Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Haha, gelukkig zien we de vuilniswagen onderdelen niet meer, zo goed als niet :jerry
.
Als jij nou een how to schrijft Willem :thumb
Daardoor hebben al die stoelen instapschade, door het jezelf erin laten flikkeren :jerry
@InjectTheVenom wrote:
Zelfde als bij een Calibra, rechter poot over de dorpel (en in dit geval rolkooi), jezelf op je plaats laten flikkeren en dan de linker poot binnenboord halen :lol:
Lekker pestwerk is het he interieur terug opbouwen :jerry
Stuur vmax dan een mailtje….
.
Zo de koppeling is ook in mijn bezit. Morgen de foto’s!
Geen Dicky, dat is Gerard. Draaid op KMS afgesteld door dp engineering.
Deze toch?

:thumb :thumb :thumb
.
Koppeling en drukgroep is van Sachs, enkel plaats star, vliegwiel op maat gemaakt.
Ik kan natuurlijk niet alles vertellen he :angel
De foto´s zal ik wel posten
Groetjes Ram
De nieuwe 600nm koppelinsset en vliegwiel zijn besteld king:
Hoop het aankomend weekend te hebben!Groetjes Ram
De eerste drie jaar wel ja. Totdat ik de motor bij dhz liet bouwen. Toen is alle ellende begonnen helaas…


Dit zijn foto’s van voor de inbouw. Koppeling hangt ook nog steeds aan de motor. Ben benieuwd of hier een beetje interesse voor is! Voor vragen liefst PM.Groetjes Ram
:thumb :thumb :thumb
De calibra gaat nooit weg. Nou zeggen ze zeg nooit nooit haha. Maar zolang het mogelijk is gaat ie niet weg, heb em net 5 jaar ;)
@ Willem: Motor in elkaar, vems monteren, 4 motion pasmaken, naar de spuiter, velgen halen etc etc etc etc etc. Is niet zo 1 2 3 gedaan haha.
@ Vannos niet kwijlen :jerry
.
Dit soort reacties zijn nou leuk. Respect voor elkaar.. Vind het jammer dat ik zelf niet op zo een niveau kan sleutelen, maar bij André is die in goeie handen.
Denk dat ik gewoon het diff laat versterken en die vierde versnelling moet ik nog even kijken. Ken jongens die met heeeele dikke vermogens en koppel rijde en die rijden ook nagenoeg standaard..
Wil wel de haldex controller aanschaffen denk ik.
Een hoop centen, maar aan de andere kant je leeft maar een keer dus moet je ervan genieten ALS het kan…
Groetjes Ram
Ik kan die vraag is stellen.. 4 motion onderdelen zijn makkelijker aan te komen…
Overigens ben ik erachter dat ze de klinknagels va n het originele diff eruit boren en deze vervangen ze dan voor een setje arp boutjes. Die klinknagels willen met veel koppel en vermogens wel eens afbreken met alle gevolgen tot dien..
Groetjes Ram
Andere dingen :jerry
8 april 2014 om 08:38 In reactie op: Gaan er nog meer Calibra(rijder)s naar Dronten 13/4/14? #18227499Als je dat wilt zien kan je beter naar de sloop :cry
Ik hoop volgend jaar ergens te kunnen zijn met de Calibra :D
@opelremco wrote:
Zou wel mooi zijn.Een mooi lang lint van Calibra’s op de A6.
Bij mij is 1 dezelfde riem er volgens mij 3 keer omheen gelegd (2x zoiezo) , laat ik maar niet zeggen wie :jerry :jerry :jerry
http://www.ebay.de/itm/02M-Getriebe-4-te-Gang-Abstutzung-VW-Golf-1-2-3-4-Corrado-Scirocco-VR6-G60-Turb-/321369700485?pt=DE_Autoteile&hash=item4ad3207885#ht_1440wt_1348″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is ook nog iets wat ze toepassen voor de 4e versnelling. Die wordt er namelijk uitgedrukt bij hoge vermogens en dit zou dat tegen gaan..
Denk dat het zoiezo ook wel verstandig is om het diff te versterken en enkele andere bouten. Welke bouten dat precies zijn moet ik nog even achteraan, ook wie het kan doen.
Wil het liever toch bij 4 motion houden, zijn meerdere Opels die ermee rijden, dus die kennis en info is te vinden.
Groetjes Ram
Ondertussen ben ik ook research aan het doen of de versnellingsbak het vermogen wel aan kan. Heb Johan van aangepastebak, en Wilco van Dutch Build gesproken..
Het schijnt dus dat de 4e versnelling van zo een versnellingsbak zwak is, de verdeelbak zou het vermogen wel kunnen hebben. Aangepastebak die heeft andere tandwielen voor de 3e t/m de 6e versnelling die een hogere vermogen en koppel aan zouden kunnen. Zo een set kost €2850 ex en dan moet het er nog in. Ook kan er nog een andere diff in. Totaalplaatje van waarschijnlijk €5000 euro.. Een hoop geld dus.. Nou vraag ik me dus af of dat echt nodig zal zijn..
Wilco van Dutch Build die vertelde mij over SQS Racing, die zitten in tjeschie of hoe je het ook typt. Die hebben ook die versnellingen voor €1150 ex, zijn wel gemaakt van originele tandwielen. Dan vraag ik me dus af zal dat wel net zo sterk zijn..??? Zie de link: http://www.sqsracing.com/produkt/451:557:racing-synchro-strong-gears-02m-02q-mq350″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dutch Build heeft ook een Haldex controller uitgebracht welke wel zeer aantrekkelijk is. Aangepastebak en Wilco hebben mij afgeraden om de bak 50/50 te maken. Zit er dik in dat ik die controller zal gaan moeten aanschaffen. Ik twijfel nu dus alleen over de versnellingsbak.
Volgens Wilco is het ook het beste om er een goeie Sachs organisch duppelplaats koppeling in te hangen, sinter brand je er elke keer mee tussenuit, heeft ie zelf ook ervaring mee. Zo een koppelingset kan ook al gauw €2000 euro kosten, deze kosten (bak en koppelingsset) heb ik eerlijk gezegd een beetje onderschat :hmmz
Giuliettaevo kom maar op :angel
Groet Ram
Scheelt wel vergeleken met de Bosch
-
AuteurBerichten