1800T_BFB

Aangemaakte reacties

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: manta a gekocht #18316852

    Hallo Choco,

    Ik kocht in ’83 mijn eerste A-tje, dus heb wel wat ervaring.
    Kleur 235 is na effe zoeken Monzablau een tot 1978 veel gebruikte Opel kleur.
    Voor onderdelen kun je best regelmatig zoeken op marktplaats.
    Er zijn permanente verkopers en personen die gewoon de schuur willen opruimen.
    Bij de laatste zijn veelal de prijzen wat lager.
    Je zal dan ook ervaren dat je zeker niet de enige ben die mooie spullen zoekt voor weining.
    Welke regio woon je?

    Jan

    In reactie op: Manta a restauratie #18292343

    Hier een link naar een aardig artikel over de mogelijkheden met de standaard 1900S
    http://www.opelclub.com/JulyAug2012Blitz.pdf

    suc6

    Groeten,

    Jan

    In reactie op: Welke motor in Manta A #18313165

    Ik heb vroeger ook wel een 1600S gehad en dat reed ook prima.
    Als je er geen racer van wil maken rijdt het prima, wel checken of de carburateur nog OK is.
    e.e.a. zal ook afhangen van de overbrenging in de achteras die je hebt.
    bij een 1600S hoorde meen ik een 3,67 overbrenging in de achteras, tegen een 3,44 voor een 1900S.
    Dus inderdaad eens kijken wat er op het plaatje staat en evt zelf de omwentelingen van de achteras controleren.
    Dit kun je doen door de wielen 1 maar rond te draaien en dan te tellen hoeveel omwentelingen de kardanas draait.

    Plaatje zit recht onder de carburateur op de chasisbalk

    suc6

    In reactie op: Het kenteken + foto topic #17454140

    nieuw kenteken en foto.
    Nu nog 4 schroefjes en mooi weer.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17322759

    Afgelopen dinsdag bij de RDW in Schiedam een groene Manta A van 1972 met een ééndagskenteken.

    In reactie op: MANTA-A-GTE topic/pictures/info #17568536

    Bovenstaande GTE met kenteken 20-BR-71 is gebouwd in april 1974 in Antwerpen en heeft een chassis nummer dat begint met 588169…

    In reactie op: MANTA-A-GTE topic/pictures/info #17568534

    lastig op te maken.
    jaartal aantal PK’s cilinderinhoud en gewicht zijn correct voor een GTE.
    Er kan echter ook later een GTE motor in zijn gezet en dit kan zijn opgenomen in dit document.
    Je moet dus de auto zelf bekijken.
    -Zwarte hemel.
    -Type schild naast koplampen.
    -Bevestigingen voor luchtmeter.
    -kilometerteller tot 220
    -tank en de ophanging van bezinepomp.
    enz….

    In reactie op: MANTA-A-GTE topic/pictures/info #17568531

    @mantallica wrote:

    Ja een echte GT/E laat zich wel betalen alleen wel heel afhankelijk van de staat, originaliteit en hoe compleet die is.

    Alleen op deze foto kun je al zien dat er geen GT/E raamrubber in zit maar een gewone met zwarte pees.

    Er is heel veel niet meer origineel aan de auto en ik weet precies hoe dat is onstaan.

    Het gaat om de 43’ste GTE gebouwd in april 1974, Antwerpen.

    Alle drie de foto’s hierboven zijn van dezelfde auto

    In reactie op: MANTA-A-GTE topic/pictures/info #17568529

    Ben nog in onderhandeling, maar het ziet er niet goed uit.
    Auto staat 8 jaar stil en eigenaar wil hoofdprijs….

    Voor zoveel geld kan ik beter een nog wel werkende GTE kopen.

    In reactie op: MANTA-A-GTE topic/pictures/info #17568526

    bedoel je dit:
    Een regenachtige dag met veel modder in 1983, wat resluteerde in de OMCN.

    In reactie op: MANTA-A-GTE topic/pictures/info #17568524

    http://www.picturetrail.com/thelostgte” onclick=”window.open(this.href);return false; is niet meer lost………….er komt misschien een “return of the GTE” hopelijk met het originele NL kenteken.

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)