1985

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 911)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: X16XE in X14XE welke onderdelen nodig #17859746

    @xanquezer wrote:

    Het enigste verschil tussen de 1.4 en de 1.6 is het bezine verbruik, de cylinder koppen zijn iets groter… :hmmz
    de pk`s en nm`s nemen ook toe ;) thats alllllll foks :idea:

    Dit is dikke bullshit net als turbo verhalen op standaard x##xe motoren.

    Er zit wel degelijk verschil in… om precies te zijn 200cc met 10pk verschil en dit is voor een kenner/liefhebber wel degelijk merkbaar.

    Het verbruik? Ja! Er gaat 50cc meer brandstof in iedere cilinder en dat zal je merken wanneer je altijd op maximaal vermogen rijd hoog in de toeren!

    Rij je daar in tegen netjes 120/130 op de snelweg en ben je niet de hele tijd aan het planken (ong 40%/50% gaspedaal gebruik) zul je zelfs zuiniger rijden dan met de x14xe motoren zonder er iets van te merken! (motor kan makkelijker versnellen en gooit er daarom minder brandstof in!)

    In reactie op: Kuipstoelen #17884057

    Nog maals de vraag: Gok eens?/Wat denk je nu zelf? is een opel een renault? Is een clio een tigra? is een Ferrari een Lamborgini?

    1+1 is toch ook 2 ? en 2 is toch ook geen 1? dus zouden 2 totaal verschillende auto’s dan gelijke rails hebben onder de stoelen?

    In reactie op: Kuipstoelen #17884055

    Gok eens?

    Hoe graag acht je de kans dat een Renault Clio exact het zelfde is aan een opel? :hmmz

    In reactie op: is dit een bekend probleem? #17429265

    @geert01 wrote:

    :thumbup
    Had je het plaatje zelf gemaakt of orgineel van opel?
    En ik neem aan wat ciliconekit ertussen bij het monteren (of vloeibare pakking)?

    MVG

    Geert

    Ps Ik had ede egr 1 mnd geleden al gedomonteert en gereinigd.
    Inderdaad wat een kkkkkt werk, je hebt chinese vingers en goed gereedschap nodig.

    pakking/plaatje valt zelf te fabriceren, maar voor die paar euro wat het kost zou ik ‘de gok’ niet nemen door er een stukje staal zelf te gaan knippen. Gewoon naar de dealer gaan en bij het magazijn een dichte pakking bestellen voor de EGR klep (let op hier kunnen ze moeilijk over doen en roepen dat ze m niet hebben etc etc)

    Met een juiste pakking zul je er geen voeilbare pakking tussen hoeven leggen.

    Zelf twijfel ik ook of dat überhaupt wel zou kunnen vanwege de ‘mega’ hete uitlaat gassen

    In reactie op: Tigra vermorgen #17884431

    @x_joelle wrote:

    nou als je t gas intrapt.. dan gaat hij best wel sloom naar de 100..
    mijn moeder haar 1.0 is volgens mij nog sneller..

    ik heb hem nog maar 3 maanden..

    Maar dan is nog steeds de vraag wat het recente onderhoud is ;)

    Vieze, kansloze lucht filters geven minder zuurstof en dus geen vermogen.
    Oude uitlaten/verstopte uitlaten ‘begrenzen’ een motor zoals je ook bij een brommer hebt.
    Oude Bougies: Zeeeeerrr slechte ontsteking
    Oude brandstof filter: Te weinig brandstof & Zeer arm mengsel en dus geen vermogen.

    Wel vraag ik me nog steeds af: Wat in jou beleving ’traag’ is, ik begrijp dat je het met een 1.0 vergelijkt en voor het gemak ga ik er vanuit dat je een Corsa bedoeld.

    Tigra 1400 16v:
    Topsnelheid 190 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h 11.5 s

    Opel Corsa 1.0 12v
    Topsnelheid 155 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h 17 s

    Alternatief: Daihatsu Cuore 1.0 12v (RTi versie)
    Topsnelheid 140 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h 12.8 s

    Alternatief: Peugeot 107 1.0 12v
    Topsnelheid 157 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h 13.7 s

    Zoals je ziet zit er wel enige verschillen tussen bij 1.0 (3 cilinder) motoren.

    Dus: wat is er aan recent onderhoud gepleegd aan de auto? ;)

    En met alle respect maar toch een puntje van kritiek tegen xanquezer: Doe ons een plezier en stop met zulke onzin posts als je geen enkel idee hebt waar je het over wil. Daar heb je geenstijl.nl of andere soort gelijke lul in de ruimte websites voor.

    dumpvalve zit op turbo motoren en komt niet voor op de fabrieks standaard x##xe motoren

    Dank u.

    In reactie op: Tigra vermorgen #17884427

    De vraag is:

    Waar vergelijk je het mee en waar baseer je op dat je hem sloom ervaart?

    Wat is het recent onderhoud aan de auto geweest? Is er überhaupt recent onderhoud aan gedaan?

    In reactie op: is dit een bekend probleem? #17429263

    @geert01 wrote:

    :wub

    Bij mijn tigra ongeveer hetzelfde.
    De motor loopt onregelmatig en hoog en laag in de toeren.
    Ik had de egr schoongemaakt maar of dat nu de oorzaak is??? :fy1
    Bij een 1400 motor kun je de egr toch niet afdoppen?
    Wat doe je dan met de aansluiting welke aan de egr zit?
    Kun je de stekker welke naar de egr loopt niet op een andere manier omzeilen?
    alvast bedankt

    Geert

    EGR valt prima af te doppen zonder enig probleem.

    Het is wel een k*t werk om er bij te komen (Zitten tussen het schutbord en de motor onder/naast het luchtinlaatspruitstuk)

    Het enige wat je gaat gebeuren is dat er een storing lampje gaat branden omdat er ‘andere’ waarden gemeten worden wanneer je ‘abrupt’ het gas los laat. De motor zal verder niet in nood loop gaan.

    In reactie op: 60-60 verlagen #17889323

    @groenetijger wrote:

    KW var 2 is hardheid verstelbaar.. Je kan em in echt comfort standje zetten, of keihard. Net wat je wil.. :P
    Bij een schroefset blijf je altijd houden; kan ie niet lager? Alles napersen, schroeven en hulpveren er tussenuit.. Lekker stuiteren over de weg is echt heerlijk :wub

    Weitecset zelf kon nog veel lager dan wat op de fotos stond. Alleen konden de wielkasten het niet aan, en hoelager hoe ‘schuiner’ de banden staan en met de standaard maten die ik had kwammen de banden op een gegeven moment tegen de veerpoten aan. Dit valt op te lossen met spoor verbreders, maar dit is het laatste wat ik zelf zal gebruiken op mijn auto’s ;)

    Op de veerpoten van Weitec stond ik halverwege het schroefdraad.


    @danny
    : Maar KW variant 2 in hardheid verstelbaar? Je bedoeld alleen de voorkant? ;) Achterkant is niet mogelijk omdat de veren los van de poten staan. (Altans: Dit was onmogelijk bij Weitec en was mij verteld dat het ’technisch’ onhaalbaar is als de veer los van de poot staat)

    In reactie op: Vragen vragen en nog meer vragen #17886947

    @xanquezer wrote:

    De vering moet uiteraard zo goedkoop mogelijk blijven…

    Besparen/bezuinigen op je wegligging?

    Heel verstandig! Bezuinig je ook op het dak van je woning of ga je ook bezuinigen op medicijnen als je erg ziek bent?

    In mijn beleving is dit het domste wat je kan doen en je moet wel levensmoe zijn om voor een dubbie op de eerste rang te willen zitten!

    Onverantwoord!

    Als je gaat doen, zoek op zijn minst naar materiaal met een TUV certivicaat en eventueel met E Keur merken voor andermans veiligheid :wtf

    In reactie op: 60-60 verlagen #17889320

    @vluggejaapie wrote:

    ik denk wel dat weitec harder is als kw var2? is nog al een verschil in prijs en comfort schat ik.
    maargoed als jij -100 of dergelijks reed zal -60 wel comfortabeler zijn ja

    Daar durf ik niets over te zeggen ;) ik zweer bij Weitec omdat ik er altijd super veel plezier van heb gehad. Heb nu 2 golfjes 2, 1 B-Vectra en 2 tigra’s op weitec onderstel gehad.

    Wel eens van een kennis in zijn Golf 2 gereden waar KW onder zat, dit was een vaste zet van 60/60 en dat heb ik ‘des tijds’ als hobbel paard ervaren. Maar! Ik heb zelf duizenden kilometers op weitec gereden. Van Monaco tot Warschau en zowel prive als zakelijk! (prive auto lange tijd zakelijk moeten gebruiken!) dus mijn belevingen van die ene keer met KW mogen geen gaan hebben voor die paar kilometer onder een auto die niet met een A-Tigra is te vergelijken :wub

    In reactie op: 60-60 verlagen #17889317

    http://www.carfriends.nl/index.php?topic=458.0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Hier staan wat foto’s van mijn laatste tigra gemaakt in Frankrijk op 60/60. (Ook op de 60/60 heen gereden en geen enkel probleem!!!)

    De Tigra stond op een Weitec Schroefset die op zijn aller laagste stond ZONDER spoor verbreders en was zo afgesteld dat hij niet meer lager kon omdat anders de banden tegen de veerpoten aan kwamen. (Dus rond de 60/60)

    In reactie op: Nieuwe Tigrarijdster erbij;) Nieuwe foto’s #17842737

    Kijk op de sloop! Heel goed en stukken betaalbaarder :D

    Nice! En je hebt vandaag prachtig weer om te stofzuigen :jerry :jerry :jerry

    In reactie op: Nieuwe Tigrarijdster erbij;) Nieuwe foto’s #17842735

    Linda!

    Ga die tigra eens ff bewerken met de stofzuiger? :jerry

    Wat een rijdende zandbak :wink: :hmmz

    Verder erg leuk dat je orginele hoezen hebt gekocht en niet van de ‘aftermarket’ rommel waar pimpelpaarshoerestippels qua kleuren in zitten :jerry

    Nice nice!

    In reactie op: Vauxhall Astra GTE 16V #17865107

    http://www.valuta.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Op de bovenstaande website kan je alles over financiën vinden :)

    In reactie op: Zonde zeg! Iemand van hier? #17889449
    In reactie op: Strip verloren (gestolen) #17888875

    Staat hier niet iets voor je tussen? Let wel op of het bij je in de buurt zijn, dit is een verzamel site van meerdere sloperijen door heel Nederland.

    Demontage Tigra’s:
    http://www.schadeautos.nl/demontageautos.php?merk_demontage=opel&type_demontage=tigra” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Let op: De plastic clipjes waar de side skirds mee vast zitten zijn in de loop van tijd ‘gaar’ geworden en kunnen afbreken (misschien ook reden van verliezen?!) Deze clipjes kosten bij de dealer per stuk maar weinig en is zeker een aanrader ze allemaal, of het merendeel te vervangen :D

    In reactie op: Tigra gooit koelvloeistof eruit ? #17864682

    @NooN wrote:

    Ik heb 3 sloperijen gebeld, die geven max 100 euro.
    Ik b en niet zo’n persoon die dat ding op marktplaats zet zonder erbij te zetten wat die mankeert :wink:
    Maar inderdaad het proberen waard, misschien leuk voor de “klusser”.

    Wees eerlijk in het verkoop topic voor marktplaats en vertel dat de koppakking er tussen uit ligt en hij/zei wanhopig is naar een goede poetsbeurt :wink:

    Ik zou zeggen: Alles boven de 100 euro is dan toch mooi mee genomen :wink:

    In reactie op: Tigra gooit koelvloeistof eruit ? #17864663

    @*Jurgen* wrote:

    Ik zou m gewoon te koop zetten, zijn genoeg mensen die zo’n ding zelf fixen waardoor de kosten laag blijven. Op de sloop zal je er ook niet zoveel voor krijgen denk ik.

    Hey Jurgen, hier heb je gelijk in. Ik vermoed dat je voor een sloop/demontage A-Tigra je van geluk mag spreken als je er nog 500 euro voor krijgt op de sloop :idea:

    Het is misschien een overweging waard hem een paar week op marktplaats te zetten met een duidelijke omschrijving er bij wat er aan mankeert :wink:

    In reactie op: Tigra gooit koelvloeistof eruit ? #17864662

    Spijtig om te horen! Maar Geel moet wel geel zijn en als het op een regenboog qua kleuren lijkt is het soms beter een andere stap te nemen!

    Eventueel had/kan je hem met Commandant poets + Meguiars heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dicht bij ‘orignele kleur krijgen, Dit kan je zelf doen als je genoeg rust hebt en het fantastisch vind om aan je auto te poetsen. Maar als de lak ‘grootschalig’ afbladert zou ik het lekker laten zitten en hem naar de sloop brengen ;)

    In reactie op: Tigra gooit koelvloeistof eruit ? #17864679

    @spottekop wrote:

    heey zoals je ziet zit de waterpomp en distririem er pas een maanden op.

    tenminste dat lees ik uit zn verhaal.

    Daar had ik over heen gelezen, maar de waterpomp kan je dan laten zitten. Distributie riem ALTIJD vervangen en NIET herspannen! Die gok wil je niet nemen voor die paar tientjes. (Bij pech knapt die en dan is gegarandeerd je blok aan gort!)

    In reactie op: Tigra gooit koelvloeistof eruit ? #17864678

    Door dat de distrubutie riem er al een tijdje op heeft gezeten zal je die zoiezo opnieuw moeten vervangen bij de koppakking.

    Het is altijd wijs om direct een waterpomp mee te nemen tijdens het vervangen van een koppakking en hier mee zal je motorisch de huidige kilometerstand kunnen verdubbelen.

    Daarbij is alleen de vraag of de carrosorie het waard is, als je nu overal roest en rotte plekken hebt op de bekende tigra locaties zou ik zelf overwegen de auto niet te herstellen (las en spuitwerk zijn duur als het op grote schaal moet plaats vinden!)

    In reactie op: Tigra gooit koelvloeistof eruit ? #17864673

    Van welk bouwjaar is je Tigra en hoeveel kilometers heeft die op de klok staan?

    Als de carrosorie hard is (dus geen roest) zou een koppakking van rond de 700 euro (garage prijs) een hele nette deal zijn om nog jaren plezier te hebben van je Tigra.

    Ja het is slikken omdat het veel geld is, maar als de tigra je tot nu toe al 4 jaar trouw is geweest waarom zou je nog meer geld dan die 700 euro reperatie kosten in een andere auto steken waar je niets vanaf weet en bijvoorbeeld ook een koppakking, wiellagers, distributie riemen, remmerij etc etc zou kunnen krijgen?

    Succes met nadenken :)

    In reactie op: Tigra gooit koelvloeistof eruit ? #17864664

    Rookt de auto in/via de uitlaat?

    Je zou eventueel een compressie test bij een garage kunnen laten doen. hier mee kan je testen waar het lek in het systeem zit

    In reactie op: Welkom op ons nieuwe Opelforum #17862902

    Het forum ziet er netjes uit! Jammer dat de style niet erg overeen komt qua kleuren van opel.

    De Gele balken van boven aan een topic van: Auteur en Bericht zijn top! Ik denk zelf als het vieze groene/grijze kleurtje naar wit grijs word gemaakt en met een zwarte lettertype in de topics het er al een heel stuk strakker in de lijnen van opel uit zal zien.

    Eventueel de Oranje knoppen onder aan een post zoals online, profile, pm en onder aan in het topic new topic en post reply een opel achtiger kleurtje geven zouden de puntjes op de i zijn!

    In reactie op: binnenspatbord rechtsvoor #17862589

    voorkomen vuilvorming. altijd terug plaatsen omdat het natte vuil erg makkelijk roest veroorzaakt op beschadigde plekken waar bijvoorbeeld een steentje (steenslag) terecht is gekomen.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 911)