtiging is elektrisch dus met een elektromotor .Dan even uit nieuwschierigheid: Wat is dat ding dan wat ik aan heb gewezen? :wub
Dan wil ik ook wat leren :jerry
Hallo,
Niet helemaal op zijn plek tussen de Tigra’s maaaaaar misschien dat we je wel kunnen helpen ;)
Ik dacht dat het volgende voor de stuurbekrachtiging was:
Uploaded with ImageShack.us
In de reservewiel kuip zitten ‘normaal gesproken’ rubberen dopjes. deze willen in de loop der jaren wel eens uitdrogen, scheuren en kwijtraken tijdens het rijden.
Als je de reservewiel eruit haalt, en door de bak naar buiten kan kijken is dit je probleem en moet je dat gat dichten met of een nieuw/ander rubbertje of gewoon met een stukje ducktape of iets anders creatiefs.
Mocht dit niet het geval zijn en is je bak gewoon dicht controleer de wielkasten achter de bekleding, dit is een enorm gevoel punt op gebied van roesten/rotten en zelf ben ik meerdere tigra’s tegen gekomen waar je zo via de kofferbak in de wielkasten keek.
Mocht ook dit geen probleem zijn dan is zoals ‘Gertjuh1968’ aangeeft het zeker waard om de water afvoer schoon te maken/controleren in de goten waar het achterraam op valt. (zitten vlak bij de gasveren van de achterklep – kan je niet missen!)
Zo vanaf de foto’s zou ik als eerste kijken naar een klepdekselpakking aan de kant van de distributie riem, dit ‘kan’ achter de beschermkappen van de distributie riem naar beneden sijpelen (deze pakkingen kosten niet de wereld dus gewoon vervangen wanneer je er twijfels bij hebt! Denk hierbij ook direct aan de papieren/kartonnen pakkingen van het inlaat traject want dit buizenframe MOET je dan ook van de motor loshalen, zorg tijdens die werkzaamheden dat er NIETS in de motor valt aan vuil of moertjes!)
mocht de klepdekselpakking goed zijn en niet lekken? Dan zou goed uitzoeken of de keringen bij de nokkenassen en/of de krukas nog droog zijn.
Mocht je zeker zijn dat deze 2 punten goed zijn? Dan heb ik via het internet en foto’s geen idee meer en tintellen mijn handen naar reallife ;)
enige manier hoe je makkelijk lekage kan vinden is schoonmaken, stukje rijden en checken …
Schoonmaken kan je het beste met Remreiniger doen maar gebruik dit NEVER NOOIT NIET op rubberen slangen, stekkers of kabels (Dus alleen het motorblok!!!)
Maak schoon, rij, zoek en gij zult vinden ;)
Ook al klinkt het nog zo logies: Vloeistoffen gaan altijd naar het laagste punt, dus maak ook alles ‘boven’ goed schoon en begin na de rit met het zoeken aan de bovenkant :thumb
@Van het Ende Customs wrote:
Ik heb destijds alle adv. bekeken en gemaild.
Overal de reactie dat hij met motorkap compleet verkocht werd of dat deze er niet meer was.Dat is natuurlijk jammer.
Maar zal zo’n sloop kap dan niet als nog goedkoper zijn dan zo’n nieuw isolatieplaat?
als je de kap + isolatieplaat voor 4 of 5 tientjes kan halen … ;) Of misschien een vadalisme/bekraste kap kan vinden :thumb
kijk anders even tussen de demontage autos van http://www.schadeautos.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Misschien staat er wel 1 dicht bij jou in de buurt ;)
*edit: http://www.schadeautos.nl/demontageautos_list.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
@DeMeistah wrote:
Bumper los.
Koplamp unit los.
Lamp vervangen.
Koplamp unit vast.
Bumper vast.gaat niet om een unit maar om een lampje ;)
Maar als topic starter zich iets beter interesseert en de moeite neemt zal hij via de zoekfunctie vast wat vinden
Welkom op het forum!
Wat ontzettend leuk dat je je even voorstelt … :sleeping
Hoe goedkoper hoe meer ‘gratis’ geluid je er bij krijgt.
Kwaliteit dempers zoals Remus, Sebring (etc) geven een ‘donker’ geluid bij het vragen van vermogen, maar bij constant toerental zijn sommige vergelijkbaar met een orginele uitlaat…
Mijn idee bij auto’s is om ze altijd in de ‘lijn van de auto’ te houden (ideaal beeld: Laag, grote velgen, platte banden, mantzel powerbox + fijne duitse uitlaat)
Lexus achterlichten, M3 spiegels, Jap uitlaten zijn in mijn beleving daarom ook uit de boze!
Orgineel vind ik zelf mooier en is ook nog goedkoper :jerry Wil je net even iets anders? dan zou ik die rood witte ‘heldere’ achterlichten nemen :thumb
Met het verhaal over de bougies maak ik op dat de tigra ‘matig’ is onderhouden?
Zou zelf in dat geval ook ALTIJD de brandstof filter (onder de auto) vervangen. als je het zelf ‘kan’ doen kost het je een 2 of 3 tientjes en weet je zeker dat de motor voldoende brandstof krijgt.
Zijn er voordat de boven genoemde problemen ontstonden nog onderdelen op of aan de auto toegevoegd? (Sport luchtfilters? sport uitlaat? electronica zoals audio?)
Dat er bij het uitlezen geen melding uit kwam vind ik ‘opvallend’ aangezien er wel lampjes hebben gebrand.
@vincentvdb wrote:
Het ging meer om mn koplamp, kon er niet helemaal goed bij bij mn linker koplamp. :shock:
Van de winter was mn auto door gegleden en trekhaak tegen mn oude koplamp aan gehad, dus maar nieuwe in gezet maar lijkt net of het ophangpunt (onderste, onder koplamp) verschoven is wat mij sterk lijkt, want hij komt niet meer in de buurt van mn koplamp.Verder ben ik van plan om mn auto glans wit te maken ;)
Tegen die tijd plaats ik wel foto’s :D
de pootjes/bevestigingspunten van de koplampen zijn van ‘hard’ plastic en willen snel afbreken.
Als de pootjes er nog aan zitten maar het bevestigingpunt op het front komt niet meer in de buurt? Als ik dat zo lees vermoed ik dat je nog wel eens iets meer ‘verbogen’/’kapot’ kan hebben ;)
Koplamp moet voor de APK helemaal vast zitten en mag geen enkelle beweging op zitten. Besteed daar dus enige aandacht aan ;)
@Slurpy wrote:
Indien je verf van een goed merk (deltron,PPG,..) laat aanmaken in een spuitbus en niet van die rommel van motip gebruikt
zou je versteld kunnen staan van het resultaat mits het deftig aangebracht is.Een maat van me (ex-spuiter ;) ) heeft zijn buitenspiegel gespoten met een bus en die is beter gespoten dan de rest van de originele lak.
Het zit em allemaal in de kennis en techniek.
Sluit ik mij bij aan! Met rommel maak je nog veel meer rommel …
Loop met de spiegels een willekeurig schadeherstel bedrijf binnen, leg ze neer en vraag wat het kost.
Prijzen zullen zoals hier boven vermeld rond de 150 euro liggen bij een ‘klein’ schade bedrijfje, en de grotere bedrijven ‘kunnen’ heel misschien nee zeggen of meer vragen ;)
@Tigra-Black wrote:
Klopt onderaan de bumper zit er ook nog een boutje aan elke zijde van de auto
Gelukkig! Dan maakt de drank toch niet zo veel geheugen kwijt ;)
Geloof dat daar het zelfde ‘dopsleuteltje’ op moet als op de onderste 3, 4 of 5 schroefjes
@kaneelschep wrote:
als je iets van een rekening hebt gekregen bij aankoop kan daar misschien ook wel 16v opstaan. als er dan duidelijk een 8klepper in zit, is dat niet moeilijk je gelijk halen. Maar wat schiet je daar nu mee op? :) Ik vind persoonlijk dat kopers ook wel wat mogen weten over wat ze kopen… Het verschil is nogal overduidelijk als je dat bijv 1 keer hebt googled ;)
Gewoon distributie, waterpomp en thermostaat vervangen en gaan met t ding.
Heel misschien dat een rechtsbijstand verzekering er iets mee zou kunnen? Als op de bonnen een 16 klepper staat en in de auto ligt toch duidelijk een 8 klepper dan heeft de verkopende partij, in dit geval de garage niet geleverd wat ze beloofd hebben.
Als de auto de huidige eigenaar niet bevalt zou dat misschien een optie kunnen zijn :D
Onderkant van de bumper zit nog vast op de balk waar de radiator op staat. dacht dat er 4 of 5 schroefjes zitten die je met een dopsleuteltje los kan draaien.
Over de wielkasten twijfel ik nu ik aan het typen ben … Er staat mij iets van bij dat hij zowel boven als onder ‘in’ de wielkast vast zit. (1 zichtbaar boven aan, en 1 waar je niet bij komt en waar voor je ‘eigenlijk’ het wiel er even voor af zou ‘kunnen’ halen ;))
wat een pannekoek … :hmmz
30 maart 2012 om 09:05 In reactie op: Stukje achtervering spontaan afgebroken Astra G Sport! #17924787@RISL wrote:
Was dat dan geen verlagingsveer met de originele schokdemper?
Want de situatie die jij omschrijft is APK-afkeur….je veren mogen niet loskomen als je wiel compleet uitveert.De Astra opkrikken en dan VOORZICHTIG met een veerspanner de veer inklemmen gaat wel. Voor het veilige heb je wel 3 veerspanners nodig (mijn mening).
was een zwarte en orginele GM veer, als de auto op de krik stond en het wiel dus los van de grond dan was zat de veer wel vast. Het wiel naar beneden duwen met 1 hand was genoeg om de veer er uit te pakken.
Met de weitec veer die er voor terug kwam leverde niet spectaculair los zittende veer op en ook hiermee kwam hij gewoon 2x door de APK van de opel garage heen.
Voor mijn gevoel was er ’toen die tijd’ nooit echt een probleem, maar nu ik jou reactie zo lees … :hmmz :shock:
30 maart 2012 om 08:46 In reactie op: Stukje achtervering spontaan afgebroken Astra G Sport! #17924785Bij de A-Tigra’s kon je de auto op de krik/Bokje zetten en iemand het wiel naar beneden duwen (met de hand – dus niet veel kracht voor nodig) en dan kon je zo de veer er tussen weg pakken.
Zou dat ook met de Astra’s kunnen? :hmmz
Of hebben die een iets wat degelijker systeem? :jerry
-
AuteurBerichten
