Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
076 wokkel
DeelnemerIndd geen plastic.
En die verlaging…. tsja :angelDie grondverf hoeft ook niet strak, als ie maar lekker dik erop zit!
Straks netjes strak schuren en spuiten/ rolleren.076 wokkel
DeelnemerJa een City is het toch net niet he… :jerry
Succes!076 wokkel
DeelnemerAh Kevin zijn oude auto. Ding heeft wat liefde nodig maar is zeker nog wat van de maken.
Succes met opknappen ! :thumb076 wokkel
DeelnemerZe zijn traploos instelbaar,
Zo:

1. Duw de schokdemper volledig naar beneden tot de aanslag en draai tegelijkertijd de stofkap of zuigerstang voorzichtig naar links (tegen de klok in), totdat u voelt dat de nokken van de stelmoer door de uitsparingen van de voetklep schuiven (fig.1). U bent dan op de start (minimale) positie en het is dan niet mogelijk verder naar links te draaien. Dit is het geval indien de schokdemper nog nooit afgesteld is (af fabriek).
OPMERKING: Sommige Koni dempers hebben een bump rubber onder de stofkap en deze dient verwijderd te worden voordat het afstellen mogelijk is. Markeer wat de bovenzijde van de stofkap is. Vergeet niet deze stofkap te herplaatsen na het afstellen.2. Geef vanaf deze start positie 2 halve draaien (360º) naar rechts (met de klok mee) terwijl u de schokdemper ingedrukt houdt. De afstelrange is normaliter 4 à 5 halve draaien (fig.2).
OPMERKING:
Vanaf de start (minimale) positie zal de uitgaande slag (rebound) toenemen bij:
één halve draai: 10 tot 15%
twee halve draaien: 25 tot 30%
drie halve draaien: ca. 50%
vier halve draaien: 75 tot 80%
vijf halve draaien: 90 tot 100%3. Trek de schokdemper verticaal uit, zonder te draaien, voor minstens 1 cm zodat het afstel mechanisme gedeactiveerd wordt. De stofkap of zuigerstang kan nu vrij draaien. De demper kan nu uitgetrokken worden, zodat de bump rubber (indien aanwezig) herplaatst kan worden. Zorg ervoor dat de bump rubber weer in de groef in de bovenkant van de stofkap klikt.
WAARSCHUWING: Beide dempers hetzelfde afstellen. Indien de dempers niet hetzelfde afgesteld worden kan dit leiden tot instabiliteit en ongelijke slijtage van de banden.
(http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/104/Afstellen_van_Koni_dempers.html#half” onclick=”window.open(this.href);return false;)
076 wokkel
DeelnemerKlopt
En is inderdaad makkelijk op te lossen, enkel heb ik hier geen klinken meer over denk ik.076 wokkel
DeelnemerZeker, je hebt ook best toffe Fordjes hoor :oops:
Maaruh wanneer rijd de Manta weer? :jerry
076 wokkel
Deelnemer@js 400 wrote:
een nok weg van je nokkenas.
Was bij de Rekord van mijn pa ook, helemaal ingesleten en de klepstoter ook!
076 wokkel
DeelnemerKlopt! Mijn oom zit inderdaad in de Fordjes ;)
076 wokkel
DeelnemerLeuke Zundapp,
heb je er veel imitatie chroom op gezet?Want mijn ervaring is ook dat dat belabberd is, mijn velgen begonnen na 2 jaar al weer lelijk te worden…. :(
Dit is mijn dapp:

Goed bezig trouwens met die Manta :thumbup
076 wokkel
DeelnemerHaha mooi. Ben erg benieuwd hoe het allemaal uit gaat komen.
Ik neem aan dat je voor een 3 inch uitlaat systeem gaat?076 wokkel
DeelnemerZeker, blijft toch een van mijn favoriete kadettjes.
Jammer dat het een sedan is :angel076 wokkel
Deelnemer@blue-mission wrote:
076 ik ga niet met standaard remcilinder en onderstel rijden he ( alfa 75 )
Snap ik, maar dan heb je nog je turbo aan de bestuurders zijde zitten toch?
Ik probeer even mee te denken, ik heb namelijk zitten kijken of zon blok in mijn C-kadett past.
Maar dan zit je altijd met je turbo en uitlaat, dit wordt redelijk krap met je stuur stang toch?
Of zit dat bij een Alfa heel anders?Je zou natuurlijk je turbo een ander plekkie kunnen geven, maar dan zit je weer met je spool-tijd.
076 wokkel
DeelnemerGeen half werk hier :thumb
076 wokkel
DeelnemerVanwaar eigenlijk de keuze voor een B204 en geen B234?
En weet je al hoe je uit gaat komen met je turbo en de remcilinder+stuurstang? :hmmz
076 wokkel
DeelnemerAls het de koppakking was dan zou die ook beroerd lopen als hij wel loopt.
Klinkt inderdaad meer als een ontstekings-probleem of een kabelbreuk.
076 wokkel
DeelnemerMisschien bij http://opel-classicparts.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier hebben ze de wormwieltjes zelf nog wel namelijk.076 wokkel
DeelnemerAls het goed is kun je de complete klink eruit halen als je die 2 moertjes los maakt aan de binnenkant van de klink.
Wel even het stangetje los maken wat vast zit aan je slot!
Dan kun je zelf even kijken of er wat van te maken is. Maar ik ben bang dat je even een andere moet zoeken.Staat de auto hier ook op het forum te koop?
076 wokkel
DeelnemerBen benieuwd naar het eind resultaat.
Grappig project zo :thumb076 wokkel
DeelnemerVind het best kunnen hoor alleen die skirts is niet mijn ding.
Maar een leuke kadett!076 wokkel
Deelnemer@16v kadett c wrote:
hey
ik heb zelf oz turbo,s die zijn achter 8,5 j
dit licht wel aan de et van de velgBij mij ook wel bekent ja :thumb
Super dikke dett !Wat is de et van jou velgen?
076 wokkel
DeelnemerHaha dat van alu en rvs was ik al achter, alleen zit aan die rvs randen ook een prijskaartje :shock:
Ik moet het voorlopig nog doen met een studenten budget helaas :(
Maar het zijn wel dingen om over na te denken, de velgen worden er namelijk niet minder waard door :thumb076 wokkel
DeelnemerAchter 1,5J smal ja? :shock:
Ik dacht dat dat al krap zou worden met mijn schermen, nou is mijn kadett wel iets lager.Mooie C trouwens :thumb
076 wokkel
Deelnemer@Kadett1.2 wrote:
@076 wokkel wrote:
Bij een C1 moet je beginnen om de bumper eraf te halen.
Vervolgens moet je er aan de binnenkant ongeveer achter het knipperlicht los draaien.
Voor die bij de deur zijn er 2 die moet je langs binnen los draaien,
dan moet je het zwarte kartonnetje bij je voeten weg halen en kun je er net bij.Als je dan weer aan de buitenkant staat moet je een bout onder de A stijl los draaien, hiervoor moet je je deur open zetten.
En als laatste zou ik de makkelijkste doen, de bouten aan de bovenkant.
En dan zou het scherm er af moeten komen.
Let wel op dat er ook kit tussen de randen zit, dus hij kan een beetje vast zitten.Niet vergeten de bout aan de onderkant aan de kokerdragen, zit meestal lekker vastgeroest of misschien is hij al wel weggeroest.
Ohjah, daar kun je in ieder geval bij ;)
076 wokkel
DeelnemerBij een C1 moet je beginnen om de bumper eraf te halen.
Vervolgens moet je er aan de binnenkant ongeveer achter het knipperlicht los draaien.
Voor die bij de deur zijn er 2 die moet je langs binnen los draaien,
dan moet je het zwarte kartonnetje bij je voeten weg halen en kun je er net bij.Als je dan weer aan de buitenkant staat moet je een bout onder de A stijl los draaien, hiervoor moet je je deur open zetten.
En als laatste zou ik de makkelijkste doen, de bouten aan de bovenkant.
En dan zou het scherm er af moeten komen.
Let wel op dat er ook kit tussen de randen zit, dus hij kan een beetje vast zitten.076 wokkel
DeelnemerIk wil het niet te gek maken, ik zit te denken om achter 1,5 J erop te zetten en voorlopig voor 0,5 J.
Wil eigenlijk voor ook wel wat breder maar als ik groter dan 1 J neem dan passen de velgen niet meer binnen mijn kassen ben ik bang :(
En 1J randen zijn soms erg lelijk :angel -
AuteurBerichten
