Zwarte deur- kofferbaksloten Manta-B

Forumindex Forums Modellen Manta Zwarte deur- kofferbaksloten Manta-B

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253442

    Beste Manta liefhebbers,

    ik ben in het bezit van een witte Manta-B GSI. Aan de buitenkant is hij hoofdzakelijk wit met zwart. Ik ‘erger’ me al een tijdje aan de chroomkleurige sloten op de deuren en kofferbak. Nu heb ik de laatste tijd Manta’s gezien met zwarte deur-en kofferbak sloten. Is dit ooit zo geleverd of hebben de desbetreffende eigenaren de chrome sloten zwart gespoten? Nu heb ik nog een compleet setje chrome sloten reserve liggen. Is er misschien iemand die dit wil ruilen tegen zwarte sloten, indien de zwarte sloten origineel zwart zijn geleverd.
    Groetjes,

    Christiaan.

    #18082179

    cilindersloten zijn niet zwart geleverd.

    enkel de gsi uitvoering had de zwarte portier grepen.

    even knikkerbusje halen dus :P

    #18082180

    Bedankt voor de reactie.

    Dat wordt dan inderdaad een knikkerbusje.
    Heb ik die reserve set ook niet voor niets bewaard.
    Neem ik gelijk de portiergrepen mee, dan zijn ze dezelfde kleur zwart.

    #18082181

    bij mijn b manta heb ik ze met ander buitenste ringen zwart gemaak,
    ik dacht van een d kadett maar dat weet ik niet zeker meer,is al even
    geleden….

    #18082182

    je hebt indd wel zwarte uitvoeringen op andere type opels zitten.

    enigzins zwart willen ze van de D kadett zijn, maar dat wil ook nog wel eens Grijs zijn

    #18082183

    Nu vind ik alleen de buitenste ring zwart, te weinig zwart.
    Ik ga de sloten demonteren (als dat lukt) en dan zwart spuiten.
    Ik twijfel nog of ik het afdichtingsplaatje ook zwart spuit, ik ben namelijk bang dat je dat snel beschadigd met de sleutel erin doen.

    #18082184

    sloten mooi laten zitten,

    spul goed afplakken, en spuiten maar.

    veel makkelijker.

    #18082185

    Met sloten demonteren bedoel ik de sloten uit elkaar halen.
    Ik ga ze zeker verwijderen uit de auto.
    Dan kan ik het chroom er eerst goed vanaf schuren.
    En dan de losse onderdelen spuiten.
    Het uit de deur of kofferklep verwijderen van de sloten dat is niet zo’n probleem, echter de sloten zelf uit elkaar halen dat heb ik nog nooit geprobeerd.
    Het schijnt zelfs mogelijk te zijn dat ik de reserve sloten passend kan maken op de originele sleutel van de auto.
    Dit lijkt mij wel een uitdaging voor aankomende winter.
    Als ik de sloten zwart spuit dan zitten ze zeker niet meer in de deur of in de klep van de kofferbak.
    Je hebt hier met een mierenneuker te maken, het is niet voor niets dat ik mij aan de chrome sloten stoor.

    #18082186

    aha.. een miereneuker.
    die leveren vaak wel het beste resultaat ;)

    je kunt inderdaad de schijfjes in het slot aanpassen naar de sleutel.
    gewoon kwestie van op de juiste plek, de juiste schijf. (plaatje)

    ik zou ook adviseren om de sloten dan te laten spuiten, met 2k lak, en niet gaan
    knooien met 1k knikkerbusjes.

    de sloten kun je demonteren door het kunstof plaatje aan de achterzijde
    los te nemen van het cilindertje, let goed op hoe het inelkaar steekt he.
    (das makkelijker terug monteren :D )

    de ene keer is het demonteren makkelijk door middel van een schroefje.
    maar soms zit het ook met en borgveertje gemonteerd.

    let wel op, als je de cilinder uit het huis trekt, kunnen je de plaatjes uit het slot vallen!

    met het verplaatsen van de plaatjes in het slot, moet je ook een miereneuker zijn.. ;)
    het slot zal enkel functioneren waneer alle plaatjes goed naar binnen vallen.

    succes

    #18082187

    kijk, nu begrijpen we elkaar.
    Dit is precies het advies wat ik zocht.
    Ik heb al een slot bekeken, daar zit geen schroefje in wel een veertje.(een extra uitdaging)

    Werkt het bij dit slot hetzelfde als bij een cilinder van de buitendeur van je huis?
    Daar zitten veertjes en palletjes van verschillende lengte in.
    Als je de sleutel in de cilinder steekt komen alle palletjes op een lijn te staan, zodat je de cilinder rond kan draaien, vervolgens kan je de deur open doen.

    Bedankt.

    #18082188

    het principe is het zelfde.

    :thumb

    #18082189

    Aangezien je sleutel op meerdere manta’s past ging ik er vanuit dat er in ieder slot dezelfde plaatjes zouden zitten, maar dan in een andere volgorde.
    Dit blijkt in de praktijk toch anders te zijn. Ik kreeg het slot niet passend op de sleutel van mijn huidige auto. Nu wil ook het geval dat het dekseltje wat naar binnen gaat als je de sleutel in het slot steekt is afgebroken. Dus dit slot is niet meer geschikt voor mijn auto. Op Cope-Parts heb ik een zwart slothuis gevonden voor een D-kadett, maar deze is volgens mij toch anders dan die van een Manta. Kan het zijn dat de deuren van een Manta meer naar binnen lopen dan de deuren van een D-kadett? Op de foto te zien is de achterkant van de ring die tegen de deur aan komt bij een D-kadett recht en bij een Manta-B schuin.

    #18082190

    deze ?

    deur van een kadett D is volgens mij wat schuiner als bij de manta B
    deze laatste is wat boller / ronder

    #18082191

    Waar heb je die gevonden?
    Wat is het bestelnummer?
    Welke catoferie?
    Ik heb in de catogerie kadett-D, nieuw in de shop, alleen een rechte gevonden.
    Degene die jij hebt gevonden lijkt wel erg veel op wat ik zoek.

    #18082192

    Bedankt voor de moeite.
    Ik heb hem al gevonden in de catogerie carrosserie.

    #18082193

    :thumb

    #18082194

    ze zijn besteld.
    2 schuine en 1 rechte.
    nu maar kijken of het past, lukt of staat.
    heb ik weer wat te rommelen van de winter.

    #18082195

    Dat schuine slot van de D Kadett is voor de a.klep van een D bedoeld, denk niet dat dat gaat passen op een Manta B portier.
    Hopelijk heb ik het mis en is het wel passend te krijgen.

    #18082196

    dat het niet past is het risico als je onderdelen van een ander type aan de hand van een kleine foto gaat bestellen.
    als je nooit wat probeert kom je ook nooit verder.
    als het het resultaat opleverd wat ik voor ogen heb, dan durf ik deze gok wel te wagen.
    over het algemeen zijn de onderdelen bij oude Opels vrij universeel.

    #18082197

    kijk, zo hoort dat.. gewoon gokken, kijken wat het wordt!

    ben benieuwd.

    wel posten he, ast toch nie wil :D

    suck-6

    #18082198

    D-gek, je hebt voor een gedeelte ongelijk. Het slothuis van een Kadett past prima in de deur van een Manta. Ik vind het ook goed staan. Het binnenwerk van een slot van een Manta past er ook in. Er zijn echter twee kleine verschillen waardoor het niet zou lukken. Bij een Manta kun je het binnenwerk van het slot twee kanten op draaien hier zijn twee vlakjes voor weggelaten. Bij een Kadett kun je maar 1 kant op draaien. Dit is met de dremel wel op te lossen. Het andere verschil is dat aan de achterkant van het slot een klein vlak stukje zit wat uitsteekt en waar de veer achter blijft zitten die er voor zorgt dat het slot weer terugveert naar de middenstand. Dit vlakke stukje zit bij het slothuis van de Kadett op een andere plaats dan bij de Manta. Ik denk dat het komt omdat de slotvergrendeling bij een Kadett bovenop de deur zit, en bij een Manta in het midden meer naar voren op de deur. Hier moet ik nog een oplossing voor zien te vinden.

    #18082199

    Dat is toch mooi om te horen, heb het zelf nooit geprobeerd gehad.
    Als alles uiteindelijk op z’n plek zit willen we er natuurlijk wel een foto’tje van zien ;)

    #18082200

    als de sloten al passen.. moet de rest ook gaan lukken !

    goed bezig.. en posten die foto`s… dan ik ook bestel die zwarte hahaha

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.