Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16 december 2011 om 05:56 In reactie op: Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht! #17663353
16v kadett c
Deelnemer@CoupeetjeJr wrote:
wat leuk dat in onze oude kadett ook een dikke motor komt wij rijden met een B ascona rally´s ook met een 16V en hebben throttle bodies van een Motorfiets erop loopt super uiteraard wel met programeerbare computer zodat alles met de pc af te regelen is. hier is het topic waar de complete bouw te zien is ook oa met de throttle bodies.
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=27&t=138739″ onclick=”window.open(this.href);return false;
tevens zit hier gewoon een dis op van een 2.0 16v ecotech en dat werkt ook gewoon super de kabelboom is eigenbouw.
wij pakken bij de ascona ook signaal van de krukas positie sensor af en wij konden alles instellen met de pc:toerenbegrenzer, Benzine druk, benzine toevoer bij elk toeren tal, datalog etc.
mocht je meer vragen hebben doe even een pm ;)heb ook even gekeken maar lees onderaan dat die motor het begeven heeft kom dit door de throttle bodies of de ecu wat niet goed is afgesteld is
16v kadett c
Deelnemer@Manta 24V wrote:
Mooie kadett, volgens mij heb ik jou van de week aan de telefoon gehad….. ;)
klopt nu even spaare hahahaha wil heel graag een sper
16v kadett c
Deelnemerhey
je moet eens kijken bij de ascona turbo die oranje heeft het ook op zijn 240bak
heb er wel wat foto,s van als je ze moet hebben hoor ik het welgr nico
16v kadett c
Deelnemerhet ging mij er even om hoe breed de 90 grade slang is
voor mijn intercooler is mijn c kadett
16v kadett c
Deelnemer16v kadett c
Deelnemerhad je nog gemeten voor mij
moet wel zegen wat gaas is jou bumper is mooi
16v kadett c
Deelnemerhey
dike cooler hoor kan je eens op meten hoeveel cm die 90grade bochtjes zijn voor mij
ik ben ook een turbo in mijn kadett aant legen en heb even die maten nodighad nog vraag is dat wat die slangen wat jij hebt en wat was je kwijd voor het verzenden
16v kadett c
Deelnemerwou nog even zegen dat de 16v tekoop is als er iemand intrese heeft hoor ik het graag
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/509871788-dike-16v-dis-voor-manta-a-b-of-kadett-c-16v-dis-m2-8-c20xe.html?return=eJwFwdsJgDAMAMBdOkCrIH6kiLMEDDb0YWiiUMTdvUOY4WWYosK6gKsjJjOBEB7q%2BRJqvmLPJgXR1LcSbqWOR%2BUW6vCSZLchtBVW43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;16v kadett c
Deelnemerik heb ook een kort diff 3,89 wel met 5 bak achter een 16v en 3000toere is 100km 3500 is 120km
16v kadett c
Deelnemerde inlaat is echt zelfbouw van de jongen die ook mijn motor heeft gemaakt t.notten hij heeft deze inlaat zelf gemaakt
alleen is deze inlaat niet gemaakt voor een c kadett maar voor normaal vandaar de hoek van de gasklep maar dat zal wel goed komen16v kadett c
Deelnemer16v kadett c
Deelnemer16v kadett c
Deelnemer@2000 wrote:
@16v kadett c wrote:
dat gaat zeker passen
heb je al de dis onsteking gevonden
Nee, ik was al enigzins gewaarschuwd, maar die is lastig te vinden. Lukt wel, maar ik weiger 300 euro te betalen terwijl een compleet blok voor 750 te vinden is.
Maar de ontsteking verplaatsen is het ook weer net niet. Als alles ingebouwd is dan zijn throttle bodies de volgende stap, en heb ik de ontsteking zelf niet meer nodig. Lastig.Die aanhanger kabel is ook een goeie tip. :thumbup
ik heb naar mijne ook lang gezocht en nu is die tekoop en wil niemand hem kopen terwijl die nieuw is 600km gelopen
snap je dan ook niet motorrevisie kost ware alleen al over de 1300 euro
en de onsteking verplaatsen is wel de goedkoopste denk ik
en ik ben met mijn koplings kabel naar heuts gegaan en daar maken ze hem op maat voor je voor nog geen 50euro nieuw kabel16v kadett c
Deelnemerik heb mijne verkocht voor 500euro zelfde als jbl nu heb ik die tot een meter en 3ton koste 600euro vald nog mee
16v kadett c
Deelnemerdat gaat zeker passen
heb je al de dis onsteking gevonden
16v kadett c
Deelnemernee deze gaat geen meter omhoog de zorgt er voor dat je net met de wielen van de grond komt
zo als op de foto veel hoger als dat gaat hij nietik heb nu een poets brug die een meter omhoog gaat
16v kadett c
Deelnemerdenk het wel want ik zie wel meer als alleen de auto zelf
16v kadett c
Deelnemerbij mij konden er nog 4 arme op schroefd worden op de zij kant op het werk hadden we toen 2 van die die dat wel hadden
leek met op een 2 kaloms brug zeg maar. heb je ook van die bout gaten er in of niet16v kadett c
Deelnemer@louwe 16 klepper wrote:
;) @16v kadett c wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
@2000 wrote:
Heb ‘m!!! Erg blij mee :jerry

chek ff of de koppelings kabel er nog langs gaat
zodat die op de originele manier in je bak gaattoendertijd kwam ik er achter dat dat niet pastte toen de bak en motor incl spruitstuk al in de auto lag ;)
maar je hebt iig een mooi dik spruitstuk
dat vind je 16v wel fijnik ben er van overtuigd dat een standaard 16v
“geknepen” wordt op het originele spruitstuk
dit ga je wel merken :thumbhey dat had ik ook een heel dik spruitstuk maar paste ook niet
heb deze toen moeten verbouwen heel jammer wand hij was er dik
kwam zo tegen mijn hooftremslinder aan en heb mijn koplings kabel aan de andere kant nu
nu als ik het spruitstuk er wil af halen moet ik alle tapeinde.s er uit halen en kijk ook even als die niet je stuur stang raakt was bij mij ook een probleem

vermoed dat die van de 2000 al beter past als die uit deze post
ik had toen ook een 4 in 2 in 1heb deze toen ook omgelast naar een 4 in 1 net als die van 2000
bij mij pastte het spruitstuk prima in de auto
enkel de koppelingshevel zou dan op de “engelse” stand moeten
zodat je inderdaad met een erg lange kabel om de motor heen moestdat vond ik geen optie
dat heb ik toen wel gedaan kabbel laten maken voor 50euro en klaar en stuk meer plaats
16v kadett c
Deelnemer@louwe 16 klepper wrote:
@Raluph wrote:
Zeker een mooi c´tje :thumb
ook n mooi i.c tje ;)
hoewel t lijkt of dat die ook nog wel wat breder had kunnen zijn??louwe 16 klepper
wat bedoel je daar mee de intercooler of de auto zelf
wat betreft de intercooler is deze echt groot onder in moeten ook nog de slangen komen
en wat mijn probleem is is dat de inlaat niet recht loopt deze loopt net als een lexmaul
en dan moet ik met buizen gaan werken om bij mijn intercooler te kommen en als ik
de slangen boven zou hebben zou ik denk ik niet uit kommenmoet wel zegen de intercooler zit wel mooi voor de radiator en ik die niet veel naar achter hoefte te zetten
daar zal ik ook nog even een foto van maken16v kadett c
Deelnemer@louwe 16 klepper wrote:
@2000 wrote:
Heb ‘m!!! Erg blij mee :jerry

chek ff of de koppelings kabel er nog langs gaat
zodat die op de originele manier in je bak gaattoendertijd kwam ik er achter dat dat niet pastte toen de bak en motor incl spruitstuk al in de auto lag ;)
maar je hebt iig een mooi dik spruitstuk
dat vind je 16v wel fijnik ben er van overtuigd dat een standaard 16v
“geknepen” wordt op het originele spruitstuk
dit ga je wel merken :thumbhey dat had ik ook een heel dik spruitstuk maar paste ook niet
heb deze toen moeten verbouwen heel jammer wand hij was er dik
kwam zo tegen mijn hooftremslinder aan en heb mijn koplings kabel aan de andere kant nu
nu als ik het spruitstuk er wil af halen moet ik alle tapeinde.s er uit halen en kijk ook even als die niet je stuur stang raakt was bij mij ook een probleem

16v kadett c
Deelnemer@jblfreak wrote:
nieuwe foto s



hey leuke brug heb je er ook nog arme bij?
ik heb zoon brugje ook gehad erg fijn16v kadett c
Deelnemerzoon 265 bak is nog een hoop van te krijgen is niet alleen een m3 bak geweest heeft ook onder een paar jaguar.s gelegen
wat ik me af vraag is bmw heeft ook een getrag240 onder een e30 e36 als de ingewande het zelfde zijn
want die getrag 240 cih zijn ook het zelfde kan je zo om steken16v kadett c
Deelnemerhey
ik heb een c kadett met 16v er in en ben ook aan zoeken naar een revisiebedrijf er is wel een jongen hiet op het form die hem uit elkaar haald en kijkt wat er mis mee is maar aleen kijken koste al 200euro vond ik al hoop geld
16v kadett c
Deelnemer -
AuteurBerichten










