Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja zijn idd te koop. Ga er morgenmiddag 1 ophalen voor €25 :jerry :jerry :jerry Origineel en nieuw in doos :afro
Calibra gaat nooit weg :afro
Willem zou ik haast voor gek willen verklaren ja maar hij zal er wel een gegronde reden voor hebben gehad. Blijft erg zonde natuurlijk..
Koplampglas van de Calibra is ook al aardig beschadigd door steenslag, wilde twee nieuwe en originele koplampen kopen maar vond €200 net ff te veel. Dat is voorlopig voor de toekomst.
Zou ik NIET doen. Ik zou de opbrengst van de injectoren EERST eens laten meten ;)
@Haasje17 wrote:
Straks als die weer loopt laat eens een AFR meting doen. Dit krijg je dus ook als die te arm loopt.
.
Ik zeg gesmeede zuigers en stalen drijfstangen erin.. Kost wat maar dan heb je ook wat
Alle bouten en moeren ARP neem ik aan?
470cc is prima voor 350pk.
Sachs koppeling, neem aan een sinter, zou ik monteren voor het afstellen.
Benzinepomp pierburg of bosch 044.
Een set goeie bougies, electrode afstand tevens verkleinen.
Een grotere inlaat misschien voor de 350pk?Ik neem aan dat je de motor eerst in gaat rijden? Doe dat in ieder geval op de goedkoopste motorolie voor 1000 a 1500km. Daarna Castrol edge 10w60 erin.
Wie gaat de auto afstellen als ik vragen mag?
f5dpor
Hoe zit dat met een screamer en apk Freek, wilde ook een open op de calibra maar zie daar toch maar van af denk ik.. Weet jij meer?? In principe komt het direct uit in de buitenlucht zonder dempers of kat of wat dan ook en dat mag toch niet??
.
Freektech
Mooi hoor Freek king:
Ik heb ook niet anders dan Castrol edge 10w60 gebruikt in de calibra
27 februari 2015 om 07:36 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193103.
26 februari 2015 om 07:11 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193101Uiteraard heeft een 35 serie wat last van turbogat. Maar om mn doel van 600pk op 98 benzine halen moet het wel zo. Ik denk dat de gtx idd wel wat sneller opspoeld dan een gt serie. Als ik tegen de turbine blaas begint ie al te draaien hehe. En buiten dat, je komt vaak toch niet boven de 4000 toeren, alleen invoegen wordt dan wel leuk. Hoorde ook dat je in het lagere toeren gebied met een grote turbo toch meer Koppel hebt dan normaal, ookal werkt de turbo niet 100% op dat moment. En weetje, als die eenmaal op druk is barst t vermogen los. Met die catcams die ik heb en een nette afstelling zou het turbogat wel wat terug gebracht kunnen worden.
23 februari 2015 om 20:44 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193096:jerry :jerry :jerry beter mn onderschrift lezen jongens :angel
22 februari 2015 om 09:37 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193089.
Hurlimann kan je bak aanpassen/versterken. Kost alleen wat maar dan heb je wel wat. Maar ook dat gaat uiteindelijk stuk. Als je verlaagd bent moet je er zoiezo van die excenterbussen onder knallen. Kortom hoeveel heb je precies te besteden en wat is je doel.
Ik heb zelf met 365pk max gereden op deze verdeelbak met 450nm. Ging gewoon goed totdat het op een keer mis ging. Behuizing van binnen geklapt door torsiekracht. Zag laatst op Ebay zo een hurlimann bak voor een best mooie prijs maar zoals gezegd zal ook dit een keer kapot gaan…
Dat klopt, knoppen ingedrukt houden voor een aantal seconden!
10 februari 2015 om 07:50 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193088Haha dankjewel! Moet de Calibra toch in ere houden he, vind het persoonlijk een van de mooiste Opels die gebouwd zijn :D
9 februari 2015 om 06:49 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193086Zeker een hele aardige kerel. Leuk dat er nog zulke mensen zijn die dit eigenlijk voor de liefhebber doet!
8 februari 2015 om 09:46 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193084Ik anders ook niet haha :jerry
7 februari 2015 om 11:28 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193082.
Koud of warm tikken? Als die bij koude start ff een paar tellen tikt is dat niks ernstigs.. Heb er ook zo mee gereden, nooit geen probleem
Dat je dus geen schommeling in vermogen voelt, schommelende trekkracht, moet constant zijn als die op druk is. Natuurlijk valt zo een k16 bij een 6000/6500 toeren dood.
Levensduur durf ik je niet te zeggen. Afhankelijk van heel veel factoren zoals gezegd:
– Netjes warm gereden altijd
– Motor na laten draaien na een rit
– Altijd vol gas mee gegaan
– Goed onderhoudMaar waarschijnlijk heb je de kadett al bekeken.. Hoe was die?
6 februari 2015 om 06:42 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17471992Dan kan het beter dicht, mensen gaan anders blijven reageren wat oneindige discussies gaat creeeren….
Jammer
-
AuteurBerichten