16VCalibra

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 1,473)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193045

    2 jaar geleden reed het golfje van boba nog met een standaard!!!! bak op de dragrace met 900pk. https://www.youtube.com/watch?v=qkPps9g3jXE” onclick=”window.open(this.href);return false; Het is ook maar 400 meter dat de bak vol belast word..

    Dingen kunnen best wel wat hebben, alleen is de vraag hoelang.. Aangezien het een weekend auto word en je toch nooit goed kan stampen in Nederland moet het wel een tijd goed kunnen gaan.

    Boba die rijd met geheel ander binnenwerk van SQS Racing. Dat gaat mij net iets te ver, moet wel leuk blijven haha.

    Turbo word een gtx3582 met .82 uitlaathuis, Alles v-band uiteraard!

    In reactie op: uitkijken naar !!!! #18260564

    Ik heb die Calibra niet meer zien staan daar.. Helaas.

    Ik zou er gewoon groot werk van gemaakt hebben, ik heb het geprobeerd maar is me niet gelukt.

    Gewoon aangifte doe bij de politie en vragen of zij je kunnen helpen. Die calibra was op dat moment onder niels zn beheer dus is hij er ook verantwoordelijk voordat hij niet terug is bij de rechtmatige eigenaar lijkt mij.

    Ik heb mijn calibra toen opgehaald bij niels zn vader thuis, zou die in de garage gestaan hebbe maar kwam wel 5 liter water uit de auto..

    Hoop dat hij voor jouw calibra beter heeft gezorgd…

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193033

    Ja klopt, is het ook. Als je het internet afstruind zegt de ene ook NM en de andere lbft.. Op duitse fora’s gaan ze ook uit van NM’s. En wat ik al zij f20 hangt aan een 200nm motor, f16 aan een 160nm motor en f28 aan een 280nm motor.

    Goed, het zal ook wel, beide bakken kunnen veel hebben van wat ik zoal gezien heb, en gaat ie stuk dan gaat ie stuk.

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193031

    Dat zal dan zo zijn (alhoewel meningen daar ook over verdeeld zijn). Het is dan wel egt heel toevallig dan een f20 aan een xe hangt welke 200NM heeft en een f28 aan een c20let hangt die 280NM heft and so on.

    The letter F stands for “F”ront-wheel-drive. Although the F28 is only used in 4WD applications, the base transmission still remains a common FWD gearbox. The number 28 stands for the maximum torque capacity in Nm/10. 28 means that, the transmission is capable to transfer 280 N·m (210 lb·ft) nominal torque on the input shaft. Om deze getallen gaat het dus..

    Compare: Actual transmission in Opel Signum: F40 means: FWD transmission with torque capacity of 400 N·m (300 lb·ft).

    Staan ook 2 argumenten in,

    one of the more common arguments is that it refers to the ft·lbf torque capacity of the gearbox, in this case being a 380 newton metres (280 lbf·ft) torque limit. Other arguments include that it is simply related to the engine size.

    Gegarandeerd en het maximale moet je dus niet door elkaar halen. Die 380 moet je zien als overboost denk ik, in dit geval gezien als 380nm waarna hij continu terugvalt op 280nm.. Uiteraard zit er altijd wel een dikke marge in wat de fabrikant opgeeft en wat de bak daadwerkelijk aankan.

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193029

    Dat vond ik dus ook zo niet logisch. Maargoed, dit zijn de gegarandeerde waardes, 280 voor de f28 en 350 voor de audi bak

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193026

    Das knap.. Als ik van 280lbft naar nm ga kom ik namelijk uit op 380NM….

    Zeg jij het maar

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193024

    Haha, de 6 bakken van VAG die zijn 3 assig en zijn ontworpen om 350NM aan te kunnen daar de F28 is ontworpen om 280NM aan te kunnen. Theoretisch zou deze VAG bak dus op papier al 70NM meer moeten kunnen hebben t.o.v. de F28. Laat ik erbij zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met mijn oude F28 (reed er 500NM mee met speciaal sachs koppeling)).. Die heb ik ook met pijn in het hart weg gedaan eigenlijk.

    Complete aandrijving is VAG dus ook het achterste diff, dat is juist DE 4motion gedeelte! Als iets niet past maakt Botter het wel pas :jerry

    Dankje voor je reply :thumb

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193022

    Gaat er ook niet om hoe het eruit ziet, maar wat het kan.

    Ik begin gewoon met een standaard bak, niets verstevigd of versterkt. Heb nog een reserve liggen, die ga ik ooit nog eens verstevigen.
    Aangezien ik er toch niet serieus mee ga sprinten of circuit rijden vind ik het nu nog niet noodzakelijk, en zou de bak het op die manier een tijd moeten kunnen volhouden. Begin met origineel spul maar dan met de haldex controller ertussen.

    Ken jongens die met 6/700nm Koppel rijden en die hebben alleen de klinknagels van het originele diff vervangen voor een setje ARP, verder niets. Dit is ook een aardige tijd goed gegaan, bij serieus sprinten..

    450pk schijnt volgens ervaren Duitsers een eitje te zijn voor deze bakken

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193020

    .

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193017

    .

    In reactie op: welke koppeling c20let f18 phase 3 #18258063

    In ieder geval beter als organische zooi. Zo weg..

    Waarom Helix, niks mis met Sachs hoor.. :afro

    In reactie op: Show hier je Calibra #17303261

    Hoeveel mm lag die nou lager dan met die Billstein kit Inayat???? 30?? 35???

    In reactie op: welke versnellingsbak c20let in een D kadett? #17844407

    Dat is gewoon geen wegenbelasting kunnen/willen betalen :jerry :jerry :jerry

    Of ohnee, elke andere Opel waar die motor dan komt in te hangen roest minder hard :afro

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411730

    Uit een hok ergens in Lekkerkerk :jerry

    @RISL wrote:

    650 stuks…oef.
    En waar moeten die uit komen? C20LET ook weer?
    Ben zeer benieuwd.

    In reactie op: welke versnellingsbak c20let in een D kadett? #17844403

    Bedankt voor het slopen van die calibra :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping

    In reactie op: C20LET opfrissen #18250110

    Foto 1 en 2 is dezelfde wahaha. Gedaan door destijds DE Opel Specialist…

    Met de onderste zal ik aankomend jaar rijden ja :thumb

    In reactie op: C20LET opfrissen #18250108

    Mijn pomp koste ook 330 euro.. Lekker boeiend, onderdeel is van essentieel belang.. Als je motor stuk loopt door een rot pompje ben je meer als 300 euro kwijt :jerry :jerry Op zulke onderdelen zou ik dus nooit bezuinigen…

    Ik zeg altijd: als je het wilt doen, doe het dan goed, zoniet laat het dan zitten :D

    Hieronder foto van de aanpassing van de aanzuigbuis..



    Aanpassing ala DHZ Twente skills


    Aanpassing Botter Tuning king:

    Groetjes Ram

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193015

    Zo, onderblok zit helemaal in elkaar. Zitten nou I-Profiel drijfstangen in van Klasen motors tot 700pk en Omega zuigers 86.5mm.

    Nu is Botter bezig de bak aan de motor te bouwen king:

    Groetjes Ram

    In reactie op: C20LET opfrissen #18250095

    Ik heb er ook een swh op hoor.. Niks mis mee

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193014

    Komt ertussen ja

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193009

    .

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193006

    Nee nog niet, Botter knalt uit elkaar van al het werk hehe :jerry :jerry :jerry

    Van de winter gaat ie zich er volledig op richten king: king:

    Heb trouwens wel een leuk speeltje binnen gehad vandaag voor de aandrijflijn hehehehe :angel

    Groetjes Ram

    In reactie op: GSi Racer Projecten Topic: update verkocht! #17957543

    Watvoor semi’s??

    In reactie op: C20LET opfrissen #18250085

    Dan zou ik als ik jou was je motor gewoon kompleet bouwen…

    – Diverse gesmeedde zuigers JE, Wiseco, Wossner etc etc
    – Stalen drijfstangen zijn er ook zat op de markt
    – Bodemkoeling
    – Alle bouten van ARP
    – Grotere inlaathoed
    – met 470cc injectoren draaide ik nog 365pk met een instelbare brandstofdrukregelaar van Vmax
    – Gt2871 of 76 is een goeie upgrade voor boven de 300pk, spoelt ook snel
    – XE nokken of nog scherpere van cat cams of ander merk
    – Grotere intercooler
    – Ook niet geheel onbelangrijk is een z20let oliepomp
    – Andere brandstofpomp, zijn er ook diverse van op de markt
    – Deugdelijke dumpvalve, Collins bijvoorbeeld, kun je bij Botter voor terecht. Baileys is zoiezo zooi…
    – Verstevigingsplaat voor het onderblok
    – Wat de koppakking betreft, vaak past men 1.5 z20let (dacht ik!) pakking toe gaat ook goed..

    Het ligt er maar net aan wat je budget is en hoeveel vermogen je er natuurlijk uit wilt gaan halen. Als je het bovenstaand lijstje aanhoud ben je in ieder geval goed voorbereid voor flink wat vermogen..

    Zo een sachs sport sinterkoppeling werkt gewoon prima, is ook nog normaal mee te rijden, goed tot ik denk max 500NM (reed zelf met ik dacht 450nm zonder problemen). Vliegwiel is origineel prima, zijn wel diverse lichtere te koop, kan altijd ligt aan je budget..

    Een 3 inch uitlaatlijn vind de turbo altijd ook leuk :thumb

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411724

    Wat n vervuiling van het topic.. Je zou zeggen dat Botter zich hier druk om zou moeten maken. Kolere :jerry :jerry :jerry

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 1,473)