Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo Choco,
Ik kocht in ’83 mijn eerste A-tje, dus heb wel wat ervaring.
Kleur 235 is na effe zoeken Monzablau een tot 1978 veel gebruikte Opel kleur.
Voor onderdelen kun je best regelmatig zoeken op marktplaats.
Er zijn permanente verkopers en personen die gewoon de schuur willen opruimen.
Bij de laatste zijn veelal de prijzen wat lager.
Je zal dan ook ervaren dat je zeker niet de enige ben die mooie spullen zoekt voor weining.
Welke regio woon je?Jan
Hier een link naar een aardig artikel over de mogelijkheden met de standaard 1900S
http://www.opelclub.com/JulyAug2012Blitz.pdfsuc6
Groeten,
Jan
Ik heb vroeger ook wel een 1600S gehad en dat reed ook prima.
Als je er geen racer van wil maken rijdt het prima, wel checken of de carburateur nog OK is.
e.e.a. zal ook afhangen van de overbrenging in de achteras die je hebt.
bij een 1600S hoorde meen ik een 3,67 overbrenging in de achteras, tegen een 3,44 voor een 1900S.
Dus inderdaad eens kijken wat er op het plaatje staat en evt zelf de omwentelingen van de achteras controleren.
Dit kun je doen door de wielen 1 maar rond te draaien en dan te tellen hoeveel omwentelingen de kardanas draait.Plaatje zit recht onder de carburateur op de chasisbalk
suc6
nieuw kenteken en foto.
Nu nog 4 schroefjes en mooi weer.


Afgelopen dinsdag bij de RDW in Schiedam een groene Manta A van 1972 met een ééndagskenteken.
Bovenstaande GTE met kenteken 20-BR-71 is gebouwd in april 1974 in Antwerpen en heeft een chassis nummer dat begint met 588169…
lastig op te maken.
jaartal aantal PK’s cilinderinhoud en gewicht zijn correct voor een GTE.
Er kan echter ook later een GTE motor in zijn gezet en dit kan zijn opgenomen in dit document.
Je moet dus de auto zelf bekijken.
-Zwarte hemel.
-Type schild naast koplampen.
-Bevestigingen voor luchtmeter.
-kilometerteller tot 220
-tank en de ophanging van bezinepomp.
enz….@mantallica wrote:
Ja een echte GT/E laat zich wel betalen alleen wel heel afhankelijk van de staat, originaliteit en hoe compleet die is.
Alleen op deze foto kun je al zien dat er geen GT/E raamrubber in zit maar een gewone met zwarte pees.
Er is heel veel niet meer origineel aan de auto en ik weet precies hoe dat is onstaan.
Het gaat om de 43’ste GTE gebouwd in april 1974, Antwerpen.
Alle drie de foto’s hierboven zijn van dezelfde auto
Ben nog in onderhandeling, maar het ziet er niet goed uit.
Auto staat 8 jaar stil en eigenaar wil hoofdprijs….

Voor zoveel geld kan ik beter een nog wel werkende GTE kopen.bedoel je dit:
Een regenachtige dag met veel modder in 1983, wat resluteerde in de OMCN.

http://www.picturetrail.com/thelostgte” onclick=”window.open(this.href);return false; is niet meer lost………….er komt misschien een “return of the GTE” hopelijk met het originele NL kenteken.

-
AuteurBerichten