Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dankje! ja klopt zijn omega b2 wielen :)
ik heb geen caravan of grote kar dus trekken hoeft hij niet,comfortabel rijden moet hij doen haha
gr.kijk eens of je koelvloeistofniveau op peil staat…t komt bij de astra-j meer voor dat de multiriem piept..ben er tegen gekomen waar de spanner van kapot is maar ook waarvan de waterpomp lek is..en dan druppelt op de multiriem waardoor die weer gaat piepen.
De waterpomp lekt dan omdat het ‘lekbakje’ vol staat en overloopt.
suc6
gr rudyje druklager ook mee vervangen??
z14sz? nieuwe motor?
heb er misschien ooit een carkit ingebouwd gezeten..dan zit waarschijnlijk de mutekabel tegen de massa aan…
succes
gr rudygelukkig weer opgelost :D kun je weer genieten met de v6!!
krukassensor..veel voorkomend probleem…heb je toegang tot een tech2 oid? dan kun je eenvoudig starten en de datalijst nagaan..heb er weer een staan met het zelfde euvel maar was binne 5min gevonden :)
heb t bij mn eige astra 120pk 1.9 gedaan en was 7uur werk…plus vliegwiel en plaat lijk idd 300euro beetje weinig…
suc6de 3deurs

Dash

gr rudy
De kopbouten??
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
me astra maar weer eens gepoets en zomerwielen geplastidipt en eronder gemonteerd met verse bandjes.. :afro

tis echt fluor geel t komt niet mooi over op de foto als in t eggie :afroDe menu knop op de richtingaanwijzerschakelaar indrukken tot je bij olie 0% bent,dan de ronde knop op het begin van de hendel indrukken en vasthouden tot je ziet dat er weer 100% staat dan is het gerest.
Doe dit wel met contact aan en motor uit.
SuccesHallo,
het updaten naar 950 gaat niet…en welke telefoon gebruik je?kun je je geluid van je telefoon nie via een aux aansluiten doorgeven aan de radio?
grIk heb toegang tot een tech2 en tis2web zodat het motorstuurapparaat kan herprogrammeren (sps).
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
ik heb gewoon de egr verwijderd een blinde plaat gemaakt en gemonteerd, toen bleef mijn motorlampje branden.
toen heb ik mijn zafira modeljaar 2000 opnieuw geprogrameerd als zijnde 2004 omdat je dan kunt kiezen ofje met of zonder egr wil programeren.
hij pakt nu inderdaad beter op en rijd veel soepeler.gr rudy
24 april 2014 om 17:29 In reactie op: Dolby Zafira 2.2 16V Elegance – (Z22se) motor overleden. #18229772nice ziet er top uit met de wielen :)
@Rickyyy wrote:
Vorige week dinsdag, was even druk om te kunnen posten, bezig geweest met m`n zomersetje.
Nu een leuk zomers kleurtje!



en… natuurlijk gemonteerd.

en een reacties welke ik krijg van familie, vrienden, buren en medeweggebruikers :jerry
valt lekker op he haha had het ook onder mn kadert cabrio maar mn zomervelgen liggen bij de straler en ga ze weer plastidippen heb nog genoeg spuitbussen over van de vorige keer (had iets teveel besteld haha) maar ik doe er ook nog een laagje gold flakes en 2lagen mettalizer over voor de glans :afro
verbruikt hij daadwerkelijk ook veel? heb ik tijdje geleden ook last van gehad zag op de snel weg gewoon mijn benzinemeter dalen en rijbereik op info display met een noodgang dalen tijden contstant 120 rijden…auto aan de kant gezet en tankdop los gedraaid…trok op een of andere reden vacuüm…want nu heb ik er geen last meer van, verbruik zit hier op 9.5l op 100km.
gr rudyz18xe (niet allemaal) hebben last van motorstuurapparaat, mafsensor,lambdasondes,krukassensoren,gasklephuis enz.
kortom elke motortype heb zn kwaaltjes je moet maar net een goeie hebben
gr.de ketting is meestal niet het probleem! het begint bij achterstallig onderhoud (of verkeerde olie)waardoor de kettingspanner verstopt raakt en de ketting dus niet meer spant! of door het zelfde achterstallig onderhoud komen de kettinggeleiders in de problemen en breken ze bij de bevestigingspunten.
verder is de z22se wel goed hoor!
heb bij de mijne eerst een motorflush toegevoegd en daarna olie ververst en ben al 1500km verder en geen druppel olie gebruikt!
Bij de z22yh kun je al snel een brandstofpomp verwachten en die zijn ook niet goedkoop en de z22yh is niet in de zafira-a geleverd.een vectra c geeft via het contact een signaal aan de cim, als het een immo probleem is geeft de cim geen signaal aan de startmotor en gaat de startmotor niet draaien.(komt dan ook een hangslotsymbool tevoorschijn)
een canbus auto is anders dan een gewone auto (astra g bv) dus let hier wel ff mee op
ik zou eerst de foutcodes uit(laten) lezen.
succeshoi,ik heb vanmiddag even gespeeld met een tech2 en het is gelukt de auto denkt nu dat hij van 2004 is haha maar de egr is uitgeprogrammeerd!!
als je een 2.2 met ketting koopt let dan wel even op als de motor draaid of er geen ratelend geluid uitkomt..bij slecht onderhoud gaat de kettingspanner vastzitten waardoor de ketting slapper kan gaan hangen en eventueel gaat verspringen..
ik heb zelf sins een paar weken een zafira 2.2 uit 2001 hij verbruikt ongeveer 1liter op 1500km…vorige eigenaar deed slecht onderhoud..dus spanner is vernieuwd en nieuw kettingset gemonteerd met nokkenastandwielen en geleiders. nu loopt hij weer als een zonnetje en ik hoop dat het olieverbruik nu ook gaat verminderen..
heb er nu ook 5w30 olie inzitten.
gr.even een schopje…is het gelukt met je zafira z22se uit 2001 om softwarematig de erg te verwijderen?
bij mij is het oortje waar de erg opgeschroefd zit gescheurd..dus nu wil ik hem wel uitprogrammeren maar bij mijn 2001 gaat het niet..moet ik
hem proberen te programmeren als 2004model zijnde??
gr.zit je roetfilter niet verstopt…of bijna verstopt..hoeveel % is hij verzadigd?pas eentje gezien met 120xxxkm die verstopt zat.
-
AuteurBerichten